יום שישי, 19.04.2024 שעה 05:35
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מה שפויול לא יכול: טיבי יעצור גם את רונאלדו?

בלם מכבי הפך לאימת חלוצי הליגה. ג'ורדי האמין, אוסקר ואוטט נתנו את המפתחות וכעת CR7 מחכה. סבן עשה את זה לתיירי הנרי, האם איתן האנונימי יצליח?

|
איתן טיבי. יעשה סוף לפסטיבל? (חגי ניזרי)
איתן טיבי. יעשה סוף לפסטיבל? (חגי ניזרי)

קריירה מוזרה עוברת עד עכשיו על בלם מכבי תל אביב, איתן טיבי. בגיל 25 סוגר השחקן עונה עם קבוצה שישית בקריירה שלו, הוא בדרך לזכות באליפות שנייה ברציפות ועדיין נשאר טיבי השקט שכמעט ולא מוזכר ומשאיר את אור הזרקורים לחבריו לקבוצה.

מי שמסתכל על הרכב הנבחרת לקראת המשחק ביום שישי מול פורטוגל והכוכב של הכדורגל העולמי, כריסטיאנו רונאלדו, ודאי מבין את הלבטים של המאמן הלאומי עם מי לפתוח בקו ההגנה שצפוי להכיל שלושה בלמים. אלא שמבט חטוף על כל התחזיות מצביע כמעט בוודאות על באנקר אחד של אלי גוטמן, והוא איתן טיבי.

כשג'ורדי החליט לתת לו צ'אנס
כשבתחילת הקיץ החלו הפרסומים על מועמדותו של הבלם לשורות מכבי ת"א, לא מעט גבות הורמו. מעט מאוד אנשים ידעו את מה שרבים הבינו לאחר מכן. אחד מהם היה הבעלים של עורני קריית שמונה, איזי שירצקי, שעד היום מתקשה להבין איך טיבי שקיבל אצלו את הבמה הגדולה עזב אותו ככה, בלי לומר מילה.

אם להיות כנים, את הבמה הגדולה קיבל השחקן כבר לפני שבע שנים, כשהגיע למכבי נתניה, אבל אז בחר לעזוב לבית"ר ירושלים של ארקדי גאידמק. כשלא מצא את מקומו, הושאל במשך שנתיים להפועל רעננה והכח עמידר רמת גן, ושב לבית"ר לעונה בה שיחק בעיקר כמגן ימני. בקיץ 2010 חתם באופן מפתיע על חוזה בשרלרואה הבלגית, אבל אחרי חצי שנה בלבד שב לשחק בארץ, הפעם בעירוני קריית שמונה, עימה זכה באליפות שנה לאחר מכן והגיע לתחנה הנוכחית שלו בקריית שלום.

טיבי חוגג במדי הכח. עבר הרבה עד האליפות בק&qout;ש וההגעה למכבי (תומר גבאי)
טיבי חוגג במדי הכח. עבר הרבה עד האליפות בק"ש וההגעה למכבי (תומר גבאי)
 

"מדהים שכזה שחקן שעבר כל כך הרבה קבוצות ולקח אליפות בשנה שעברה עם ק"ש, לא הצליח למשוך תשומת לב מאף מאמן ישראלי מהקבוצות הגדולות ומי שגילה את הפוטנציאל שלו הוא דווקא ג'ורדי קרויף, שרק החל ללמוד את המדינה", אמר גורם במכבי תל אביב.

קורות החיים של טיבי מלאות בקבוצות בהן שיחק ועדיין הבלם נותר כמעט על תקן אנונימי. "מה שמאוד חיובי בו זה שהוא בא בצנוע ובלי הרבה רעש”, מנתח בלם מכבי תל אביב והנבחרת לשעבר, גדי ברומר, שלא מבין למה צריך להסתכל על ההיסטוריה של טיבי. "הוא בא לעבוד, עושה את שלו ולא יוצא מפרופורציות. אני אוהב לראות את זה".

כשרק אוסקר ואוטט האמינו
"זאת אולי העונה הכי טובה שלי באופן אישי", הודה טיבי במסיבת עיתונאים בקריית שלום בשבוע שעבר. הוא אולי דיבר על העונה שלו במכבי תל אביב, אבל אין בכלל ספק שבפן האישי הוא הפך להיות בורג חשוב בשורות הצהובים וגם בנבחרת ישראל כבר נחשב על תקן בלם הרכב.

 
 "העובדה שערב המשחק מול פורטוגל כולם תוהים מי ישחק ליד טיבי ולא אם הוא ישחק ליד מישהו היא ההוכחה שהוא יציב בהרכב”, מודה חזן. "שאר השחקנים לא משחקים באופן קבוע ולכן הואבטוח בהרכב של גוטמן. הוא בקבוצה טובה ומאורגנת ואין סיבה שלא ישחק".
 
 
 
 
 

"אני חושב שמבחינת מכבי הוא עשה התקדמות אדירה. הפך להיות שחקן יציב ושקט”, מסביר ברומר. "ברמה הזאת היציבות היא המפתח". גם במכבי מספרים שמדובר באחת ההפתעות הנעימות של הקבוצה העונה. “הוא שקט אבל הוא בא לעשות את העבודה ואולי זה לא כזה סקסי לתקשורת אבל זה בהחלט מה שכל קבוצה הייתה רוצה", אומר חבר של השחקן בשורות מוליכת ליגת העל.

מי שלא מופתע מההצלחה של הבלם הוא דווקא מגן העבר של הנבחרת, אלון חזן: "אני לא חושב שהוא מפתיע, אני חושב שהוא שומר על יציבות ביכולת שלו, הוא לא כוכב כדורגל גדול אבל שחקן יציב עם פרמטרים חשובים - מהירות ומשחק הגנה טוב. היום יש לו גם מאמן כדורגל ברמה גבוהה שמקדם אותו בנתונים האלה".

אחרי הסאגה שנמשכה מול קבוצתו לשעבר ובואו של סטיב גורי, כולם היו בטוחים שטיבי ימצא את עצמו או בעמדת המגן הימני (בה הצליח פחות בבית"ר ירושלים) או על הספסל. כולם, חוץ משלושה אנשים, אוסקר גארסיה, עוזר המאמן לשעבר, ג'רארד אוטט, והשחקן עצמו. "הצוות האמין בו מהרגע שראו אותו במחנה האימונים. אתם יכולים לשאול כמעט כל חלוץ בארץ שאמור להתמודד איתו שזה לא קל בכלל", אומרים במכבי.

אוסקר ואוטט. נתנו לטיבי את המפתחות גם אחרי שגורי הגיע (האתר הרשמי)
אוסקר ואוטט. נתנו לטיבי את המפתחות גם אחרי שגורי הגיע (האתר הרשמי)
 

אז מי צריך לשחק לצידו?
"העובדה שערב המשחק מול פורטוגל כולם תוהים מי ישחק ליד טיבי ולא אם הוא ישחק ליד מישהו היא ההוכחה שהוא יציב בהרכב”, מודה חזן. "שאר השחקנים לא משחקים באופן קבוע ולכן הואבטוח בהרכב של גוטמן. הוא בקבוצה טובה ומאורגנת ואין סיבה שלא ישחק".

שישה שחקנים מהסגל של הצהובים זומנו למשחקה של הנבחרת, אבל גם בקריית שלום די בטוחים שהבלם יפתח. דווקא את מירב המחמאות העונה מקבל הבלם מהאוהדים, שכבר חלקם רואים בו כמי שמזכיר את האקס, טל בן חיים.

"אני לא חושב שיש דמיון בינו לבין טל בן חיים", מבהיר ברומר שלא מסכים עם ההשוואה, "ברמה הפיזית הוא שחקן פיזי וחזק עם משחק ראש טוב. אני לא חושב שצריך להשוות אותו לאף אחד”.

 
 חזן: "איתן לא צריך לשמור אישית, אני בטוח שאלי גוטמן יודע בדיוק מה הוא רוצה ממנו והוא יעלה עם הוראות בין היתר לסגור שטח של שחקן מהיר כמו כריסטיאנו רונאלדו ואני בטוח שוהא יעלה מוכן למשחק כזה" 
 
 
 

"יש לו פרמטר של מהירות ופיזיות. כל מאמן אוהב את זה במרכז ההגנה”, מוסיף חזן. "כשאתה משחק מול שחקנים מהירים ויש אחד כמו טיבי זה עוזר מאוד. כרגע מי שאמור לשחק לידו זו השאלה הרלוונטית".

אז מי בכל זאת ישחק עם טיבי? שיתוף הפעולה שלו במכבי עם קרלוס גארסיה מצביע על שיתוף פעולה בין שני בלמים שמשלימים אחד את השני. מצד אחד טיבי, המהיר, הפיזי ומצד שני גארסיה, עם ניסיון רב שמונח על כתפיו. לקראת משחקה של הנבחרת, ובלי שום קשר למערך שייפתח בו גוטמן, נראה שיש שחקן אחד שמזכיר את הציוות המדובר.

"אני חושב שבן חיים הוא שחקן שצריך לשחק לידו”, מסיבר חזן את בחירתו. "אמנם הוא לא משחק בצורה רציפה אבל עם ההיכרות שלי המינימלית עם הכדורגל האנגלי מי שמתאמן שם באופן קבוע ומשחק בקבוצת המילואים נמצא בכושר משחק מספיק טוב. מה עוד שטיבי צעיר ולידו צריך מישהו עם ניסיון ובן חיים הוא בדיוק המישהו הזה".

איתן טיבי. הדמות המרכזית לקראת פורטוגל (חגי ניזרי)
איתן טיבי. הדמות המרכזית לקראת פורטוגל (חגי ניזרי)
 

גם ברומר מסכים שלניסיון של בן חיים תהיה הרבה תועלת עבור טיבי: "אני חושב שבמשחק הנקודתי הזה זה לא יהיה תלוי בשחקן כזה או אחר. זה יהיה תלוי בנבחרת כולה כקבוצה. אם הנבחרת תהיה ביום טוב והמשחק הקבוצתי יהיה ברמה גבוהה יהיה אפשר לעשות משהו. "ני חושב שטל בן חיים עם הניסיון שלו יכול להיות שילוב טוב עם איתן. אני חושב שהוא יכול להשלים אותו. אם ישחקו עם שלושה בלמים, המרכזי יהיה יותר מנהיג של ההגנה וככה זה יפנה את טיבי לשמירות האישיות".

אגב, חזן מאמין שדווקא בלם מכבי לא צריך להיות חלק משמירה אישית: "איתן לא צריך לשמור אישית, אני בטוח שאלי גוטמן יודע בדיוק מה הוא רוצה ממנו והוא יעלה עם הוראות בין היתר לסגור שטח של שחקן מהיר כמו כריסטיאנו רונאלדו ואני בטוח שוהא יעלה מוכן למשחק כזה".

רגע לפני שטיבי מסיים את אחת העונות הגדולות שלו בקריירה, ורגע לפני שינסה לעצור את כריסטיאנו רונאלדו, אפשר להיות בטוחים בדבר אחד: אם עד העונה הנוכחית הוא היה זכור בעיקר מאותו משפט אומלל שקרא לעברו דוד אמסלם עם תקרית המזוודות ברומניה, הבלם הצליח לסמן לכולם שאפשר לפתוח את המזוודות ולאכול את הכובע.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */