יום שלישי, 16.04.2024 שעה 13:05
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
80%1650-190820הפועל ת"א
71%1696-177721עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 82 - 91
  • הפועל חולון
  • הפועל גליל עליון
  • 80 - 71
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 98 - 96
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • 65 - 67
  • הפועל עפולה
  • עירוני קריית אתא
  • 96 - 101
  • עירוני נס ציונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 16/04, 18:00
  • עירוני רמת גן

קופל: בגלל מזרחי, האיגוד שילם 300 אלף למכבי

יו"ר האיגוד לשעבר תוקף את יו"ר מכבי ומגיב לדו"ח מבקר הפנים: "התנהלות כספית בלתי ראויה גרמה להתפטרותי". מזרחי: "שקר וכזב"

|
אבנר קופל. יוצא במתקפה (יניב גונן)
אבנר קופל. יוצא במתקפה (יניב גונן)

יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר, אבנר קופל, יוצא היום (רביעי) בהאשמות חסרות תקדים כלפי בכירים באיגוד הכדורסל במסגרת התשובה שלו לדו"ח מבקר הפנים של האיגוד. הבולטים בהם  שמעון מזרחי, והמנכ"ל יעקב בן שושן קופל אף יוצא בהאשמה שניסו להפיל עליו שהשיפוצים במשרדי האיגוד גרמו לגרעון הכספי, בעוד הוא טוען כי הוא נוצר בעיקר עקב הסתרת הוצאות משנים קודמות..

עו"ד בעז בן צור ואלעד פלג ענו במכתב בשמו של קופל למבקר הפנים של האיגוד, רו"ח אריה ברסקי וכתבו בין השאר: "ההתנהלות הכספית הבלתי ראויה, בלשון המעטה, של האיגוד בשנים הקודמות לכניסת מר קופל לתפקיד והניסיון הפסול לגלגל את הגירעון לפתחו הם בין השאר שהובילו אותו למסור הודעה על התפטרותו מכהונתו כיו"ר איגוד הכדורסל".

על השיפוצים שעברו ביקורת קשה כותב בן צור: "בניגוד לנטען בטיוטת הדו"ח, ביצוע השיפוצים אושר במוסדות המוסמכים באיגוד וזאת לאחר שמוסדות האיגוד בחנו את מצבו התקציבי של האיגוד והגיעו למסקנה כי התקציב מאוזן. ביצועם בפועל של השיפוצים היה בתחום האחריות של מנכ"ל האיגוד, מר יעקב בן שושן, מנהל הרכש והלוגיסטיקה מר גדי דוד וכן גזבר או יו"ר ועדת הכספים. וזאת בין היתר, כפי שנקבע בהחלטת ועדת המכרזים מיום 6.12.12".

במכתב מופנות האשמות חמורות ואומר כי בישיבה מיום 30.12.12 נתחוור כי האיגוד מצוי בגירעון על כ-700 אלף שקל ומקורו של הגירעון הוא באי דיווח על הוצאות וחובות משנים קודמות.

בן צור בשמו של קופל מביא אסמכתאות מישיבות האיגוד וטוען כי בישיבה לא הוצגו חשבונות של חצי מיליון שקל באיגוד: "שחקן בכיר בכדורסל ששייך למכבי ת"א, ליאור אליהו, נפצע במסגרת נבחרת ישראל בספטמבר 2011. מכבי ת"א הגישה דרישה בספטמבר על 300 אלף שקל והעניין הזה לא הוכנס למאזן".

אליהו (משה חרמון)
אליהו. העניין איתו לא הוכנס למאזן (משה חרמון)
 

עוד נטען כי: "מקור הגירעונות הינו בהוצאות שהוציא האיגוד ושלא נרשמו בספרי האיגוד ובמאזניו. בשנת התקציב שלאחר מכן נחשפו לפתע כל אותן הוצאות שעד אז לא טרח איש להכלילן בדו"חות הכספיים של האיגוד כפי שנדרש על פי דין ועל כן כאמור נוצר גירעון בשנה שלאחר מכן. 

אין המדובר בגירעון שמקורו בביצוע שיפוצים כפי שרמז בטיוטת הדו"ח, כי אם בגירעון שמקורו בשניים - האחד הוצאות משנים קודמות אשר לא דווחו במסגרת המאזנים של השנים הקודמות והשניה הרחבת פעילות הנבחרות ותשלום לא מתוקצב לאגודת מכבי תל אביב".

 
 קופל מאשים באמצעות עורך דינו את שמעון מזרחי, יו"ר מכבי ת"א: "הגירעון התקציבי הינו תולדה של הוצאות בהן נשא האיגוד, אשר לא מצאו ביטוי בדו"חות הכספיים של האיגוד. סיבה נוספת הקשורה בגירעון הינה תשלום לאגודת מכבי ת"א בגין דמי ביטוח משנת 2011 לשחקן הכדורסל ליאור אליהו, בסך של לא פחות מ-300 אלף שקל 
 
 
 

עוד אמר בן צור: "קופל דוחה מכל וכל את הטענות שהועלו במסגרת טיוטת הדו"ח, ובכלל זה את הטענות בדבר אופי התנהלותו של קופל בעניין רכישות והתקשרויות עם ספקים. קופל שואל במכתב התשובה: "מדוע הוסתר הגירעון התקציבי בטיוטת הדו"ח, שהיה שהיה ידוע היטב, ונעשה ניסיון לייחס זאת לשיפוצים? כיצד ומתי נוצר?".

קופל מספר על ישיבת נשיאות האיגוד מיום 19.11.2012 בו נכחו מלבדו גם המנכ"ל יעקב בן שושן, שמעון מזרחי, מוטי אמסלם, היועץ המשפטי עו"ד רונן ויינברג, רו"ח מוטי גולנסקי חשב האיגוד, איתן : "על סדר יומה של ישיבת הנשיאות הועלו מספר נושאים, כאשר האחרון שבהם, אם כי לא האחרון בחשיבותו היה עדכון התקציב".

קופל מביא מאותה ישיבה את מה שאמר רו"ח של האיגוד, רו"ח מוטי גולנסקי: "עד סוף השנה האיגוד יסיים בצורה מאוזנת. התקציב הבסיסי הינו תקציב שמרני, ריאלי וסביר".

שמעון מזרחי (חגי ניזרי)
שמעון מזרחי. גם כן נכח בישיבת האיגוד המדוברת (חגי ניזרי)
 

"היווצרות הגירעון התקציבי - לפני כניסתו של קופל לאיגוד"
עו"ד של קופל ציין כי: "מספר חודשים לאחר כניסתו של מר קופל לתפקיד, הציג רואה החשבון של האיגוד תמונה חיובית אודות מצבו הכלכלי של האיגוד, בקובעו כי מדובר בתקציב 'ריאלי סביר', אשר עומד ביעדים שהציב לעצמו האיגוד".

הגרעון הכספי כתב קופל: "היווצרתו של הגירעון התקציבי אינה קשורה כפי שנרמז בביצוע השיפוצים כי אם בהתנהלות הכספית של האיגוד לפני כניסתו של מר קופל לתפקיד יו"ר האיגוד".

קופל מאשים באמצעות עורך דינו את שמעון מזרחי, יו"ר מכבי ת"א: "הגירעון התקציבי הינו תולדה של הוצאות בהן נשא האיגוד, אשר לא מצאו ביטוי בדו"חות הכספיים של האיגוד. סיבה נוספת הקשורה בגירעון הינה תשלום לאגודת מכבי ת"א בגין דמי ביטוח משנת 2011 לשחקן הכדורסל ליאור אליהו, בסך של לא פחות מ-300 אלף שקל.

 
 מר קופל היה זה שביקש לאזן את תקציב האיגוד הן בגיוס תרומות במיליוני שקלים, והן באמצעות ניסיון להקטנת הוצאות. כגון למשל, צמצום כוח אדם על פי המלצת הגורמים המקצועיים באיגוד. ואולם פעילות מבורכת זו של מר קופל נתקלה בהתנגדות בלתי עניינית של גורמים בכירים באיגוד, כגון מו"מ בכיר ליו"ר האיגוד, מר מזרחי 
 
 
 

סכום זה מעולם לא תוקצב ו/או הובא לידיעת הנהלת האיגוד, והאיגוד נאלץ לשלמו בעקבות הגשת טיוטת תביעה נגד האיגוד על ידי יו"ר אגודת מכבי ת"א, מר שמעון מזרחי, המשמש גם כמו"מ בכיר ליו"ר האיגוד וכיום כיו"ר הזמני. הסיבות לגרעון המפורטות לעיל ידועות היטב לגורמים הרלוונטיים באיגוד, ואף לעורך טיוטת הדו"ח באופן אישי".

עו"ד של קופל הוסיף: "באופן תמוה ומחשיד, כל זאת נעלם כלא היה מטיוטת הדו"ח. מר קופל היה זה שביקש לעשות סדר ולנהל את האיגוד באופן ראוי, ודומה כי עתה מנסים גורמים שונים להפוך משיקולים זרים את היוצרות ולהטיל על מר קופל באמצעות טענת השיפוצים את האחריות לאותו גרעון, שכאמור לעיל, נוצר בעיקר עקב הסתרת הוצאות משנים קודמות. עומד על כך איש הכספים והגזבר לשעבר של איגוד הכדורסל, מר איתן רוב במסגרת ישיבת הנהלה מיום 30.12.12".

אבנר קופל (חגי ניזרי)
אבנר קופל. התקציב הבסיסי שמרני, ריאלי וסביר (חגי ניזרי)
 

"קופל לא היה מעורב בבחירת הספקים ובניהול המו"מ"
קופל מביא בתשובתו ציטוט מאותה ישיבה של רוב: "מסתבר שחלק מההוצאות שהתבצעו שנים קודם, לא הובאו בזמן האמיתי לתוך מערך הכספים של איגוד הכדורסל. הדבר הזה גרם לכך שמערך הכספים שאמון על הפעולות הרישומיות של הוצאות ותקציב איגוד הכדורסל לא היה מודע בזמן אמיתי לדברים האלה. לכן צריך להבין את הדברים האלה".

עוד מאשים קופל את שמעון מזרחי באמצעות עורך דינו: "מר קופל היה זה שביקש לאזן את תקציב האיגוד הן בגיוס תרומות במיליוני שקלים, והן באמצעות ניסיון להקטנת הוצאות. כגון למשל, צמצום כוח אדם על פי המלצת הגורמים המקצועיים באיגוד. ואולם פעילות מבורכת זו של מר קופל נתקלה בהתנגדות בלתי עניינית של גורמים בכירים באיגוד, כגון מו"מ בכיר ליו"ר האיגוד, מר מזרחי, שמצופה היה שייתן גיבוי למהלכים מתבקשים אלו".

עו"ד בעז בן צור ואלעד פלג טוענים עוד בשמו של קופל כי: "קופל מכיר באחריותו המיניסטריאלית בעת כהונותו כיו"ר הנבחר לתפעול איגוד הכדורסל. יחד עם זאת, מר קופל לא היה מעורב בבחירת הספקים, בניהול המשאים ומתנים, בהליכי ההתקשרות ואישורי התשלום. עוד נקדים ונאמר כי מקום שבו נדרש מר קופל לאשר הצעות מסוימות לשיפוצים, המדובר היה בחתימת קיום פורמלית, מקום שמנכ"ל האיגוד נעדר מעבודתו, וזאת תמיד לאחר שכבר ניתן אישור מהותי של המנכ"ל".

איגוד הכדורסל (חגי ניזרי)
איגוד הכדורסל. איך תיגמר הסאגה? (חגי ניזרי)
 

קופל אף מאשים את מבקר הפנים רו"ח אריה ברסקי כי לפני שנשלחה טיוטת דו"ח מבקר הפנים לא טרח להיפגש קודם לכן עם קופל הגם שקופל יזם את הליך הביקורת, והוא גם הגורם אליו כפוף מבקר הפנים. כמו כן טוען קופל כי טיוטת הדו"ח התעלמה מכל המבוקש על ידי יו"ר האיגוד והתרכזה בנושא אחד - התקשרויות עם ספקים".

מזרחי בתגובה: "לא הייתי מעורב בשום תשלום ביטוח"
יו"ר מכבי, שמעון מזרחי, הגיב לדברים. ראשית דיבר על עניין הביטוח, שקופל מאשים אותו בהגשת טיוטת תביעה נגד האיגוד בהיותו יו"ר מכבי ת"א: "זהו שקר וכזב, לא היה כזה דבר. אני לא הייתי מעורב בשום תשלום ביטוח. האיגוד היה צריך לדאוג לכיסוי ביטוח", מסר מזרחי ל-ONE.

על כך שקופל טוען שרצה לאזן את תקציב האיגוד ע"י גיוס תרומות וצמצום הוצאות וכי נתקל בהתנגדות בלתי עניינית של גורמים בכירים בינהם שמעון מזרחי, אמר מזרחי כי: "אני לא יודע על מה הוא מדבר. לא היה כזה דבר".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */