יום שני, 06.05.2024 שעה 14:37

בדרך לטופ 100: גלושקו העפילה לסיבוב השלישי

אל' ארה"ב: הישראלית המשיכה במסע הנהדר אחרי שגברה 5:7 ו-3:6 על ויקארי, תערוך בכורה בסיבוב ה-3 ותיכנס לראשונה לטופ 100: "לא האמנתי"

|
גלושקו חוגגת עם המאמן ובן הזוג
גלושקו חוגגת עם המאמן ובן הזוג

יוליה גלושקו רשמה הישג נהדר כשהעפילה לראשונה בקריירה לסיבוב השלישי בגראנד סלאם לאחר שגברה בשתי מערכות 5:7 ו-3:6 על סאצ'יה ויקארי האמריקאית במסגרת אליפות ארה"ב הפתוחה. בעקבות הניצחון, תרשום גלושקו הישג אישי נוסף כשתיכנס לראשונה לטופ 100. 

גלושקו דווקא פתחה לא טוב את המשחק ונקלעה לפיגור מוקדם של 5:3. אך דווקא שנראה היה שהיא תאבד את המערכה, היא הצליחה לזכות בארבעה משחקונים רצופים ולנצח את המערכה, לאחר שגם הצילה שתי נקודות מערכה.

גלושקו המשיכה במומנטום החיובי גם במערכה השנייה והצליחה לעלות ליתרון מבטיח של 1:4. האמריקאית בת ה-18 צימצמה עד ל-3:4, אבל הישראלית התעשתה, שברה שוב והמשיכה כדי לזכות במערכה השנייה 3:6.

גלושקו תשחק מול הסלובקית בת ה-30, המדורגת 51 בעולם דניאלה הנטוחובה שגברה על הפתעת הסיבוב הראשון ויקטוריה דובאל מארה"ב 2:6 ו-3:6. הנטוחובה מהטניסאיות הוותיקות והאהובות בסבב, הגיעה לשיאה ב-2003 כשדורגה חמישית בעולם, וברוב הקריירה שלה הייתה שחקנית קבועה בטופ-30.

גלושקו אמרה לאחר ההישג ההיסטורי: "אני שמחה מאוד, היא שחקנית מעולה, צעירה ורעבה. הסט הראשון היה לא יאמן, כאשר הנקודות האחרונות של הסט היו פשוט מטורפות. היה לה שתי נקודות מערכה ורק עכשיו אחרי המשחק אני מבינה כמה חשוב היה לקחת את הסט הראשון".

יוליה גלושקו חוגגת
יוליה גלושקו חוגגת
 

גלושקו הוסיפה: "אחרי הזכייה במערכה הראשונה קיבלתי ביטחון ושיחקתי הרבה יותר משוחרר בסט השני. אני קודם כל רוצה להגיד הרבה תודה לצוות שלי בראשות אסף אינגבר, למאמן, לירן קלינג, למאמן הכושר, יורם מנחם ולעודד טייג. ללא ספק, בלי האמונה שלהם דברים לא היו קורים. היו רגעים בקריירה שלי שאני לא האמנתי והם כן. אז תודה בעיקר על הרגעים הקשים שהם לא וויתרו עלי".

מאמנה של גלושקו, לירן קלינג, אמר ל-ONE: "אין לי מילים, יוליה הייתה מאוד לחוצה בהתחלה ולקח לה זמן להשתחרר, אבל ברגע שהיא הצליחה להציל נקודת מערכה ולחזור לשוויון חמש היא התחילה להציג טניס פשוט מעולה, כאשר שלוש הנקודות האחרונות במערכה היו פשוט מטורפות. בסט השני יוליה כבר המשיכה עם הביטחון ושיחקה את הטניס הרגיל שלה".

מערכה ראשונה - 5:7 לגלושקו
הישראלית פתחה היטב את המשחק ומנצחת ללא הרבה קושי את שני משחקוני ההגשה הראשוניים שלה כדי לעלות ליתרון מוקדם של 1:2. האמריקאית הצעירה הצליחה לשבור את גלושקו, לזכות בשני משחקונים רצופים ולעלות לראשונה במשחק ליתרון, 2:3.

הבנות הצליחו לשמור על משחקוני ההגשה הבאים שלהן וזה מציב את ויקארי ביתרון 3:5 ומרחק משחקון אחד מזכייה במערכה הראשונה. גלושקו לא מצליחה לאיים על ההגשות של האמריקאית כרגע ותצטרך להשתפר כדי לא ליפול לפיגור מוקדם במערכות.

גלושקו אכן הצליחה להתאושש ושברה בחזרה את ויקארי, כשהאמריקאית הגישה למערכה. במשחקון הבא הישראלית שמרה על ההגשות שלה, אחרי שהצילה נקודת שבירה ועלתה ליתרון 5:6. גלושקו לא אכזבה גם במשחקון הבא והצליחה לשבור את האמריקאית בנקודת השבירה השנייה כדי לזכות המערכה הראשונה. רק שתמשיך ככה.

יוליה גלושקו (יניב גונן)
גלושקו. תיכנס לראשונה לטופ 100 (יניב גונן)
 

מערכה שנייה - 3:6 לגלושקו
גלושקו המשיכה במומנטום של הזכייה במערכה הפותחת כדי לשמור היטב על שני משחקוני ההגשה הראשונים ולעלות ליתרון 1:2 מוקדם. כבר במשחקון הבא הצליחה המחבט מספר 2 של ישראל לשבור ולעלות ליתרון כפול במשחקונים, 1:3.

גלושקו עלתה ליתרון של 1:4, אך דווקא במצב הזה היא אפשרה לויקארי לחזור למשחק ולצמצם ל-4:3. הישראלית שוב התעוררה בזמן, לשבור חזרה ולהגיש למשחק. במצב הזה, היא לא התבלבלה וניצחה את המערכה השנייה 3:6 ובסיום ניצחון בשתי מערכות חלקות 5:7 ו-3:6 ועלייה לראשונה לסיבוב השלישי בגראנד סלאם.

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */