יום שבת, 20.04.2024 שעה 16:55
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הפועל נגד ידין: איך הלב האדום הפך לילד הרע?

4 שנים לאחר שהפך ל'נשמה' בדרך לדאבל, ידין והמועדון נפרדו בטונים צורמים. תביעות, האשמות ולא מעט לכלוך יצאו החוצה. איך הוא יתקבל עם חיפה?

|
ידין. כל הזרקורים בבלומפילד יהיו עליו (שי לוי)
ידין. כל הזרקורים בבלומפילד יהיו עליו (שי לוי)

ב-24 באוגוסט 2008, הפועל תל אביב התחדשה בשחקן חדש, אביחי ידין שמו. קשר צעיר בן 22, שגדל בהפועל כפ"ס, כישרוני אך עדיין לא שם מוכר לאוהד הכדורגל הישראלי הממוצע. אחרי שתי עונות בקבוצת הבוגרים של המועדון מהשרון (05-07), במהלכן ביסס את עצמו כשחקן הרכב בולט ואף הגיע עם הקבוצה לגמר גביע הטוטו בעונת 06/07 (בו הפסידה למכבי הרצליה), הגיעה העונה השלישית (07/08) והפחות מוצלחת בו נשרו הכפר-סבאים לליגה הלאומית.

למרות הירידה לליגת המשנה, ידין היה מבוקש ע"י מספר קבוצות בליגת העל, ולאחר סאגה מתמשכת, מסיבות כספיות, חתם לבסוף לחמש שנים באדום. עבור האוהדים ההגעה של הרכש מכפ"ס הייתה מפתיעה מאוד. חלקם אף לא קיבלו את המשא ומתן הארוך עם הקשר, שבמהלכו טענו כי הוא דורש סכום גבוה מידי עבור שחקן עם רזומה יחסית צנוע.

גם תחילת דרכו המקצועית של ידין, שהגיע כנדוניה של אלי טביב, באדום לא הייתה פשוטה. הקשר היה צריך להתרגל לאימוניו הקשוחים של המאמן דאז, אלי גוטמן, והעובדה שסבל מבעיות חוזרות בברכיים, שהובילו לחיסורים רבים, הייתה בעוכריו. האוהדים הקבועים שהיו מגיעים לאימוני הקבוצה נעו בין גיחוך לייאוש. "אצל אביחי זה אימון אחד כן, אימון אחד לא. פעם פצוע, פעם חולה", הסבירו. אף אחד אז לא האמין שלימים יהפוך הילד החדש מכפ"ס לגרזן במרכז השדה של האדומים.

עם פציעתו של שי אבוטבול באמצע עונת 08/09 הפך ידין לשחקן הרכב והציג יכולת משכנעת, אותה המשיך בעונת הדאבל של 09/10, בה הפך לשחקן מפתח ולאחד מהשחקנים האהובים ומהמוערכים ע"י הקהל. "אביחי הוא מסוג שחקני הנשמה שכל אוהד אוהב. הוא נתן את הלב על המגרש ובצירוף ליכולת מעולה, היה גורם מרכזי בעונה המדהימה ההיא. החיבור בינו לקהל היה מוצלח מאוד ואוהדים רבים סימנו אותו כקפטן פוטנציאלי לאחר פרישתו של באדיר", סיפר אוהד ותיק של הפועל.

איש לא העלה בראשו את המחשבה כי שנתיים לאחר מכן, יעזוב הקשר האהוב את המועדון בטונים כה צורמים לאחר סכסוך מתמשך, שסופו אינו נראה באופק.

אביחי ידין והאוהדים. זה היה סיפור אהבה (שי לוי)
אביחי ידין והאוהדים. זה היה סיפור אהבה (שי לוי)
 

הלב כבר לא אוהב: תחילתו של הסכסוך
תחילת יולי 2012. שחקני הפועל ת"א רק לאחרונה החליפו את בגדי הים והכפכפים של פגרת הקיץ לטובת בגדי האימונים האדומים ונעלי הפקקים. מלחמת האוהדים VS אלי טביב הגיעה אל קיצה, אך מלחמה פנימית חדשה רק התחילה: אביחי ידין VS הפועל ת"א.

הסנונית הראשונה שבישרה על הסכסוך העתיד להתפרץ הגיעה ב-9 ביולי. ידין שלח באמצעות פרקליטו, עו"ד רועי רוזן, מכתב אזהרה למועדון, בו הוא דורש החזר של כ-45 אלף שקלים שנוכו לו, לטענתו, באופן לא חוקי. אם הסכום לא יוחזר לו באופן מיידי, הוא יפתח בהליכים המשפטיים, ישבית את אימוני הקבוצה ואף יהיה רשאי לנהל מו"מ עם מועדונים אחרים.

שבוע חלף "וחתול שחור" נוסף עבר בין הקשר למועדון, כשזה החליט כי ידין לא ייצא עם שאר חבריו למחנה האימונים בצ'כיה. אנשי המועדון טענו כי ההחלטה נבעה משיקול מקצועי בלבד והתקבלה בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם סוכנו של ידין, רונן קצב, אשר הבהיר כי השחקן מחזיק במספר הצעות מקבוצות בחו"ל ואיננו מעוניין להישאר בקבוצה. מנגד, באי כוחו של הקשר, יטענו מאוחר יותר כי אי יציאתו למחנה האימונים הייתה חלק מהתנהלותו המחפירה של המועדון כנגד ידין.

 
 שחקן אחד, מועדון אחד, שני כתבי תביעה וכמות האשמות הדדיות שאי אפשר לספור. איך זה ייגמר? נחכה ונראה. בינתיים, ביום שני יפגוש קשר מכבי חיפה את האקסית בבלומפילד, אצטדיון בו רק לפני מספר חודשים היה זוכה לקבלת פנים חמה ואדומה. ואיזו קבלת פנים יקבל הפעם?
 
 
 
 
 

"קשה להבין מה קרה שם באמת ומה הייתה הסיבה אבל אין ספק שאי יציאה למחנה אימונים פוגעת בך כשחקן, והיא פגעה גם באביחי", אמר שחקן בקבוצה והוסיף: "מאותו הרגע היה אפשר להרגיש חוסר נכונות מבחינתו, אבל אפשר גם להבין אותו. בכל זאת הוא עבר תקופה קשה".         

ידין המשיך להתאמן אך מצא את עצמו פעם אחר פעם מחוץ לסגל במשחקי גביע הטוטו וזאת אחרי שסירב בתחילת אוגוסט לחתום על חוזה ארוך טווח לחמש שנים במשכורת של 190 אלף דולר לעונה ועורר כעס גדול במועדון. סירוב זה הוביל לעליית מדרגה במחלוקת ולחילופי האשמות בין הצדדים.

בהפועל החלו לפקפק באהבתו של הקשר את המועדון: "אם אביחי אוהב את הקבוצה כמו שהוא אומר, ולא רק את הכסף, הא צריך להסכים להצעה. אף קבוצה בארץ לא מציעה חוזה ארוך טווח שכזה", אמרו אז. לעומת זאת, בסביבתו של ידין הבהירו כי הוא מעוניין להמשיך לשחק במועדון אך תחת חוזהו הנוכחי.

ידין ביציע. בילה שם בגביע הטוטו (יוסי ציפקיס)
ידין ביציע. בילה שם בגביע הטוטו (יוסי ציפקיס)
 

"אביחי הוא בחור טוב וחבר מצויין אבל יש לו קטע כזה, שאולי לא באשמתו, שהוא מתרברב, משדר שחצנות ועליונות. הוא לפעמים מרשה לעצמו יותר מדי. הוא עוף מוזר", אמר שחקן בקבוצה.

ידין מסרב לחתום על החוזה, והלכלוך יוצא החוצה
הפיצוץ הגדול הגיע ב-30 באוגוסט. ידין נפגש עם היועץ המשפטי של המועדון, עו"ד עמית פינס, וסירב לחתום על החוזה שהוצע לו - חוזה לחמש שנים, עם שכר של 190 אלף דולר לעונה, סעיף יציאה מוקטן העומד על 750 אלף דולר, וכן תנאים נוספים כמו דירה, רכב ופרמיות.

זה היה הקש ששבר את גב הגמל עבור רמון. הבעלים רתח על ידין והחליט כי הקשר יישב ביציע עד לסיום העונה וסיום חוזהו. תגובתו של ידין לא איחרה לבוא, פרקליטו, עו"ד רועי רוזן, טען אז: "קיבלנו בצער אך לא בהפתעה את הזגזוג הנוכחי של הפועל. לפני מספר ימים, במסיבת עיתונאים, הצהיר פרופסור בר ניב, יו"ר המועדון, כי לידין הוצע חוזה לחמש שנים בסך כולל של מיליון דולר. לצערנו, מתברר שידיעות לתקשורת ומסיבות עיתונאים זה דבר אחד ומציאות זה דבר אחר – הפועל לא הציעה ולא מציעה את החוזה האמור ואפילו לא שום דבר קרוב לזה".

 
 "בתקופה האחרונה הייתה תמיד הרגשה של מתח סביב אביחי. כולם היו מזוייפים לידו, לא אמיתיים", אמר שחקן בקבוצה 
 
 
 

שבוע לאחר מכן, הסכסוך עלה שלב נוסף, כשידין הגיש באמצעות בא כוחו, תביעת שחרור למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל. ידין דרש שחרור מיידי מהמועדון, שלטענתו הפר את ההסכם ביניהם, בין היתר, בכך שהמועדון מנע ממנו לצאת למחנה האימונים של הקבוצה וכן בהצהרת המועדון כי הוא יישב עד תום העונה ביציע בעקבות סירובו לחתום על החוזה החדש שהוצע לו.

בנוסף לשחרור המיידי, דרש ידין מהמועדון החזרה של כ-118 אלף ש"ח, ביניהם כ-73 אלף ש"ח על פרמיות שלא קיבל לטענתו וכן כ-45 אלף ש"ח בגין קנסות לא חוקיים שנוכו כלא כדין ממשכורתו (סעיף זה עדיין תקף).

על פי כתב התביעה מדובר ב"מקרה יוצא דופן וחמור ביותר של התנהגות מחפירה של המועדון, אשר אינו בוחל להפר באופן יסודי, חוזר ונשנה, בחוסר תם לב את ההסכם, תוך נקיטת צעדים בלתי מתקבלים על הדעת אשר מכוונים ומצליחים לגרום נזק ישיר ובלתי הפיך לשחקן".

אביחי ידין עם הסמל מאחוריו. הכתובת הייתה על הקיר (יוסי ציפקיס)
אביחי ידין עם הסמל מאחוריו. הכתובת הייתה על הקיר (יוסי ציפקיס)
 

לאחר מספר ימים חלה התחממות נוספת אשר הביאה להסלמה (נוספת, כבר אמרנו?) במערכת היחסים בין הקשר למועדון. במהלך אימון הקבוצה חילק עוזר המאמן שביט אלימלך את השחקנים לשתי קבוצות על מנת לערוך משחקון והורה לידין להתאמן בצד ולא לקחת חלק במשחקון. לטענת ידין לא הייתה כל סיבה הגיונית להוציא אותו מהאימון אך בהפועל טענו כי הקשר לא גילה רצינות באימון ולא הקשיב להוראות הטקטיות.

והפיצוץ אכן לא איחר לבוא. סוכנו של ידין, עלה לשידור בתוכנית הספורט של ישראל, והצהיר בפה מלא: "ידין סיים את הסיפור בהפועל ת"א". מספר שעות לאחר מכן הוציא ידין תגובה חריפה לתקשורת, מעין הודעת פרידה: "ארבע שנים נפלאות העברתי בהפועל ת"א. למרות שיש לי חוזה לעונה נוספת, שאותה רציתי להשלים ולתת את כל מה שיש לי למועדון, החליט המועדון בצעד חד צדדי ובכוחניות לא ברורה לפגוע בי ובזכות שלי להתפרנס כשחקן כדורגל. הגיע הזמן להמשיך הלאה למקום שרוצה אותי ומעריך את יכולותיי".

האדומים לא נותרו חייבים ומסרו את גרסתם: "השחקן מנסה להמאיס עצמו על המערכת וזאת על מנת להשתחרר מחוזהו, כנראה למכבי. התנהגותו כללה איומים בשביתה איטלקית והריסת הקבוצה, תוך שהוא משתמש בשפה בוטה ובביטויים שהנייר אינו סובל".

מאותו רגע רק הלך והחריף המצב בין הצדדים. ב-14.9, ולאחר שמכבי הודיעה על ניהול מו"מ בינה לבין הפועל על ידין (וטוטו תמוז) הנהלת האדומים הכחישה את העניין מכל וכל ואף הגישה תלונה להתאחדות לכדורגל בנושא.

טוטו תמוז חוגג עם ידין. זה שנשאר וזה שהלך (שי לוי)
טוטו תמוז חוגג עם ידין. זה שנשאר וזה שהלך (שי לוי)
 

רגע לפני המשחק מול חיפה, הסכסוך בשיאו
כשהלך והתקרב תום מועד העברות נראה היה כי הסאגה הסבוכה תגרום באופן אירוני דווקא להשארתו של הקשר עם החולצה האדומה. אך כחצי שעה לפני תום מועד ההעברות חתם ידין לחמש שנים במכבי חיפה. בכך חשבנו שסאגת ידין-הפועל נותרה מאחור, אך מתברר כי טעינו.

כמעט חודש לאחר שידין עבר למועדון מהכרמל החליטו בהפועל להגיש תביעה נגד הקשר על סכום של 250 אלף יורו. בכתב התביעה תקף המועדון את התנהגותו של ידין וטען כי סירובו לחתום על חוזה נבע בגין רצונו לעזוב את המועדון: "השחקן וסוכנו טוו מזימה מחושבת להעבירו למכבי, תוך שהם מטעים במכוון את הקבוצה ועושים הכל על מנת להביא את הקבוצה לוותר על השחקן".

אביחי ידין בירוק. רגע לפני המשחק, המלחמה הגיעה לשיאה (עמית מצפה)
אביחי ידין בירוק. רגע לפני המשחק, המלחמה הגיעה לשיאה (עמית מצפה)
 

יתרה מכך, במועדון טענו להתבטאויות קשות וחסרות תקדים של ידין: "מהיום אתנהג כמו נאצי, אהרוס לכם את הקבוצה, אהיה כמו ערבי, כמו מחבל". נציגיו של ידין טענו, מנגד, כי "הפועל מציגה את הדברים עבור אהדת האוהדים".

"בתקופה האחרונה הייתה תמיד הרגשה של מתח סביב אביחי. כולם היו מזוייפים לידו, לא אמיתיים", אמר שחקן בקבוצה והסביר יותר טוב מכולם, כנראה, את הסיבה שהפרק של ידין באדום נגמר.

שחקן אחד, מועדון אחד, שני כתבי תביעה וכמות האשמות הדדיות שאי אפשר לספור. איך זה ייגמר? נחכה ונראה. בינתיים, ביום שני יפגוש קשר מכבי חיפה את האקסית בבלומפילד, אצטדיון בו רק לפני מספר חודשים היה זוכה לקבלת פנים חמה ואדומה. ואיזו קבלת פנים יקבל הפעם?

אוהדי הפועל ת&qout;א. איך הם יקבלו את ידין? (שי לוי)
אוהדי הפועל ת"א. איך הם יקבלו את ידין? (שי לוי)
 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספות כדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */