יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:02

סטן דה מאן: ואורינקה הדהים את ג'וקוביץ'

אוסטרליה: האלוף הולך הביתה אחרי שהשווייצרי ניצח 6:2, 4:6, 2:6, 6:4 ו-7:9 בתום מותחן אדיר, יפגוש את ברדיך בחצי. נשים: ג'ני בושארד העפילה לחצי

|
סטן ואורינקה חוגג (רויטרס)
סטן ואורינקה חוגג (רויטרס)

סטן ואורינקה המכונה  סטן דה מאן" שלח הביתה היום (שלישי) אחרי סנסצית ענק את אלוף אוסטרליה ארבע פעמים ושלוש פעמים ברציפות נובאק ג'וקוביץ' אחרי דרמה של חמש מערכות 6:2, 4:6, 2:6, 6:4 ו-7:9.

המשחק הזה המשיך את המסורת של משחקים דרמטיים בין השניים בטורנירי גראנד סלאם. בשנה שעברה באוסטרליה זה הסתיים עם 10:12 בחמישית לג'וקוביץ. באליפות ארה"ב נולה חזר מפיגור 2:1 במערכות לנצחון דרמטי נוסף אחרי חמש מערכות. המאזן בין השניים עמד עד כה על 2:15 לנולה, עם 14 נצחונות רצופים של הסרבי.

"זה היה קשה. הוא נלחם אבל עשיתי את זה אני כ"כ שמח. התמקדתי במשחק הזה לא בקודמים, נשארתי אגרסיבי ואני  פשוט שמח. המאמן של מגנוס נורמן נתן לי עצות טובות, אני חייב להיות כשיר פיסית לחצי הגמר מול ברדיך", אמר ואורינקה הנרגש על המגרש בסיום כשהוא עולה לחצי גמר גראנד סלאם שני ברצף שלו.

המערכה הראשונה הייתה של ג'וקוביץ. הסרבי שבר ל-2:3 במערכה הראשונה ומשם המשיך עם שבירה נוספת ל-2:6 בתוך 31 דקות. במערכה השנייה ואורינקה חזר לעצמו, החל להכות את החבטות העוצמתיות שלו לפינות, שבר ל-3:4. ג'וקוביץ החמיץ נקודות שבירה בחזרה, והשוויצרי חיזק את השבירה כששמר ל-3:5 בדרך ל-4:6, והיה הראשון לקחת מערכה בטורניר מאלוף הטורניר שלוש פעמים ברציפות.
המחבט של ג'וקוביץ המשיך לנפק טעויות בלתי מחויבות ו-ואורינקה שבר בקלות ל-1:2 ושוב ל-1:4. המערכה הזו כבר היתה אבודה, והמשיכה עד 2:6 ו-1:2 במערכות לשוויצרי.

נובאק ג´וקוביץ´ נגד סטס וורינקה (ONE)
נובאק ג´וקוביץ´ נגד סטס וורינקה (ONE)
 

המערכה הרביעית זרמה עם ההגשה אבל ג'וקוביץ החל לאט לאט לחזור לעצמו, ובמשחקון השמיני הוא גם הצליח לשבור ל-3:5 , עם שאגה ענקית אחרי משחקון ארוך וכמה נקודות שהוחמצו. ג'וקוביץ שמר על ההגשה, עלה ל-3:6 ולקח את המשחק למערכה חמישית.

המערכה זרמה עם ההגשה והמתח העצום נמשך. ביתרון 4:5 ו-15:40 לשיוויצרי, הגשם הפסיק את המשחק לארבע דקות, אבל זה לא הפריע למגמה להימשך. ואורינקה עולה ליתרון, ג'וקוביץ מגיש ונשאר במשחק. ביתרון 7:8 לוואורינקה, נובאק חבט וולי קרוס קורט החוצה והעניק לואורינקה נקודת שבירה, אותה ניצל השוויצרי עם חבטה החוצה של נולה. ואורינקה יפגוש את תומס ברדיך הצ'כי.

תומס ברדיך הצ'כי, השישי בעולם עלה לראשונה בקריירה לחצי הגמר במלבורן אחרי נצחון משכנע על השלישי בעולם דוד פרר, 1:6, 4:6, 6:2 ו-4:6. ברדיך עבר סוף סוף את שלב רבע הגמר שאליו הגיע ב-2011, 2012 ו-2013.

נובאק ג´וקוביץ´ מאוכזב (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ מאוכזב (רויטרס)
 

ברדיך השלים בכך עלייה לפחות לחצי הגמר בכל תחרויות הגראנד סלאם. ב-2010 הגיע לגמר ווימבלדון. "המגרש ברוד לייבר היה היחיד בעולם בו לא ניצחתי אי פעם בקריירה, המאמן שלי הזכיר לי את זה לפני המשחק וזה דחף אותי", אמר הצ'כי.

אחרי שלקח את שתי המערכות הראשונות יחסית בקלות עלה הצ'כי לשלוש נקודות שבירה במערכה השלישית, אבל פרר נלחם, שבר בעצמו ולקח את המערכה. במערכה הרביעית הכל התהפך, פרר החמיץ 5 נקודות שבירה, וברדיך שבר ל-2:3 ומשם שמר על ההגשה.

כוכבת חדשה בטניס הנשים: בושארד בחצי הגמר
כוכבת חדשה בטניס הנשים, נולדה לפנות בוקר (שלישי), יוג'יני בושארד בת ה-19 מקנדה. הכוכבת הקנדית שהפכה בשנה האחרונה לכוכבת על במולדתה, הוכיחה שחוץ מכריזמה ויופי, יש לה גם טניס ברמות הגבוהות ביותר כשניצחה ברבע הגמר את מדיחתה של סרינה וויליאמס, המדורגת 14, אנה איבנוביץ' הסרבית 7:5, 5:7 ו-2:6 אחרי יותר משעתיים. בושארד היא הקנדית הראשונה אי פעם בחצי הגמר באוסטרליה.

איבנוביץ´. היופי הסרבי הפסיד (רויטרס)
איבנוביץ´. היופי הסרבי הפסיד (רויטרס)
 

היא החלה את הטורניר במקום ה-31, נכון לעכשיו היא נכנסה לטופ 20. "היה עכשיו משחק קשה, כשהיא שיחקה טוב המשכתי להילחם. אני שמחה שהתעלתי במערכה השלישית. הקהל כאן נפלא. המאמן שלי אמר לי להנות ונהנתי. אני יותר מנוסה עכשיו ומקווה שאם תהיה לי הזדמנות אנצל אותה בחצי הגמר", אמרה בושארד, שמכונה ג'ני ע"י אוהדיה שהגיעו בהמוניהם למגרש המרכזי ומכונים "הצבא של ג'ני". אגב, בושארד נשאלה אם איזה כוכב היא רוצה לצאת והשיבה: "ג'סטין ביבר".

איבנוביץ היתה זו ששברה ראשונה ל-3:4 במערכה הראשונה, ומכאן החל רצף של שבירות עד 5:6 לסרבית, שהצליחה במשחקון ה-12 לשמור וזכתה במערכה הראשונה.

בושארד החלה טוב את המערכה השנייה וברחה די מהר ל-1:4. איבנוביץ חזרה ל-3:4 ולקחה טיפול רפואי מתמשך, כשחזרה, הצליחה לחזור ל-5:5, אבל סיום המערכה השנייה היה שייך לקנדית ששמרה ושברה ל-5:7 ו-1:1 במערכות.

אוהדי בושארד (רויטרס)
אוהדי בושארד. צבא שלם (רויטרס)
 

במערכה השלישית הקנדית שוב ברחה ל-1:4. מכאן איבנוביץ' נלחמה, הצילה כמה נקודות שבירה, אבל הבטחון של הקנדית היה כבר גבוה, והיא סיימה את המשחק כראוי עם וינר נהדר.

ומי מחכה לג'ני בחצי הגמר? נה לי הסינית, הרביעית בעולם, ופיינליסטית פעמיים בטורניר כולל בשנה שעברה. לי ניצחה די בקלות את פלביה פנטה מאיטליה בקרב בין בנות 32, 2:6 ו-2:6. לי שמחפשת תואר גראנד סלאם שני בקריירה פתחה עם 0:5 מוחץ, לפני שפנטה לקחה שני משחקונים, לפני שלי סגרה את המערכה. במערכה השנייה לי ברחה ל-0:3, ומכאן והמשחק כבר היה גמור והסינית סגרה עניין בדרך לחצי הגמר.

נה לי חוגגת (רויטרס)
נה לי חוגגת (רויטרס)
 

שחר פאר הודחה בזוגות
שחר פאר וסילביה סולר אספינוסה הודחו לפנות בוקר ברבע גמר טורניר זוגות הנשים כשנוצחו ע"י האמריקניות אביגייל ספירס ורקל קופה ג'ונס 6:4 ו-6:0. האמריקניות שלטו במשחק וברחו ל-2:5, פאר ובת זוגתה נלחמו, צימקו ל-4:5, אבל נכנעו אחרי משחקון צמוד ואיבדו את המערכה הראשונה.

במערכה השנייה האמריקניות שברו את ההגשה של פאר ל-0:2, ומכאן כבר טסו לניצחון. פאר רושמת את טורניר הזוגות המוצלח ביותר שהיה לה מאז 2010 בגראנד סלאם. ביחד עם הספרדיה, איתה היא משחקת לראשונה, הן הדיחו את הצמד השני בעולם בסיבוב השני , אך כאמור נעצרו ברבע הגמר.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */