יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:38
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

האזרח מספר 1: הכדור בידיים של בוריס קליימן

מול נורבגיה, שוער הצעירה היה באור הזרקורים. קרדיט מלוזון יש, עכשיו צריך קצת אמונה (תפלה). אם יצליח, הסעיף בחוזה בהפועל יראה מיותר

|
בוריס קליימן. שוערי העבר מאמינים בו (שי לוי)
בוריס קליימן. שוערי העבר מאמינים בו (שי לוי)

לאחר שנתיים של הכנות וציפייה גדולה, הערב (רביעי, 19:00) זה קורה. הנבחרת הצעירה של גיא לוזון תעלה לכר הדשא באיצטדיון החדש והממורק בנתניה למשחקה הראשון ביורו 2013, נגד הנבחרת המקבילה מנורבגיה.

מי שיעמוד בין הקורות וינסה לשמור על רשת נקייה במשחק אותו מגדירים בנבחרת 'כחשוב ביותר בטורניר' וכן ביתר משחקי היורו, הוא בוריס קליימן, השוער השני של הפועל תל אביב בשנתיים האחרונות שזוכה לקרדיט גדול מגיא לוזון.

השוער בן ה-22, שגדל בהפועל כפ"ס ולפני ארבע שנים נרכש ע"י האדומים, הוא באנקר בנבחרת בכחול-לבן ונחשב לאחת מהמניות הבטוחות וזאת למרות שבשנתיים האחרונות לא שיחק באופן רציף וקיבל הזדמנויות מעטות בהפועל.

קולות רבים נשמעו בעונה החולפת מתוך המועדון ומחוצה לו שקראו לתת לקליימן את אפודת השוער הראשון, או לפחות לתת לו הזדמנות להילחם עליה מול אפולה אדל. אולם, היישות המקצועית הקובעת, בין אם היא הייתה ניצן שירזי, יוסי אבוקסיס או פרדי דוד, העדיפה כמעט תמיד את השוער הקמרוני המנוסה על פני השוער הישראלי, וזה נאלץ לשבת על הספסל במרבית משחקי הליגה, מה שגרם לו אף לעלות קלות במשקל, אותו הספיק להשיל לקראת האליפות.

בוריס קליימן. מרוכז במשימה (משה חרמון)
בוריס קליימן. מרוכז במשימה (משה חרמון)
 

כעת, לקליימן יש הזדמנות נהדרת להוכיח בטורניר השני בחשיבותו באירופה את איכויותיו, כשרבים מסכימים כי הוא הבחירה הנכונה של לוזון. "אין לו מתחרים בנבחרת, אולי ברק לוי", טען שוער העבר לופא קדוש, ובאופן דומה ציין שוער העבר ומי שאימן את קליימן בנבחרת הקודמת, בוני גינצבורג: "בוריס נמצא במסגרת של הנבחרת הצעירה ארבע שנים. הוא ותיק, סומן כשוער העתיד כך שמדובר במאני טיים שלו".

העונה בהפועל והסעיף המיוחד בחוזה החדש
לכל אורך העונה הבהירו בהפועל כי 'קליימן יהיה שוער העתיד של המועדון אולם אנחנו עדיין מכשירים, בונים ומפתחים אותו לקראת התפקיד היוקרתי, ועל כן אנחנו נותנים לאדל את הקרדיט'.

 
 קליימן, כמו בכל משחק, ייכנס לכר הדשא עם רגל ימין, וכך גם תהיה הכניסה שלו לרחבת השוער. לאחר החימום ורגע לפני שריקת הפתיחה, עוד שלוש קפיצות למשקוף, עמידה על ברך אחת ומלמול קטן לעצמו. זהו, אפשר להתחיל. 
 
 
 

קליימן מצידו לא וויתר. בפני חבריו לקבוצה אומנם לא הסתיר את האכזבה ממיעוט המשחקים וההזדמנויות שניתנו לו, אך המשיך להתאמן קשה ולהאמין שעוד תגיע ההזדמנות שלו, ואז הוא ייקח אותה בשתי ידיים. גם בראיון ל-ONE אמר לא מזמן כי: "כל שחקן שלא משחק מתאכזב אבל אני עושה את מה שהמאמן אומר לי. הוא יגיד לי לשחק אני אשחק, הוא יגיד לי לשבת (על הספסל) אני אשב". ואכן, קליימן ביצע את שהוטל עליו וברוב המשחקים בהם החליף את אדל וזכה לעמוד בשער גילה יכולת טובה, למעט מעידות מעטות כמו במשחק בו ספג רביעייה משמעון אבוחצירא וק"ש.

"בוריס הוכיח במשחקים שהוא שיחק העונה שהוא שוער לגיטימי לליגת העל" פסק בהחלטיות גינצבורג, ובאופן דומה הסביר קדוש: "זה היה מאוד חשוב ששוער כמו קליימן יהיה כבר שוער ראשון בקבוצה שלו. אנחנו, כל השוערים שנחשבים כשוערי עבר גדולים, רפי כהן, בוני גינצבורג, ניר דוידוביץ', קיבלנו את ההזדמנות לשחק בהרכב הראשון של הבוגרים כבר בגיל 17 או 18. אחד הדברים החשובים בשוער זה הניסיון, ואם הוא לא משחק אז אין לו את זה".

בוריס קליימן ואפולה אדל. גם כשישב על הספסל עבד קשה (יוסי ציפקיס)
בוריס קליימן ואפולה אדל. גם כשישב על הספסל עבד קשה (יוסי ציפקיס)
 

גם שוער העבר, חיים לוין, הבהיר ל-ONE במהלך העונה כי מן הראוי שבארץ יתנו את הבמה לשוערים הישראלים ויפתחו את החומר הישראלי, כשלהפועל יש חומר 'לא רע בכלל', כלשונו. אגב, לופא טוען כי הסיבה לכך בארץ היא: "מצוקה של מאמנים שקודם כל אכפת להם הכיסא שלהם ולאו דווקא המחשבה לטווח הארוך".

ועדיין, למרות שהרבה לראות את המשחקים מהספסל האריך השוער בינואר את חוזהו בהפועל לשלוש שנים נוספות, כאשר הובטח לו בעל פה מקברניטי המועדון כי הוא יזכה לאפודת השוער הראשון. בחוזה עוגנה ההבטחה בעל פה בסעיף בו נכתב כי אם קליימן לא ישחק ב-70 אחוזים מהמשחקים הוא יוכל להשתחרר בינואר 2014 מהמועדון בחינם. אולם, לא מן הנמנע כי המאמן החדש של האדומים, רן בן שמעון, יצרף שוער נוסף שילחם עם בוריס על ההרכב.

במועדון מדברים על קליימן כשוער בעל ביטחון עצמי רב, עם שקט נפשי, שעובד קשה ומוכשר מאוד. שוער, שגם אם לא שיחק באופן רציף עולה למגרש ומשחק כאילו הוא משחק באופן קבוע ויכול לקחת כדורים שמנצחים משחק. "בוריס הוא פשוט שוער טוב ויש לו אופי מדהים. הוא מאוד חרוץ, חזק מבחינה פיזית ועם רגליים מאוד חזקות", מחדד גינצבורג, וקדוש מוסיף: "כבר במשחקים הראשונים שלו בכפר סבא ראו שמדובר בשוער עם פוטנציאל אדיר, משחק רגל טוב ושליטה ברחבה. כישרון יש לו".

קליימן הודף פנדל מול הגרמנים. לופא ובוני מחמיאים (יוסי ציפקיס)
קליימן הודף פנדל מול הגרמנים. לופא ובוני מחמיאים (יוסי ציפקיס)
 

עם הרבה אמונה (תפלה): שלב ההוכחות הגיע
במשחק ההכנה האחרון מול סלובקיה, וגם במשחקי ההכנה הקודמים מול גרמניה והולנד, קליימן, שמעריץ את איקר קסיאס, הראה שהוריד מעצמו כל טיפת חלודה שדבקה בו מהספסלים בחודורוב. גיא לוזון מאמין בו, אפודת השער שייכת לו באופן בלעדי אפשר לומר, והאמונה בעצמו והביטחון ישנם.

ב-19:00, מול אצטדיון מלא בנתניה, יחל הערב המרגש של השוער הצעיר, לו ציפה זמן רב. יום שהתחיל בסביבות תשע בבוקר, ועבר כמו בכל יום של משחק עם מעט מאוד אוכל והרבה מוסיקה. מוסיקה בנסיעה למגרש, בחדר ההלבשה ועד השניות האחרונות שלפני האסיפה האחרונה.

קליימן, כמו בכל משחק, ייכנס לכר הדשא עם רגל ימין, וכך גם תהיה הכניסה שלו לרחבת השוער. לאחר החימום ורגע לפני שריקת הפתיחה, עוד שלוש קפיצות למשקוף, עמידה על ברך אחת ומלמול קטן לעצמו. זהו, אפשר להתחיל.

קליימן והחברים. אפשר להתחיל (עמית מצפה)
קליימן והחברים. אפשר להתחיל (עמית מצפה)
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */