יום שבת, 20.04.2024 שעה 08:10

רבותי היסטוריה: נבחרת ישראל עלתה למונדיאל!

אחרי 22 שנים, הנבחרת חילצה 1:1 באוסטרליה ותשחק במקסיקו. מרוקו מאיימת להחרים. שחקנים: "שלא נסיים עם 0 נק' ו-0 שערים". ספיישל - פרק 2

|
11 המופלאים שיהיו בגביע העולם (לע
11 המופלאים שיהיו בגביע העולם (לע"מ)

ספיישל: לכבוד יום העצמאות ה-64 של מדינת ישראל, האינטרנט חוזר אחורה לאירועים הספורטיבים הגדולים של המדינה. מה היינו כותבים לו ONE היה קיים אז? פרק 2: ישראל מעפילה למונדיאל הראשון בתולדותיה אחרי 1:1 נגד אוסטרליה בסידני. וכך זה היה.

קשה להאמין, בלתי אפשרי לתפוס וכמעט לא סביר לכתוב אבל – אחרי 22 שנה של ציפייה נבחרת ישראל העפילה היום (ראשון) לגביע העולמי שייערך במקסיקו 1970, בקיץ הקרוב.

היסטריה, בכי, התרגשות וגאווה ישראלית הציפו את העיר האוסטרלית סידני אחרי המשחק שנגמר ב-1:1 בין הכחולים-לבנים שלנו לבין ה'סוקרוז' ובזכות ה-0:1 של גיורא שפיגל מהשבוע שעבר הפלייאוף הסתיים בצורה הכי מתוקה שיש – אחרי שבעה קמפיינים כושלים אנחנו במונדיאל הראשון בתולדותינו והיד עוד נטויה.

אנגליה, מקסיקו, ברזיל, אורוגוואי, פרו, אל סלבדור, ברית המועצות, גרמניה המערבית, צ'כוסלובקיה, איטליה, שבדיה, בלגיה, בולגריה, רומניה ומרוקו כבר היו שם וישראל של עמנואל שפר היא המצטרפת האחרונה לחבורה המכובדת הזו.

מי ששילם 2.5 דולרים אוסטרלים ראה את המשחק נפתח בספורטינג קלוב המקומי. המגרש הוגדר ע"י הנבחרת כקשה, רחב ובעייתי ובדקה השניה נדרש ויסוקר למתוח איבריו פעמיים אחרי בעיטות של בארטס. גם מנגד ניסה את כוחו פייגנבוים, אבל כאן בערך הסתיימו הניסיונות של נבחרתנו והתגבר חלקו של ויסוקר בהצלת כדור ועוד כדור.

ויסוקר ופרימו אף היו זקוקים לטיפול של הצוות הרפואי והיו שם במקום להציל בעיטה של אבוני שעשתה את דרכה לשער של ישראל שנראה בשלב הזה כמבצר של השוער הנהדר – 0:0 בהפסקה.

עם העליה מחדרי ההלבשה הרגישו שחקני נבחרת ישראל שחלק חשוב כבר מאחוריהם, אך בהחלט הבינו שמחכות 45 דקות לא קלות של הגנה וניסיונות לעקוץ. למרות הזדמנויות טובות של שפיגל, שפיגלר ושום החל מהדקה ה-68 המשחק הלך בכיוון אחד וזה לשער של הנבחרת שלנו. השופט האוסטרי, פרדיננד מארשל, היה במקום כדי לנזוף במארחים שניסו לפגוע בויסוקר.

שייע פייגנבוים משאיר מאחור מגן אוסטרלי (לע&qout;מ)
שייע פייגנבוים משאיר מאחור מגן אוסטרלי (לע"מ)
 

בדקה ה-79 נפרץ הסכר בצד הטוב. שפיגל קיבל כדור במרכז המגרש, הצליח לעבור את ראטפורד ולשלוח פס מדויק לשפיגלר. הקפטן הישראלי התקדם מעט ובעט במהירות משמאל לחיבורי הקורות – שער ששווה מונדיאל!

טלבי ושפיגלר עוד הגיעו למצבים ושתי דקות לפני הסיום גם נכבש שער השוויון של ווטקינס, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. מעט חברים מהקהילה היהודית שהגיעו למגרש חגגו כמו שצריך על כר הדשא לעיני 30,000 אוסטרלים המומים – גביע העולם, אנחנו בדרך!

ראש הממשלה מאיר: "מצטרפת לשמחת אוהדי הכדורגל"
המאמן שפר סיפר בסיום: "זה היום היפה בחיי, בידי נפלה זכות נפלאה להיות המאמן הישראלי הראשון שמוביל את נבחרת לשלב הגמר במאבק על גביע העולם. אין מילים בפי לשבח את השחקנים שכל אחד השקיע את כל יכולתו. החלום הוא מציאות". שפיגלר הציורי הוסיף: "עכשיו נוכל לשחק על מגרש אחד נגד שחקנים כמו פלה מברזיל ובובי צ'רלטון האנגלי".

פלה. ישחק מול ישראל? (GettyImages)
פלה. ישחק מול ישראל? (GettyImages)
 

המאמן האוסטרלי, ג'ו ולאסיץ' ניגש לאחר המשחק לשפר ואמר לו: "שיחקתם טוב יותר, נכון יותר ונבון יותר – אתם ראויים יותר מאיתנו להופיע במקסיקו. אתם נציגנו בגביע העולם". הקפטן האוסטרלי, ווארן, מירר בבכי ואמר: "שברו את ליבי. תקפנו יותר ונכנענו לבסוף לשער אחד בגלל שגיאה ראשונה ויחידה שעשינו בכל המשחק".

גם ראש הממשלה, גברת גולדה מאיר, בירכה במברק בו נכתב: "אני מצטרפת לשמחת אוהדי הכדורגל והעם בישראל לרגל ההישג המרשים והעליה למשחקי הגמר על הגביע העולמי. עלו והצליחו".

אחד מכוכבי הנבחרת, מוטל'ה שפיגלר, סיפר: "הבקעתי שער חשוב מאוד. רגע מרגש וחשוב. עליתי לבוגרים של מכבי נתניה לפני 9 שנים והתכוננתי לרגעים כאלה ולשמחתי עשינו את זה. אנחנו בדרך לשדה התעופה הקטן וכבר רוצים לחזור לישראל ולראות את האוהדים". שפיגלר אף התייחס לביקורות על ההופעה החיוורת של הנבחרת והוסיף: "אין לי בעיה עם מה שכתוב. העיקר שעלינו".

בינתיים פיפ"א כבר פנתה למרוקו שתיתן תשובה ברורה האם תהיה מוכנה להתמודד עם ישראל במשחקים. אם לא יסכימו, יורחקו המרוקאים מהמשחקים ואת מקומם תתפוס נבחרת אירופית.

ההגרלה ב-10 בינואר, הנבחרת תהיה מדורגת אחרונה
הגרלת הבתים תתקיים ב-10 בינואר 1970 במקסיקו (שידור ישיר בקול ישראל) כשהנבחרת לא תהיה מדורגת וצפויה כמובן להיתקל ביריבות קשות, בהם אלופת העולם, אנגליה, הפיינליסטית מגביע העולם הקודם, מערב גרמניה או אפילו אלופת אירופה איטליה. עדיין לא ברור כמה ישראלים יטוסו לקצה השני של העולם, אבל בהחלט ניתן לשער שיהיה ייצוג נאה למדינה ביציעים.

מקסיקו (לע&qout;מ) (ONE)
אוהדי הנבחרת. כמה מהם יגיעו למקסיקו? (לע"מ)
 

שחקנים בנבחרת שנשאלו על ההופעה ההיסטורית אמרו כי המטרה להוכיח שיש כדורגל טוב בישראל: "לדבר על העפלה לשלב הבא יהיה מגוחך, אבל רק שלא נסיים עם 0 נקודות ו-0 שערים. כי אז באמת לא ישכחו אותנו".

שחקנים בנבחרת אמרו אחרי המשחק כי בעקבות החשיפה האדירה שהם יקבלו בגביע העולם, הם מקווים לקבל הצעות מליגות בכירות באירופה, בעיקר שחקני מכבי ת"א שנמצאים בדרכם לתואר האליפות. דבר אחד ברור: פלה וגרד מילר מחכים לחבורה של שפר.

אוסטרליה: רון קורי, סטן אקרלי, ג'ורג' קית', מנפרד שאייפר, אלן מארנוק, ג'ון ווטקיס, ג'ון וורן, דני וולש, אטילה אבוניי, ריי בארטס ו-ווילי וויטק.

ישראל: יצחק ויסוקר, שרגא בר, מנחם בלו, דוד פרימו, צבי רוזן, שמואל רוזנטל, מאיר ברד, גיורא שפיגל, שייע פייגנבוים, מרדכי שפיגלר ויצחק שום.

הפרק הראשון בסדרה: מכבי תל אביב זוכה בגביע אירופה ב-1977

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */