יום שלישי, 19.03.2024 שעה 12:04

שפונגין: צלבו ושתו את דמי, בארץ לא העריכו אותי

מגן אומוניה זכה בגביע עם בישול ("מצאתי את המקום בין הרגליים של המגן"), התייחס לביקורות על היכולת בנבחרת והתפנה לחגוג: "מטורף, מועדון עצום"

|
יובל שפונגין בטירוף בסיום הגמר (Omonianews)
יובל שפונגין בטירוף בסיום הגמר (Omonianews)

יובל שפונגין השתדרג בקפריסין. בוקר אחרי הזכיה בגביע המקומי אפשר לקבוע שהמשפט הזה נכון, דווקא כששמים בצד את החלק המקצועי. בסוף פברואר האחרון טעות אחת שלו במשחק הנבחרת מול אוקראינה כבר שלחה אליו חצי ביקורת שהוא מכיר טוב (למרות שכבר הספיק לשכוח) מימיו במכבי ת"א.

השדרוג המרכזי היה ביחס לטעות ולביקורת. המגן ידע לאן הוא חוזר ומאיפה הוא הגיע, לא ארז את המילים הרעות במזוודה וחזר לחצי עונה נוספת בקפריסין אותה סיים עם גביע שני בשנתיים ובישול לשער הניצחון ב-0:1 של הירוקים על האלופה א.א.ל. לימסול. גם דדי בן דיין היה שותף מלא לחגיגות עם 90 דקות.

שפונגין צפוי לקבל בהמשך היום מהתאחדות את תואר המגן הימני של העונה וכשהוא מקבל אהבה וחום מאוהדים הוא מעיד: "אני שמח כל כך על הצעד שעשיתי, אף פעם לא עזבתי קבוצה ומכבי זה אני מגיל 7 – זה היה קשה", העיד שפונגין על שנתיים במדינת האי אחרי שעזב ללא תמורה וכשחקן חופשי מצהוב לירוק.

"זה מועדון עצום", המשיך וסיפר שפונגין על המקום בו הוא נמצא ועל משחק הגמר. "לחגוג בכזה מקום זה מטורף. אני מתאר לעצמי שאם הייתי לוקח תואר במכבי זה היה בעוצמות דומות אבל אני עם הנאחס, לא יצא לי לקחת תואר. פה יש לי שני גביעים בשנתיים".

אומוניה ניקוסיה מניפה גביע (Omonianews)
החגיגות של אומוניה ניקוסיה לאחר הזכיה בגביע (Omonianews)
 

בעונה הקודמת לא שיחק שפונגין בגמר למרות שהיה חלק אינטגרלי בשלבים שהובילו למשחק המכריע. בעונה הנוכחית הוא הפך להיות בין השחקנים החשובים במערך ופתח ב-28 מתוך 32 משחקים כשהחסיר רק משחקי הרחקה ומנוחה אחת לפני הגמר. "בעונה שעברה באתי שחקן חדש ואחרי אליפות היה שחקן שקיבל קרדיט. בגמר לא שיחקתי מסיבות שלא אכנס אליהם והייתה תחושה קצת אחרת כי לא שותפתי. השנה? אין מה לבקש יותר מבחינת דקות משחק והערכה".

בן דיין ויבריץ´, עוד אקס מכבי חוגג תואר (Omonianews)
בן דיין ויבריץ´, עוד אקס מכבי חוגג תואר (Omonianews)
 

על השער שבישל אמר: "אתה יודע איזו הרגשה זו? גמר גביע, שער ניצחון בסופו של דבר וכל האוהדים שלך מחכים שתיתן את הפס הנכון. אתה מוצא מקום בין הרגליים של השחקן לחלוץ ויודע שעשית דבר חשוב. באי הזה אין לאנשים כלום חוץ מכדורגל".

שפונגין מקבל תודה על הבישול (Omonianews)
שפונגין מקבל תודה על הבישול (Omonianews)
 

מי שקורא יגיד, איפה זה היה בנבחרת?
"זה העניין. צריך ליהנות עכשיו פשוט. אני יודע מה זה רגעים פחות טובים. צלבו אותי, שתו קצת את הדם אבל לקחתי את זה כמקום להתרומם ממנו כי באמת ידעתי מה יש לי ביד בעונה הזאת. אני לא הראשון ולא האחרון שעושים מטעות שלו בנבחרת דבר כזה – המשכנו. אני מקבל פה אהבה עצומה, לא הייתי מוערך ככה בארץ ואני כל כך רוצה להחזיר גם. נוח לשחק בסיטואציה שאוהבים אותך".

רחובות ניקוסיה בתחילת החגיגות  (Omonianews)
רחובות ניקוסיה בתחילת החגיגות (Omonianews)
 

במצב כזה אתה בכלל חושב הלאה?
"בינתיים אני מרגיש שטוב לי וזה מה שהכי חשוב. השתדרגתי זה אני בטוח ואחרי העונה הזאת מרגיש את זה טוב יותר. רק שימשיך ככה".

אומוניה ניקוסיה מניפה גביע (Omonianews)
שחקני אומוניה ניקוסיה מניפים גביע (Omonianews)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
הצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
נגןהסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
הסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
נגןספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
ספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
נגןחלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
חלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
/* LAST / NEXT ROUNDs */