יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:18
ליגה איטלקית 23-24
7614-7129אינטר1
6233-5529מילאן2
5923-4429יובנטוס3
5425-4229בולוניה4
5135-5529רומא5
4732-5128אטאלנטה6
4533-4429נאפולי7
4332-4128פיורנטינה8
4333-3629לאציו9
4236-3229מונצה10
4126-2829טורינו11
3436-3129גנואה12
2845-2629לצ'ה13
2744-2829אודינזה14
2639-2629ורונה15
2650-2929קליארי16
2543-2229אמפולי17
2460-3729פרוזינונה18
2356-3329ססואולו19
1459-2329סלרניטנה20
לוח משחקים
  • נאפולי
  • שבת, 30/03, 14:30
  • אטאלנטה
  • גנואה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • פרוזינונה
  • טורינו
  • שבת, 30/03, 17:00
  • מונצה
  • לאציו
  • שבת, 30/03, 20:00
  • יובנטוס
  • פיורנטינה
  • שבת, 30/03, 22:45
  • מילאן
  • בולוניה
  • שני, 01/04, 13:30
  • סלרניטנה
  • קליארי
  • שני, 01/04, 16:00
  • ורונה
  • ססואולו
  • שני, 01/04, 16:00
  • אודינזה
  • לצ'ה
  • שני, 01/04, 19:00
  • רומא
  • אינטר
  • שני, 01/04, 21:45
  • אמפולי

חלוץ אש: סטבן יובטיץ' בדרך לשרוף את אירופה

קבאני? רוני? טיאגו? המלפפון החם של הקיץ הוא בכלל "יויו". יגיע לריאל, לסיטי או לצ'לסי? מצוין. יגיע ליובנטוס? העיר פירנצה תעלה בלהבות

|
סטבן יובטיץ´ החלוץ הלוהט של עונת המלפפונים
סטבן יובטיץ´ החלוץ הלוהט של עונת המלפפונים

עם כל הכבוד לאדינסון קבאני, וויין רוני וטיאגו אלקנטרה, המלפפון החם ביותר של הקיץ הוא סטבן יובטיץ' מפיורנטינה. החלוץ ממונטנגרו אמנם רק בן 23, אך נחשב לשם המבוקש ביותר בשוק ההעברות האירופאי בימים אלו.

לא פחות משבע קבוצות פאר מתחרות כעת על שירותיו של "יויו" שככל הנראה יחליף את אותה חולצה סגולה שלבש בחמש העונות האחרונות. עד כה הוגשו לראשי הוויולה הצעות רשמיות מריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי, ארסנל, צ'לסי, נאפולי, רומא וכמובן היריבה השנואה מכל, יובנטוס.

די סביר להניח שמעבר של הכוכב הצעיר לאחת משש הקבוצות הראשונות שציינו יעבור בשלום ויכניס די הרבה כסף למועדון מצפון איטליה, אך אם יבחר להישאר בארץ המגף ולחתום אצל הגברת הזקנה מטורינו, מכבי האש מפירנצה יצטרכו לעבוד שעות נוספות בקרוב מאוד.

גאוות הבלקן
סיפורו של החלוץ הלוהט החל אי שם בשנת 1989 בעיר פודגרוריצה שלאחר פירוק יגוסלביה הפכה לעיר הבירה של מונטנגרו.

בגיל 14 חתם על חוזה מקצועני ראשון כשהצטרף לאקדמיית הנוער של פרטיזן בלגרד וכעבור שנתיים כבר הספיק לערוך את הופעת הבכורה בבוגרים. למרות גילו הצעיר, הילדון המתולתל הפך להיות אחד השחקנים המוערכים והטובים ביותר במועדון הפאר.

המלפפון החם של הקיץ. סטבאן יובטיץ´ (ONE)
המלפפון החם של הקיץ. סטבן יובטיץ´
 

הכניסה הרשמית לליבם של אוהדי בלגרד התרחשה כשילד הפלא כבש שלושער אדיר בהופעת הבכורה שלו במסגרת אירופית בלתי נשכחת. אותו משחק התקיים במסגרת גביע אופ"א שבו בלגרד פגשה את זרינסקי מוסטר, מועדון קרואטי שמשחק דווקא בליגה הבוסנית, לדרבי רותח על של מדינות הבלקן. יויו הרשית שלוש פעמים בניצחונם של השחורים לבנים והפך לגיבור הבלתי מעורער של קבוצתו כשהוא בן 17 בלבד.

יובטיץ´ במדי בלגראד. יחזור לשחור לבן בקרוב? (רויטרס)
יובטיץ´ במדי בלגראד. יחזור לשחור לבן בקרוב? (רויטרס)
 

אותה תצוגה הפכה את המונטנגרי הצעיר לאחד הילדונים המבוקשים באירופה ובקבוצתו ניסו להשאיר אותו בצעד חסר תקדים כשמינו אותו לקפטן הצעיר ביותר בתולדות המועדון, רגע לפני שמלאו לו 18. בסופו של דבר למרות מעמדו הרם של סטבן והסרט על זרועו בעונת 2008/9 הוא עזב את הקן הסרבי החם וחתם בפיורנטינה עבור 7.3 מיליון יורו.

הקפטן הגאה. בן 17 וכבר מניף גביע (רויטרס)
הקפטן הגאה. בן 17 וכבר מניף גביע (רויטרס)
 

למרות שהקבוצות הנוצצות ביבשת כמו ריאל מדריד, אייאקס ומנצ'סטר יונייטד רדפו אחר היהלום ממונטנגרו, בסופו של דבר הסתבר כי בחירתו בקבוצה הצנועה מפירנצה התבררה כטובה ביותר עבורו.

מורשת של חלוצים בסגול וזיכרונות מבאטיגול 
פיורנטינה אמנם לא נמנית עם אריות הסרייה א', אך בחלוף השנים יושבי הארטמיו פרנקי נהנו מביצועים של החלוצים הטובים בעולם, כאלו כמו לוקה טוני, גבריאל באטיסטוטה האגדי וכמובן רוברטו באג'יו (אליו נחזור בהמשך). כבר מהרגע הראשון הילדון הכישרוני נכנס לאותה רשימה מכובדת של קורעי רשתות מדופלמים והפך לאחד השחקנים האהובים על האוהדים בסגול.

גבריאל בטיסטוטה. יויו הצטרף למורשת מפוארת של חלוצים בסגול (ONE)
גבריאל באטיסטוטה. יויו הצטרף למורשת מפוארת של חלוצים בסגול
 

בדומה לסרחיו "קון" אגוארו ו"הנמלה האטומית", סבסטיאן ג'ובינקו, גם המונטנגרי הצעיר קיבל מאוהדי הוויולה את הכינוי "יויו" בעקבות הדימיון הרב לדמות מצוירת מתוכנית ילדים מפורסמת. בגיל 19 בלבד, הילדון המתולתל הוכיח כי הוא שחקן של מאני טיים כשכבש פנדל מכריע בפלייאוף העלייה לליגת האלופות במפגש מול ספורטינג ליסבון. גם בטורניר עצמו הוכיח יויו מאיזה חומר הוא עשוי עם צמד מול ליברפול בשלב הבתים ועוד צמד מול באיירן בשלב שמינית הגמר.

אם בתחילת הקדנציה הסגולה גופו של הילדון ממונטנגרו היה צנום ושברירי, מה שגרם לפציעות כרוניות וממושכות, בשנתיים האחרונות בפיורנטינה פשוט לקחו אותו כפרוייקט אישי. ראשי הקבוצה שינו לו את תוכנית התזונה לחלוטין, הכניסו אותו למשטר אימוני חוזק מאסיביים ובסופו של דבר הפכו אותו לחלוץ חסון ושרירי ומכונת שערים משומנת בסרייה א' הקשוחה.

אוהדי פיורה במחווה לאלילם (רויטרס)
אוהדי פיורה במחווה לאלילם (רויטרס)
 

בנוסף לשינוי הפיזי (שגם כלל את גזירת הרעמה המפורסמת) יויו הוא מסוג השחקנים שכל מאמן חולם עליו בלילות. למרות גילו הצעיר הוא אחד המנהיגים הבולטים בכל מקום אליו הוא מגיע, כולל בנבחרתו - מהיר כשד, בעיטה אדירה בשתי רגליים ולקינוח: יכול לשחק בכל עמדה התקפית אפשרית.

כפי שצוין בפתיח אין כמעט קבוצה שלא נאבקת על שירותיו של התכשיט ממונטנגרו לעונה הבאה. במקרה ולואיס סוארס לא יגיע בסופו של דבר למדריד, המאמן הטרי קרלו אנצ'לוטי כבר הציע סכום נדיב של 30 מיליון יורו כדי להנחית את יויו בברנבאו, גם באנגליה, סיטי, צ'לסי וארסנל כבר מפנטזות שילבש את מדיהן בקרוב, אך למרות האופציות הרבות החלוץ בן ה-23 רוצה להישאר באיטליה ולעבור דווקא ליריבה המרה, יובנטוס.

סטבאן ופירלו. סימן לבאות (רויטרס)
סטבן ופירלו. סימן לבאות (רויטרס)
 

לכאורה, לא אמורה להיות שום יריבות בין שני המועדונים מצפון איטליה. אי אפשר לטעון לקרב על הגאווה העירונית כמו במשחקי הדרבי בין אינטר ומילאן. גם במישור הפוליטי לא קיימת שום יריבות (ע"ע ליבורנו נגד לאציו) וכמובן שניתן גם לשלול טיעון של מלחמת מעמדות כמו במפגשים הלוהטים בין הדרומיים מנאפולי לצפוניים מטורינו. את היריבות בין פיורנטינה ליובנטוס, אדם אחד עם צמה קדושה הצית לפני 23 שנים.

50 פצועים בגלל קוקו אחד קדוש
כבר בשנת 1982 התחילו להתעופף ניצוצות של יריבות בין פירנצה לטורינו כשיובה לקחה במחזור הסיום אליפות לא בדיוק "כשרה למהדרין" מידיה של פיורנטינה. אך השנאה האמיתית בין המועדונים החלה כשבשנת 1990 הגברת הזקנה ״גנבה״ את היהלום הכי נוצץ של הווילה בכל הזמנים - רוברטו באג'יו כמובן.

חלוץ המריבה, רוברטו באג´יו במדי פיורנטינה (רויטרס)
חלוץ המריבה, רוברטו באג´יו במדי פיורנטינה (רויטרס)
 

אמנם קופת הסגולים גדלה בעוד 25 מיליארד לירטות, אך את אוהדי פיורנטינה ההעברה הגדולה בכל הזמנים באותה תקופה לא בדיוק עניינה. במשך יומיים העיר פירנצה עלתה בלהבות, האוהדים הפגועים החריבו את העיר הפסטורלית ושרפו את מועדון הקבוצה במהומות חסרות תקדים בהן נפצעו 50 בני אדם באותן הפגנות  שקבעו יריבות חדשה בנוף הכדורגל האיטלקי.

אמנם חלפו לא מעט שנים מאז מעברו של "הקוקו הקדוש", אך השנאה הרבה בין המועדונים מצפון איטליה מסרבת לדעוך. בעונה שעברה, כשאנטוניו קונטה ביקש להנחית את יויו בטורינו, בעלי הקבוצה, דייגו ואנדראה דה לה וולה, סירבו בתוקף לשחרר את היהלום הסגול תמורת כל מחיר.

אוהדי פיורנטינה במפגן אש. יבעירו שוב את רחובות פירנצה? (רויטרס)
אוהדי פיורנטינה במפגן אש. יבעירו שוב את רחובות פירנצה? (רויטרס)
 

לא חלף זמן רב עד שהתקשורת במדינת המגף התחילה לחמם את הגזרות ולהפיץ שמועות שעל פיהן ראשי פיורה החתימו את סטבן על סעיף מיוחד שבו הוא מתחייב לא לחתום בעתיד אצל הזברות מטורינו. אמנם במועדון הסגול הכחישו בתוקף את אותן שמועות, אך הפעם היה זה שוב תורם של האוהדים הסגולים להגיב כשהאלופה האיטלקית התעניינה פעם נוספת בכוכב הצעיר.

בשבועות האחרונים החלוץ המונטנגרי דחה על הסף הצעות מפתות מרומא, נאפולי ומארסנל. בעיתון האיטלקי המפורסם "LA STAMPA" פירסמו את הסיבה האמיתית לכך: "יויו רואה בעיניים רק שחור ולבן". בתגובה להתפתחויות החדשות הגיע מכתב לא סימפטי במיוחד מאוהדי פיורה: "רוצים למכור את יובטיץ'? תמכרו, רק לא ליובנטוס. אם כן, אתם תראו, נבעיר את העיר!”. אמנם הביאנקונרי כבר החתימו במהלך הפגרה את צמד החלוצים, קרלוס טבס ופרננדו יורנטה, אך לא בטוח בכלל שהם יוותרו בכזאת קלות על יויו. מה שבטוח, יהיה אש.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */