יום שלישי, 07.05.2024 שעה 17:49

גולשי ONE בוחרים את המאמן הבא של ישראל

ועדת הכסת"ח של שטרן חלובה תבחר את המאמן שיוביל את הנבחרת במוקדמות יורו 2016. האם גוטמן צריך להישאר בתפקיד? זה הזמן שלכם להצביע ולהשפיע

|
נמני, גרנט, גוטמן, ברקוביץ´ ורוני לוי
נמני, גרנט, גוטמן, ברקוביץ´ ורוני לוי

ועדת האיתור של ההתאחדות לכדורגל, שהרכיב ממלא מקום יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שטרן חלובה, אמורה לבחור את המאמן הבא של הנבחרת.

ועדת איתור, הוועדה של חלובה, 'החברים בוועדה', תקראו לזה איך שתרצו.

דו"ח ועדת דודי כהן חייב להקים ועדת איתור, אז הקימו את הוועדה לכיסוי דודי כהן, כסח"ת.

עד שהחברים, לוזון, חלובה, קמר, קשטן ורוזן, יחליטו על המאמן הבא, החלטנו לערוך סקר בקרב גולשי ONE - מי המועמד המתאים לאמן את הנבחרת.

מטבע הדברים, הכנסנו מועמדים שאין סיכוי שיגיעו לשולחן הוועדה, כמו אברם גרנט, שכבר אימן את הנבחרת ואייל ברקוביץ',  שיש חברים בוועדה שהיו מעדיפים לפגוש אפילו את נסראללה ולא את ברקוביץ'.

על גרנט אין צורך להרחיב, בקדנציה השנייה שלו בנבחרת הוא לא עלה למונדיאל רק בגלל הפרש שערים.  אחרי הנבחרת גרנט אימן בצ'לסי והכיר את העולם הגדול. אם היה מוכן לחזור לאמן את הנבחרת, אז היה צריך בלי לפגוע באחרים לחטוף אותו, אך כנראה זה לא מה שכולם חושבים בהתאחדות לכדורגל.

שטרן חלובה (יניב גונן)
שטרן חלובה. מושך בחוטים (יניב גונן)
 

ברקוביץ', בלי קשר להיותו פרשן ב-ONE, כבר הביע את רצונו בעבר לאמן את הנבחרת, ניהל אף קמפיין שלם, העם רצה בו מאוד, ראו בו משהו מרענן חדש, אך בהתאחדות לכדורגל היו נגד המינוי הזה, ולכן הוא לא יצא אל הפועל, כאשר הטיעון היה: אי אפשר למנות מאמן שלא אימן עד כה.

עוד שם חדש שעלה במרוצת השבועות האחרונים הוא של אבי נמני שאם היה אומר כן, היה מקבל את שרביט האימון של הנבחרת. נמני נחשב גם למרענן, משהו אחר, הוא גם זוכה לתמיכה של הקהל.

נתחיל דווקא עם אלי גוטמן, שסיים קדנציה כמאמן הנבחרת. גוטמן לא בדיוק הצליח להטביע את חותמו בקמפיין הקודם בו משחק הבנבחרת נסוג, וגם הקהל לא בדיוק הראה סימני התלהבות מהנבחרת הגוטמנית.

אבל מנגד, יש כאלה שחושבים שגוטמן ראוי לקבל עוד הזדמנות כמו שקיבלו קודמיו ולהראות בנבחרת מה שעשה בקבוצות.

אלי גוטמן (שי לוי)
אלי גוטמן. הנבחרת הציגה כדורגל דל (שי לוי)
 

יש כאלה שחושבים שהגיע הזמן שיצחק שום הוותיק יקבל הזדמנות גם להראות את כישוריו בנבחרת, לאחר שהיה עוזר מאמן שנים רבות בנבחרת, מאמן האולימפית, מאמן של מכבי חיפה ואף אימן ביוון.

עוד שם שעלה היה של רוני לוי, מי שזכה בשלוש אליפויות עם מכבי חיפה, הספיק לאמן בקפריסין ורומניה לטעום מהעולם הגדול, ומאמן כיום את בית"ר ירושלים, מאמן שנחשב ליסודי מאוד.

ויש החושבים שהגיע הזמן לתת לאלישע לוי הזדמנות בנבחרת, אחרי שרשם הצלחה בסכנין, רשם הצלחה במכבי חיפה, והעונה מראה את המרענן הרשמי של הליגה בהפועל באר שבע

ומי יודע, אולי הוועדה האובייקטיבית תשלוף שפן בסופו של דבר בדמות גיא לוזון...

הכירו את המועמדים ובחרו את המאמן הבא
אלי גוטמן
אלי גוטמן בן ה-55 החל את קריירת האימון שלו באמצע שנות ה-80 וב-1990 היה עוזרו של שלמה שרף במכבי חיפה, ובין השאר היה חלק מהדאבל של עונת 1990/91. הפריצה של גוטמן הגיעה כשעמד על הקווים של הפועל באר שבע, עמה זכה בגביע המדינה בעונת 1996/97. התחנה הבאה של גוטמן הייתה הפועל חיפה, אותה הוביל לאליפות היסטורית בעונת 1998/99.

גוטמן (שי לוי)
גוטמן. שווה עוד קמפיין? (שי לוי)
 

בהמשך אימן גוטמן גם את בית"ר ירושלים והפועל פ"ת, וגם חזר בשנית להפועל חיפה ולהפועל ב"ש, אבל להישגיו הבולטים ביותר הגיע כמאמן הפועל ת"א, איתה זכה בדאבל דרמטי ואף רשם קמפיין מוצלח בשלב הבתים של ליגת האלופות. בדצמבר 2011 מונה לתפקיד המאמן הלאומי. נבחרת ישראל תחת גוטמן רשמה קמפיין מאכזב במוקדמות מונדיאל 2014 והגיעה למקום השלישי כשבמאזנה שלושה ניצחונות, חמש תוצאות תיקו ושני הפסדים.

אברהם גרנט
אברהם גרנט בן ה-58, מבכירי המאמנים בארצנו. החל את הקריירה בהפועל פ"ת והמשיך למכבי ת"א עימה זכה בשתי אליפויות. עבר גם בהפועל חיפה ובשנת 2000 הגיע למכבי חיפה עימה זכה בשתי אליפויות. ההמשך היה בנבחרת ישראל אותה הוליך במשך ארבע שנים, כאשר הוא סיים את קמפיין מוק' מונדיאל 2006 ללא הפסד. ההמשך היה מפואר ביותר כאשר הגיע לאמן את צ'לסי הלונדונית והוביל אותה לגמר ליגת האלופות בו נוצח ע"י מנצ'סטר יונייטד. עבר גם בפורטסמות' ונשר לליגת המשנה עם ווסטהאם. זכה גם באליפות סרביה עם פרטיזן בלגרד.

אברהם גרנט (יוסי ציפקיס)
אברהם גרנט (יוסי ציפקיס)
 

אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ' בן ה-41, מגדולי הכדורגלנים של ישראל שרשם 78 הופעות במדי נבחרת ישראל. גדל במכבי חיפה ובשורותיה שבע עונות אז יצא לאירופה. הספיק לשחק בווסטהאם, סלטיק, פורטסמות', מנצ'סטר סיטי, סאות'המפטון ובלקבורן. סיים את הקריירה במכבי ת"א ומאז משמש כבעלים של בי"ס לכדורגל בנשר וכפרשן כדורגל. בעבר הציג "הקוסם" תוכנית מפורטת עם דרכי פעולה שונות להצעדת הנבחרת לרמות אחרות אליהן יוכל להגיע כמאמן הנבחרת.

ברקוביץ´ מדבר (יניב גונן)
ברקוביץ´ מדבר (יניב גונן)
 

רוני לוי
רוני לוי בן ה-47 החל את דרכו כמאמן עם רגע פרישתו ממכבי חיפה והרשים כמאמן קובצת הנוער. ההמשך היה חמש עונות כמאמן מכבי חיפה בהן זכה בשלוש אליפויות רצופות. בהמשך התפטר מחיפה ועבר גם במכבי פ"ת ובית"ר ירושלים. בין היתר אימן מעבר לים ורשם קדצניות באוניראה וסטיאווה בוקרשט הרומניות ואשתקד פוטר מאנורתוסיס פמגוסטה הקפריסאית. בתחילת חודש דצמבר נכנס לתפקיד המאמן בבית"ר ירושלים לאחר פיטוריו של אלי כהן.

רוני לוי (רדאד ג´בארה)
רוני לוי (רדאד ג´בארה)
 

אבי נמני
נמני בן ה-41 נחשב לסמל הגדול ביותר של מועדון הכדורגל מכבי ת"א, בו בילה את רוב קריירת המשחק שלו. בנובמבר 2008 מונה נמני למנהלה המקצועי של מכבי ת"א, ובעונת 2008/09 החליף את רן בן שמעון ושימש כמאמן הקבוצה, עמה זכה בגביע הטוטו. לאחר מכן חזר נמני לתפקיד המנהל המקצועי, בינואר 2011 הוא פוטר ע"י מיץ' גולדהאר ומאז הפך לסוכן שחקנים.

אבי נמני (חגי ניזרי)
אבי נמני (חגי ניזרי)
 

יצחק שום
יצחק שום בן ה-65 גם הוא מגדולי הקשרים של נבחרת ישראל בעל קריירת אימון ענפה. צמח בהפועל כפר סבא ושימש בין היתר כמאמן הנבחרת הצעירה של ישראל וכעוזרו של שלמה שרף כשזה אימן את נבחרת ישראל. אימן בין היתר את מכבי חיפה, זכה בדאבל עם פאנתינאייקוס היוונית ועבר גם בהפועל ת"א. זכה בדאבל עם בית"ר ירושלים ב-2007/08, אך מאז 2010 לא אימן קבוצה אחרי שעזב את אלקי לרנקה בקפריסין.

יצחק שום (משה חרמון)
יצחק שום (משה חרמון)
 

גיא לוזון
גיא לוזון, צעיר המאמנים ברשימה (בן 38), משמש כיום כמאמן מועדון הפאר הבלגי, סטנדרד ליאז' ומוביל את הטבלה. את הקריירה החל כמאמן מכבי פ"ת והעפיל עימה לשלב הבתים של גביע אופ"א. בהמשך חווה תקופה קצרה בהפועל ת"א ותקופה טובה בבני יהודה. בשלוש העונות האחרונות אימן את נבחרת ישראל הצעירה והוליך אותה ביורו האחרון שנערך בארץ.

גיא לוזון (חגי ניזרי)
גיא לוזון (חגי ניזרי)
 

אלישע לוי
אלישע לוי בן ה-56 החל את קריירת האימון שלו בהפועל בית שאן, איתה העפיל לליגה הבכירה. בהמשך הקריירה שימש לוי כמאמנה של עירוני ראשון לציון, אותה הוליך לעונת שיא בליגת העל כשהגיע עד למקום השישי, ולאחר מכן הצטרף להפועל כפר סבא, עמה ירד לליגה השנייה. לוי אימן גם באשדוד ובבני סכנין וב-2008 הצטרף למכבי חיפה איתה זכה בשתי אליפויות, היחידות בקריירה שלו.

אלישע לוי (משה חרמון)
אלישע לוי (משה חרמון)
 

בחודש מאי 2012, לאור היכולת הרעה שהציגו הירוקים, סיים לוי את תפקידו במכבי חיפה ופינה את מקומו לראובן עטר. במאי 2012 מונה למאמנה של הפועל באר שבע, שתחת שרביטו מציגה עד כה יכולת נהדרת ונמצאת במקום השני בטבלה.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */