יום שלישי, 16.04.2024 שעה 09:27

נבחרת הג'ודו לא תצא לאליפות העולם בריו

יו"ר האיגוד, משה פונטי, כינס מסע"ת דרמטית והודיע: "לא קיבלנו אגורה שחוקה מהוועד האולימפי מאז האולימפיאדה". הוועד בתגובה: "מבינים את המצוקה"

|
משה פונטי וירדן ג´רבי. יישארו בארץ (שי לוי)
משה פונטי וירדן ג´רבי. יישארו בארץ (שי לוי)

בעקבות קשיים כלכליים, איגוד הג'ודו הודיע היום (שני) על הפסקת פעילותו הלאומית במסיבת עיתונאים דרמטית. "נבחרת הג'ודו של ישראל לא תצא לאליפות העולם בעוד חודש בריו", הודיע היו"ר משה פונטי.

יו"ר האיגוד הסביר את המצב: "אני חייב לעשות זאת, לעצור ולשנות גישה. אנחנו שנה לאחר האולימפיאדה והמצב קשה מאוד, אני נבוך לדבר על זה. זו פעם ראשונה בהיסטוריה שיש לנו ספורטאי במקום הראשון בעולם בדירוג העולמי, ירדן ג'רבי".

פונטי המשיך והסביר: "היינו צריכים לדעת שהוועד מתחיל להתכונן לריו ומסתבר שלא. שנה אחרי האולימפיאדה, הוועד האולימפי לא העביר אגורה אחת שחוקה לאיגוד הג'ודו. חשבנו שצריך להתכונן לאולימפיאדה הבאה מיד לאחר לונדון, אני כואב את זה שהוועד האולימפי לא מצא עד היום לנכון להבין או לדעת מה קורה באיגוד".

"האיגוד הוא איגוד מוביל ואני לא רוצה הלוואות או אקמול. יש לי הרבה חובות כתוצאה מהאיגוד הקודם שפורק, קיבלנו זאת בירושה. הוועד האולימפי היה צריך להקשיב לנו ולהבין באיזה מצב הוא נמצא. שמעתי שאומרים שם שהשנה הזאת לא חשובה, מי שאומר זאת לא מבין בספורט אולימפי ומקצועני".

 "אני יודע שאת ההכנות מתחילים מיד עם תום האולימפיאדה הקודמת, אבל כנראה ששם חושבים ששלוש שנים הם צריכים להיות בשקט ולאסוף את הכסף כתוכנית חיסכון ולא לחלק לאיגוד הג'ודו. הספורטאים צריכים לקבל הרבה יותר, אבל הגענו למצב שספורטאי הנבחרת וגם הבכירים שבהם, צריכים לשלם מכיסם לנסיעות ותחרויות".

נבחרת הג'ודו לא תצא לאליפות העולם

פונטי המשיך להאשים: "אני לא יכול להוציא כספים מהאיגוד עוד למטרות אלה. אני לא מוכן להגיע למצב של איגוד הג'ודו הקודם. אנחנו פועלים בצורה שקופה ותקינה. לא אתן להפוך את הג'ודו לספורט של עשירים. זה לא הגיוני שספורטאי שמייצג את המדינה צריך לשלם כסף כדי לייצג אותה".

ירדן ג´רבי. תישאר בארץ (שי לוי)
ירדן ג´רבי. תישאר בארץ (שי לוי)
 

"אין לי טענה למנהל הספורט, הם נתנו להם את כל מה שיש להם. יחד עם זאת, הבאנו הישגים עם ספורטאים שהוועד האולימפי לא דואג להם והם מתאמנים כדי להיות בטופ העולמי".

פונטי המשיך וירה: "אני פונה לשרת הספורט לימור לבנת ולצחי פישביין ואומר להם שיש לנו תשתיות וספורטאים, נכון שאנחנו לא בכדורגל ואנחנו לא רוצים את הסכום שההתאחדות לכדורגל מקבלת ואפילו לא חלק קטן ממנו, אבל אנחנו רוצים לפחות חמישה מיליון שיוכלו לעזור לנו לא להגיע למצב הזה. אנחנו לא רוצים לתרץ למה לא הבאנו מדליה אולימפית בעוד שלוש שנים. אם יעל ארד לא תעשה מה שהיא צריכה לעשות, אין לה זכות קיום בוועד האולימפי".

לימור לבנת. קיבלה פנייה (חגי ניזרי)
לימור לבנת. קיבלה פנייה (חגי ניזרי)
 

"אין דיאלוג עם הועד האולימפי. אני לא רוצה לבוא לישיבות שם, זה בזבוז זמן. זוהי חובתו להתעניין מה קורה באיגוד הג'ודו. "בחודש הקרוב עד לאליפות העולם אני מצפה שמי מבין הגופים המתקצבים יעשה משהו למען עתיד האיגוד". סיכם פונטי.

מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה התייחס גם הוא לנושא: "יש המון בעיות וצריך לעשות סוף לדברים האלו. 20 שנה מהמדליה האולימפית האחרונה והספורטאי הישראלי לא עשה צעד ולו הקטן ביותר".

מסע&qout;ת איגוד הג´ודו. לא יצאו לריו (שי לוי)
מסע"ת איגוד הג´ודו. לא ייצאו לריו (שי לוי)
 

באיגוד חשפו כי החל מינואר 2013 הסתכמו הכנסותיהם בכ-2.6 מיליון שקלים, כאשר מנהל הספורט נחשב למקור המימון העיקרי, ממנו הוזרמו עד כה כ-275 אלף ש"ח בשוטף וכ-820 אלף ש"ח במסגרת חוזה הכנות אולימפיות. בנוסף אליו, מעבירה המועצה להסדר הימורים בספורט סכום של כ-158 אלף ש"ח. אגב, פונטי ביקש מהוועד סיוע של מיליון וחצי שקלים שיועברו לאיגוד.

מאז אולימפיאדת לונדון קטף ענף הג'ודו 31 מדליות, כאשר רק במהלך סוף השבוע האחרון השיגו הג'ודאים הישראלים חמש מדליות, שלוש ארד ושתיים מזהב, בהן זכו טומי ארשנסקי בגביע אירופה בגרמניה וירדן ג'רבי בגראנד סלאם במוסקבה.

מהוועד האולימפי נמסר בתגובה: "אנחנו בהחלט מבינים את מצוקת איגוד הג'ודו. הוועד האולימפי בישראל סייע בכל מה שאמור היה לסייע. יחד עם זאת נעשה הכל כדי לעזור לו".

טומי ארשנסקי. גם הוא יישאר בארץ (שי לוי)
טומי ארשנסקי. גם הוא יישאר בארץ (שי לוי)
 

ג'רבי: "שאני אומרת לחבריי שאני משלמת הם בשוק"
ירדן ג'רבי אמרה בתגובה: "אם אני אספר לכם שיחות עם חבריי מחו"ל שאני משלמת על טיסות, הם בשוק. זה אבסורד. אני לא מודעת לכל הבעיות באיגוד אבל אני צריכה להוציא כסף כדי לטוס? אני לא שקטה עם זה. עכשיו שאומרים לי שאני לא טסה לאליפות העולם, אני מבינה את המצב. אני רוצה להביא מדליה, אבל מה שהאיגוד מחליט זה מה שאני עושה והתהליך פה הוא לכוונות טובות. אני לא אצא נגד זה, אני פשוט רוצה להיות באליפות העולם". ג'רבי אגב, הוציאה כ-1,800 ש"ח מכיסה הפרטי על הטיסה לתחרות האחרונה בה השתתפה.

מאמנה של ג'רבי, שני הרשקו: "פונטי הוא לא יו"ר איגוד קלאסי, הוא היה ספורטאי אולימפי. אנחנו באחד הענפים המובילים בעולם. אני מתכנן את השנה ומשנה דברים. יומיים לפני מוסקבה כמעט ביטלנו את הטיסה".

שני הרשקו. &qout;אין את הכלים&qout; (שי לוי)
שני הרשקו. "צריך לעזור לענפים האלו" (שי לוי)
 

"לא יעלה על הדעת שספורטאית ברמה של ירדן נוסעת לגראנד סלאם אחרי פציעה מאוד קשה וגילי כהן חובשת אותה בבוקר. לא היה לי מי שיטפל בה ואני נאלץ לבקש טובה מרופא יפני. אני כמאמן רוצה שקט ולהביא ספוטראיות להצלחה בשקט".

"בלי שקט, אי אפשר להביא תוצאות. אני מוכן לסבול כאן עכשיו כדי שזה יקרה. לא רק הוועד האולימפי אשם, אני שומע על סכומי עתק בכדורגל ובונים מתקנים. מי מממן את זה? כל שחקן בליגה הלאומית מקבל תנאים טובים יותר מירדן ג'רבי. יש המון כסף בספורט, שיבטלו אצטדיון אחד לכדורגל ויעבירו אותו לנו. אנחנו לא לבד, צריך לעזור לכל הענפים הללו. אלפי ילדים עושים ג'ודו, שעומד להיכנס לבתי הספר. זה ענף חינוכי ובמאמץ קטן אפשר להתעשת. לא היינו צריכים להגיע לזה".

ח"כ יואל רזבוזוב, שפנה לוועד האולימפי בדרישה להקצות מימון הולם לאיגוד הג'ודו, הוציא הודעה בעקבות ההודעה של האיגוד: "לא ניתן לאיגוד להתרסק. נמצא מימון לאליפות העולם".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */