יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:45
עמנואל רוזן

בראש מורם - על אריק בנאדו

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: את מה שלא עשו התלתלים, עשה בנאדו. בית"ר? אוי, איך שגלגל מסתובב לו. הפועל ת"א? במחזור הבא מחכה לנו תיש נוגח

אריק בנאדו הוא בעיניי אחד הטיפוסים החביבים והחיוביים בכדורגל הישראלי. לא באמת מכיר אותו, אבל ככה אני מרגיש. אני לא באמת יודע אם הוא שווה משהו כמאמן, אבל מה זה משנה עכשיו? את מה שלא עשו התלתלים, עשה האיש שסימן ההיכר שלו היה תמיד הסנטר הנוטה קצת למעלה והראש המורם. מכבי חיפה יכולה להרים את הראש, עד להודעה חדשה.

אין טעם להיכנס לניתוחים מפולפלים ומקצועיים על המשחק בטדי. זה היה כצפוי משחק גועש ומהיר של שתי קבוצות שאי אפשר באמת להסביר איך הן נמצאות במקום נמוך כל כך בטבלה. בכדורגל הישראלי צריך גם את מכבי חיפה וגם את בית"ר ירושלים בצמרת כדי להכניס מעט טעם ומעט ריח בליגה החלשה שלנו.

יכולתי כמובן לכתוב על המצת שנזרק לכר הדשא, שבעקבותו תשלם בית"ר ביוקר. אני מסתפק בכך שאזכיר שכתבתי כאן ממש לא מזמן שהחנפנות של איציק קורנפיין והאוהדים הפראיים שלו יעלו לו בסופו של דבר ביוקר. כי הגלגל מסתובב, ופעם הוא מעורר שמחה גדולה כשטוטו תמוז מורחק על לא עוול בכפו, אבל מיד אחר כך, כשהוא ממשיך ומסתובב, מגיע גם הרגע בו בית"ר תחטוף ובצדק את העונש הראוי לה.

עזרא חוגג (יוסי ציפקיס)
עזרא חוגג. מה שלא עשו התלתלים, עשה הראש המורם (יוסי ציפקיס)
 

באותו הזמן שבנאדו עשה את ניצחון הבכורה שלו בירושלים, ספג המאמן לשעבר לשעבר של חיפה עוד הפסד וספר עוד שבוע ללא ניצחון. אלישע לוי הוא מאמן מצוין ואיש חביב אבל הגיע הזמן שיפסיק להגיד בכל פעם מחדש שהתוצאה איננה משקפת. הפועל ב"ש קבוצה טובה ולקהל שלה מגיע הרבה יותר.

כן נכון, גם הפועל תל אביב לא נתנה משחק גדול. תמיד מצחיק אותי המשפט הזה: מכבי/הפועל/חיפה/בית"ר לא נתנה משחק גדול. תגידו, כמה משחקים גדולים באמת אתם מצליחים לראות בעונה בליגה המצ''וקמקת שלנו? אז הנה עוד ניצחון להפועל מבלי שהיא נתנה משחק גדול, אבל זה הניצחון השלישי ברציפות ויכול להיות שגם בחודורוב ישנה סיבה להתחיל ולהרים את הראש אחרי פתיחת העונה המזעזעת.

צריך לומר את האמת: כשהקלפים החזקים של הפועל משחקים, כשגילי ורמוט חוזר לעצמו, כשטוטו תמוז וטל בן חיים לא פצועים ולא מורחקים, כשרועי גורדנה ואריק דג'מבה דג'מבה משחקים סביר ואפילו ג'ון פנסטיל כבר לא מעורר רחמים, כשכל זה קורה אפשר לנצח אפילו כשעומר דמארי מתעטש בבית. אפרופו דמארי, אני שואל את עצמי מתי כבר יגיע המחזור הנכסף בו הפועל תעלה למגרש בהרכב מלא באמת?!

טענות רבות נשמעות ובצדק על חוליית ההגנה שלנו. אבל ראו זה פלא, רק שבעה שערים ספגה ההגנה הזו, אחד יותר מההגנה המצטיינת של מ.ס. אשדוד, שעדיין צריכה לשחק את משחק ההשלמה שלה. זה קורה כמובן גם כי החלוצים שמנגד לא ממש מרשימים, אבל גם כי לאדומים יש, כפי שכבר אמרתי כאן, שני שוערים מצוינים בשער וכמובן את וואליד באדיר.

טוטו תמוז חוגג (משה חרמון)
טוטו תמוז חוגג. רביעייה בסיבוב? לא מספיק (משה חרמון)
 


ובאשר להתקפה, זו הרביעייה הראשונה העונה וזה לא מספיק. עם חוליה קדמית כמו שיש להפועל, היא חייבת להבקיע בכל שבוע וחייבת לנפק רביעיות יותר מאשר פעם בסיבוב. השלישייה של טוטו תמוז היא בשורה טובה, אבל כמובן שאסור להסתנוור ממנה. אם נודה על האמת, גם הפועל וגם מכבי כבשו השבוע רביעיות בחסותם האדיבה של השוערים שמנגד. צריך לראות איך זה יהיה שהשוערים שמולם יתמודדו החלוצים שלנו יהיו קצת יותר בפוקוס.

שמחת הניצחון אינה מושלמת כמובן שכן כולנו זוכרים היכן נשחק במחזור הבא. שוב אנחנו נוסעים לאשדוד, לאצטדיון שבתשעה מעשרה מקרים מהווה עבור הפועל תל אביב מלכודת ומבשר עבורה רעות. העונה הכבשה השחורה מאשדוד היא כבר לא סתם כבשה אלא תיש נוגח וצריך להתכונן למשחק הזה כמו אל מיני משחק עונה. אם האדומים ינצחו בו, אפשר להרים את הראש עוד טיפה למעלה, כמו שבנאדו עושה. ועל המקום הראשון לא נדבר כמובן. כי אצלנו, אתם יודעים, לא כמו אצל החברה הצהובה שלנו, אליפות חוגגים רק בחודש מאי.
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים