יום שבת, 27.04.2024 שעה 05:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

מנגן על בס: המהפך של בסארט עבדורחימי

הוא נחת בהפועל ת"א כהבטחה גדולה ("היה בפנקס של כל סקאוט") ולא התאקלם. הכלב שלו וחברתו הגיעו והכל השתנה לטובה. ב-20:20: הבכורה בהרכב

|
בסארט עבדורחימי. הבטחה שתתגשם? (חגי ניזרי)
בסארט עבדורחימי. הבטחה שתתגשם? (חגי ניזרי)

באחד מהאימונים המסכמים של הפועל תל אביב, ערך רן בן שמעון משחקון פנימי שגרתי בין השחקנים. במהלך המשחק, לאחר שהעיר מספר פעמים לבסראט עבדורחימי על שגיאות, נראה שגם בן שמעון התעצבן מהליך השיפור האיטי של הקרואטי ושאג לעברו "בס, Raise the level!". הקרואטי שידע שהרמה שהוא מציג לא דומה למה שהוא יכול, נשלח להתאמן כמה פעמים בצידי המגרש עם מאמן הכושר שלומי ודררו ושאר השחקנים שעוברים סדרות חינוך אצל המאמן.

נוסיף לזה את הפציעה הסופר ביזארית שבה נפצע בישבנו כתוצאה מזכוכית לאחר שהתיישב עליה, קיטונות של ביקורת מצד התקשורת (כולל כותב שורות אלו) שקיבלנו בלוף אחד ענק. אז איך זה שחודשיים לאחר האימון הזה, הקרואטי הוא התקווה הכי גדולה לוורסטיליות בחוד האדום?

מתאים לליגות הגדולות: נשיא NK בשירות הפועל
התקופה היא עת סגירת חלון ההעברות. הפועל תל אביב רחוקה מלהרשים ומחפשת שחקן זר במחיר זול שיכול להתאים לחוליית ההתקפה של בן שמעון. ואז עלה שמו של עבדורחימי.

סוכן השחקנים אדם קידן שעובד בשיתוף עם רונן קצב, שפך מעט אור לגבי העסקה שנרקמה: "היה מירוץ נגד הזמן להחתים אותו. ידענו שאנחנו מביאים שחקן עם פוטנציאל גדול שעל הנייר מתאים לליגות בכירות יותר. הנשיא של NK זאגרב היה מספיק חכם לא להישרף לגמרי והלך על מהלך של השאלה שהפתיע הרבה קבוצות שלא קיבלו אישור לזה באירופה. עבדורחימי היה בפנקס של כל סקאוט אבל פשוט לא הפך לעיסקה בגלל התאבון של הנשיא שלו. היינו סקפטים בהתחלה כי התותחים הכבדים של קרואטיה לא מגיעים כבר לישראל, אבל סקאוטינג טוב מורכב מהזדמנות, טיימינג ויכולת".

בסארט עבדורחימי נוחת בקול תרועה (משה חרמון)
בסארט עבדורחימי נוחת בקול תרועה (משה חרמון)
 

קצב עצמו שקישר בין הצדדים הוסיף ואמר: "יש חלון זמן של כמה ימים בין חלון העברות האירופאי שנסגר כמה ימים לפני זה הישראלי. המרווח הזה נותן לך לנסות להגיע לשחקנים שלא הצליחו לעבור לאירופה מאי אלו סיבות. כשהתברר לי שאפשר להעביר אותו, שאלתי את עידו חג'ג' אם הוא מעוניין לראות את השחקן. צריך לזכור שהפועל כבר הכריזה שלא יהיה רכש אחרי שהשיחות עם פאנדורי לגבי אריק נפלו כי פאנדורי לא רצו למכור אותו, לפחות לא במחיר הגיוני. חג'ג' התייעץ עם בן שמעון שגם התלהב ואמר שזה סוג שחקן שהוא צריך, ככה נוצרה הסיטואציה להבאתו. הפועל קיבלה גם אחלה של חוזה".

כשקצב אומר "אחלה חוזה" הוא מדבר בראש ובראשונה על הסעיף בחוזה של הקרואטי שנסגר בין הנשיא של NK  זאגרב לראשי הפועל. הסעיף אומר שהפועל לא תשלם למועדון על השחקן כל עוד הוא לא בסגל. בדיעבד, אולי הסעיף הזה היה גורם למשקולת שהיה לצוות המקצועי בנוגע לשחקן, בטח במועדון כמו הפועל תל אביב שכל שקל עובר תחת פיקוחו של רמון.

הסעיף הוכנס במיוחד עקב העובדה שעבדורחימי הגיע למועדון עם פציעה, לאחר שעלה לכדור גובה ונחת על רגל של שחקן אחר, דבר שגרם לפגיעה בקרסול. אחרי שבועיים שהשחקן התאמן ללא כדור, עשה ריצות ללא הפסקה מסביב למגרש בחודורוב והפך למשתמש הקבוע באופניים, הגיע אימון אחד שבו נדרש על ידי הצוות המקצועי להתאמן עם כדור, למרות שעדיין לא היה כשיר לכך. אותו אימון היה נקודת שבירה נוספת בדרך כיוון שהוא גרם להחמרה של הפציעה הקטנה וגרם למשך ההיעדרות של "בס" להמשך הרבה יותר זמן משהיה צריך.

בסארט עבדורחימי (משה חרמון)
בסארט עבדורחימי מתאמן עם כדור (משה חרמון)
 

בערך בזמן הזה, התחילו לא רק הבעיות המקצועיות. השחקן הגיע לארץ והשתכן באופן זמני בחדר במלון הרודס בתל אביב, מלון שהקבוצה מבלה בו לפני משחקים חשובים. בנוסף, נעשו מאמצים כבירים גם כדי להביא לישראל את הכלב של השחקן אליו היה קשור וגם חברתו של השחקן השתכנה איתו. בשבועות הראשונים, הראו אנשי המועדון האדום לשחקן לא פחות מ-5 דירות שונות, אך בכולן השחקן מצא פגם. ראשי המועדון רתחו על השחקן שנתבקש לעזוב את החדר בהרודס לדירה זמנית, בקשה שהקרואטי סירב לה בכל תוקף.

השחקן שגם ככה לא התאמן באופן סדיר התחיל ברגל שמאל עם המועדון והיו כאלו שכבר החלו לבדוק אופציה להעיף אותו על המטוס הראשון עד שהגיע הסוויץ'. "צריך להבין שהוא הגיע לכאן ככוכב מהקבוצה שלו וככזה, היו לו גם מניירות של כוכב", אמרו אנשים במועדון. "בהתחלה הוא עלה לכולם על העצבים. בחיים לא היה לנו שחקן שסירב לכל כך הרבה דירות אבל אז משהו השתנה בו. אולי היו קצרים בתקשורת בינינו אך בסוף הוא הבין שהוא לא היה בסדר ומאז, הוא פשוט אחד האנשים הכי נחמדים שיש בהפועל".

אחד מהחבר'ה: החברים לקבוצה מחמיאים
החוזה עם זאגרב נכנס לתוקף ביום שבו הכניס בן שמעון את עבדורחימי לסגל בדרבי התל אביב מול מכבי. כבר באימונים בגשם הסוער היה נראה הקרואטי חד וטוב מתמיד. הוא היה נייד, עשה תנועות חכמות והראה שיש לו בעיטה לא רעה בכלל. בדרבי, הקרואטי לא שותף, בעיקר בגלל מכת הפציעות שפקדה את הקבוצה ברבע השעה הראשונה. בשלושת המשחקים שלאחר מכן, בני סכנין, הפועל באר שבע ומכבי פתח תקווה  נכנס "בס", כפי שמכנים אותו השחקנים ואף היה קרוב מאוד לכבוש שער במשחק האחרון אלמלא יד של חגי גולדנברג (שלא נשרקה). לאחרונה, הוא גם משמיע  קולו לראשונה בחדר ההלבשה. לאחר שירדו למחצית בפיגור באחד המשחקים, צעק עבדורחימי לעבר לחבריו ואמר שהם מנצחים. לבסוף הפועל הפסידה, אך השינוי של הקרואטי תפס תאוצה.

בסארט עבדורחימי (משה חרמון)
בסארט עבדורחימי. התעשת ומצא דירה (משה חרמון)
 

גם השחקנים בקבוצה מרוצים מהיכולת שמפגין שהקרואטי: "צריך להבין שהוא הגיע לכאן פצוע", אמר שחקן. "בהתחלה הוא לא התאמן וכשהוא התחיל להתאמן, ראו שהוא לא כשיר והוא באמת היה לא טוב ולא ברמה".

"זה מתסכל לשחקן לנסות להחלים מפציעה כזו מינורית במשך כל כך הרבה זמן אבל זה המלכוד בפציעות האלו", הוסיף שחקן אחר. "עכשיו, הוא בריא, הוריד את החלודה ורואים שהוא שחקן טוב. למעשה הוא מוסיף לנו מימד של כניסות לעומק וגם בעיטות לשער שחסרות מאז שגורדנה לא משחק ואלו דברים שהיו חסרים לנו מאוד. אי אפשר שכולם יבקשו את הכדור לרגל והוא יושב בדיוק למשבצת הזו. לשחקנים כמו שי אבוטבול וגילי ורמוט זה בדיוק השחקן שהם היו צריכים. אחד שעושה תנועת עומק מהקו השני ללא הפסקה".

קצב וקידן שהיו אחראים על ההגעה שלו וספגו לא מעט ביקורות על העסקה, נהנים כעת לשמוע את הדיבורים על הקרואטי. "פתאום כולם מתפלאים שהבאתי שחקן טוב." אמר קצב. " אמרתי מלכתחילה שייתנו לו זמן להחלים מהפציעה ואז תשפטו. זה שחקן שיש לו כדורגל. יקח לו עוד כמה מחזורים שהוא יצטרך לשחק בהרכב ואז נוכל לאמוד את האיכותיות שלו".

עבדורחימי בועט לידו של גולדנברג (שי לוי)
עבדורחימי בועט לידו של גולדנברג (שי לוי)
 

קידן מסכים גם הוא עם קצב ומוסיף: "יש לו עוד דרך ארוכה  כדי שהוא יחשב לשחקן טוב אבל העובדה שהפועל משוועת לשחקן יצירתי נותנת לו את הפוקוס. צריך לדעת איך לתת לו ביטחון כי יש לו את הכלים להוביל את הפועל וצריך לדעת לתת לו את המושכות".

האח הגדול: המוטיבציה והחיבור לבראנקו איליץ'
ואולי יש כאן סיפור שיכול להעיד על השוני בין השחקן הישראלי לשחקן האירופאי. לא פעם ראינו לא מעט מהליגיונרים שלנו, מילה שלכשעצמה מובילה לקונוטציה של לוחם בצבא של יוליוס קיסר, חוזרים עם הזנב בין הרגליים לאחר שהלינו על מאמן שחיפש אותם, שיתפו את התקשורת בנבכי השיחות עם הבעלים שהורו לא לשתף אותם בגלל תנאים כאלו ואחרים ורחמנא ליצלן גם מזג אוויר אנטי ישראלי שלא נאמר אנטישמי.

מולו מתייצב השחקן האירופאי, במקרה שלנו המזרח אירופאי שהגיע למקום עבודה חדש ומנותק לגמרי מגורמים שרוחשים לאוזניו או שאולי כמו שמסביר לנו הסוכן וילבור מקרואטיה, מהווים עוד סיבה להצלחה: "כל הדיבורים על עבדורחימי רק גרמו לו למוטיבציה גדולה יותר להצליח. שמרתי על קשר איתו והוא תמיד אמר רק דברים טובים. אני יודע שהוא הולך לפתוח בהרכב לראשונה וזה מאוד משמח. הפציעה היא היסטוריה ואין מה לדוש בה. הוא הגיע עם פגיעה בקרסול, לא התאמן ושאר השחקנים פתחו עליו יתרון מובן. הוא מצידו עבד קשה להדביק אותם ועכשיו הוא מקבל את ההזדמנות שמגיעה לו. צריך להבין שהמועדון שהוא מגיע ממנו, NKזאגרב הוא מועדון שבו הנשיא מחרב את המועדון בכוונה. האוהדים לא מגיעים למשחקים בגללו, הוא מוכר את כל הנכסים ויש הרבה בלאגן שם".

עבדורחימי (משה חרמון)
עבדורחימי. רצה להוכיח אחרת (משה חרמון)
 

"למה אתה צוחק?" שאל וילבור והסברתי שאם היה מגיע שנתיים קודם הוא היה מגיע למקום די דומה. בנוסף אמרתי שאצלנו בתקשורת וגם לא מעט גורמים במועדון עצמו כבר עמדו לקנות לו כרטיס חזרה. "זה מובן למען האמת. שחקן זר אמור לבוא ולשדרג את הקבוצה מבחינת שערים, בישולים ויכולת. כששחקן זר יושב כל כך הרבה זמן בחוץ זה טבעי שיתחילו דיבורים ויעלו סימני שאלה. אבל כמו שאמרתי זה היסטוריה וכיום הוא רק אומר כמה שהוא נהנה בארץ ומרגיש נפלא לשחק בקבוצה שיש לה כל כך הרבה אוהדים".

בכל הזמן הזה שהוא נמצא בארץ שהוא לא מכיר בשפה שהוא לא יודע, היו לצידו שניים. החברה שלו, ובראנקו איליץ'. הבלם לקח פיקוד על הקרואטי ומההתחלה זה היה נראה כמו קשר טבעי, חלק מגדירים אותו כאחיו הגדול.

"הוא הגיע לקבוצה שהייתה כבר מגובשת ושיחקה ביחד, ובאופן טבעי היה לו יותר קל להתחבר קודם כל אליי ולזרים בכלל", אמר הבלם הסלובני. "בגלל שיש לנו שפה משותפת זה הקל עליו ועשיתי את זה בטבעיות. זה עוד יותר קשה להתחבר לשחקנים חדשים בקבוצה חדשה כשאתה לא משחק, וזה מה שקרה לעבדורחימי שבגלל הפציעה שלו, היה לו עוד יותר קשה להתחבר ליתר השחקנים, השתדלתי לחבר אותו בתקופה שבה הוא התגבר על הפציעה, יש לו המון כישרון ואני חושב שהוא בדרך הנכונה".

איליץ´ ועבדורחימי באימונים. גרסת האח הגדול (רדאד ג´בארה)
איליץ´ ועבדורחימי באימונים. גרסת האח הגדול (רדאד ג´בארה)
 

בנוגע לעתידו של חברו החדש, מגלה איליץ' אופטימיות ואומר: "עכשיו, כשהוא בסגל, קל לו יותר לתקשר עם היתר. הוא אחד שרוצה להשקיע ולהצליח ולעזור לקבוצה יש לו גישה מאוד חיובית למשחק. בכל פעם שהוא נכנס למשחקים האחרונים הוא סיכן את השער וההתקפה בכלל נעשתה יעילה יותר".

הערב יעלה עבדורחימי לראשונה בהרכב של רן בן שמעון. אחרי שהוריד את החלודה, ניער את הפציעה ושיחרר את הדיון מהסעיף בחוזה שלו, הוא ינסה להצדיק מקום בהרכב ולהשיג ניצחון שני ברציפות לאדומים. על פי הסטטיסטיקה האחרונה של הפועל, אולי מול עשרה שחקנים הסיכוי יהיה גדול יותר.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */