יום חמישי, 18.04.2024 שעה 19:52
יורוליג 23-24
79%2668-291033ריאל מדריד1
67%2554-269833פנאתינייקוס2
67%2610-269233מונאקו3
64%2612-272733ברצלונה4
64%2476-260033אולימפיאקוס5
59%2948-298534מכבי ת"א6
58%2669-280333פנרבחצ'ה7
52%2725-265733וירטוס בולוניה8
52%2815-284833אנדולו אפס9
52%2807-277733באסקוניה10
50%2661-266432פרטיזן בלגרד11
44%2496-250632ארמני מילאנו12
42%2619-262233ז'לגיריס קובנה13
39%2699-259433באיירן מינכן14
39%2617-250333ולנסיה15
32%2816-275434הכוכב האדום16
27%2803-260133וילרבאן17
15%2853-250733אלבה ברלין18
לוח משחקים
  • באסקוניה
  • שישי, 19/04, 19:00
  • וירטוס בולוניה

האוהדים במדריד: עדיין לא התאוששנו מהתבוסה

אחרי ה-79:53 במשחק 1, הצהובים מנסים להימנע מהפסד שני ב-21:45 (שידור ב-ONE). האוהדים אופטימיים: "היה משפיל, אבל הפעם חייבים לגנוב ניצחון"

|
אוהדי מכבי. רוצים לחזור עם ניצחון (יוסי ציפקיס)
אוהדי מכבי. רוצים לחזור עם ניצחון (יוסי ציפקיס)

"לא כל הנוצץ זהב". מכבי תל אביב של העונה הנוכחית היא קבוצה שהצליחה להפוך את עצמה לנוצצת למרות שבידיה לא נמצא מכרה זהב. את הכובע בפני העונה המדהימה והבלתי מוסברת של הצהובים כבר הסרנו מזמן, הודינו בטעויות שלנו כאשר קברנו מוקדם מדי את המועדון הצהוב וברור לגמרי שגם אחרי פתיחה איומה כמו זו של יום רביעי האחרון, בלתי ניתן להספיד את מכבי תל אביב, אך גם לא ניתן לרמות את קהל האוהדים ולטעון שמדובר בקבוצה ששווה זהב.

לאחר ההפסד הכואב והמשפיל לריאל מדריד תתייצב הערב (שישי, 21:45, חי ב-ONE) מכבי תל אביב למשחק השני בהצלבה בניסיון לשמור אותה בחיים ולהחזיר לעצמה מעט מהסומק שאבד בפנים. המשחק הערב מוגדר כקרב של העונה – ניצחון של מכבי והיתרון הגדול יהיה בידיים שלה, בעוד שהפסד יעביר את הלחץ לפני שני משחקי הבית אל הכתפיים שלה ואם לשפוט על פי ההתמודדות של הצהובים עם לחצים השנה, לא בטוח שמדובר במטלה כל כך פשוטה.

כ-100 אוהדים שמלווים את הקבוצה במדריד התריעו בפני השחקנים השפופים כי הם מקווים לראות אותם משחזרים את הקאמבק הגדול מהסדרה מול פאו מהעונה שעברה. אחד מהאוהדים השוהים במדריד אמר ל-ONE: "עוד לא התאוששנו מהתבוסה המשפילה אבל הערב אנחנו באים לעודד את החבר'ה שלנו כי חייבים לגנוב פה ניצחון, אחרת גם המשחקים אצלנו בנוקיה לא ממש יעזרו".

הדרך אל האושר רצופה באכזבות
די היה במבט אחד בלבד באנשי מכבי תל אביב בסיום המשחק מול ריאל מדריד בכדי להבין שאת ההפסד הזה הם לא ישכחו עוד הרבה זמן. גם אם מכבי תצליח לשוב ולהילחם על חייה בסדרה הלא פשוטה הזו, במועדון פשוט לא זוכרים כבר הרבה מאוד שנים תצוגת נפל כל כך גדולה ועוד במשחק שיכול להגדיר את גורלה של עונה שלמה.

צפו: ריאל החזירה את מכבי למציאות

יו"ר המועדון, שמעון מזרחי, לא מצא את עצמו בסיום המשחק, המנכ"ל, דני פדרמן, ישב על מדרגות האולם המקומי וניסה להבין את שהתרחש עתה לנגד עיניו, השחקנים שפופי הראש סירבו להתאושש שעות ארוכות אחרי ההפסד והצוות המקצועי בראשותו של דייויד בלאט נראה אובד עצות, כמי שלא מבין כיצד הצליחה הקבוצה הספרדית לקלקל את כל מה שבנו בשבועות האחרונים.

גורם במועדון שליווה את הקבוצה למדריד סיפר: "זה הזכיר לי את התחושות שהיו אחרי ההפסד לפנאתינאיקוס בשנה שעברה ואחרי ההפסד לחימקי מוסקבה השנה אבל הפעם זה היה קשה יותר, הפעם הייתה תחושה של הפסד שכבר הרבה מאוד זמן לא נראה כמותו במחוזותינו, מי זוכר עוד משחק שקלענו בו רק ארבע נקודות ברבע? זה ממש לא להגיע למשחק וזה ללא ספק העכיר פה את האווירה ובגדול".

אליהו מול מירוטיץ´ (GettyImages)
אליהו מול מירוטיץ´. במכבי יתאוששו? (GettyImages)
 

למרות ההפסד הכואב במכבי התחילו לשחזר בראש את התבוסות הכואבות לפאו בסדרת ההצלבה בשנה שעברה ולקאחה לבוראל לפני שנתיים, מה שבאופן הזוי לחלוטין הצליח להפיח רוח תקווה במועדון שיודע כי עבורו שום דבר עוד לא נגמר. אחרי אותן סדרות בהן פתחה מכבי בשני משחקי חוץ היא קרסה במשחק הראשון לחלוטין אך במשחק השני הצליחה לחזור לחיים.

בלאט ניסה במהלך היומיים האחרונים שחלפו מאז המשחק להחדיר בשחקנים שלו מוטיבציה. הוא שוחח עימם על כך שלתוצאה עצמה אין חשיבות עבור הקבוצה ושכל מה שחשוב זה לקחת כל משחק כמקרה לגופו ולהתייצב למשחק הערב בשלים ורעננים כדי להוכיח לכולם שאת מכבי תל אביב אף פעם לא מספידים. לא ברור כיצד ישפיעו דבריו של דייויד על השחקנים, אך המבחן האמיתי שלהם בעונה הנוכחית הוא דווקא להוכיח כי את המסורת של השנים האחרונות הם מסוגלים להמשיך.

 
 הקבוצה של בלאט אמנם לא תמיד מגיעה מוכנה למעמדים החשובים אבל ייאמר לזכותו שבכל אחת מהפעמים הוא ידע לאזן אותה ובקדנציה הנוכחית שלו במועדון הוא הצליח להשיג הרבה מאוד דברים יפים. השאלה היא האם בהמשך יצליחו הוא ומכבי לתרגם את זה לגביע אירופה אליו משתוקקים במועדון כבר יותר מדי שנים 
 
 
 

שחקן בקבוצה סיפר על השעות הקשות שעברו עליו ועל חבריו: "זה לא שזאת פעם ראשונה שאנחנו חווים הפסדים ויש אווירת נכאים אבל אני נשבע שאני לא זוכר משחק כזה. אבל אני דווקא מאמין, אני חושב שכולם מסביב מכרו איזו סיפור קלאסי על זה שריאל בשנים האחרונות לא קבוצה מצליחה ושאנחנו פשוט נצליח לנצח אותם בלי בעיה, הלו חברים, זאת בכל זאת ריאל מדריד. יש בי אמונה שאנחנו מסוגלים לעשות את זה ואני מקווה שנפתיע את כולם".

האוהדים מאוכזבים אך חלוקים בדעותיהם
העונה האחרונה שעברה על אוהדי מכבי כמו גם על הקבוצה עצמה כבר נותנת את אותותיה. אוהדים רבים איבדו לאורך הדרך אמונה, כרטיסים למשחקים בשלב הטופ 16 נמכרו לכל המרבה מחיר (ישנם כרטיסים שנמכרו בחמישים שקלים בלבד) וחלק לא קטן מהקהל כבר החל לחשוב על האפשרות כי לא יחדש את המנוי בעונה הבאה, אלא שאז הגיע השינוי הגדול שהצליח לגרום לכולם להחסיר פעימה, עד אותה שנייה שמכבי קיבלה את הבשורה הסופית כי היא עולה להצלבה.

אין ספק שמדובר באחד מהקאמבקים הגדולים ביותר שנראו בשנים האחרונות ומכבי חתומה עליו, אך לא את כל האוהדים זה שכנע. כולם אמנם שמחים ומאושרים מהשינוי והטיימינג, אך אם תשאלו אוהדים וותיקים רבים תגלו כי שום ניצחון לא ישכנע אותם שלא מדובר באחת מהעונות היותר מאכזבות.

 
 פער הנקודות בסיום לא מהווה משקל כלשהו אך עבור הצהובים מדובר בטראומה של ממש ממנה יצטרכו להתאושש כמה שיותר מוקדם. ניצחון הערב מול ריאל ומכבי תוכיח אחת ולתמיד שלפחות בכל מה שקשור לאופי וכריזמה יש לה הרבה מכך 
 
 
 

בשעות אחר הצהריים אתמול התברר כי יו"ר המועדון, שמעון מזרחי, שיגר לכלל המינויים של המועדון מכתב בו הוא קורא להם לחדש את המנוי לעונה הבאה בעקבות ההצלחות של העונה שטרם נסתיימה. האם מבחינת מכבי הגעתה להצלבה היא פסגת השאיפות שלה בשנים האחרונות? האם לא רק פיינל פור נחשב להצלחה גדולה עבור המועדון שכבר יש לו חמישה גביעים נוצצים בארון? כנראה שלא, וכנראה שעבור מזרחי ושותפיו יש לאוהדים סיבה מספיק טובה לרוץ אל הקופות ולרכוש כבר מעכשיו מנוי לעונה הבאה. קיבלתם תמורה לאגרה אמר שמעון, האמנם?

ומה לגבי הביקוש וההיצע? מכבי תל אביב תצליח בכל עונה למלא את היכל נוקיה, זאת היות ועל כל מקום שיתפנה עומדים בתור כמה חבר'ה שישמחו להפוך לחלק מהחגיגה הצבעונית והאליטיסטית של ימי חמישי, אלא שחלק נכבד מהאוהדים הוותיקים לא מתרגשים מכך: "אנחנו נחדש את המנוי שלנו זה בטוח, אבל זה בגלל האהבה לקבוצה, אבל אם החבר'ה שם למעלה חושבים שאנחנו נסכים לעוד זלזול כמו שהיה בעונה האחרונה אז הם טועים בגדול, אנחנו רוצים לראות פה שמות גדולים, רוצים לראות קבוצה עם אופי ולא חבורה של אנשים שלא אכפת להם, מכבי זה אנחנו והתמורה לאגרה שאנחנו צריכים זה לראות קבוצה שאכפת לה ולא שחקנים שלא מחוברים, בקיץ צריכים לעשות הרבה מאוד חושבים", אמר אחד מהאוהדים הוותיקים והמוכרים.

מכבי עשתה דבר מדהים העונה וגם אם תגיע לפיינל פור היא עדין תאלץ לשנות לא מעט דברים באופן ההתנהלות שלה בשנה הבאה, וזו לא רק בלבד כדי שתצליח לשחזר הישגי עבר אלא כדי שתצליח לבנות קבוצה שהקהל יתחבר אליה וייסחף אחריה לעונה חלומית שכזו כבר הרבה זמן לא נראתה.

דיוויד בלאט. יש לו הרבה עבודה (חגי ניזרי)
דיוויד בלאט. יש לו הרבה עבודה (חגי ניזרי)
 

שמעון מזרחי כנראה ימשיך להודות לשחקנים שלו עוד הרבה מאוד זמן ולמרות שגם הוא מבין שחלק מהם אולי לא ימשיכו גם בשנה הבאה, הוא לא יישכח להם את העובדה שהביאו אותו להצלבה שנחשב לצעד נדרש של ממש במונחים הכלכליים של המועדון.

זה רק משחק אחד, לא להרים ידיים
בשלב זה של העונה כאשר מדובר בסדרת ההצלבה לצורת ההפסד יש חשיבות רבה בהשפעה על הקבוצה, הן לחיוב והן לשלילה. פער הנקודות בסיום לא מהווה משקל כלשהו אך עבור הצהובים מדובר בטראומה של ממש ממנה יצטרכו להתאושש כמה שיותר מוקדם. ניצחון הערב מול ריאל ומכבי תוכיח אחת ולתמיד שלפחות בכל מה שקשור לאופי וכריזמה יש לה הרבה מכך.

בשלוש השנים האחרונות מכבי תל אביב קורסת במעמדים גדולים, לפעמים היא גם חוזרת אך בנקודות ההתחלה היא זקוקה לזמן הסתגלות ארוך מן הרגיל. העונה היא כשלה במשחק הראשון בהצלבה מול ריאל, למעשה ממש התרסקה, בתחילת שלב הטופ 16 היא כשלה לאורך כל הסיבוב הראשון והצליחה להשיג רק שני ניצחונות לעומת חמישה הפסדים, בשלב הבתים הראשון היא שוב כשלה בסיבוב השני ונחלה הפסד ביתי למלאגה וחוץ לסיינה שכמעט ואיימו לקחת לה את הבכורה וראשות הבית.

אליהו מול מירוטיץ´. עוד קאמבק אחד? (GettyImages)
אליהו מול מירוטיץ´. עוד קאמבק אחד? (GettyImages)
 

בעונה שעברה מכבי לא צלחה את המשחק הראשון מול פאו בבית ולאחר שהעבירה את היתרון בסדרה לידייה והיתה רחוקה שניות מהעפלה לפיינל פור היא שמטה ניצחון ביתי ונשלחה למשחק חמישי בגלות ממנו כבר לא חזרה שמחה. בשלב הטופ 16 היא הצליחה לנצח רק שלושה משחקים, כשלה בשני המפגשים מול ברצלונה הגדולה, ועם הרבה מזל הגיעה להצלבה וכמובן שאת המשחק הראשון של העונה היא לא צלחה עם המפגש מול ארמאני מילאנו בחוץ.

בעונת 2010/2011 פתחה מכבי את שלב הבתים עם הפסד חוץ כואב מאוד לקאחה לבוראל ויטוריה, פתיחה לא מרשימה. בהמשך הגיעו הניצחונות הרצופים ומכבי הייתה כבר לגמרי בעניינים. בשלב הטופ 16 היא שוב הפסידה שלוש פעמים מתוכם פעמיים ליריבה הגדולה מברצלונה, מה שהשאיר אותם ללא יתרון ביתיות בהצלבה. במשחק הראשון בהצלבה מול קאחה לבוראל מכבי הפסידה ב-6 הפרש אך חזרה וניצחה את הסדרה. בהמשך היא צלחה גם את חצי גמר הפיינל פור אך מול ז'ליקו אוברדוביץ' ופאו נאלצה לראות איך עוד גביע חומק מידה.

הקבוצה של בלאט אמנם לא תמיד מגיעה מוכנה למעמדים החשובים אבל ייאמר לזכותו שבכל אחת מהפעמים הוא ידע לאזן אותה ובקדנציה הנוכחית שלו במועדון הוא הצליח להשיג הרבה מאוד דברים יפים. השאלה היא האם בהמשך יצליחו הוא ומכבי לתרגם את זה לגביע אירופה אליו משתוקקים במועדון כבר יותר מדי שנים. (ממש בקרוב עשור מאז הזכייה האחרונה).

ורק מסר אחד לסיום, אם מכבי תשלים מהפך ותעלה לפיינל פור עם 1:3 או 2:3 אף אחד מאיתנו לא יופתע.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */