יום שישי, 19.04.2024 שעה 07:17
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 108 - 73
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

יש גביע: מכבי תל אביב גברה 77:78 על וארזה

הצהובים הדהימו וזכו בגביע אירופה ראשון! אלפים חוגגים בכיכר מלכי ישראל. ברקוביץ' מחוזר ע"י הניקס. מה היה אם ONE היה ב-77? ספיישל חג - פרק 1

|
מיקי ברקוביץ´ לוגם שמפניית ניצחון, הערב
מיקי ברקוביץ´ לוגם שמפניית ניצחון, הערב

ספיישל: לכבוד יום העצמאות ה-64 של מדינת ישראל, האינטרנט חוזר אחורה לאירועים הספורטיבים הגדולים של המדינה. מה היינו כותבים לו ONE היה קיים אז? פרק 1: מכבי ת"א זוכה לראשונה בהיסטוריה בגביע אירופה. וכך זה היה.

יש גביע ומי היה מאמין שהוא יהיה כל כך מתוק. לראשונה בהיסטוריה קבוצה ישראלית זכתה בגביע אירופה והוכיחה ליבשת כולה שמדינת ישראל חיה ונושמת גם בספורט. מכבי עלית תל אביב גברה 77:78 על מובילג'ירג'י וארזה באולם פיוניר שבבלגרד וחגגה גביע ענק שייזכר לדורות רבים כפריצת הדרך הראשונה שלנו בספורט העולמי.

גם האופטימיסטים הגדולים ביותר שבינינו לא האמינו שהקבוצה, שפתחה את העונה בלי שאיפות גדולות מדי ושעברה בדרך לא מעט מכשולים קשים, תזכה בגביע אירופי ותעביר מסר לכל שונאי ישראל שמסביב. למרות הקשיים, בסופו של דבר הצדק ניצח, עם ישראל חי ומי בכלל זוכר שצסק"א מוסקבה וזברויובקה סרבו סירבו להגיע לישראל או לארח את הצהובים בארצם בעקבות המתיחות הפוליטית וניתוק היחסים הדיפלומטיים לאחר מלחמת ששת הימים.

מאמן הקבוצה, רלף קליין, שבנה סגל נפלא ומוכשר של שחקנים שהצליח לעבור דרך ארוכה ביחד בשנה האחרונה עד לרגע הנפת הגביע החלומי, הונף על כתפי השחקנים ויחד עם המועדון הצהוב ייכנס אף הוא לספרי ההיסטוריה כמאמן הראשון שמביא תואר למדינת ישראל ותואר אירופי למכבי תל אביב.

שחקני מכבי: "הוכחנו שאנחנו ראויים לגביע הזה"
יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, אמר בהתרגשות גדולה ל-ONE בסיום המשחק: "זה רגע היסטורי למועדון מכבי עלית תל אביב. עשינו זכייה מדהימה בגביע אירופה ואני מאמין שעוד שלושים שנה מהיום אנחנו נצליח להוסיף עוד כמה גביעים אירופים לארון הגביעים שלנו, אתם יכולים לתפוס אותי במילה ואתם יודעים שאני לא מרבה לחלק הצהרות. אבל חשוב לזכור שיש לנו הפועל חיפה ביום שני והשחקנים צריכים לרדת אל הקרקע ולהתרכז במשחק החשוב".

שחקני מכבי חגגו שעה ארוכה בחדר ההלבשה וסיפרו: "הצלחנו לשמח מדינה שלמה ועמדנו במשימה שלנו להביא הביתה גביע אירופה. אנחנו רוצחם עכשיו כבר להיות בישראל ולחגוג עם כל האוהדים שלנו את הזכיה המדהימה הזו".

בשעה זו: אלפים חוגגים ברחובות ובכיכר מלכי ישראל
מאות אלפי ישראלים חוגגים בשעה זו את זכייתה של מכבי בגביע אירופה ורבים נוספים עוד ממשיכים לנהור אל עבר כיכר מלכי ישראל המוצפת בחוגגים צהובים. דיווחים של תושבים באזור תל אביב וגם ברחבי המדינה כולה טוענים כי רבבות אף פצחו בחגיגות ספונטניות ברחבי המדינה על מנת לציין את המאורע ההיסטורי. משטרת ישראל מזהירה את החוגגים כי עליהם לשמור על הסדר הטוב לאחר שרבים מהאוהדים החלו לקפוץ אל המזרקה מול בית העירייה.

אלפי אוהדי מכבי ת&qout;א בכיכר (לע&qout;מ)
מאות אלפי אוהדי מכבי ת"א בכיכר (לע"מ)
 

מיד עם סיום המשחק והכרזתם של השדרנים אלכס גלעדי ויהושוע רוזין על סיום המשחק והניצחון בגביע נשמעו צעקות וקולות שמחה מבתים רבים באזור גוש דן, אזור המרכז וגם ברחבי ישראל כולה. איש לא נשאר אדיש לאירוע המשמח שיכניס אותנו לבמה הגדולה של הספורט באירופה.

החגיגות עשויות להימשך אל תוך הלילה והאוהדים הצהובים אף מתכוונים לקבל את פניהם של שחקני מכבי ומאמנם רלף קליין כאשר ינחתו בארץ עם הגביע וימשיכו את החגיגות הגדולות בארץ. על פי הצפי נכון לרגע זה, צפויים לקבל את פניה של מכבי לא פחות ממאה אלף איש. בעיריית תל אביב אף התריעו כי יערכו חגיגות רשמיות ומי שצפוי להנחות אותם יהיה השחקן אורי זוהר. במכבי אף ציינו כי היו שמחים לחגוג את האירוע במסעדה אחת שתקבל אותם באופן קבוע אחרי זכיות דומות, בתקווה שיהיו.

חודשיים קודם לכן: "אנחנו במפה ואנחנו נשארים במפה"
יושב הראש הצעיר של מכבי, שמעון מזרחי, חוגג גביע אירופי ראשון 8 שנים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו והפך לאיש החזק במועדון הצהוב. רק לפני כחודשיים במשחק מול צסק"א האזין מזרחי לדבריו של כוכב הקבוצה, טל ברודי, אשר היה באופוריה גדולה לאחר הניצחון והכריז בכל רם כי: "אנחנו על המפה ואנחנו נשארים על המפה - לא רק בספורט,  אלא בהכל", אך גם הוא, גדול האוהדים, כלל לא היה בטוח שמכבי תעמוד במשימה ותביא הביתה גביע.

משפטו של ברודי עורר לא מעט עניין בתקשורת בישראל לאחרונה, העיתונים, תחנות הרדיו וגם מהדורת החדשות של הערוץ הראשון לא הפסיקו לדון בהשלכות הפולטיות של המשפט של ברודי שהצליח לכבוש את הציבור בישראל, אבל בוודאי עורר את סקרנותם ואולי אפילו את חמתם של מתנגדי ישראל בתפוצות.

בדרך לזכייה באליפות אירופה ניצחה מכבי במשחק הראשון של העונה את קבוצת הפאר של ריאל מדריר 85:94. לאחר מכן חיברה ניצחונות נוספים על ברנו מצ'כוסלובקיה ובחצי הגמר גברה מכבי על הקבוצה הטובה ביותר באירופה, צסק"א מוסקבה, בקרב שריתק אלפי ישראלים אל הערוץ הראשון במקרני הטלוויזיה וסיפק דרמה גדולה מאוד.

רלף קליין (בעז גורן)
רלף קליין. הוביל את מכבי להישג ההיסטורי (לע"מ)
 

מהלך המשחק
מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם מיקי ברקוביץ', מוטי ארואסטי, אולסי פרי, לו סילבר וג'ים בואטרייט. כוכב הקבוצה, טל ברודי, לא עלה בחמישיה לאחר שרק באותו היום חזר ממיטת אביו החולה בארצות הברית וקליין העדיף שלא לפתוח עימו, אלא לאפשר לו להשתלב במשחק בהדרגה. מנגד, התייצבו האיטלקים לגמר השני שלהם ברציפות לאחר שביססו את מעמדם באירופה ונחשבו לקבוצה טובה יותר ועדיפה בכל קנה מידה על מכבי.

שופטי המשחק היו ואן דר-וליגה ההולנדי (אותו השופט ששפט את מכבי גם בניצחון הענק בחצי הגמר על צסק"א) וטרנר האנגלי, שנחשב למנחוס עבור הצהובים לאחר ששפט את התבוסה לווארזה ביד אליהו 102:79. מכבי פתחה את המשחק טוב יותר מהאיטלקים והצליחה למנוע מהם את המשחק הרגיל שלהם. יתרון השיא של מכבי במחצית הראשונה הגיע ל-15:26. חניכיו של קליין המשיכו ללחוץ ואל המחצית ירדה הקבוצה ביתרון 9 נקודות, 30:39 בעיקר בעקבות משחקו הטוב של ברקוביץ'.

המחצית השניה התנהלה בקצב מסחרר בו רדפה וארזה אחר מכבי, אך בכל הזדמנות בה ניסו האיטלקים להתקרב, הצליחו הצהובים לברוח עם יכולת הטובה של ברודי, שנכנס למשחק היטב. האיטלקים הורידו את הפער לשתיים בלבד, אך מכבי במאבק אדיר עלתה ל-61:68 ארבע וחצי דקות לסיום. האיטלקים לא נשברו כלל והצליחו לצמצם את התוצאה ל-68:67 בלבד.

וארזה, שרצתה להוסיף לארונה עוד גביע, המשיכה ללחוץ על הדוושה, אך אז בדיוק התעורר שחקן הצהובים ג'ים "ג'ימבו" בוטרייט, שקלע סל חשוב והעלה את מכבי שוב ליתרון שלוש, 70:73. הקבוצות המשיכו ללחוץ זו על זו ומנגין אף הצליח לצמצם עם שתי נקודות משלו ל-70:69. ביסון ומנגין החטיאו כל אחד זריקת אחת מהקו ודקה לסוף פרי בזריקה משוגעת קבע 69:72 למכבי.

ארבעים שניות לסיום היה יתרונה של מכבי שוב רק נקודה אחת לאחר שביסון נשלח אל הקו, החטיא את הזריקה השניה, אך לקח את הכדור החוזר, סחט עבירה וקלע עוד אחת. בוטרייט ביסס את מעמדו כאחד מהשחקנים הבולטים במשחק כשהעלה מכבי ל-71:74 ולאחר מכן ל-73:76.

ג´ים בוטרייט עם הגביע הנכסף (לע&qout;מ)
ג´ים בוטרייט עם הגביע הנכסף (לע"מ)
 

סל רביעי ברצף של בוטרייט אחרי שתיים של מורס מהקו השאיר את הפער על שלוש נקודות, אך מהר מאוד הגיבו האיטלקים עם סל משלהם וארבעים ושתים שניות לסיום היתה זו שוב רק נקודת יתרון אחת למכבי, 77:78. מכבי החזיקה בכדור וניסתה למשוך את הזמן, לו סילבר עלה לזריקה קשה והחטיא, אך הצליח לקחת כדור חוזר שהסתיים בשריקה לצעדים של השופט. 8 שניות נותרו לסיום המשחק והכדור עבר לידיים של האילטקים.

הלחץ גבר, האיטלקים יצאו לדרך, הכדור נכנס פנימה, פרי ניסה לנתר, הכדור קפץ ופגע בשחק איטלקי ויצא החוצה. על השעון נותרה רק שניה אחת ואז בדיוק הורה השופט על כדור מהצד למכבי. מיקי הוציא את הכדור רחוק ככל האפשר, בוטרייט תפס אותו ומיד לאחר מהלך זה גם נשמעה השריקה האחרונה שקבעה כי גביע אירופה לאלופות הולך למכבי תל אביב.

הקלעים הבולטים במכבי: ג'ים בוטרייט 28, מיקי ברקוביץ' 17, אולסי פרי 12, טל ברודי 9, לו סילבר 8, שוורץ 4 ומוטי ארואסטי 2. הקלעים הבולטים בווארזה: מורס 22, מנגין 19, יליני 12, ביסון 11, מייסטר 9, אוסולה 4.

תקרית בבלגרד - אוהד מכבי פרץ למגרש
אוהד מכבי תל אביב נרגש שליווה את הקבוצה לבלגרד בכדי לצפות מקרוב בגמר הגדול לא הצליח להשתלט על השמחה סמוך לשריקת הסיום ופרץ אל תוך המגרש, כאשר מסביב אבטחה כבדה מאוד סביב הצהובים, שהייתה זו הפעם הראשונה שהורשו לנחות על אדמת סרביה שעימה לא התקיימו יחסים דיפלומטיים. אותו האוהד הורחק על ידי אולסי פרי עצמו מהמגרש על מנת שלא יעצר ובכדי שהמשחק יעבור באופן תקין.

מבט חטוף על הספסל של מכבי סמוך לשריקות הסיום יכול היה לגלות שגם שמעון מזרחי ומוטי ארואסטי, שהמתינו לשריקת הסיום וכמעט לא האמינו כאשר הסתכלו על הלוח התוצאות ועצרו אף הם את עצמם מלהכנס פנימה אל תוך המגרש. לבסוף ניתר מזרחי את אחד הניתורים הגבוהים ביותר שנראו לאחרונה במחוזתינו לאות הניצחון.

לפני המשחק סיפרו שחקנים כי מזרחי נכנס אל חדר ההלבשה ושוחח איתם ובעיקר הבהיר להם כמה חשוב הניצחון למדינת ישראל. עוד דיווחו השחקנים כי בין מזרחי לבין ברקוביץ' התנהלה התערבות לפיה אם ינצחו, מזרחי ייכנס בסירת גומי לנהר הדנובה. כעת יהיה מעניין לראות האם יעמוד מזרחי בהבטחתו. הצהובים ימשיכו לקבל ליוו צמוד עד אשר יעלו על מטוס אל על וישובו ארצה בכדי לקבלת הפנים החמה שתמתין להם בשדה התעופה כאשר ינחתו בישראל.

פרסום ראשון: מיקי ברקוביץ' מחוזר על ידי הניו יורק ניקס
שחקנה הצעיר של מכבי, מיקי ברקוביץ', מחוזר על קבוצת ה-NBA הגדולה, ניו יורק ניקס ועשוי לעשות את המעבר לליגה הטובה בעולם לאחר שרשם עונה מצויינת. על פי מקורות המקורבים למכבי וכן בסביבת סוכנו של השחקן נאמר כי הניקס אף מעוניינים ברכישת כרטיסו של ברקוביץ'.

בעמדה של ברקוביץ' אמנם חתומים חמישה שחקנים נוספים, אך אין הדבר הפריע לגורמים בניקס לבחון את האפשרות שברקוביץ' יחתום בשורותיהם בעונה הבאה. קבוצה נוספת שמעוניינת בברקוביץ' ועשויה להיות אף קרובה יותר להחתמתו היא אטלנטה, לאחר שהזמינה את השחקן למחנה האימון האחרון שלה בחודש הבא. משכורתו של ברקוביץ' באטלנטה מוערכת ב-30-40 אלף דולר כך על פי גורמים בכירים המעורים בפרטים. ברקוביץ' עצמו סירב להגיב לידיעה.

מיקי ברקוביץ´. מחוזר מעבר לים (לע&qout;מ)
מיקי ברקוביץ´. מחוזר מעבר לים (לע"מ)
 

כמו כן, נודע ל-ONE כי מכבי מתכוונת להגדיל את התקציב בעונה הבאה וכי כבר ישנם מספר משקיעים אשר מעוניינים לשים את ידם על הנכס הצהוב שהשנה הצליח גם להיכנס לשורה אחת עם המועדונים הגדולים ביותר באירופה. בשבוע הבא לכשישובו ארצה, יתחילו בקבוצה לחשוב על העונה הבאה ועל התקציב אשר יעמוד לרשותם כשהמטרה תהיה להמשיך להתבסס על סגל כחול לבן בעקבות הצלחתם של מיקי, מוטי ושאר הכוכבים. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */