יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:24
ליגה לאומית 23-24
5417-4727עירוני ק"ש1
5432-5127בני יהודה2
5126-4427עירוני טבריה3
4934-5427מכבי יפו4
4330-4227הפועל נוף הגליל5
4042-4627הפועל ניר רמה"ש6
3837-2927מכבי הרצליה7
3733-3527הפועל א.א. פאחם8
3538-3827הפועל עכו9
3433-2727מ.ס כפר קאסם10
3347-3527סקציה נס ציונה11
2932-3227הפועל ר"ג12
2935-2327הפועל ראשל"צ13
2637-2427הפועל כפ"ס14
2147-2727הפועל עפולה15
1657-2327איחוד בני שפרעם16
לוח משחקים
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 29/03, 16:00
  • עירוני טבריה
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 29/03, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 29/03, 16:00
  • בני יהודה
  • הפועל עפולה
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • מ.ס כפר קאסם
  • שני, 01/04, 19:00
  • מכבי הרצליה
  • איחוד בני שפרעם
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל עכו
  • מכבי יפו
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל ניר רמה"ש

אוהדי כפר קאסם השליכו אבנים: כמו אינתיפאדה

ליגה א': אוהדים התפרעו בתום ה-1:0 בקרית גת, שניים פונו לביה"ח. היו"ר: "זו בושה". בכפר קאסם טענו: "מהקהל שלהם קראו 'ערבי מסריח' וזרקו אבנים"

|
אוהדי קרית גת בורחים מהמגרש (עדי טרובק)
אוהדי קרית גת בורחים מהמגרש (עדי טרובק)

תקרית חמורה התרחשה הערב (שישי) בקרית גת בתום משחק הצמרת בין עירוני המקומית לכפר קאסם בליגה א' דרום. בתום המשחק, שהסתיים בתוצאה 0:1 לקבוצה הביתית, הודיע הכרוז לאוהדים המקומיים שהם נשארים ביציע עד שאוהדי כפר קאסם יתפנו, אלא שלאוהדי הקבוצה האורחת היו תוכניות אחרות.

אוהדי כפר קאסם יצאו אל מעבר לחומות האצטדיון ואז החל מטח של אבנים ליפול ביציע של אוהדי קרית גת, שהחלו לברוח אל עבר המגרש, כשבעלי הקבוצה, אורן יצחקוב, צועק על הסדרנים שיפתחו את השערים כדי שהאוהדים יברחו לתחומי המגרש.

היו"ר מיכה יפרח, שנכח במקום, לא ידע שאשתו מתחבאת מאחורי הגדרות עם ילדיהם מחשש שיספגו אבנים גם הם. אוהדי כפר קאסם זרקו מכל הבא ליד כשגם בקבוקים הושלכו לעבר היציע.

בקרית גת מדווחים על מספר פצועים, כששני אוהדים פונו לבית החולים במצב קל. מיכה יפרח, יו"ר קרית גת, אמר: "זו פשוט בושה. גם אישתי וגם הילדים הקטנים שלי הסתתרו מאחורי החומה, הבן שלי עד עכשיו רועד מפחד, הוא הרגיש את האבנים עוברות סנטימטר מהראש".

אוהדי כפר קאסם מחוץ ליציע (עדי טרובק)
אוהדי כפר קאסם מחוץ ליציע (עדי טרובק)
 

חגית יפרח, אשתו של היו"ר, אמרה: "אני ברעידות, הילדים שלי מפוחדים ומבוהלים, נשכבנו על הרצפה והיה בכי והיסטריה, זה המשחק האחרון אליו אני מגיעה, גיסתי קיבלה אבן באוזן, יש לנו אורחים ואני ממש לא מאופסת. עד עכשיו הגעתי לכל משחק, אבל זה המשחק האחרון אליו אגיע, זה כמו אינתיפאדה, נשכבנו על הרצפה, ילדים ונשים. צעקנו להם 'בבקשה, תפסיקו', כל מה שהיה להם ביד הם זרקו לכיוון שלנו".

אורן יצחקוב, מבעלי קרית גת, אמר לאחר האירוע: "דיברתי עם אבי לוי מההתאחדות לכדורגל, אני מקווה שיפעלו בחומרה, אין לזה מקום בליגה הזו. צעקתי על המאבטחים שיפתחו את השער ושיתנו לאוהדים להיכנס, זה בסך הכל משחק כדורגל. הקבוצה הזו, עם כל הכבוד לזה שהם משחקים כדורגל טוב, אי אפשר שכל פעם יש את הסיפורים האלה איתם. קבוצות צריכות לפחד להגיע למשחקים מול כפר קאסם? כל הזמן הם אומרים 'גזענות', ההתנהגות שלהם בושה וחרפה".

מן הצד השני בדיר מורסי, חבר הנהלת כפר קאסם, האשים את המארחים בבלאגן כשאמר ל-ONE: "אחד האוהדים שלהם אמר לשחקן שלנו, רוביל סרסור, 'ערבי מסריח' ואחד השחקנים של קרית גת אמר בהסכמה 'כן כן'. לאחר מכן הייתה סערת רוחות במשחק ומפה נבע הכעס של האוהדים. זו הייתה סערת רוחות של כמה דקות. ההנלה של קריית גת אמרה שהם יבדקו את העניין עם השחקן ושהם יענישו אותו בחומרה. אחרי המשחק היה אירוע בין שני הקהלים, אבל אני לא יודע בדיוק מה היה".

אורן יצחקוב, מבעלי קרית גת: &qout;&qout; (עדי טרובק)
אורן יצחקוב, מבעלי קרית גת: "מקווה שיפעלו בחומרה, אין לזה מקום" (עדי טרובק)
 

"הנהלת כפר קאסם מגנה כל מעשה שהוא לא ספורטיבי ואני בטוח שהקהל לא אחראי על כל מה שהיה שם. היה קהל גדול של קריית גת, זה לא הקהל שלנו שהוא מתורבת ולא קהל שיעשה ככה ויקלל ויזרוק אבנים. הם התחילו עם זריקת האבנים והקללות ואנחנו מגנים כל מעשה שהוא לא ספורטיבי. אנחנו הולכים להתאחדות ונגיש בקשה וננסה לחקור ושהשחקן ייתן את הדין לדבר הזה", סיכם מורסי.

חבר הנהלה נוסף בקבוצה, בדיר רמזי, סיפר ל-ONE את גרסתו לדברים: "זה התחיל קודם כל מזה שאחד מהאוהדים של קרית גת התקרב לעבר רוביל סרסור וקרא לו ערבי מסריח ומטונף למול כל אוהדי כפר קאסם. רוביל שאל אותו למה הוא מדבר ככה והשופט נתן אדום לרוביל. זה חימם את האווירה".

"האוהדים התחילו לקקל אחד את השני וזרקו בקבוקים במשך כל המשחק. כשהסתיים המשחק, כשאוהדים שלנו התחילו לצאת לרכבים, התחילו לזרוק עלינו אבנים גדולות מתוך היציע שלהם, שהוא גבוה מאוד. כמה רכבים ניזוקו ואדם אחד נפצע מכך. כתגובת נגד האוהדים שלנו התחילו להגיב. זה לקח 2-3 דקות. התערבנו, דיברנו עם אנשי קרית גת שיפסיקו ושיילכו הביתה והכל פוזר".

אוהדי כפר קאסם היום בקרית גת (עדי טרובק)
אוהדי כפר קאסם היום בקרית גת (עדי טרובק)
 

רמזי המשיך לספר על שהתרחש והעביר ביקורת על האבטחה במקום: "כשהסתיים המשחק פנו אוהדים שלנו לאוהדי קרית גת ושרו שנשארו במקום הראשון למרות ההפסד, כדי לעצבן אותם. הייתה התגרות מילולית בין שני המחנות במשך כ-4-5 דקות. אני התחננתי בפני אנשי קרית גת שיפסיקו להתגרות ולזרוק אבנים. בכל התקרית לא היה מאבטח ולא שוטר. אחרי זה הגיע מאבטח אחד ואני אישית פניתי לשוטר שיגיד לאוהדי קרית גת שיפסיקו לזרורק אבנים כדי שאנשי כפר קאסם יוכלו לגשת לרכבים שלהם. הוא אמר לי שגם האנשים שלנו זורקים אבנים, אז אמרתי לו שיסתכל מלמעלה ויראה מי זורק, שהם זורקים אבנים גדולות. צריך שיהיו מאבטחים וסדרנים שיסדירו את הכניסה והיציאה, לא היה כלום וזה היה בלאגן אחד גדול. גם השוטר נתן תגובה מתגרה שגם הם זורקים. אחרי זה כמה אוהדים אמרו לו שיגיד להם שיפסיקו, אז הוא הלך ליציע של קרית גת עם מאבטח ואחרי זה הם הפסיקו".

חבר הכנסת עיסאווי פריג', שהיה גם הוא במשחק, התייחס למקרה: "במשחק היו יותר מ-2,000 צופים ויש לי זיקה לקבוצה. הייתה אווירה מתוחה והיו התגרויות במהלך המשחק בין שתי הקבוצות ואני הרגעתי את הקהל ואמרתי שזה ספורטיבי ושהספורט ינצח ושיתנו לנו לשמוח ולעודד ולא לתת לקומץ למשוך אותנו למקומות חשוכים. אז המצב נרגע וביציאה יצאתי יחד עם אוהדי כפר קאסם, שאותם הוציאו קודם לחניה בזמן שחלק מאוהדי קרית גת נשארו בתוך המגרש. היו התגרויות מצד כמה עשרות מאוהדי כפר קאסם וכמה עשרות מקרית גת, הכל לקח כ-10 דקות והרגענו את העניינים".

עיסאווי פריג´. טוען שלא היה סיפור רציני (חגי ניזרי)
עיסאווי פריג´. טוען שלא היה סיפור רציני (חגי ניזרי)
 

"היו ניסיונות מצד כמה פרחחים משני הכיוונים לנסות לזרוק אחד על השני פחיות קולה ודברים מהסוג הזה, אבל באופן כללי זה עבר בטוב וצריך להסתכל על חצי הכוס המלאה - זה משחק צמרת עם מלא קהל רגיש, ההנהלה של קרית גת והיו"ר קיבלו אותנו מאוד יפה. אחרי המשחק גם בין הקהל עמדנו וצחקנו ודיברנו, לא היו דברים חריגים שראויים לציון".

"אני מודה, היה קומץ של עשרות שהשתוללו. אני אישית ותפסתי אנשים והרחקתי אותם בכל כוחי עד שנשבר לי. היה פרחח חמום מוח בקהל שניסה לעשות מזה עניין, אבל מדובר בעניין של כמה דקות של חמימות מוח והמילה זריקת אבנים נשמעת גסה, לא היה ולא נברא. היה ניסיון של כמה פרחחים, אולי אחד או שניים, שניסו להתקרב ולצעוק ומהצד השני קיללו אותם וזה מחמם את הקהל, אבל זה לא יצא מגדר הרגיל. כל ההנהלה וכל הנכבדים וגם אנשי קרית גת, ההנהלה, אני חייב לציין לשבח עבדו גם כשהיו ניסיונות בין הצעירים חסרי האחריות והרגיעו את האווירה".

"זה היה מקרה אחד בודד שהקהל החליף בקבוק מים או קולה ולא היה משהו. היה חשוב לי שהדברים יעברו בכיף וכל הסיפור נמשך עשר דקות. אני לא אתן ל-2-3 אנשים מהקהל, אם זה אוהדי כפר קאסם או הקהל שלהם, למשוך את זה למקומות חשוכים. תודה לאל זה עבר ולא היה שום דבר חריג. אציין גם שקרית גת וכפר קאסם יש להן עבר לא סימפטי משנת 1979, זו היסטוריה ידועה, אבל הייתה חגיגת כדורגל, יותר מ-2,000 איש משני הצדדים, זה מחמם את הלב וצריך לתת ציון לשבח ולא לתת לכמה אוהדים להרוס לנו את חגיגת הספורט".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */