יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:41
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

היהלום של הנגב: אופיר דוידזאדה בדרך למעלה

בצל סוללת הכוכבים בבאר שבע, עומד ילד מופנם שגורף שבחים בדרך למקום ב-11 של נבחרת ישראל מול אזרבייג'אן ב-20:45. טלסניקוב: "פרס לכל מאמן"

|
דוידזאדה. הגיע עד לנבחרת (ההתאחדות לכדורגל)
דוידזאדה. הגיע עד לנבחרת (ההתאחדות לכדורגל)

שחקני הבית בבאר שבע הם תמיד נושא רגיש. הדיבורים על מחסור בשחקנים מקומיים שמצליחים להשתלב בהרכב של הקבוצה מבירת הנגב הולכים וגוברים בעיקר לנוכח חוסר ההצלחה של הקבוצה בשנים האחרונות.

היחיד (בינתיים) שהצליח בשנים האחרונות לא רק לשבור את המחסום, אלא להוכיח את עצמו ולהגיע עד לנבחרת ישראל הוא אופיר דוידזאדה. הדרך שעשה המגן בן ה-22 מהילדים של הפועל באר שבע עד למדים הלאומיים הוא חלומו הגדול של כל אב בדרום.

"אופיר הוא בחור שקט, רציני, משקיען ואהוב על כולם", אמר ניסו אביטן שאימן את דוידזאדה בנוער, "יש לו כושר גופני מדהים, מהירות והוא לומד מהר ומבין את המשחק. לא הפתיעה אותי ההשתלבות המהירה שלו בבוגרים, כי בנוער הוא היה דרגה אחת מעל השאר והיה ברור שהוא יתאים".

'העבודה הקשה משתלמת' היא לא קלישאה בכל הקשור למגן הצעיר שבעונתו הראשונה בבוגרים הגיע באוטובוסים מהבסיס למשחקי גביע הטוטו, רק כדי לצפות במשחקים ולקוות לקבל הזדמנות. כשההזדמנות הגיעה, הוא לקח אותה בשתי ידיים.

אופיר דוידזאדה מול שלומי אזולאי. מהיר ושקט (יניב גונן)
אופיר דוידזאדה מול שלומי אזולאי. מהיר ושקט (יניב גונן)
 

רגע המפנה: תודה להרחקה של שמעון הרוש
בעונה הראשונה שלו בבוגרים דוידזאדה ראה בעיקר את היציע, כששמעון הרוש הועדף על פניו בהרכב, אבל המפנה הגיע אחרי שהרוש הורחק בתוספת הזמן של המשחק מול בית"ר ירושלים ולקראת המשחק מול מכבי חיפה נותרה למאמן דאז, גיא עזורי, אופציה אחת בלבד - דוידזאדה.

למרות שהקבוצה ספגה תבוסה מול הירוקים, דוידזאדה הציג יכולת טובה ואחרי משחק הגביע מול נתיבות היה ברור: הרוש –OUT, דוידזאדה - IN. עוזרו של עזורי באותה תקופה היה ז'אן טלסניקוב שמשמש כיום כיועץ המנטלי של המגן.

שמעון הרוש. דוידזאדה ניצל את הפציעה (יוסי ציפקיס)
שמעון הרוש. דוידזאדה ניצל את הפציעה (יוסי ציפקיס)
 

"התחלנו להיפגש בזכות אבי נמני שהוא הסוכן שלו שדואג לשחקניו", מספר טלסניקוב, "אופיר עשה שינוי מהותי, כי הוא הגיע עם פתיחות ואין ספק שהעבודה היא בדפוסים של אמון, שינוי חשיבה תודעתי והבנה של מצוינות והשקעה שצריך לשים".

טלסניקוב הוסיף: "אין ספק שהערכים שהוא מביא והענווה שמתוכה הוא פועל נותנים לו הרבה נקודות זכות. מתחת לפני השטח יש מכונת מצוינות. הוא אמר לי שהוא רוצה להיות למעלה ושאל מה הוא צריך לעשות בשביל להגשים את הייעוד שלו".

אביטן: "אופיר הוא פרס לכל מאמן, שקט, מופנם וחברותי מאוד"
"אופיר הוא פרס לכל מאמן", מוסיף אביטן, "הוא שקט, מופנם, לא טיפוס בליין וחברותי בחדר ההלבשה. אני תמיד רואה אותו באירועי צדקה כשהוא צריך לשמח את הילדים וזו גאווה גדולה לראות שלמרות ההתקדמות שלו הוא תמיד אותו ילד מופנם ויגיד לך שלום בצניעות".

ניסו אביטן (עמית מצפה)
ניסו אביטן. "אופיר יגיע רחוק" (עמית מצפה)
 

בניגוד למרבית השחקנים בישראל דוידזאדה לא חושב רחוק מדי. "אנחנו לא מתמקדים איך להגיע לאנגליה אלא איך לייצר אליפות להפועל באר שבע. יש בו פתיחות ורצון. כשהוא התחיל את הקריירה שלו הוא לא פחד מכלום והוא מבין שרק בזכות עבודה קשה הוא יגיע רחוק", סיכם טלסניקוב.

בעונה שעברה ביקש דוידזאדה לשדרג את שכרו משמעותית וכשלא הגיע להסכמה עם הנהלת המועדון, החליט להחרים את אחד האימונים. בקיץ הציעה באר שבע שדרוג מסוים שהיה נמוך מזה שביקש והמגן החליט להישאר בחוזהו הנוכחי עד שיהפוך בעוד שנתיים לשחקן חופשי.

דוידזאדה מודה לאוהדים. &qout;תמיד מופיע לאירועי צדקה&qout; (חגי ניזרי)
דוידזאדה מודה לאוהדים. "תמיד מופיע לאירועי צדקה" (חגי ניזרי)
 

בהתייחס לסיפור החוזה אמר טלסניקוב: "בצורה שאנו עובדים אין אשמה, אלא יש לקיחת אחריות ומי שטוב מקבל את מה שמגיע לו. אם אני רוצה שדרוג מאלונה אני קודם כל צריך להביא לה תוצאות וזאת ההקרבה שאופיר מוכן לה היום כי הוא הגיע לנבחרת ישראל בזכות באר שבע ובזכות עצמו".

השינוי המנטלי: שיחות וסרטים על מוחמד עלי

חלק מהייעוץ המנטלי מתאפיין בסרטים שרואה דוידזאדה יחד עם טלסניקוב. "אנחנו רואים סרטים ביחד ומדברים הרבה. אנחנו מסתכלים על האנשים והספורטאים הגדולים שהצליחו כמו מוחמד עלי ולומדים מהטובים ביותר".

"יש בו תשוקה, כישרון, אמונה גדולה והוא הבין את הדבר הכי חשוב שאין קיצורי דרך. השינוי מגיע ממנו ומה שמבדיל אותו מאחרים זה הרצון שלו לנסוע בבוקר מבאר שבע בשביל המפגש במשרדים של אבי נמני בתל אביב ולא מעניין אותו כלום".

מוחמד עלי. השראה (רויטרס)
מוחמד עלי. השראה (רויטרס)
 

האנשים הקרובים לדוידזאדה יודעים שהזימון לנבחרת ישראל הוא לא חד פעמי והמגן הצעיר לא מתכוון לעצור שם. "אופיר עשה מסלול התקדמות קבוע בקריירה שלו ובמשחק היחיד שלו ביורו הצעירות הוא היה טוב מאוד. אין מגנים שמאליים בארץ שעולים עליו מבחינת ההשקעה והרצינות", סיכם אביטן.

לוגסי: "אף פעם לא הייתה בינינו תחרות, כיף להיות בסביבה שלו"
שמעון לוגסי, שישחק העונה במכבי ב"ש מכיר את דוידזאדה מגיל 9 והתחרה איתו לאורך השנים על עמדת המגן השמאלי. "אופיר הוא חבר טוב ואדם מדהים שבכל שנה שלי איתו למדתי ממנו דברים חדשים שבאמת חסרים לי כמו תזונה נכונה, הכנה מנטלית למשחק וחשיבה תוך כדי משחק".

"אף פעם לא הייתה קנאה בינינו למרות שהתחרינו על אותו תפקיד והוא עזר לי והסביר לי את הדברים וזה נראה שהוא כבר בן 30 עם המון ניסיון. אני לקחתי ממנו טיפים להמשך הדרך ואני מאמין שהוא יגיע לאירופה כי יש לו רצון ועבודה קשה".

דוידזאדה. חותר למצויינות (יניב גונן)
דוידזאדה. חותר למצויינות (יניב גונן)
 

"כיף להיות בסביבה שלו. אופיר מקצוען אמיתי בכל דבר ואפשר לקחת ממנו דוגמא לעתיד כמו שהצעירים לוקחים מאליניב ברדה. אין מאמן שלא אהב אותו ולא סתם הוא הגיע לנבחרת הבוגרת", סיכם לוגסי.

"כשההמנון יתנגן הלב שלו יתמלא בגאווה כלפי המשפחה שלו, כלפי הפועל באר שבע וכלפיו. הוא יודע להעריך את הקבוצה, את עצמו ואת הקהל שאוהב אותו. הוא רוצה להיות אלוף אבל האלוף שהוא רוצה ולא שאתם תגידו לו להיות. מה שמגדיר אותו זה המשפט הבא: "אנחנו מה שאנחנו חושבים כי מצוינות היא לא פעולה חד פעמית אלא היא הרגל", סיכם טלסניקוב.

החתירה למצוינות מאפיינת את דוידזאדה מהיום שהוא התחיל לשחק כדורגל והדחיפה של המשפחה והחברים הקרובים היא זו שמעלה אותו על המסלול הנכון. באר שבע יכולה להתגאות בשחקן שעבר את כל המחלקות הצעירות בדרך לעוד הרבה שנים בטופ של הכדורגל הישראלי.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */