יום שני, 20.05.2024 שעה 11:43

דו"ח המבקר חושף: מאות אלפי ש"ח ללא אישור

מסקנותיו של אריה ברסקי יוצאות לאור. השיפוצים באיגוד הכדורסל לא הובאו לדיון, קופל אישר הגדלות מהותיות ביחס להצעות המחיר המקוריות

|
משרדי איגוד הכדורסל. השיפוצים לא הובאו לדיון
משרדי איגוד הכדורסל. השיפוצים לא הובאו לדיון

טיוטת דו"ח מבקר הפנים של איגוד הכדורסל, רו"ח אריה ברסקי, שגרמה לסערה ענקית באיגוד הכדורסל ובתוך הסערה גם להודעתו של יושב הראש, אבנר קופל על התפטרותו, ממשיכה לעורר מהומה באיגוד. אגב, קופל טען כי אין קשר בין התפטרותו לטיוטת דו"ח המבקר.

בדו"ח שהגיע לידי ONE נכתב בין השאר על השיפוצים שנעשו במשרדי האיגוד בקיץ 2012 ומשם עולות תהיות קשות מאוד. "על אף העלות המהותית לקיום השיפוצים וההצטיידות במסגרתם במהלך שנת 2012 בסך 669,606 שקל, לא הובאו לדיון ואישור הנהלת האיגוד הצורך בביצועם בהיקף המתוכנן ושריון תקציב ייעודי לכך במסגרת התקציב הכולל של האיגוד. כל זאת על אף החלטת ההנהלה מיום 28/6/11 המחייבת אישור הנהלה מראש לכל חריגה מהתקציב המאושר, וכן העובדה ששנת 2012 הייתה שנת בחירות באיגוד שלוותה בהוצאות כספיות נכבדות בשל כך והיה צפוי שהאיגוד יסיים אותה בגירעון שוטף שיחמיר את את מצבו הכספי והתזרימי, גם לולא בוצעו השיפוצים".

המבקר ברסקי ממשיך וכותב על כך בחומרה ומציין כי למעשה אף אחד מהגורמים הבכירים באיגוד לא דאג לדווח על מה שקורה: "יתרה מכך, באף שלב בביצוע השיפוצים לא ניתן להנהלת האיגוד כל דיווח ע"י היו"ר/ו/או המנכ"ל ו/או הגזבר/חשב בגין היקף ביצוע מתוכנן, וכן הוצאות ששולמו, התחייבויות והוצאות עתידיות ביחס לעמידה בתקציב הכולל של האיגוד. לא למיותר לציין, כי בשנת 2012 הוחמר מצבו הכספי והתזרימי של האיגוד, כפי שבא לידי ביטוי בהחלטות ישיבת הנהלת האיגוד מיום 18/3/13 וניכר שלביצוע השיפוצים וההצטיידות במסגרתם תרומה לא מבוטלת בכך", מאשים רו"ח ברסקי.

עוד מציין רו"ח ברסקי: "מהביקורת עולה חשש כי האיגוד לא נהג בהגינות ובשוויון בבחירת ספקים ונותני שירותים לצורך השיפוצים וההצטיידות במשרדיו, וכי לא נקט בהליך אמיתי לבחירת ההצעה המיטבית עבורו". עוד כתוב בביקורת כי: "נמצא כי כל הליכי בחירת הספקים ונותני השירותים במסגרת השיפוצים במשרדי האיגוד, לרבות ניהול מו"מ עימם ואישור חריגות תשלום מהצעת המחיר המקורית שהגישו, לא נדונו ואושרו במי מבין מוסדות האיגוד, ובכלל זה, ועדת מנהל והתקשרויות ו/או ועדת מכרזים".

אבנר קופל. טוען שלא התפטר בעקבות הדו&qout;ח (חגי ניזרי)
אבנר קופל. טוען שלא התפטר בעקבות הדו"ח (חגי ניזרי)
 

על היו"ר אבנר קופל כתב המבקר: "יו"ר האיגוד אישר לספקים ונותני שירותים שביצעו את השיפוצים וההצטיידות במשרדי האיגוד הגדלות מהותיות בהיקף ההתקשרות עימם ביחס להצעת המחיר המקורית שהגישו ואשר על פיה נבחרו לביצוע העבודות ו/או להספקת ציוד (במקרה אחד יותר מהוכפל היקף ההתקשרות)". עוד מציין המבקר: "לאחד מקבלני השיפוצים שולמו סכומים נכבדים כמקדמה ללא קבלת חשבוניות מס (אשר התקבלו לאחר מספר שבועות מיום התשלום לאור הערת הביקורת)".

הדו"ח אף עוסק בתשלומים לבתי מלון בארץ וגם שם יש ממצאים לא קלים. המבקר ברסקי כותב על כך: "עובר למועד הגשת טיוטת דו"ח הביקורת, טרם הומצאו לביקורת אסמכתאות בנוגע להליך ההתקשרויות עם המלונות השונים (מכרז/התמחרות וכד'), וכן לא הוגשו לביקורת הסכמי ההתקשרות בין האיגוד למלונות אלו".

 
 לא נמצאו באיגוד אמות מידה או כללים הוגנים ושוויוניים על פיהם מנותבות מהאיגוד הזמנות לרכישת כרטיסי טיסה ושרותי תיירות מ-3 משרדי נסיעות הנותנים שירותים לאיגוד 
 
 
 

דו"ח המבקר גם עוסק בחברי הנהלה עם התנהלות בעייתית מאוד. על גזבר האיגוד בזמנו אלי לופו כותב המבקר כי: "נמצא כי במהלך שנת 2012 האיגוד שילם סך 2,459 שקל עבור לינת חבר הוועד המנהל וגזבר האיגוד דאז, מר אלי לופו, במלון טל ומלון סיטי, ללא גביית החיובים ממנו, וזאת בניגוד להוראות חוק העמותות". על ההנהלה, יוסי ראוך, כותב: "נמצא כי במהלך שנת 2012 האיגוד שילם סך 3,910 שקל עבור לינת חבר הוועד המנהל, מר יוסי ראוך, במלון סיטי. התשלומים הנ"ל נגבו ע"י האיגוד מאגודת הפועל גליל עליון ולא ממר יוסי ראוך, באופן הנוגד את הוראות חוק העמותות וכללי מנהל תקין".

פרק בדו"ח הביקורת עוסק בהתקשרויות עם חברות הנסיעות, וגם בו יש מסקנות לא קלות. המבקר כותב כי "ההתקשרות עם חברת רוזנמן נסיעות בע"מ, בוצעה בהתאם להחלטת ועדת מנהל להתקשרויות (יו"ר הוועדה היה מוטי אמסלם, ONE), הסכם ההתקשרות בין האיגוד לחברה נחתם ביום 25.2.2009 והוארך בהתאם לנספח פרוטוקול ועדת מנהל מיום 16/1/2010".

מסקירת הסכם ההתקשרות עם החברה עולה כי ההסכם ההתקשרות נחתם ע"י מורשה חתימה אחד בלבד, מנכ"ל האיגוד מטעם האיגוד (יעקב בן שושן, ONE) וזאת בניגוד להנחיות ניהול תקין של רשם העמותות ותקנון האיגוד שמחייבים חתימה של שני מורשי חתימה".

מוטי אמסלם. טענות קשות כלפיו (יוסי ציפקיס)
מוטי אמסלם. טענות קשות כלפיו (יוסי ציפקיס)
 

המבקר עוד טוען: "בביקורת לא נמצא כל תיעוד לעריכת הליך תחרותי ושוויוני לבחירת משרדי נסיעות למתן שירותים לאיגוד מאז ההתקשרות בהסכם בשנת 2009 עם חברות הנסיעות קשרי תעופה ורוזנמן למרות ההחלטה של ועדת מנהל והתקשרויות מ-13.1.2010 על שחייבה לגשת להתמחרות מול משרדי נסיעות כדי להתקשר עם שלוש חברות לפחות. כמו כן לא נמצאו באיגוד אמות מידה או כללים הוגנים ושוויוניים על פיהם מנותבות מהאיגוד הזמנות לרכישת כרטיסי טיסה ושרותי תיירות מ-3 משרדי נסיעות הנותנים שירותים לאיגוד באופן שיבטיח לאיגוד קבלת התנאים המיטביים".

שימו לב איך נוהלו העניינים באיגוד בעניינים אלה. המבקר ברסקי עוד מותח ביקורת וכותב: "יצוין כי עפ"י תרשומת לא חתומה ואינה נושאת תאריך שצורפה כנספח לישיבת ועדת מנהל מיום 13/1/2010 קבעו יו"ר הוועדה (מוטי אמסלם, ONE) ומנכ"ל האיגוד (יעקב בן שושן, ONE) להמשיך להתקשר עם שתי חברות נסיעות שנתנו שירותים לאיגוד עד אותה עת, קשרי תעופה ורוזנמן".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */