יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:42
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

המלאך של הנגב: הפריצה של גל אראל בב"ש

הקשר האנרגטי, שהגיע דרך המלצה של קלינגר ("יתקדם לרמות הגבוהות"), מתגלה ככח המניע של הקבוצה בדרך לטופ. וגם: ההצעה מוויאריאל והעתיד מחוץ למגרש

|
גל אראל. משתדרג (משה חרמון)
גל אראל. משתדרג (משה חרמון)

אלונה ברקת ואלישע לוי הסיקו בקיץ את הלקחים מהשנים האחרונות ובמקום לצרף שחקנים בינוניים החליטו ללכת על כל הקופה. אליניב ברדה, מאור בוזגלו וקובי דג'אני הן שלוש החתמות שהיו באנקר עוד לפני תחילת העונה ובנגב ידעו בדיוק מה תהיה התוצרת שיקבלו מהם.

ההחתמה הגדולה הרביעית של הקיץ הייתה בגדר נעלם. שחקן שעשה אמנם התקדמות אדירה בעונה שעברה, אך את כל הקריירה שלו העביר במועדון שבשנים האחרונות דשדש בין מרכז טבלה במקרה הטוב לבין החלק התחתון ומלחמות הישרדות במקרה הרע.

כשאלישע לוי עוד התלבט שבועיים לפני פתיחת הליגה אם לצרף קשר 50:50 הוא ודאי לא שיער לעצמו שהיהלום שיש לו ביד יתלטש כל כך מהר. גל אראל הפך בארבעת המחזורים הראשונים לא רק לבאנקר קבוע בהרכב אלא לשחקן שמשדרג פלאים את הקישור של הקבוצה מהדרום.

"אלישע שמע ממני באופן אישי שהוא יהיה כזה טוב כי גל נולד עם כמה דברים שהפכו אותו למה שהוא היום. הוא מנהיג מבטן ומלידה, ווינר ומאוד כריזמטי", מספר פרשן הספורט של כוכב יזרעאל וכוכב נשר בחיפה, איציק אהרונוביץ', שמכיר את אראל מגיל 16 ומלווה אותו לכל אורך הקריירה.

צפו בכל השערים של ב"ש העונה

אהרונוביץ': נדיר לראות קשר אחורי עם טכניקה כל כך גבוהה
"במשחק האחרון מול בני יהודה הוא לא נתן משחק גדול אבל מההתחלה הוא לא הפסיק לדחוף את הקבוצה וגם במצב של פיגור 1:0 לא הפסיק להאמין שאפשר לעשות מהפך, כל הזמן חיפש את הכדור וכל הזמן לקח אחריות על עצמו וכל המשחק עבר אליו".

גל אראל חוגג עם חבריו (עמית מצפה)
גל אראל חוגג. ווינר (עמית מצפה)
 

אהרונוביץ' הוסיף: "נדיר לראות קשר אחורי עם טכניקה כל כך גבוהה והוא תמיד מחפש כתובת למסירה ומחפש את העומק. תמיד אמרתי שברגע שאראל ישחק עם שחקנים טובים יותר ואיכותיים יותר שלא בורחים מהכדור הוא ימצא אותם וימסור לא סתם לרגל אלא להמשיך את המהלך הבא".

"גל נוגע בכדור לדעתי 60-80 פעמים במשחק והוא תמיד עושה תנועה. בנוסף הוא עוזב את עמדת המוצא שלו והולך קדימה לשטח היריב ויש לו כבר למעלה מ-10 בעיטות לשער מפתיחת העונה ומשחק ההגנה שלו הוא פשוט מצוין כי הוא תמיד יודע לחפות על חבריו", סיכם אהרונוביץ'.

אראל מול רביבו (משה חרמון)
אראל בפעולה. טכניקה גבוהה (משה חרמון)
 

אחרי שנים רבות בעמדת הקישור האחורי הסב בעונה שעברה ניר קלינגר שאימן בהפועל חיפה את גל אראל לעמדת הבלם, שינוי שהתברר כמכריע כיוון שעם אראל במרכז ההגנה האדומים מהכרמל החלו בדהירה שהסתיימה בהבטחת עונה נוספת בליגה הבכירה.

קלינגר: יכול לשחק בשני תפקידים בצורה כמעט מושלמת
"תמיד אמרתי לשלומי דורה, טל בנין, ניצן שירזי וניר קלינגר שגל אראל צריך לשחק בלם בהפועל חיפה", סיפר אהרונוביץ' והוסיף, "היחיד שהסכים זה קלינגר. בהפועל חיפה הייתה בעיה במשחק הראש והטכניקה של גל הקרינה על כל הקבוצה והווינריות שלו עשתה את העבודה".

"מעבר להיותו כדורגלן טוב, גל יכול לשחק בשני תפקידים בצורה כמעט מושלמת", סיפר קלינגר והוסיף: "וזה היה הייחוד שלו כי בשנה שאימנתי אותו הוא עשה התקדמות גדולה גם בנושא המנטאלי ואני שמח שהוא מצליח ועוזר להפועל באר שבע".

גל אראל מאושר (עמית מצפה)
גל אראל. "מושלם לשני התפקידים" (עמית מצפה)
 

קלינגר היה אחד הממליצים לאלישע לצרף אותו לבירת הנגב. "למרות שעזבתי את באר שבע אחרי שנה וכמה חודשים אנחנו ביחסים מצוינים גם עם השחקנים וגם עם אלונה (ברקת) ואני לא מתבייש בזה שהמלצתי עליו כי אני בטוח שהוא יצליח להתקדם לרמות גבוהות יותר".

לא הרבה יודעים אבל אראל היה קרוב לשחק ברמות הגבוהות כבר בקיץ הנוכחי כשהעולה החדשה לליגה הספרדית, ויאריאל, הציעה לו להצטרף והפרטים הכספיים כבר היו סגורים בין הצדדים, אלא שאז החליטה הצוללת הצהובה לקחת פניית פרסה והעסקה לא יצאה לפועל.

קרוב לויאריאל: "הספרדים אמרו שלא יחתימו שחקן לא בינלאומי"
"העסקה נפלה כי הספרדים טענו שלא יחתימו שחקן שלא משחק בנבחרת ישראל", סיפר אהרונוביץ', "את זה אמר המנהל המקצועי של ויאריאל ומצער אותי שאלי גוטמן לא הכיר אותו ורק בתקופה האחרונה הוא התחיל לשים לב לגל ואמר שהוא אחד הבולטים בבאר שבע".

גל אראל (עמית מצפה)
גל אראל. חלם בספרדית (עמית מצפה)
 

אהרונוביץ' הוסיף: "גוטמן אמר שהוא עדיין לא בשל כדי להתמודד עם השחקנים האירופיים אבל השנה הזו תהיה הפריצה שלו ואי אפשר יהיה להתעלם ממנו. גל אראל עולה על הקשרים האחוריים בנבחרת ישראל וגם על נאתכו ואלברמן והוא יותר טוב מכל הפרות הקדושות של אלי גוטמן".

"אופיר דוידזאדה הוא הדוגמא הטובה ביותר כי ברגע שנתנו לו את הצ'אנס כשלגוטמן לא הייתה ברירה אז הוא הוכיח שיש לו חומר גלם להרבה שנים בנבחרת וגם חמד ובן בסט הוכיחו שברגע שקיבלו הזדמנות השמיים היו הגבול בשבילם", סיכם הפרשן.

הווינריות והכריזמטיות של אראל באה לידי ביטוי גם מחוץ למגרש כשהקשר שהגיע רק העונה כבר אחראי על ערבי הקריוקי והפלייסטיישן של הקבוצה. השחקנים מספרים שאם לא היה כדורגלן, אראל בקלות יכול היה להשתלב בעולם המוסיקה הישראלי.

גל אראל (עמית מצפה)
גל ושי אראל. אחים בדם (עמית מצפה)
 

להיות זמר: כישרון גם בשירה
"גל הוא כישרון גדול בתחום הזמר ובכל ערב קריוקי שאנחנו מארגנים אין לו ממש מתחרים", אמר שחקן בקבוצה והוסיף: "גל הוא מסוג השחקנים שהאישיות החיובית שלו והכריזמה מוספים לנו מאוד בחדר ההלבשה".

"הוא ילד מחונך ומנומס שיודע לתת כבוד לכולם", אמר אהרונוביץ' והוסיף: "אבל אי אפשר לבוא ולרכב עליו והוא יודע לעמוד על שלו ואת זה הוא לקח מאח שלו שי שזכה בהישרדות כי בשביל לזכות שם צריך להיות ווינר, כריזמטי ומנהיג ואת כל הדברים האלה הוא לקח".

"גל הוא אדם שיודע להיות עם הרגליים על הקרקע מבחינה מנטאלית וזה חשוב מאוד כי הוא איש שקול, אינטליגנטי, מאוד אחראי ומלא אמביציה וזה מה שאתה מחפש אצל שחקן כדורגל", סיכם קלינגר.

גל אראל (משה חרמון)
גל אראל. מה שמחפשים אצל כדורגלן (משה חרמון)
 

המקור של שם משפחתו הוא אזולאי, אך אביו של גל עיברת את שמו לאראל שבפירוש לעברית זה מלאך. בבאר שבע מקווים שהמלאך החדש שלהם, כזה שעשה את כל הדרך מהצפון לדרום ימשיך להנהיג את הקישור בדרך לניצחון גם בדרבי הפרטי שלו מול מכבי חיפה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */