יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

העוגן של רן בן שמעון: הכירו את איליץ' וקולין

אחרי עונה עם הגנה חלשה ינסה המאמן לייצב את השורות. הסלובני בתקופה טובה אך עם סימני שאלה רבים, ההולנדי נראה בשל להצלחה. צפו בביצועיהם

|
איליץ´ וקולין בעבודת הגנה משותפת
איליץ´ וקולין בעבודת הגנה משותפת

אחת הבעיות הגדולות של הפועל תל אביב אשתקד הייתה ההגנה הרעועה. יש שתלו זאת בפציעות הרבות, אך בפועל מרכז ההגנה של האדומים, אחת מהעמדות החשובות במערך של כל קבוצת כדורגל, לא היה יציב כמעט לאורך כל העונה. הניסיונות לייצב צמד בלמים איכותי לא צלחו למרות לא מעט הצבות כאלו ואחרות.

פעם היה זה פטקוביץ' עם באדיר, פעם שושן עם פטקוביץ', חיימוביץ' עבר שם, וגם פאביצ'ביץ' ורוצ'לה שלא השכילו לתת מענה נכון, והעבר השני של הכביש למכבי הגנת ברזל בדמותם של איתן טיבי וקרלוס גארסיה.

רן בן שמעון החל את הקדנציה האדומה שלו עם מטרה לאזן קודם כל את העמדות הקריטיות האלו. זה החל עם בראיין גרזייץ' כקשר אחורי, אחרי תקופה מצוינת בקריית שמונה, ולמרות שטרם הוכח סופית אם הוא מתאים לרמות הגבוהות האלו, מבחינת המאמן החדש זהו איש אמונו.

במרכז ההגנה בן שמעון החליט לקחת עימו שני בלמים שהרשימו במהלך שהותו בקפריסין, וגם שניים שמכירים זה את זה. ברנקו איליץ' הסלובני ויורגן קולין ההולנדי ששיתפו פעולה באנורתוסיס של רוני לוי, הם הצמד שיצטרך להשכיח את החוליה המחוררת מאשתקד.

הכירו: הבלמים החדשים של הפועל ת"א

לא האי הכי יציב: איליץ' בסימן התחלות טובות ודעיכות בהמשך
הסלובני בן ה-30 בילה את העונה החולפת בקפריסין אחרי שעבר לא מעט תחנות בשנים האחרונות. את תחילת הדרך שלו עשה בסלובניה באולימפיה ולאחר מכן בדומז'לה. הבלם האדום כבר מכיר את הפועל ת"א מהעבר הלא רחוק כאשר התמודד עם דומז'לה נגד הפועל בעונת 2006-07, כשהאדומים מחקו פיגור 2:1 במשחק הראשון בבלומפילד עם 0:3 בסלובניה.

יורגן קולין (יוסי ציפקיס)
יורגן קולין עם נחיתתו בנתב"ג (יוסי ציפקיס)
 

באותה תקופה איליץ' תופקד בעיקר כמגן ימני ונחשב לכישרון עולה בכדורגל המקומי. אחרי אותה עונה הוא הפך לסלובני הראשון בספרד כאשר הושאל לבטיס. תחילת הדרך הייתה סבירה, אך הוא לא הצליח להטביע חותם במדי הקבוצה האנדולוסית ומעמדו נשחק עוד יותר בהמשך זאת למרות שנרכש ב-1.5 מיליון יורו.

איליץ´ מול טועמה באוגוסט 2006 (רויטרס)
איליץ´ מול טועמה באוגוסט 2006 (רויטרס)
 

בספטמבר 2009 הוא התייאש מהישיבה על הספסל בספרד ומצא מקום בפ.צ מוסקבה, שם היה שחקן הרכב, אך הזיכרונות מאותה תקופה לא ממש טובים. את הדרבי הקטן מול לוקומוטיב הוא הפסיד ורשם אחריות גדולה באחד השערים.

ברנקו איליץ´ (שי לוי)
ברנקו איליץ´. היה אחרי לאחד ההפסדים בדרבי (שי לוי)
 

"טעיתי בשער של סרחיו רודריגס. האשמה היא עליי ואני רוצה להתנצל בפני האוהדים", אמר הסלובני בזמנו, לא בטוח שבצד האדום של ת"א יאהבו לשמוע על טעויות בדרבי. בסיום העונה המועדון הצנוע ממוסקבה התפרק ואיליץ' נותר ללא קבוצה.

עם זאת, כנראה שאת לוקומוטיב הרשימה הטעות בדרבי והמועדון המכונה "הקטר" החתים אותו לשנתיים. "אני שמח להצטרף למועדון שהוא אחד משלושת הגדולים ברוסיה. הייתי בלי קבוצה בתקופה האחרונה. אני מרוצה מאיך שהדברים התגלגלו", אמר בעת החתימה.

איליץ´ מול מסי בימיו בבטיס (רויטרס)
איליץ´ מול מסי בימיו בבטיס. התאייש מהישיבה על הספסל בספרד (רויטרס)
 

עם זאת, גם במוסקבה הוא החל עם קרדיט בהרכב שדעך מיד. איליץ' עוד חוזר על ידי בלקפול מהפרמייר ליג, אך התחנה הבאה שלו הייתה אנורתוסיס במדיה הפך לשחקן הרכב קבוע ושיחק את מספר המשחקים הרב ביותר שלו בעונות האחרונות.

בין לבין בנבחרת הסלובנית הוא נחשב לחבר קבוע בסגל החל מ-2004. עד כה רשם 46 הופעות בינלאומיות, אך יחד עם זאת הוא לא שחקן הרכב קבוע אצל סרקו קטאנץ' למרות קרדיט שהוא מקבל במהלך מוקדמות הגביע העולמי כחלק מצמד הבלמים של הנבחרת. "הוא שחקן נבחרת ומצוין לרמות של ישראל", מעיד מאמנו בעונה החולפת, רוני לוי שמוסיף, "הוא טכני ומהיר ויכול לתת פתרון גם לעמדת המגן הימני לעת צורך".

איליץ' מגיע אחרי עונה בה הרבה לשחק וכשהוא בכושר טוב כשיחד עם זאת הוא חווה תקופה טובה גם במדי הנבחרת. ייתכן ובן שמעון תפס את הבלם הסלובני ברגע הכי בשל שלו ובגיל המתאים. אם זה יהיה סיפור הצלחה, האוהדים האדומים יגלו רומן חדש עם סלובניה אחרי ההערצה לסימרוטיץ'.

סימרוטיץ´ (רויטרס)
סימרוטיץ´ במדי הפועל. איליץ' יילך בעקבותיו? (רויטרס)
 

קולין בתפקיד דה סילבה: מהיר, חסון ויוצא קדימה
הצלע השנייה במרכז ההגנה החדש של בן שמעון מגיע מהולנד. יורגן קולין גם הוא תופקד לא מעט בקריירה כמגן ימני. הוא עשה זאת באייאקס תקופה לא ארוכה, וגם בעונה החולפת במדי אנורתוסיס רשם כמה משחקים באגף.

קולין צמח במחלקת הנוער של פ.ס.וו איינדהובן אך לא השתלב בקבוצה הבוגרת והחל מסע של נדודים. הוא עבר בגנק ולמרות שלא שיחק הרבה זכה עימה באליפות. שנים טובות הוא חווה בקבוצות כמו נאק ברדה ההולנדית וגם בנוריץ' כאשר זו הייתה חברה בליגת המשנה באנגליה. "החתימה שלו מרשימה אותי. מדובר בשחקן שטוב בגובה ומהיר מאוד", החמיא בזמנו מנג'ר הקנריות, נייג'ל וורת'ינגטון. "מדובר בשחקן שמגיל 12 קיבל את החינוך של פ.ס.וו כך שבגיל 24 הוא נכס טוב למועדון הזה".

למרות היציבות בנוריץ' הוא התקשה להתאקלם ושב להולנד כדי להצטרף למועדון הפאר, אייאקס, שם היווה בעיקר תחליף במרכז ההגנה ובאגף הימני. את שלוש העונות האחרונות הוא סימן כאי של יציבות במדי אנורתוסיס כאשר לא פעם ניצל את כוחו והחוסן הפיזי שלו כדי לפרוץ קדימה מהאגף, ובין היתר גם לבשל שערים.

יורגן קולין ויאפ סתאם באייאקס (ONE)
יורגן קולין ויאפ סתאם באייאקס
 

קולין בניגוד לאיליץ' חזק פיזית, בעל ניתור מבריק ובלם ששואף לצאת קדימה, דבר שאליו בהפועל התרגלו אצל בלמים זרים בדמות דגאלס דה סילבה. במקרה שלו נדמה כי למרות הגיל המתבגר (בן 32), מדובר בעסקה שאמורה להיות משתלמת עבור האדומים. קולין כבר הסתגל לחיים מחוץ להולנד, הוא בכושר טוב והפגין יציבות באנורתוסיס. בן שמעון יוכל ליהנות ממנו גם בהגנה וגם בתמיכה למשחק ההתקפי.

"יש לו טכניקה ברמה מאוד גבוהה, הוא מאוד רציני באימונים. זה שחקן מהיר עם טכניקה שעולה על בלם ממוצע, בגלל זה הוא תורם להתקפה, מהיר מאוד ויכול לשמש גם כקשר אחורי", אומר לוי.

קולין במדי אייאקס. עתיר נסיון
קולין במדי אייאקס. עתיר נסיון
 

ההיכרות של השניים מהעונה החולפת עשויה גם היא לשחק תפקיד מרכזי ולהוות עוגן איכותי עבור החוליה הרופפת של הפועל. "שניהם בלמים מצויינים ולדעתי רכש טוב מאוד להפועל. כמובן שהם מושפעים גם מהקבוצה כולה כחלק מהמערך, כך שזה עשוי לתרום אם תהיה קבוצה טובה", מסכם לוי.

אז נכון שהזמן ייתן את התשובה הברורה יותר, אך לפחות בנושא של קולין נדמה כי האדומים עשו עסקה טובה מאוד. לגבי איליץ'? הם יקוו שלפחות לא ימעד בדרבי.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */