יום שלישי, 16.04.2024 שעה 17:40

רותם קמר: יש תחושה שהכדורגל בורח מאיתנו

מנכ"ל ההתאחדות השתתף בכנס למיגור האלימות: "כדורגל זה לא מלחמה, כולנו באים ליהנות ממנו". יוזם הכנס: "לא ייתכן ששופט יתאשפז לאחר משחק"

|
משתתפי הכנס למיגור האלימות (עמית מצפה)
משתתפי הכנס למיגור האלימות (עמית מצפה)

בעקבות ארועי האלימות בליגות הנמוכות, החליטה ההתאחדות לכדורגל בצעד חריג לקיים היום (שישי) כנס למיגור האלימות באיצטדיון העירוני המפואר בנשר.

הכנס התקיים בנוכחות מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רותם קמר, מנהלי הליגות הנמוכות, אבי קאופמן ואבי לוי, שיזם את הרעיון, שופט הכדורגל, גיא ברגר, רכז ביקורת מגרשים, ניסן מורד ונציגי המשטרה.

את הכנס הנחתה דוברת ההתאחדות, מיכל גרונדלנד. בנוסף, הגיעו ראשי קבוצות ליגות  ב' ו-ג'. בפתיחת דבריו אמר קמר: "יש תחושה שהכדורגל בורח מאיתנו בתקופה האחרונה. במקום להיפגש בבתי הדין כינסנו את הכנס. אנחנו לא במלחמה, כולנו באים להנות. זה לא כדורגל מקצועני, זה כדורגל מאהבה. ביקשנו שהקפטנים יגיעו לכנס.

כנס למיגור האלימות בכדורגל

עוד הוסיף קמר: "שופט מוציא כרטיס ופתאום הכל הולך הפוך. זה רק כדורגל. אני מקווה שנדע תמיד מאיפה אנחנו באים. זה לא סוף העולם וזה לא מלחמה. התפקיד שלכם להרגיע. לאן שתחליטו שהמשחק הולך, לשם הוא יילך וזה לא משנה אם יהיו עוד שלושה או ארבעה שוטרים".

רותם קמר, אבי לוי ואבי קאופמן (עמית מצפה)
רותם קמר, אבי לוי ואבי קאופמן (עמית מצפה)
 

יו"ר ועדת ליגות א' ו-ב', אבי קאופמן: "זה שאתם נמצאים מראה שהמטרה של כולם אותה מטרה. המותג כדורגל זה משהו חיובי. ישנה הידרדרות חברתית ודרך הספורט אפשר להגיע לדברים טובים. אלימות לצערי יש בכל מקום, אבל הכדורגל נמצא בחשיפה תקשורתית. אתם למעשה ההצגה במגרש. איך שתתנהגו זה עובר הלאה. הילדים גודלים עם המעשים שלכם".

אבי קאופמן (עמית מצפה)
אבי קאופמן (עמית מצפה)
 

קאופמן הוסיף אמר בכנס: "היו ויכוחים אם לעצור את המשחקים, אבל הנתונים מוכיחים שמתוך עשרה מקרי אלימות, תשעה קשורים לצפון. לא יכול להיות שאחרי משחק שופט יהיה מאושפז ושחקן יהיה במעצר. לא לזה התכוונו כאשר החלטנו על קיום הליגות האלו. הספורט והכדורגל זה הדו קיום שלנו".

אבי לוי (עמית מצפה)
אבי לוי. כדורגל זה הדו קיום שלנו (עמית מצפה)
 

שופט הכדורגל, גיא ברגר: "גדלתי בכל הכפרים פה ועברתי לא מעט קבוצות כשופט בליגות הנמוכות. שופטים ממש מפחדים לאור מה שקורה. יש לנו אפס סובלנות כלפי שופטים שמתנהגים לא בצורה נאותה. אנחנו דורשים שתשמרו על כבוד השופט".

גיא ברגר (עמית מצפה)
גיא ברגר. שופטים מפחדים לאור מה שקורה (עמית מצפה)
 

חבר הנהלת ההתאחדות, באסם סולימאן: "כדורגל זה משחק אגרסיבי, אבל מצד שני אני שומע קבוצות שהם רוצים לעלות בכל מחיר. אני חושב שזה מוגזם כי בקצב הזה של האירועים בסוף מישהו יהרג. האלימות ירדה לתוך המגרשים. שופטים ושחקנים מוכים. זה כבר לא ביציעים. מתוך שישה מקרי אלימות, חמישה מקרים במגזר הערבי וזה מצער אותי".

באסם סולימאן (עמית מצפה)
באסם סולימאן. האלימות ירדה מהיציעים למגרשים (עמית מצפה)
 

נציג המשטרה, לואי באדיר, מפקח במועצה למניעת אלימות בספורט: "הליגות הנמוכות לא מקבלות את הבמה הראויה. נכנס ישיבה כי יש הרבה אלימות. זה לא מקרי מה שקורה בחודש האחרון. חבל שהטוטו לא פה כדי לשמוע ולהבין שצריך לעזור לליגות הנמוכות. נעשה הכל על מנת לקדם את הליגות האלו. חלק גדול מאלו שכאן לא מודעים לחוק איסור האלימות במגרשים. חייבים לעשות לזה סוף".

נציג כאוכב: "אני מברך על היוזמה. כשאני רואה אלימות זה מביא אותי למצב שזה נמאס לי. במשחקים טעונים עדיף לא להביא ילדים ונשים. חשוב ששופט ינהל את המשחק בלי שחצנות ואז האווירה תהיה טובה. חשוב שיידעו שהאחריות עלינו בעלי קבוצות. בואו נלחץ ידיים בסיום".

רותם קמר ואבי קאופמן (עמית מצפה)
רותם קמר ואבי קאופמן (עמית מצפה)
 

סוהיל פרא'ג, מנהל בני רמה: "אנו מגנים בתוקף את מקרי האלימות. חובה עלינו למגר את תופעת האלימות. טיפול מניעה עד כה לא נעשה. צריך תכנית ארוכת טווח בה מעורבים כל הצדדים".

מיכל גרונלנד, גיא ברגר ואבי לוי (עמית מצפה)
מיכל גרונלנד, גיא ברגר ואבי לוי (עמית מצפה)
 

אברהם קדוש, ראש חוליית ארועי ספורט במשטרה: "איך אתם חיים עם עצמכם כאשר שופט מקבל סטירה משחקן. לפני שבאים בתלונות שכל אחד יסתכל על עצמו. המשטרה לא רוצה להיות במגרשים, אבל אם צריך להיות נהיה שם. נטפל בכל מקרה אלימות בצורה הכי קשה. אלימות לא צריכה להיות במגרשים. השחקנים צריכים לקבל את האחריות הזאת. שום דבר לא שווה אם יש אלימות. בסטטיסטקה כאשר הייתה משטרה במגרשים הייתה יותר אלימות. אנחנו כל הזמן בוחנים את ההכשרה של הסדרנים".

כזכור, ההתאחדות לכדורגל הודיעה לפני יומיים כי לאור מקרי האלימות החריגים בליגות ב' ו-ג' בשבועות האחרונים על ביטול משחקי המחזור הקרוב במחוזות צפון א' וצפון ב' בליגה ב', כמו גם על ביטול המחזור במחוז גליל עליון בליגה ג' (בשאר המחוזות בליגה ג' יש פגרה בסוף השבוע הקרוב).

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */