יום שבת, 11.05.2024 שעה 05:56

טיוס תוקף: הנבחרת שיקרה בנוגע לפציעה שלי

מושפל ועם בטן מלאה, חש הסנטר אכזבה: "הכריחו אותי להתאמן ולשחק עם קרע". הנבחרת בתגובה: "הוחלט להחזירו לטיפול שלא ניתן לבצע בסלובניה"

|
טיוס.
טיוס. "סיפרו שסבלתי ממתיחה" (חגי ניזרי)

רגע לפני משחקה של נבחרת ישראל מול נבחרת בלגיה, שם תנסה לקטוף נואשות ניצחון ראשון באליפות אירופה, סנטר הנבחרת המתאזרח, אלכס טיוס, ששוחרר מהמסע הלאומי בסלובניה, חזר ארצה מושפל ופגוע.

בראיון חושפני ל-ONE, טיוס, כועס וכואב על מצבה של הנבחרת וחזרתו ארצה, משחרר קיטור על פרשיית "הפציעה של המדינה" ומתוסכל מהחלטתו של מאמן הנבחרת, אריק שיבק, שהתעקש לשתפו באליפות למרות בקשתו שלא להיכלל בסגל ליורובאסקט.

"מראשית משחקי ההכנה בנבחרת לא חשפו את הפציעה האמיתית שלי", שיחזר טיוס בכעס. "בהתחלה סיפרו שסבלתי ממתיחה ושאשוב מספר ימים לאחר מכן. בנבחרת ידעו שלא מדובר במתיחה ואני מבין שהם לא רצו ליצור היסטריה תקשורתית אבל העובדה היא שכששחקן נעדר כמעט חודש מאימונים, מדובר בקרע במפשעה ולא במתיחה. לאורך כל ההכנה במקום להסיר ספק ולומר שאני לא יכול לשחק, הם משכו את כולם וסיפרו שאהיה מוכן לאליפות".

במהלך האימונים בארץ שוחח טיוס עם חבריו לחדר ההלבשה שהתעניינו בחומרת פציעתו של הסנטר. "השחקנים הופתעו מאוד כשסיפרתי להם שיש לי קרע. הם לא הבינו למה אני ממשיך לרוץ במקום להיות במנוחה מלאה", סיפר טיוס.

עוד לפני יציאתה של הנבחרת לסלובניה, בטרם הציג יכולת לא משכנעת בדקות המועטות שקיבל נגד בריטניה ואוקראינה, טיוס, חייל ממושמע שהגיע לשרת את הדגל קיץ שני ברציפות, חושף את שאמר לשיבק מאחורי דלתות סגורות. "במהלך ההכנה לאליפות אמרתי לאריק (שיבק ד.פ.) שאני לא מרגיש שאוכל לתרום לנבחרת בסלובניה ושמוטב יהיה אם ייקחו שחקן אחר", אמר הסנטר.

אלכס טיוס. מתוסכל (חגי ניזרי)
אלכס טיוס. מתוסכל (חגי ניזרי)
 

"לאחר מכן, רופאי הנבחרת בדקו אותי וקבעו שאני כשיר לשחק - לא שאני כשיר ב-100% - אלא כשיר לשחק", ביקש טיוס להבהיר והוסיף, "מתברר שלא הייתי כשיר ואני לא זוכר משחק בו שיחקתי עם כל כך הרבה כאבים. עשיתי זאת בגלל שבנבחרת ביקשו ממני ועשו לי פרצופים על כך שאני מזייף את חומרת הפציעה".

"שיחקתי עם אינספור מתיחות ופגיעות אך מעולם לא עם קרע. תקופת ההחלמה מהפציעה כזאת היא מאוד אינדיבידואלית ועובדה שלא הייתי מוכן לחזור למגרש וזה השפיע לרעה על היכולת שלי לתרום לנבחרת מקצועית", התייחס טיוס לסוג הפציעה.

על מידת הכשירות בה יצא לאליפות אירופה אמר: "הייתי כשיר בערך ב-50%. הקרע התאחה, אך לא הייתי בשל וברמת כשירות גבוהה לתרום כמו שרציתי. אמרתי את זה לרופאים ולקואץ' אריק, אבל הוא דחף אותי כל הזמן לשחק. הרגשתי במקום מסויים שבנבחרת מנסים לרצות את כולם בכך שאני יוצא לאליפות אבל לא מתחשבים בבריאות שלי".

אלכס טיוס.  (חגי ניזרי)
טיוס. "אריק אמר שאם אני משחק יותר אז אין לי מה לעשות בסלובניה" (חגי ניזרי)
 

ומה לגבי קבלת זריקה? "מהרגע שדרכתי על המגרש במשחק נגד בריטניה חשתי מיד שכל ההתקדמות שעשיתי בימים שהובילו למשחק פחתו משמעותית ושבעצם הלכתי אחורה. לפני הנסיעה לטורניר ההכנה בבלגיה, בנבחרת ביקשו שאקבל זריקה להרדמת האיזור בכדי שאוכל לשחק. חשבתי לעצמי שלקבל זריקה למעשה מסכנת אותי עוד יותר. הרי יכולתי להגדיל את הקרע ולא הייתי מרגיש בכלל כי איזור הפציעה תחת הרדמה".

טיוס, שהתייצב יחד עם ישראלי נוסף של מכבי, ג'ייק כהן, בלשכת הגיוס תל השומר בניסיון לברר את מעמדם הצבאי, ישוב לכותלי צה"ל שוב. עם חזרתו ארצה שוחח טיוס עם רופא הקבוצה של מכבי תל אביב, גיא מורג, שציין בפניו כי אכן אינו נמצא ברמת כשירות מלאה וכי היה זקוק לעוד כשבוע של אימונים וטיפולים לשיפור מצבו הבריאותי.

עוד הוסיף המתאזרח כי קיבל מסרים שונים מאנשי הנבחרת על כך שאם אינו יופיע לאליפות, הדבר לא יתקבל בעין יפה אחרי שקיבל אזרחות ישראלית רק קיץ אחד קודם לכן.

שיבק. הסתירו את הפציעה? (איגוד הכדורסל)
שיבק. הסתירו את הפציעה? (איגוד הכדורסל)
 

בין הגורמים ששוחחו עם טיוס על מצבו הרפואי לפני היציאה לאליפות היה מאמנו במכבי, דייויד בלאט, שנידב עצה מעניינת במיוחד. "בלאט אמר שאם אני לא מרגיש שאני יכול לשחק במאת האחוזים, אז שלא אסע ושאומר זאת לצוות המקצועי. בלאט גם אמר שאם אני כן יוצא לאליפות הוא ידאג שאקבל מנוחה לאחר מכן בכדי להשתקם".

טיוס בן ה-25, אתלט מוכשר בעל אופי נוח ושקט, מרגיש שנגרם לו עוול תדמיתי וכי פציעתו לא הוערכה נכון ע"י הצוות המקצועי. "ביקשתי מהמאמנים לשחרר אותי מהאליפות כמה פעמים לפני שנסענו, אך הם לא הסכימו. אין לי שום טענות למאמני הכושר והפיזיותרפיסטים שהכינו אותי בצורה הטובה ביותר. חשוב לי שיבינו שמאוד כואב לי ולא יכולתי לייצג את הנבחרת בשורה אחת עם שאר השחקנים".

טיוס, כזכור שוחרר מהמסע של הנבחרת בסלובניה לאחר שני משחקים אך נשאר פגוע מהיחס שקיבל מאנשי המשלחת. "אמרתי לאריק שאנסה לשחק כמה שאוכל אבל אחרי ההפסד נגד אוקראינה הכאבים הפכו לבלתי נסבלים. ניגשתי אליו ואמרתי לו שלא אוכל לשחק יותר באליפות. הוא ענה שאני משוחרר מהסגל ושאם אני לא משחק יותר אז אין לי מה לעשות בסלובניה".

שיבק וטיוס. &qout;בנבחרת כעסו עליי&qout; (חגי ניזרי)
שיבק וטיוס. "בנבחרת כעסו עליי" (חגי ניזרי)
 

גורמים בנבחרת טוענים שטיוס יכול היה להתאמץ ולהקריב יותר בשביל הנבחרת אך כשנשאל המתאזרח על הדימוי השלילי שנוצר סביבו הגיב בכעס, "יצא לי שם של מישהו מפונק שנוטש את חבריו בצרה וזה לא נכון. ציירו לי תדמית של באד גאי", סיפר טיוס בטונים נמוכים והוסיף, "הרגשתי שכועסים עליי בנבחרת כי ביקשתי לא לשחק. לא רציתי לחזור לישראל. להיפך, רציתי להישאר ולתמוך בחבר'ה. האירוניה בכל הסיפור הוא שבמידה והייתי נשאר והנבחרת תעפיל לסיבוב השני, הייתי מרוויח עוד חמישה ימי מנוחה ואין לדעת איך הייתי מרגיש אחרי כמעט שבוע נוסף של מנוחה".

בסביבת הנבחרת גוברים הקולות כי לקמפיין הבא מוטב יהיה לזמן את גארד מכבי ת"א, סילבן לנדסברג, שנמצא כעת בטירונות צבאית ויוכל לספק וורסטיליות גדולה בקו האחורי. כשנשאל אם ישקול חזרה לנבחרת בטורניר הבא סיכם טיוס, "הנבחרת מאוד חשובה לי והוכחתי את זה בכך שהשארתי את אשתי בארה"ב קיץ שלם. בנוסף, יש לי משפחה שלא ראיתי מעל לשנה אבל המחויבות שלי לישראל גדולה יותר והתרומה שלי לא מסתיימת בקמפיין הנוכחי".

תגובת הנבחרת: "הוסבר לאלכס כי תהליך השיקום מלווה בכאב"
תגובת אנשי הנבחרת: "בין שחקן והצוות הרפואי יש חסיון רפואי מלא. אלכס היה שותף מלא למצבו הרפואי. כל חשיפה לתקשורת של רמת הפציעה יכולה להיעשות ע״י השחקן בלבד".

"שיתוף הפעולה בין הצוות הרפואי של הנבחרת ומכבי תל אביב היה מלא הן בתהליך האיבחון והן בהחלטות לגבי שיתופו ההדרגתי באימונים והמשחקים".

"לאחר שבהדמיה נראה כי תהליך הריפוי של הקרע נמצא בשלבים המתאימים לחזרה לפעילות הוחלט בין הצוותים הרפואיים וצוות האימון כי צירופו של אלכס לאליפות אינו מהווה סיכון בריאותי".

אריק שיבק (אתר היורובאסקט) (ONE)
אריק שיבק. מה הפיתרון? (אתר היורובאסקט)
 

"הוסבר לאלכס כי בסוג פציעה זה כאב מלווה את תהליך החזרה לפעילות, והיה נראה כי הוא מבין זאת. במחצית המשחק עם אוקראינה אלכס הודיע שאינו מסוגל לחזור לשחק. הוא טופל במהלך המשחק אך עמד בהחלטתו שהוא אינו מסוגל לשחק".

"ההחלטה להחזירו לארץ היתה בתיאום עם הצוות הרפואי של הנבחרת וקבוצתו ,וכל זאת על מנת לבצע תהליך איבחוני מלא אותו לא ניתן לבצע בסלובניה ולהמשיך בטיפול הרפואי".

"תוצאות הבדיקה הרפואית בארץ לאחר שובו תאמה את דעת הצוות הרפואי שאין החמרה במצב הפציעה".

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */