יום שלישי, 21.05.2024 שעה 16:29

תביעה: מאמן טניס שולחן תקף ספורטאי נכה

דני בוברוב, נכה כתוצאה ממחלה גנטית, הגיש תביעה לאחר שהותקף ע"י ליאור קרמונה: "גמד מעוות, אני אהרוג אותך". בהמשך ניסה גם לכאורה לפגוע בו

|
אילוסטרציה (רויטרס)
אילוסטרציה (רויטרס)

דני בוברוב הוא אדם נכה, קטן קומה כתוצאה מנכות גנטית מלידה, אשר למרות נכותו הצליח להגיע להישגים מרשימים בענפי הספורט לנכים.  בוברוב הגיש תביעה כנגד ליאור קרמונה, מאמן בתחום הספורט לנכים, אשר כינה אותו בין היתר, "גמד מעוות", כדי להשפילו וללעוג לנכותו.

המאמן גם איים על בוברוב וניסה לתקוף אותו פיזית. המקרים אירעו ללא שום הצדקה וללא שום רקע מקדים, שחושפים את עולמו הפנימי של קרמונה ואת דעתו על ציבור הנכים עמם הוא עובד.

בוברוב הינו נכה כתוצאה ממחלה גנטית נדירה שהתפתחה עוד בילדותו וכיום הוא מוכר כנכה ונקבעו לו 86% נכות. פיזית, הוא נמוך קומה באופן ניכר, לתנועת צווארו מלווה עיוות בלתי רצוני ולמרות כל אלה, בוברוב אינו שקוע ברחמים עצמיים, אלא פעיל בספורט נכים.

בוברוב הינו שחקן נבחרת ישראל לנכים בטניס שולחן ומשמש גם בתור מאמן במקצוע לאנשים נכים וגם לכאלה שאינם נכים. בנוסף הוא אלוף ישראל בתחום טניס שולחן לנכים ומייצג את ישראל בתחרויות ספורט עולמיות.

קרמונה מאמן את קבוצת טניס שולחן לנכים בבית הלוחם בתל אביב. מעבר להיותו מאמן קבוצה, הוא גם עובד עם אנשים בעלי נכויות ועם אנשים שהינם נכי צה"ל בפרט. הוא כבר קיבל הערה לפני כשנה, לאחר שהשתלח באישה נכה. למרבה הצער, מתברר כי זו דרכו וזו התנהגותו וכי הוא לא חס גם על התובע, למרות נכותו.

בנוסף ל"גמד מעוות" קרמונה גם אמר לו: "אם תגיע לבית הלוחם אני אהרוג אותך". הדברים נאמרו תוך כדי שהוא מנסה לפגוע פיזית בספורטאי. זאב גליקמן, רכז חוג טניס השולחן בבית הלוחם ומאמן נבחרת ישראל לנכים, מנע את התקיפה. גליקמן הוא מעסיקו של קרמונה. בכתב ההגנה שהוגש מודה קרמונה שאמר את הדברים.

עו"ד של הספורטאי, רון לוינטל התייחס לתביעה: "לאחרונה הוכנס לחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, תיקון חדש לס' 1(4) לפיו לשון הרע הוא פרסום שעלול: לבזות אדם בשל גזעו, מוצאו, דתו, מקום מגוריו, גילו, מינו, נטייתו המינית או מוגבלותו. עולה כי זהו המקום לעשות שימוש בתיקון זה לחוק. לא בכל יום ניתן למצוא בנקל מאמן ספורט נכים המכנה את הנכה "גמד מעוות" לעיני כל ואז מאיים ותוקף אותו, וזאת בנוסף לכינוי "מטומטם וכינויים נוספים.

לוינטל הוסיף: "אני מקווה שבית המשפט יראה בתקרית, מעשה חמור ויפסוק כדי שלהבא נמנע מגילויי גזענות מחפירים כנגד אוכלוסיות מוחלשות בספורט הישראלי ובכלל".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */