יום שלישי, 16.04.2024 שעה 14:02

האחים לבית ברגינסקי מציגים: החלום על ריו 2016

האח הקטן אילן (18) הוא אלוף ישראל בטאקוונדו, והאח הגדול הוא המאמן והמנטור: "עם עבודה קשה נחזור עם מדליה, יש יחסי עבודה אידיאליים"

|
מרק ואילן ברגינסקי. חולמים על ריו (יבגני קושלנקו)
מרק ואילן ברגינסקי. חולמים על ריו (יבגני קושלנקו)

אילן ברגינסקי (18) חלם כל חייו להיות אלוף אולימפי. אילן גדל בצילו של אלוף ישראל לשעבר, מרק ברגינסקי (26), וכבר בילדותו חלם לגעת בתהילה. גאוות ההורים, המדליות שעיטרו את קירות הבית והסביבה המפרגנת משכו את אילן להתחרות בענף הטאקוונדו.

"אני האח קטן וקינאתי בהישגים של אחי הגדול וכמובן שגם אני רציתי לקבל מדליות", מתוודה אילן. במקרה של אילן, מודל לחיקוי ומאמן טוב הם כל מה שנדרש להגשמת חלומו. כשאילן היה בן 11 ההורים התגרשו ואביו יצא מהבית והקשר עימו התרופף. "בתקופה הזו הייתי אבא בשביל אילן, הרגשתי צורך לטפל ולעצב אותו", מספר מרק. אילן קיבל את מרותו של מרק באופן טבעי והחוויות הקשות שמלוות את תהליך הגירושים קירבו בין האחים.

מרק רואה באחיו אחד הכישרונות הבולטים בענף הטאקוונדו וצופה שכבר באולימפיאדה הבאה בריו דה ז'נרו הוא יחזור לארץ עם מדליה. מרק מגויס למטרה ומשמש מנטור עבור אילן ולכן כשעבר דירה הוא בחר להישאר קרוב לבית אימו בקריית יובל ושכר דירה מרחק הליכה.

"כך אני יכול לפקח על התקדמותו המקצועית של אחי גם מחוץ לכותלי המועדון", אומר ומחייך, "הנוכחות הצמודה שלי מונעת זיופים קטנים שמתאמנים אחרים מרשים לעצמם כמו לנוח במקום להתאמן. אני מגיע הביתה בין האימונים ומסיע את אילן לאימונים, וכך אני גם חוסך לו הוצאות נסיעה. להורים אין את האמצעים לעזור לאילן כלכלית והוא עסוק בעיקר באימונים. אני משתדל לתמוך בו כלכלית כי אני לא רוצה שהוא יהיה מוטרד מנושא הכסף. חשוב לי שהוא ימצה את הפוטנציאל שלו כספורטאי ויקדיש את כל כולו לאימונים".

אילן החל את הקריירה המקצועית בגיל 14, שנחשב למאוחר, במועדון אחי יהודה עצמה בטאקוונדו ובשל כך נאלץ לבצע ויתורים רבים כדי להגשים את יעדיו הנכספים. תוך זמן קצר צבר אילן שורת הישגים מרשימה, המשמעותית מביניהן היא מדליית ארד באליפות אירופה שנערכה השנה ביוון. אילן שואף להתעלות על ההישגים המרשימים של אחיו, שזכה לתואר אלוף ישראל ודורג מקום חמישי באליפות עולם לנוער, ולהשיג מדליה אולימפית.

בת אל גטרר (נועם עפרון)
בת אל גטרר. היא כבר הייתה באולימפיאדה (נועם עפרון)
 

סדר יומו של אילן מתחיל ונגמר באימונים, וגם את הזמן הפנוי אילן מקדיש לפעילות שמקדמת את הקריירה. "אני לא נזרק למיטה ככה סתם, אלא עובד על הכושר הגופני, מחזק את שרירי הידיים והרגליים ועובד על הגמישות". הגשמת החלום גובה מאילן מחיר כבד – ויתור על חיי חברה. בשונה מבני גילו, אילן שוקל בכובד ראש כל בילוי. "אני יוצא לבלות, אבל בתנאי שהבילוי משתלב בלוח הזמנים ולא פוגע בשום צורה באיכות האימונים. החברים לא תמיד מקבלים בהבנה את ההיעדרויות מהמפגשים החברתיים ומאשימים אותי שאני כל הזמן בבית. גם את הרומנטיקה אני משאיר בתחתית סדר העדיפויות, מפני שזוגיות דורשת השקעה והיא עלולה להסיט אותי מהמסלול. את הוויתורים אני עושה ברצון ומתוך הבנה שלהצלחה יש מחיר".

אילן ומרק מתארים יחסי עבודה אידיאליים שמתאפיינים בפתיחות וכבוד הדדי. מבחינת מרק, כל עוד שניהם מאמינים במתווה דרכן המשותפת ונותרים מאוחדים – הדרך להצלחה סלולה, וזאת מבלי לקלקל את יחסיהם כאחים. "בכל הזדמנות אנחנו משוחחים בינינו ומשתדלים לא לשמור דברים בבטן. אנחנו לא לוקחים כמובן מאליו את העבודה המשותפת בנינו" מסביר מרק. עם זאת, העימותים הם לפעמים בלתי נמנעים: "זה לא פשוט בתור נער לראות את כל החברים יוצאים לבלות, אני גם רוצה לצאת, להכיר חברה, ולחוות נעורים טיפוסיים אבל מרק מחזיק אותי קצר", מספר אילן, "לפעמים מרק צועק עליי במהלך אימונים, כמו כל מאמן, וזה לא הכי נעים, במיוחד כשזה אחיך. אבל אני מבין את המשמעת הנוקשה ושלם עם המחיר שכרוך בכך. השגתי מדליה באליפות אירופה, ולא הייתי מחליף את ההישג הזה בעד שום מועדון או בר שבעולם".

את שלוש השנים הקרובות האחים ברגינסקי מתכננים להקדיש להכנות לאולימפיאדה בריו דה ז'נרו. "לאילן יש נתונים פיזיים טובים וסיכוי גבוה להשתתף באולימפיאדה הקרובה. יש לפנינו עוד דרך ארוכה, שכוללת תחרויות פתוחות, השתתפות באליפות עולם ואליפות אירופה. בעוד שלוש שנים יתקיימו המיונים לאולימפיאדה בריו ואני מאמין שעם עבודה קשה והתמדה אילן יביא מדליה אולימפית לישראל ב-2016".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */