יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:06
לוח משחקים
  • שטרסבורג
  • 74 - 79
  • עירוני נס ציונה

גרינברג: לא הוצאנו לפועל את תוכנית המשחק שלנו

מאמן הפועל י-ם הסביר את ה-89:87 לאולם בשמינית גמר היורוקאפ והחל להתכונן לגומלין: "צריכים למחוק את הפער". אליהו: "הסיכויים שלנו לא רעים"

|
בראד גרינברג (חגי ניזרי)
בראד גרינברג (חגי ניזרי)

הפועל ירושלים תשוב היום (חמישי) אחר הצהריים לישראל עם תחושת החמצה גדולה אחרי ההפסד המפתיע אמש 89:87 בגרמניה לאולם במסגרת שמינית גמר היורוקאפ. יחד עם זאת, האדומים משדרים לא מעט אופטימיות לקראת "המחצית השנייה" בגומלין שיתקיים ביום רביעי הבא במלחה, כאשר אין ספק כי העפלה לרבע הגמר תיחשב בגדר הישג יד עבור בראד גרינברג וחניכיו.

האדומים, שכבר הוליכו ביתרון דו-ספרתי ונראו בדרך הבטוחה לרשום ניצחון חוץ יוקרתי על קבוצה ממעמד הביניים בבונדסליגה, ינסו לתקן את הרושם ולמחוק את יתרון שתי הנקודות של הגרמנים.

רגע לפני הג'אמפ בול הראשון, אפילו העיתונאים המקומיים שעשו את הדרך משטוטגרט ומינכן השכנות לצפות "בקבוצת היורוליג" מירושלים, סברו כי הישראלים יסיימו את המפגש עם ידם על העליונה. "יש להפועל חמישיית יורוליג", התרשם עיתונאי מקומי לפני ההתמודדות. "ליאור אליהו ויותם הלפרין בעלי רקורד מרשים ביורוליג, פרחוסקי סנטר לגיטימי ביורוליג, לדופרי היסטוריה ב-NBA ודרווין קיצ'ן היה כישרון שהוחתם ע"י פנאתינייקוס. אין לבחורים שלנו סיכוי",

ג´וש דאנקן. היחיד שתיפקד (משה חרמון)
ג´וש דאנקן. היחיד שתיפקד (משה חרמון)
 

זה שירושלים נקלעה ליום חלש מאוד מחוץ לקשת עם 3 מ-20 בלבד, לא אומר שגם היריבה לא תקלע כל הערב. אולם קולעת מצויין לשלוש ביורוקאפ עם 44% ואתמול היא הפגינה לכל את כישורי הקליעה של שחקניה כשסיימה עם 48% ו-13 צליפות מדויקות.

דווקא מקו העונשין, מקום בו היא מדייקת ב-80% עונתי, נפלו המקומיים ליום קליעות חלש והחטיאו תשעה זריקות – למעלה מפי ארבעה מההפרש הסופי של המשחק. אולם הינה קבוצת ריבאונד מצויינת והוכיחה זאת נגד הירושלמים 36:39 במאבק על הכדורים החוזרים.

מנגד, לא בכדי ירושלים דורגה במקום הראשון ביורוקאפ עם הכי פחות איבודים למשחק וגם אמש שיחקה כדורסל יעיל וחכם ואיבדה תשעה כדורים בסך הכל. מאז פתח יותם הלפרין את חודש פברואר בסערה עם 7-8 צליפות מעבר לקשת מול נס ציונה בליגה, קפטן ירושלים נכנס להקפאה ומתקשה למצוא את הטבעת.

יותם הלפרין. מתקשה למצוא את הטבעת (רדאד ג´בארה)
יותם הלפרין. מתקשה למצוא את הטבעת (רדאד ג´בארה)
 

בדומה למשחק הליגה נגד הגלבוע כשזרק 1 מ-6 מחוץ לקשת, גם נגד אולם התקשה הלפרין לקלוע מבחוץ וסיים עם 1-6 לשלוש. ארטיום פרחוסקי וברייסי רייט עם 15 נקודות כ"א ו-12 של אליהו לצד ה-22 נקודות של ג'וש דאנקן, השאירו את ירושלים בתמונת העלייה לשלב הבא.

"זה היה דו קרב התקפי ברמה גבוהה מאוד", סיכם בראד גרינברג את ההפסד. "ההבדל היה ביכולת שלהם לקבל יותר מידי זריקות טובות מעבר לקשת, מה שאיפשר להם לקלוע 13 פעמים מתוך 27 זריקות. זו הייתה נקודה שנתנו עליה את הדגש בהכנה שלנו, אבל לא הוצאנו לפועל מספיק טוב את תכנית המשחק באספקט הזה".

"היה משחק פיזי והעומק שלהם בא לידי ביטוי גם כאן כי יש להם שמונה זרים. אחד עשר שחקנים מהסגל שלהם שיחקו לפחות 11 דקות כ"א, נתון שהיווה פקטור ברבע האחרון. אהבתי את היעילות שבמסגרתה מסרנו 21 אסיסטים אל מול 9 איבודים בלבד ואת העובדה שבסופו של דבר קלענו יותר סלי שדה מהם, 35 מול 29, אבל השלשות היטו את הכף לטובתם. אנחנו מפגרים בשתי נקודות במחצית וצריכים למחוק את הפער הזה בשבוע הבא במלחה כדי לעלות שלב", סיכם המאמן.

ליאור אליהו (יניב גונן)
ליאור אליהו. "ידענו שאולם קבוצה טובה" (יניב גונן)
 

ליאור אליהו התייחס להפסד והוסיף, "לא הופתענו מהיכולת של אולם. ידענו שהם קבוצה טובה, אבל למרות הריצה שלהם ברבע האחרון אני מעודד מכך שידענו לצמצמם את הפער בדקות האחרונות ולצאת מהאולם המאוד ביתי שלהם עם סיכוי לא רע לנצח במלחה ולהעפיל לשלב הבא".

המאמן המנצח טורסטן ליבנת׳ בטוח ביכולת קבוצתו לרשום ניצחון כפול על האדומים ושלח מסר חד וברור לאנשי ירושלים: ״היה משחק ברמה מאוד גבוהה ואני שמח שהצלחנו לקלוע יותר מ-20 נקודות בכל אחד מארבעת הרבעים. הדבר הטוב שאנחנו ואני באופן אישי לוקחים מהמשחק הזה הוא העובדה שאנחנו יודעים מה דרוש בכדי לנצח את ירושלים, כך שהם תחת הרבה מאוד לחץ לקראת הגומלין בישראל. אנחנו מוכנים ורוצים להעפיל לרבע גמר היורוקאפ ולשם כך נגיע לישראל כדי לנצח״.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */