יום שבת, 18.05.2024 שעה 10:09
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

תעלומה: לאן נעלם סבע ולמה ההתקפה לא פוגעת?

לא כך קיווה חלוץ ק"ש לפתוח עונה: שלושה משחקים בהרכב הפותח, 0 שערים וגעגועים לטורף המפחיד מנתניה. לבכר 5 חלוצים בסגל ולקבוצה רק 9 שערים

|
סבע של ק
סבע של ק"ש מהורהר, סבע של נתניה פורח

בעירוני קריית שמונה ביצעו ערב פתיחת העונה רכש מאסיבי, צירפו שחקני חיזוק רבים בעמדות השונות, אך מי שהיה מהראשונים שחתם במועדון הוא החלוץ אחמד סבע.

כבר שנים שאיזי שירצקי משקיע מאמצים אדירים לצרף את החלוץ והשנה סוף סוף הוא הצליח לצרפו לאחר שנתניה במדיה שיחק החלוץ, ירדה ליגה. אבל, לא לזה פילל הבעלים כשהחתים את סבע. לאחר תשעה מחזורים, החלוץ עם שורה סטטיסטית עלובה של 0 שערים ו-0 בישולים. בכלל, סבע כלל לא שותף בשלושה משחקים, ופתח רק בשלושה משחקים והוחלף עוד לפני הדקה ה-60 ובשלושה נכנס כמחליף לכ-25 דקות בלבד.

סבע בן ה-33 וחצי, עלה לשרצקי לא מעט. קבוצתו לשעבר מעיר היהלומים, קיבלה עבורו כ-500,000 שקלים בעוד החלוץ קיבל חוזה לשנתיים עם אופציה לשנה שלישית, רכב ודירה בקרית שמונה.

כרגע, ספק גדול אם סבע ישרוד את חודש ינואר במועדון שכן הוא לא מרוצה ממעמדו שהולך ופוחת, והקבוצה לא מרוצה מתיפקודו. אגב, רק לשם המחשה- במחזור הליגה האחרון, אירחה קריית שמונה את רעננה, בכר עלה בחוליה הקדמית עם מנגה, כחלון וטאסבסקי ולא פחות מ-5 חלוצים ושחקנים קדמיים ישבו על הספסל, שלושה חלוצים נכנסו לשחק, סבע לא היה בניהם.

אחמד סבע ואדריאן רוצ´ט (משה חרמון)
אחמד סבע ואדריאן רוצ´ט. לא פוגעים (משה חרמון)
 

שלוש העונות האחרונות של סבע מנוגדות במיוחד האחת מהשניה. לפני שנתיים כבש סבע לא פחות מ-20 שערים ונחשב לחלוץ הלוהט בליגת העל, כשלא מעט קראו לזמנו לנבחרת הלאומית למרות גילו המתקדם. אשתקד, סבל החלוץ מפציעות חוזרות ונעדר רבות מהמגרשים ובסופו של דבר סיים את העונה עם עשרה שערים. אך לפי שעה, העונה הנוכחית לא מזכירה את אלו שקדמו לה כשהחלוץ לא פוגע.

בקריית שמונה מודים שעד כה סבע מאכזב וציפו ממנו להרבה יותר אך יחד עם זאת טוענים כי החלוץ עבר מספר פציעות עוד משלב מחנה האימונים שערכה הקבוצה ומאמינים שסבע עוד יחזור ובגדול. עם שלל החלוצים על הספסל של בכר, עושה רושם שכולם מפחדים על מקומם, מה שגורם ללחץ ולבצורת מבחינת כיבושים, כשהקבוצה כבשה 9 שערים ב-9 משחקים, ולא פחות מ-307 דקות כבר לא מצאה את הרשת.

אחמד סבע. פרח בנתניה (יוסי ציפקיס)
אחמד סבע. פרח בנתניה (יוסי ציפקיס)
 

קשה קשה למצוא סיבה אחרת על מנת להסביר איך קורה שקבוצה שעל הנייר נחשבת להתקפית במיוחד ומעוטרת בחלוצים ושחקנים קדמיים כמו ברק בדש, דוד מנגה, תמיר כחלון, אחמד עאבד, אדריאן רוצ'ט, אחמד סבע, אופיר מזרחי ודארקו טאסבסקי, לא מצליחה למצוא את השער.

ראוי ואף חשוב לציין כי גם חוליית הקישור לא חסינה מביקורת, כשטאסבסקי ורוצ'ט שאמורים להיות אמונים על הקישור הקדמי והוכיחו בשנים האחרונות שהם יכולים לתרום והרבה, מציגים יכולת עלובה עד כה. פאנקה שהגיע בכל תרועה רמה, נראה כמו הצל של עצמו וכחלון בזמן שמתופקד במרכז המגרש מראה שעדיין לא חזר לעצמו מהפציעה בראשית העונה.

היחידים שעוד מנסים להציל את המולדת, הם וובה בראון ומשה אבוטבול מהם הציפיות היו נמוכות. מישהו בקרית שמונה מתגעגע לדוד סולארי?

משה אבוטבול. היחיד שמראה ניצוצות (משה חרמון)
משה אבוטבול. היחיד שמראה ניצוצות (משה חרמון)
 

הבעלים, איזי שירצקי משדר אופטימיות לפי שעה, הוא מודה שמצבה של הקבוצה לא טוב אך יחד עם זאת מאמין שהיכולת תשתפר והמצב יהיה טוב יותר כש"הפצועים יחזרו". חשוב להזכיר שבשבועות האחרונים גל פציעות לא פשוט פוקד את המועדון. שיר צדק פצוע ויעדר גם בתקופה הקרובה, דין מימוני נעדר במחזורים האחרונים כמו גם וובה בראון ומשה אבוטבול וכל זה רגע לאחר שחזרו לפעילות אחמד סבע, ברק בדש ותמיר כחלון. בשבת האחרונה מי שהצטרף לרשימת הפצועים הוא גם דוד מנגה.

בקבוצה יש גם מי שעדיין מאמין: "ברגע שננצח שני משחקים ברצף, הביטחון יעלה וכולם יראו את מה שהם מצפים מקריית שמונה. יש סגל מעולה ואנחנו עובדים קשה, הביטחון יחזור ונצא לדרך חדשה".

שיר צדק. חסר בגל של הקבוצה הצפונית (משה חרמון)
שיר צדק. חסר בגל של הקבוצה הצפונית (משה חרמון)
 

שחקן אחר בקבוצה הסביר: "ברור שכולנו מאוכזבים. לא רצינו ולא חשבנו על פתיחת עונה שכזו, אבל עכשיו זה הזמן והמקום שלנו להרים את הקבוצה ולהחזיר אותה למקום שהיא ראויה להיות".

לפי שעה, מצבה של הקבוצה לא מעודד כלל בדומה ליכולתו של סבע וייתר החלוצים, מלבד מנגה שעוד מזכיר מידי פעם לפרקים למה הביאו אותו לקרייה. ייתכן שבכר יאלץ להחליט עם מי מהרשימה המכובדת של החלוצים הוא בוחר לצאת לקרב על חייה של הקבוצה וקריירת האימון שלו.

ברק בכר. חייב להחזיר את הביטחון לחלוצים (עמית מצפה)
ברק בכר. חייב להחזיר את הביטחון לחלוצים (עמית מצפה)
 

המאמן חייב לשפר את הביטחון של חלוצים שלו שלא פוגעים, ואולי כך יקבל מהם הרבה יותר ומצבה של הקבוצה ישתפר. לפי שעה נראה כי שינויים לא קטנים יעבור הסגל בינואר כשגם הזרים עשויים להיחתך. בשבועות הקרובים מצפים לו מפגשים בטדי מול בית"ר ירושלים ומפגש מעניין מול רן בן שמעון והפועל תל אביב. פשוט, זה לא יהיה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */