יום שלישי, 30.04.2024 שעה 15:02
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
74%1891-216923הפועל ת"א
74%1846-194623עירוני רמת גן
64%1731-182022הפועל ירושלים
57%1829-190423הפועל חולון
52%1932-190923עירוני קריית אתא
48%1922-189123בני הרצליה
43%2063-190423הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
27%1889-167922הפועל אילת
25%2138-196124הפועל גליל עליון
22%2044-188623הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 77 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • 102 - 63
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • 73 - 90
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • 83 - 76
  • הפועל חיפה
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 18:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל אילת
  • רביעי, 01/05, 18:45
  • הפועל חולון

מכבי מכינה את העתיד: בנדר סיכם, לארסן מועמד

הקבוצה מקימה אקדמיה שתטפח את הכישרונות הגדולים באירופה, הקרואטי והדני בתכניות. מי שגידל את וויצ'יץ' ועוזר לשעבר בפרטיזן ישתלבו. הפרטים בפנים

|
בנדר. העתיד של מכבי ת
בנדר. העתיד של מכבי ת"א (אתר פיב"א)

מכבי ת"א נמצאת על סף הקמת אקדמיה לטיפוח שחקנים (גילאים 14-23), שתסייע למועדון בגידול שחקני העתיד של קבוצת הבוגרים. בתכנון: קבוצת בת בליגת המשנה כבר בעונה הבאה, חממת כדורסל לגילאים צעירים, קומפלקס אקדמיה מפואר, מאמנים אירופאם ושחקנים עם פוטנציאל להיבחר בדראפט של ה-NBA בעתיד.

האקדמיה הצהובה תשדרג באופן משמעותי את מחלקת הנוער בכל הקשור למערך טיפוח השחקנים. האקדמיה צפויה להיות מורכבת משתי קבוצות. האחת, מגילאים 14-18 שתהווה את הבסיס של האקדמיה ותשהה בקומפלקס המיוחד שיספק מגורים ותעסוקה. השנייה תיתן מענה לשחקנים בין גילאים 18-23, שמטרתה, בין השאר, להחיות את הקונספט של קבוצת הכדורסל "מכבי דרום" ולהקנות לשחקנים הזדמנות לקבל דקות משמעותיות ולהשתפשף בליגה השנייה.

יזמי הפרוייקט ועמודי התווך מאחורי הרעיון הם מנכ"ל מועדון מכבי ת"א דני פדרמן ומנהל הקבוצה ניקולה וויצ'י'ץ', אשר נמצאים בתהליך מתקדם של הקמת חממה אירופאית בלב מרכז הארץ. "אנחנו כבר למעלה משנה עובדים על כל נושא שיפור המעמד של כדורסלנים צעירים ואיך לשפר את אחוזי ההצלחה שלנו בטיפוח וגידול שחקנים ויש לנו כמה דרכים בהם נעשה זאת ואנחנו מקווים שכבר בחודשים הקרובים הדברים ישאו פרי ויבואו לידי ביטוי", פדרמן ג'וניור אמר ל-ONE.

הצהובים שיתפו פעולה בעבר עם יקנעם/מגידו מהלאומית, אולם כעת נודע כי אחרי מספר פגישות בשבועות האחרונים, מכבי נמצאת במשא ומתן מתקדם עם שתי קבוצות מליגת המשנה, כאשר עירוני רמת גן היא המועמדת המובילה להיות חלק מהפרוייקט. "יש מו"מ בין שני המועדונים. רמת גן תמיד הייתה חממה לכדורסלנים ישראלים כמו עודד קטש ודורון גמצ'י ועכשיו מנסים להקים את החממה בשיתוף פעולה עם מכבי ת"א ומקווים שזה יצא לפועל, כשהמטרה היא לקדם את השחקנים הטובים ביותר בארץ בגילאי 18-23 שלא מקבלים מספיק דקות בליגת העל", אמר יו"ר ר"ג בני ברנר ל-ONE.

"אחת הסיבות המרכזיות בגללן אני כאן היא לייצר מערכת לגידול שחקנים - אקדמייה לכדורסל של מכבי ת"א", אמר וויצ'יץ' בראיון ל-ONE. בשנתיים האחרונות החייה וויצ'יץ' את אקדמיית הכדורסל לכישרונות צעירים בספליט, כאשר הכוכבים הצעירים הבולטים בקבוצה בפרט ובכדורסל הקרואטי בכלל הם אחיו הצעיר של סנטר מכבי אנדריאה ז'יז'יץ', אנטה ז'יז'יץ' (16, 2.08) והפורוורד המצויין דראגן בנדר (16, 2.11), שנחשב לשחקן האירופי הטוב בגילו, אותו כפי שניחשף כאן, מכבי תחתים בקרוב על חוזה ארוך טווח.

דני פדרמן עם שי רקנאטי. הבייבי שלו (משה חרמון)
דני פדרמן עם שי רקנאטי. הבייבי שלו (משה חרמון)
 

"אנחנו עוקבים אחרי בנדר כבר שנתיים ויש לנו הסכמות איתו. אם זה ייחתם זה יהיה ברמה של חוזה ארוך טווח והשאיפה היא לטפח אותו שיהפוך לשחקן עתיד במכבי", הוסיף גורם במועדון על בנדר. במכבי גיבשו תוכנית לפיה בנדר יסגר על חוזה ארוך ויצמח במדי האקדמיה כבר בעונה הבאה. "בנדר הוא אחד הכישרונות הגדולים בעולם לגילו והעובדה שמכבי מסוגלת להביא פוטנציאל בסדר גודל כמו שלו לאימונים מראה על הכבוד שהמועדון מקבל באירופה", הוסיף וויצ'יץ'.

בנדר וז'יז'יץ', שהצטרפו בתחילת העונה לאימוני מכבי בהיעדרם של שחקני הנבחרות שהשתתפו באליפות אירופה, ינחתו הערב (שני) בישראל בין היתר להתאמן עם הקבוצה הבוגרת לתקופה של שבועיים כחלק מתהליך הצמיחה וההתחשלות. בחודש הקודם הושאלו השניים על ידי ספליט לקבוצת הבת של צדביטה זאגרב המקומית בכדי להשתתף בטורניר נייקי היוקרתי ה-NIJT. צמד הקרואטים הצעירים, ז'יז'יץ' במיוחד, הרשימו מאוד לא רק את אנשי ה-NBA שהגיעו למעקב, אלא גם את סקאוט המועדון אבי אבן שנכח בטורניר.

ססטאן עם וויצ´יץ´ באימון מכבי (האתר הרשמי) (ONE)
ססטאן (מימין) עם וויצ´יץ´ באימון מכבי (האתר הרשמי)
 

מסביב לצירופו לקבוצה של ז'יז'יץ' הצעיר הדעות עדיין חלוקות ובמכבי קיים רצון להחתים את הסנטר הדני הצעיר ג'ייקוב לארסן בן ה-16, המתנשא לגובה 2.08 מטרים. באליפות אירופה לנבחרות צעירות דרג ב' שהתקיימה בקיץ החולף בבוסניה, לארסן סיים ראשון בנקודות וחסימות ושני בריבאונדים עם ממוצעים של 20 נקודות, 12.1 ריבאונדים ו-4 חסימות לצד 1.5 אסיסטים ו-1.6 חטיפות למשחק. משחק השיא בטורניר של הטאלנט הדני הגיע, איך לא, מול נבחרת ישראל, כשסיפק 29 נקודות (12 מ-15 משדה, 5 מ-6 מקו העונשין) ו-18 כדורים חוזרים. סוכנו של ריקי היקמן, דאג נושטאג, מייצג את בנדר ולארסן יחד עם הסוכן האיטלקי מאוריציו באלדו'צי ושוחח ארוכות עם מכבי בעת שהותו בארץ לפני שבועיים על גבי מ"ומ על השתלבותם באקדמיה.

לפני מספר חודשים הגיע לישראל מלאדן ססטאן, מאמנו הקרואטי האגדי של וויצ'יץ', כדי להעביר סשן אימונים בפרוייקט הצעירים של מועדון ומסתמן כי הקרואטי יהיה מהמאמנים הבכירים בפרוייקט. ססטאן אימן את וויצ'יץ' בגילאים 14 עד 18 והיה מאמנו בנבחרות הצעירות של קרואטיה, שם הגיעו להישגים רבים, בין היתר כשזכו באליפות אירופה לקדטים ובמדליית הכסף באליפות העולם לנוער. מי שיצטרף אליו לצוות המאמנים הוא שחקן העבר והמאמן הסרבי וליצ'קו פרוביץ' בן ה-31, שהיה בעבר עוזרו של דושקו וויושביץ' בפרטיזן בלגרד ובעונה שעברה זכה באליפות הנוער המקומית.

בן אלטיט. ישולב באקדמיה (רדאד ג´בארה)
בן אלטיט. ישולב באקדמיה (רדאד ג´בארה)
 

הארבעה, בנדר, ז'יז'יץ', ססטאן ופרוביץ', יגיעו הערב לישראל לתקופה של שבועיים, כאשר שני השחקנים יקיימו שני משחקי אימון עם אוסף שחקני מכבי ביום שישי נגד כפר סבא ובשבוע הבא מול אליצור רמלה.

בנוסף, בקבוצה רוצים להחזיר את שחקני הבית של המועדון, ביניהם נאור שרון, תומר בר-אבן, כרמל בוכמן, ועידן זלמנסון ואיתי שגב לצד הצעירים הקיימים בן אלטיט וארד הררי ולשלבם בקבוצה הבוגרת של האקדמיה.

אסור לפספס
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */