יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

כבר לא יכולים לחכות: הצצה לבלומפילד החדש

חשבתם שהאצטדיון בחיפה מדהים? חכו שהשיפוץ באצ' היפואי יסתיים לקראת עונת 2015/16. 25,000 מושבים, מסעדות ובתי קפה. כנסו לראות איך הוא ייראה

|
בלומפילד המחודש. במילה אחת - וואו (3Dvision)
בלומפילד המחודש. במילה אחת - וואו (3Dvision)

אין כמעט אוהד כדורגל שיישאל מהו האצטדיון המועדף עליו בישראל ולא יענה בלומפילד. האצטדיון היפואי נחשב כבר שנים רבות למגרש בעל זוויות ראייה אולטימטיביות ואווירה מחשמלת, אלא שעם הקמתם של האצטדיונים החדשים בנתניה, פתח תקווה ובחיפה, המגרש הוותיק נותר קצת מאחור.

את העובדה הזו בדיוק מנסים כעת לשנות בתכנית מהפכנית שתביא לשדרוגו של האצטדיון היפואי, ותציב אותו בשורה אחת עם התקן האירופי, כולל קירוי הגג והרחבת תכולתו באופן משמעותי. על התכנון האדריכלי אחראיים "משרד פרטים אדריכלים בע"מ", רובי שבת וטלי טרון. לידי ONE הגיעה באופן בלעדי התכנית המפורטת לשיפוץ ושדרוג אצטדיון בלומפילד. תמונות ההדמיה שתוכננו עבור עיריית תל אביב לקראת הפרויקט מוצגות כאן לראשונה ובאופן בלעדי.

ע"פ התכנית, שפרטיה נחשפים כאן לראשונה, תורחב תכולת האצטדיון מ-14,000 מקומות כיום לכ-25,000 מקומות לאחר השיפוץ. ההרחבה לא תיעשה באופן של הוספת קומה אלא ע"י הגבהת היציעים הקיימים בשורות עם כיסאות נוספים, כך שהמבנה הייחודי והאקוסטיקה הייחודיים לאצטדיון לא ייפגעו. קירוי האצטדיון יבטיח הנאה גם בימי גשם או למול השמש הקופחת, מה שמתאפשר היום רק ליושבי תא הכבוד ויציעים 2 ו-13.

הרחבת האצטדיון תכלול גם הוספה של שטחי מסחר, בתי קפה ומסעדות וכן חנויות מזכרות של הקבוצות התל אביביות, שאגב כבר מכירות את התכנית, נחשפו לפרטיה ומעורבות לאורך כל התהליך.

חשיפה: אצטדיון בלומפילד המחודש

מי שמוביל את המהלך לשדרוג האצטדיון הוא חבר מועצת העיר מטעת סיעת "רוב העיר", אלון סולר, המחזיק גם בתיק הספורט בעירייה. סולר עצמו אישר את הידיעה: "כבר תקופה ארוכה שאנחנו עמלים על תכניות לשדרוג האצטדיון העירוני בלומפילד. כל אוהד כדורגל שהגיע מימיו לבלומפילד מכיר את הקסם שיש באצטדיון הזה. במציאות הקיימת נוצר מצב שבו הוא צר מלהכיל את כמות האוהדים שמעוניינים להגיע אליו ואת זה אנחנו מבקשים לתקן. תל אביב היא עיר של ספורט והגיע הזמן שהמתקנים שבה יישקפו את זה".

אצטדיון בלומפילד (ליאור טימור)
אצטדיון בלומפילד כיום. בקרוב: שיפוץ נרחב (ליאור טימור)
 

כזכור, תכנית המתאר העירונית קבעה כי בלומפילד ייהרס ויוקם מחדש באזור אחר בעיר, כאשר על חורבותיו תוכננה לקום שכונת מגורים חדשה. אלא בעקבות יוזמה חדשה של אלון סולר, הוחלט לסגת מהתכנית המקורית להריסת האצטדיון ולשפצו במקום. לשינוי ההחלטה יש השלכות מרחיקות לכת, שכן בעקבות כך שונה ייעוד הקרקע עליה בנוי בלומפילד, באופן המחייב שימוש ייעודי לצרכי מתקן ספורט בלבד. המשמעות בפועל היא שמעבר ליוזמה הנוכחית, לא ניתן יהיה להפוך את ההחלטה גם בעתיד ולמעשה בלומפילד יישאר על כנו ללא אפשרות להרסו.

בלומפילד המחודש (ONE)
בלומפילד המחודש. יש למה לחכות (3Dvision)
 

ההכנות כבר החלו
להחלטה יש גם משמעות כלכלית – שיפוץ המתקן אמור להגיע לסכום של כ-150 מיליון שקלים לעומת כ-450 מיליון שקלים שהייתה אמורה לעלות התכנית המקורית להריסתו ובנייתו מחדש של בלומפילד באזור אחר בעיר.

התכנון של בלומפילד החדש (ONE)
התכנון של בלומפילד החדש
 

אז מאיפה יגיע הכסף? שני שליש מהסכום, כלומר כ-100 מיליון שקלים יגיעו מתקציב העירייה. 50 מיליון השקלים הנוספים אמורים להיות מגויסים מהטוטו ומתרומות שונות. מאחר ומרבית הסכום צפוי להגיע מהעירייה ולא מגורמים פרטיים, בלומפילד אמור לשמור על שמו הקיים ולא לקבל את שמו של ספונסר כזה או אחר כפי שנעשה באצטדיון הטוטו בעכו או באצטדיון ע"ש סמי עופר בחיפה.

התכנון של בלומפילד החדש (ONE)
עוד מבט על האצטדיון החדש
 

גם לוח הזמנים המתוכנן אמור להיות מעודד מבחינת אוהדי הכדורגל. תחילת השיפוץ מתוכננת לסוף העונה הנוכחית, לקראת הקיץ. העבודות אמורות להימשך בין עונה לעונה וחצי, כך שאם הכל יתנהל כשורה, לקראת תחילת עונת 2015/16, נקבל אצטדיון תל אביבי חדש ומשודרג.

אלון סולר, יו&qout;ר ועדת הספורט (יניב גונן)
אלון סולר מ"רוב העיר". "המתקנים צריכים לשקף שהעיר היא ספורטיבית" (יניב גונן)
 

"כל התכניות ההנדסיות כבר מוכנות, וממתינות לאישור תקציבי של מועצת העיר, אני מאמין שאנחנו בדרך הנכונה", מוסיף סולר. "זה לא סוד שאנחנו מצויים בפתחה של מערכת בחירות וכמובן שלתוצאותיה יהיו השלכות לגבי יכולתנו לממשה. כל עוד זה תלוי בי, נמשיך לעשות כמיטב יכולתנו כדי לקדם את הספורט בעיר". 

יש לציין כי חברת היכלי הספורט העירונית, שתחת אחריותה נמצא בין היתר גם בלומפילד, כבר החלה בהכנת השטח לקראת העבודות באופן של שדרוג תשתיות באזור, התאמת השטח וכן פינוי והעתקת מבנים המצויים בפאתי המגרש. גם השיפוץ הנוכחי שעבר האצטדיון בשנתיים האחרונות נעשה כחלק מהכנה עתידית לשדרוג הגדול. כזכור, המגרש עבר מתיחת פנים שכללה את שדרוג כר הדשא, חיזוק היציעים, שיפוץ השירותים וחדרי ההלבשה, החלפת הכיסאות, והחלפת המעקות לכאלה העומדים בתקני הבטיחות החדשניים ביותר. כעת מתברר, שהיה מדובר רק בשלב הראשוני של תכנית גדולה בהרבה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */