יום ראשון, 05.05.2024 שעה 14:15

אבישי כהן מבית"ר ייצג את ישראל בגמר מסע נייקי

השחקן בן ה-17 גבר על 21 פיינליסטים בפרויקט "ההזדמנות" וייסע לביה"ס לכדורגל של ברצלונה: "אני בעננים". חמד שנכח: "מצפה לעונה טובה יותר"

|
אבישי כהן, הזוכה (משה חרמון)
אבישי כהן, הזוכה (משה חרמון)

חברת נייקי יחד עם מאמנה לשעבר של ברצלונה, פפ גוארדיולה, נמצאים בעיצומו של מסע המכונה "The Chance” או בעברית "ההזדמנות", בו  הם מחפשים אחר הדור הבא של כדורגלנים צעירים ומבטיחים. בישראל ליווה את שלב הגמר של הפרויקט, אלון חרזי, הסקאוט הראשי של מכבי חיפה יחד עם שמוליק חנין, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של הירוקים. אורח הכבוד שהגיע לדבר המשתתפים היה חלוץ הנבחרת ומיורקה הספרדית, תומר חמד.

ישראל היא אחת מתוך 55 מדינות בהן מתנהל פרויקט "ההזדמנות 2012" והיום (רביעי)  הגיעו רגעי ההכרעה, כאשר במתחם האימונים "קצף" של קבוצת הנוער של מכבי חיפה, נערך הגמר שבו זכה, אבישי כהן בן ה-17 ושחקן הנוער של בית"ר ירושלים. כהן ייצג את ישראל בגמר העולמי שיתקיים בבית הספר לכדורגל של ברצלונה שבספרד.

במהלך הגמר, עברו 21 הפיינליסטים מבחני יכולת גופנית שבמהלכם נבדק מהירות השחקן וכוח מתפרץ. לאחר מכן נבדקו יכולתם הטכנית ולסיום נבדקה יכולת המשחק שלהם על מגרש קט-רגל ומגרש גדול.

100 השחקנים הסופיים שיגיעו מכל קצוות תבל, ייקחו חלק באירוע אינטנסיבי של אימונים ותחרויות, וייבחנו על-ידי צוות מובחר של מאמנים וסקאוטים. מתוך המועמדים, 16 הכדורגלנים הטובים ביותר שייבחרו, יזכו לקחת חלק בסיור אימונים שיעמיד אותם מול נבחרות הנוער של מועדוני הכדורגל המפורסמים בעולם, ביניהן גם מנצ'סטר יונייטד ונבחרת הנוער של ארה"ב, בסיור שיימשך ארבעה שבועות.

אלון חרזי סיפר על השחקנים: "החבר'ה שהגיעו היום, אלו שחקנים שעברו מיון לפני כחודש ובסך בכל אנחנו רוצים להביא את הטובים ליישורת האחרונה".

גמר טורניר צ'אנס 2012 של נייקי

על סיכוייו של הזוכה הישראלי בתחרות העומית היה חרזי קצת סקפטי: "השחקן הישראלי תמיד היה טיפה נחות מהשחקנים האחרים. אבל בסך הכל אנחנו מחפשים את השחקן הכי כישרוני, אחד שיביא משהו שונה שאולי ילכוד עיניי הסקאוטים העולמיים. הייתי לוקח לחיפה שחקן אחד או שניים, אבל הבעיה שחלקם צעירים מדי או לא מתאימים".

שמוליק חנין סיפר על האירוע: "השחקנים הגיעו למבחנים הסופיים ומתוכם נבחר השחקן בעל הפוטנציאל הגבוה להמשך. קיים פה שחקנים כישרוניים, אבל ההמשך קשור יותר לשחקן עצמו ואיך הוא יתמיד בהמשך. אם יהיה פה מישהו שירשים אז כמובן ניתן לו הזדמנות במכבי חיפה".

אלון חרזי. &qout; (משה חרמון)
אלון חרזי. "הייתי לוקח לחיפה שחקן אחד או שניים" (משה חרמון)
 

החלוץ תומר חמד דיבר ראשית על הצעירים: "כפי שהתרשמתי יש פה צעירים מוכשרים והסברתי להם שכדי להצליח הם צריכים להשקיע". על עונתו בליגה הספרדית סיפר בקצרה: "העונה הראשונה שלי הייתה עונת התחשלות עבורי וכרגע אני חתום לעוד שנתיים במיורקה. כעת, אני מצפה לעשות עונה טובה יותר מזו החולפת ואם אני אוכל להתקדם מקצועית מה טוב".

הפיינליסטים עם תומר חמד (משה חרמון)
הפיינליסטים עם תומר חמד (משה חרמון)
 

על הנבחרת המתחדשת תחת שרביטו של אלי גוטמן סיפר: "אמנם בשני משחקי האימון שהיה לנו לא השגנו מה שרצינו, אבל יש תחושה טובה בנבחרת, אנחנו עובדים בשיטה ובדרך מסוימת שאלי עובד איתנו עליה ואם נמשיך בדרך הזו אני מאמין שנוכל לעשות דברים יפים בקמפיין הזה. עד עכשיו יש לנו חיבור טוב עם אלי וכולנו רוצים להגיע למונדיאל".

התאומים בן ורוי גורניצקי (משה חרמון)
התאומים בן ורוי גורניצקי (משה חרמון)
 

הזוכה, אבישי כהן, סיפר על התחושות לאחר הזכייה: "אני בעננים, זו הגשמת חלום עבורי. הוכחתי את עצמי במבחנים היום והזכייה היא הסימן לכך". על הנסיעה לברצלונה אמר: "אני לא יודע מה מצפה לי, אבל אני מקווה אולי להרשים את פפ ובאופן אישי אני מקווה להצליח בנוער של בית"ר ירושלים ואחר כך השמיים הם הגבול, מקווה להגיע בסוף לשחק בברצלונה".            

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */