יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:10

דו"ח סקאוטינג: קובאן מגיעה לדרוס את מכבי

בראון הכוכב, הנדריקס מאוהב, מאריץ' עשה צחוק, וויליאמס ידית ויסאיטיס צולף. ב-18:00 הקטר הרוסי ינסה להוריד את מכבי מהמסילה. חי ב-ONE

|
יסאיטיס, פשוטין, הנדריקס ו-וויליאמס. משוכה רצינית
יסאיטיס, פשוטין, הנדריקס ו-וויליאמס. משוכה רצינית

אימוני ההכנה נחשבים בגדר היסטוריה, תדריכי הווידאו צרובים עמוק בזכורונות, ואפילו את דוחות הסקאוטינג השחקנים לעסו לפרטי פרטים. מכבי תל אביב תעלה הערב ב-18:00 לפרקט ב"באסקט ארינה" ברוסיה למשחק חוץ קריטי מול לוקומוטיב קובאן במסגרת המחזור השלישי ביורוליג.

המשחק של מכבי ת"א, כמו כל משחקיה ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור ישיר בחינם וללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

דייויד בלאט וחניכיו, שנמצאים בתקופת משבר קשה, מחזיקים במאזן יורוליג של ניצחון והפסד ומגיעים להתמודדות כאנדרדוג מובהק מול מוליכת הבית. הצהובים יקוו כי למרות שהמשחק יחל עמוק בתוך השבת, אל היהדות יהיה לצד המכבים.

היסטוריית היורוליג של יריבת מכבי עדיין נמצאת בחיתולים (עונה ראשונה למועדון במפעל), אך למרות זאת, קובאן מציגה לא מעט פנים מוכרות לאנשי המועדון כאשר המזוהים ביותר הם הסנטר ריצ'ארד הנדריקס והפורוורד סימאס יסאיטיס, ששיחקו בעבר בת"א. בנוסף, מאמן הקבוצה, יבגני פשוטין, שחקן בעברו, כידרר באולם מטרוווסט בשנת ה-2000 במדי מכבי רעננה תחת המאמן שרון דרוקר.

לקובאן, אלופת היורוקאפ ופיינליסטית ליגת ה-VTB בעונה שעברה, צוות אימון מוכשר ומנוסה ביותר הכולל צמד אחים רוסים. קובאן, המדורגת במקום השני בליגה המזרח אירופית עם מאזן 1:3, מציגה משחק קשוח ואגרסיבי ביותר עם שילוב רמת אתלטיות גבוהה, עליה ניתן ללמוד בכך שגברה על יריבתה במלחמה על כדורים חוזרים בחמישה מתוך ששת משחקיה העונה.

נתון נוסף שכדי למכבי לשים לב אליו הוא העובדה שהרוסים שוטפים את המגרש כבר מהג'אפ בול כאשר הרבע הראשון נחשב לטוב ביותר של הקבוצה. מתוך שישה משחקים בכל המסגרות, קובאן ירדה מנוצחת פעם אחת בלבד אחרי רבע אחד. אגב, בקדם עונה בטורניר גומלסקי, מכבי סיימה את הרבע הפותח מול קובאן עם ידה על העליונה. נתון נוסף שבוודאי ישמחו לשמוע במחנה הצהוב הינו כי במסגרת ה-VTB, קובאן פוגעת בביתה באחוזים נמוכים יותר משתי נקודות ושלוש נקודות וקולעת 19  נקודות פחות מאשר במשחקי חוץ.

בלאט: תקופה לא נעימה עבורנו

מאמן הקבוצה יבגני פשוטין נחשב לאחד הבכירים ברוסיה בעל היסטוריה עשירה מאוד באימפריות המקומיות. פשוטין זכה בחמש אליפויות רוסיה כעוזר מאמן בצסק"א מוסקבה ולאחר שנת גלות כמאמן ראשי בספרטק סנט פטרסבורג, מונה פשוטין למאמן צסק"א. הוא אמנם זכה באליפות המקומית ובליגת ה-VTB , אך כשל ביורוליג ופינה את מקומו אחרי עונה אחת בלבד. בין לבין שימש גם כעוזרו ויד ימינו של דייויד בלאט בנבחרת רוסיה שזכתה באליפות אירופה על חשבון ספרד. ב-2011 זכה ביורוקאפ כמאמן ראשי של אוניקס קאזאן ובעונה שעברה הצטרף לפרוייקט המסקרן בקובאן ובנה סגל יורוליג לכל דבר, אלא שהקבוצה שיחקה ביורוקאפ ובסופו של דבר גם זכתה במפעל השני בחשיבותו באירופה. פשוטין הפך את קובאן לביזנס משפחתי ומינה לצידו כעוזר מאמן את אחיו זאקאר ואת בנו רומן המשמש כבכיר במחלקת הסקאוטינג.

הנדריקס (עמית מצפה)
הנדריקס (עמית מצפה)
 

השחקן הבכיר והחשוב ביותר בקבוצה הוא הפורוורד האמריקאי דירק בראון (26, 2.03). בראון, שממשיך זה עונה שנייה בקובאן הינו בוגר מכללת אקסביור שנבחר בדראפט 2009 על ידי שארלוט. ב-NBA רשם בראון 171 משחקים במדי הבובקאטס, הניקס וסאן אנטוניו, כאשר את העונה שעברה פתח עם הספרס אך יצא באוקטובר לראשונה מארה"ב, חתם בקובאן וסייע לקבוצה לזכות ביורוקאפ תוך כדי שהוא קולע 15.7 נקודות בממוצע. בראון נחשב לברומטר של הקבוצה כשעל פי נתונים סטטיסטיים, החמישייה החלשה ביותר של קובאן שסופגת בממוצע שבע נקודות חובה יותר משהיא קולעת, אינה כוללת את בראון. לעומת זאת, בהרכב החזק ביותר של הקבוצה שקולעת 16+ יותר מיריבותיה, בראון מופיע. הפורוורד האתלטי שמבלה יותר זמן על הפרקט מאשר כל השחקן בקבוצתו (31 דקות בממוצע), מוביל את קובאן בנקודות בליגת ה-VTB עם 18 נקודות למשחק ללא אף ניסיון שלשה, רמז ליכולת הוורסטילית שלו לסיים באיזור הצבע. ביורוליג הוא תורם 15.5 נקודות, שלוש ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים בממוצע.

סנטר הקבוצה הוא מיודענו ריצ'ארד הנדריקס, שביצע העונה שדרוג משמעותי ביכולתו ורושם ממוצע דאבל-דאבל מרשים ביורוליג עם 18 נקודות ו-10 ריבאונדים. כזכור, בקיץ לפני שנה עזב הנדריקס את מכבי לאחר פיצוץ בין סוכנו לקבוצה בעקבות מו"מ כושל שטורפד לאחר שהצדדים כשלו לסגור הפרש כספי של 30 אלף דולרים. בסופו של דבר הנדריקס חתם לשנתיים במילאנו, לא נספר על ידי המאמן סרג'יו סקאריולו ונשלח בהשאלה לקובאן. הביג מאן, לא רק שהתאהב במועדון, אלא ביקש לשוב אליו לעונה נוספת וחתם על הארכת חוזה לעונות הקרובות.

הנדריקס ובלאט (יוסי ציפקיס)
הנדריקס ובלאט (יוסי ציפקיס)
 

עוד בקו הקדמי מציגים הרוסים את הסנטר האוסטרלי האימתני אלכס מאריץ', המתנשא לגובה 2.11 מטרים. חברו למדי הנבחרת של ג'ו אינגלס כבר הספיק לעשות צחוק מהגבוהים של מכבי להדיח אותם מהיורוליג כששיחק בפרטיזן בלגרד ב-2010 ואף הדיח את מכבי ביורוליג. אחרי שנתיים קשות תחת ז'ליקו אוברדוביץ' בפנאתינאיקוס, עימה גם הדיח את ת"א מהיורוליג, חתך מאריץ' לרוסיה. ממוצעיו העונה ביורוליג של הסנטר בן ה-29 עומדים על 6.8 נקודות ו-5.5 כדורים חוזרים ב-16 דקות משחק.

מאריץ´ ושחורציאניטיס (שרון קביליו)
מאריץ´ ושחורציאניטיס (שרון קביליו)
 

על עמדת הגארד הבכיר השתלט הנווד האמריקאי מרכוס וויליאמס (27, 1.91). הגארד השמאלי בעל ידית מצויינת מכל הטווחים, מכיר מצויין את מכבי מאחר והתמודד מולה בעונה שעברה כששיחק במלאגה הספרדית. וויליאמס, בוגר מכללת קונטיקט היוקרתית, "תפר" את מכבי אשתקד בנוקיה עם שבע נקודות בדקה האחרונה שהבטיחו לקבוצתו ניצחון חוץ יקר. וויליאמס, שמספק ממוצעים מרשימים של 13.5 נקודות ב-45% ממעבר לקשת, חמישה ריבאונדים ושישה אסיסטים, הינו שחקן שאוהב מאוד לקחת על עצמו את הזריקות המכריעות כאשר בעונה שעברה קלע לא מעט סלי ניצחון.

גארד נוסף שנחשב לאי של יציבות ולמנהיג השקט של הקבוצה הוא סרגיי ביקוב (30, 1.90) המקומי. ביקוב, שגדל מחלקת הנוער של ספרטק מוסקבה והספיק לרשום עונה אחת עם המועדון בליגת המשנה, עבר לאחר מכן לדינמו מוסקבה במדיה שיחק כעשור לפני שביצע את קפיצת המדרגה לצסק"א. ביקוב פתח לאחרונה עונה שלישית בקובאן ומזוהה מאוד עם הקהל המקומי. ביורוליג תורם ביקוב שבע נקודות, 3.5 אסיסטים ו-1.5 חטיפות בממוצע.

ביקוב (רויטרס)
ביקוב (רויטרס)
 

הגארד-פורוורד קרונוסלאב סימון (28, 1.97) הקרואטי שיצא אשתקד לראשונה ממולדתו כשחתם במלאגה. סימון, ששיחק מעל עשור ב-KK זאגרב, נחשב לקלע ברמה גבוהה אך עדיין לא הצליח להביא את יכולותיו לידי ביטוי מפתיחת העונה כאשר רק את העונה שעברה סיים כקלע החמישי בטיבה בליגה האדריאטית.

הסמול-פורוורד הנוסטלגי סיאמס יסיאטיס (31, 2.02), ששיחק במכבי בימי נבן ספאחיה, הספיק לעבור בספרד, טורקיה, ליטא ורוסיה, כאשר באף אחת מן העונות לא ירד הליטאי מ-40% לשלוש. גם את העונה פתח הפורוורד ליטאי חם כשהוא תורם שבע נקודות ב-50% מחוץ לקשת בממוצע למשחק.

סימאס יסאיטיס עם גודס (גיא בן זיו)
סימאס יסאיטיס עם גודס (גיא בן זיו)
 

השחקן שמשלים את אבק הכוכבים של הרוסים הוא הרכז מנטאס קלנייטיס בן ה-27 של נבחרת ליטא. קלנייטיס, רכז בעל המתנשא לגובה 1.95 בעל יכולת מסירה וקליעה טובה, נחשב גם למטביע בחסד ושחקן שיכול לשחק גם בעמדת הסקנד גארד. קלנייטס החל את שמונה העונות האחרונות בשורות ז'לגיריס קובנה אותה עזב במהלך העונה שעברה לקובאן והפך לאחד הברגים המרכזיים המערך של פשוטין. כבר מגיל צעיר לקלנייטיס ניבאו גדולות וסברו כי יגיע ל-NBA. הגארד שהפך לסמל בקובנה לאחר שחתם על הארכת חוזה אחרי שדחה קבוצות בכירות מרחבי היבשת, סיפק אליפות אירופה מצויינת עם הליטאים וסיפק 12.1 נקודות, 4.7 כדורים חוזרים וסיים רביעי באליפות באסיסטים עם 4.5 בממוצע למשחק.

מבחינת נקודות, קלנייטיס אינו ניחשב לבאנקר גדול במיוחד ורושם רק 4.5 נקודות למשחק, אלא שהוא מכפר על כך כשנמצא בראש הדירוג הקבוצתי באסיסטים כשהוא מחלק לחבריו 6.5 סוכריות למשחק.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */