יום חמישי, 28.03.2024 שעה 18:34
ליגה לאומית 23-24
5417-4727עירוני ק"ש1
5432-5127בני יהודה2
5126-4427עירוני טבריה3
4934-5427מכבי יפו4
4330-4227הפועל נוף הגליל5
4042-4627הפועל ניר רמה"ש6
3837-2927מכבי הרצליה7
3733-3527הפועל א.א. פאחם8
3538-3827הפועל עכו9
3433-2727מ.ס כפר קאסם10
3347-3527סקציה נס ציונה11
2932-3227הפועל ר"ג12
2935-2327הפועל ראשל"צ13
2637-2427הפועל כפ"ס14
2147-2727הפועל עפולה15
1657-2327איחוד בני שפרעם16
לוח משחקים
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 29/03, 16:00
  • עירוני טבריה
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 29/03, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 29/03, 16:00
  • בני יהודה
  • הפועל עפולה
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • מ.ס כפר קאסם
  • שני, 01/04, 19:00
  • מכבי הרצליה
  • איחוד בני שפרעם
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל עכו
  • מכבי יפו
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל ניר רמה"ש

ביה"ד הפחית 3 נקודות ממאזנן של לוד והפועל ר"ג

הקבוצות נענשו על אירועי וינטר. אזברגה הורחק ל-8 חודשים. פרננדס הושעה מ-7 מש', אסולין ובן עמי מ-6, יפרח ולוי מ-5, שינה מ-2, 4 שחקני לוד מ-5

|
המהומות בסיום המשחק בווינטר (חגי ניזרי)
המהומות בסיום המשחק בווינטר (חגי ניזרי)

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל הפחית הערב (שלישי) שלוש נקודות ממאזנן של בני לוד והפועל רמת גן בשל האירועים בווינטר בתום משחק העונה של הליגה הלאומית ביום שישי. כמו כן, החליטו הדיינים ישראל שמעוני ועמנואל סלע לקנוס את השתיים ב-40,000 ש"ח בפועל כל אחת.

בעקבות הורדות הנקודות עלתה מכבי הרצליה למקום השני בטבלה כשהפועל ר"ג ירדה למקום השלישי עם 28 נקודות לעומת 31 של בני לוד שעדיין במקום הראשון אחרי המקרה. בשישי הקרוב תפגשנה הרצליה והפועל ר"ג בזמן שבני לוד תארח את הפועל ירושלים.

בגזרת המעורבים, מי שספג את העונש הקשה ביותר הוא מאמן בני לוד, סלימאן אזברגה, שהורחק לשמונה חודשים מהמגרשים. יש לציין כי לפי חוקי ההתאחדות, תקופת הפגרה לא נחשבת בהרחקה וכי מדובר רק בחודשים בהם מתקיימת ליגה. עוזרו של אזברגה, מוסטפא וואחידי, שגם כן היה מעורב בתגרה, הורחק לחמישה חודשים. למעשה, שני המאמנים סיימו את העונה ויחמיצו גם חלק מהעונה הבאה.

בקרב השחקנים, שני הראשונים לספוג עונש היו שני שחקני הפועל ר"ג, ליאור אסולין ואדריאן פרננדס, שהגיעו להסדר טיעון עם התביעה במהלכו הודו באשמה. אסולין הורחק משישה משחקים, פרננדס משבעה, עוז יפרח ואלי לוי הורחקו מחמישה משחקים, תמיר בן עמי משישה. בליגה הלאומית נותרו שלושה משחקים עד לסיום העונה מה שאומר שכולם סיימו את העונה. טל חן ויוגב בן סימון שלא קיבלו את הסדר הטיעון הורחקו משלושה וחמישה משחקים בפועל בהתאמה.

אבו סובחי: ההחלטה נקבעה מראש

בצד של בני לוד, יקיר שינה הורחק משני משחקים (אחד בנוסף להרחקה האוטומטית בעקבות האדום שספג), אברטון, עמר מנסור, יוסף אזברגה ומוחמד אזברגה הסכימו להסדר ויקבלו הרחקה מחמישה משחקים בפועל.

בנוסף לכל הנאשמים, לדיון הגיע גם מאיר לוי, הבעלים של בני לוד, אבו סובחי ומנכ"ל עיריית לוד, יאיר רביבו, שהיה נוכח במשחק. אבו סובחי, שאסר על שחקניו לדבר, אמר לפני הדיון: "יש ריח של גזענות נגד בני לוד, זאת שערוריה ובושה שאנחנו עומדים לדין. העונש שקיבלה מכבי פ"ת הוחזר רק כדי שאנחנו נוכל לקבל עונש גם. חשוב להם שבני לוד לא תעלה ליגה, זה מכוון ומתכונן מראש". מי שייצג את שחקניה של בני לוד זה עורך הדין יואל גולדברג, בעוד עו"ד אפרים ברק ייצג את הפועל ר"ג. עו"ד אילן אורן ייצג את אדריאן פרננדס.

הדיינים שמעוני וסלע (חגי ניזרי)
הדיינים שמעוני וסלע (חגי ניזרי)
 

מהלך הדיון: אבן עזרא דרש הפחתת 3 נקודות לכל קבוצה
עורכי הדין העבירו לדיינים את הסרטי הווידאו מהאירוע והדיין, ישראל שמעוני, אמר: "אנחנו מסתמכים על מה שצולם ולא על מה שאין". כל הנאשמים כופרים באישומים". ליאור אסולין טען: "אני הותקפתי".

מאיר לוי אמר: "אני מאשר את הדו"ח. חשוב לי לומר שכל רביעיית השופטים שהקיפה את האירוע השתתפה והדו"ח מבוסס על כולם. יכול להיות שיש אנשים נוספים שלא ראיתי במשחק עצמו, אך בטלווזיה ראיתי את מספר 30 מבני לוד, (עיסא) משתתף באירוע. לא עשיתי שום שינוי בעקבות צילומי הטלוויזיה".

אפרים ברק משוחח עם שלום אבן עזרא (חגי ניזרי)
אפרים ברק משוחח עם שלום אבן עזרא (חגי ניזרי)
 

"ראיתי את תמיר בן עמי נכנס למגרש, לא ראיתי מהיכן הגיע. יחסית לשאר השחקנים הוא היכה ברמה פחותה לאחרים. אני בטוח במאת האחוזים שאלי לוי סטר למאמן בני לוד. לא ראיתי אם הוא היה מעורב בקטטה נוספת מלבד הסטירה".

ליאור אסולין שאל את מאיר לוי אם הוא ראה אותו תוקף. מאיר לוי השיב: "בהחלט ובאכזריות". אסולין: "אתה לא חושב שניסיתי להגן על עצמי?". לוי: "לא יודע".

ליאור אסולין. תקף או הותקף (חגי ניזרי)
ליאור אסולין. תקף או הותקף? (חגי ניזרי)
 

עו"ד גולדברג טען: "יקיר שינה בכלל לא רץ לאוהדי ר"ג, הוא רץ למצלמות הטלוויזיה". מאיר לוי השיב: "הוא רץ לקהל של ר"ג, אך יכול להיות שהוא רץ גם למצלמה". גולדברג המשיך: "אחד הדברים החמורים שראיתי בתיק הזה היה התנהגותו של מאמן הפועל ר"ג שמתנהג כמו שה תמים. הוא צעק והסית בעצמו".

שמעוני קרא את דו"ח המשקיף, בו מתואר האירוע כפי שהוא ראה ועו"ד ברק שאל את גלילי אם בסיום המשחק הוא היה בחדר השופטים וגלילי אישר זאת. לגבי טל חן, שאל ברק את גלילי אם הוא השתדל להפריד ולהרחיק שחקנים מהאירוע וגלילי אישר. גלילי: "ההתרחשות הייתה כל כך גדולה ואני בטוח שיש דברים שנעלמו מעיניי. לא ראיתי את תמיר בן עמי קופץ מהיציע, אבל זיהיתי אותו מצטרף לתגרה. אני לא ראיתי אותו מכה, אלא רק מגיע למקום התיגרה".

סלימאן אזברגה (חגי ניזרי)
סלימאן אזברגה בבית הדין (חגי ניזרי)
 

הדיין שמעוני: "אחרי שראיתי את הגועל נפש הזה אני מציע שנמצה את הדין כעת". עו"ד גולדברג: "ההרגשה שלי שבאווירה הציבורית שאנחנו נמצאים בה יש כאן סיכון ממשי שמישהו יתלהם יותר מידי ויגרום עוול שהוא מיותר". שמעוני ענה: "נשקול הסדרים מאחר שהנאשמים כפרו באשמות. נגיע להסכמה לגבי ההרשעה והענישה".

לאחר הפסקה קצרה, הצדדים חזרו לבית הדין. התביעה דרשה להרחיק את מאמן בני לוד, סלימאן אזברגה, לשנה מהמגרשים. אבן עזרא: "במהלך ההפסקה הגענו להסכמה לגבי שלושה שחקנים: ליאור אסולין, אדריאן פרננדס ויקיר שינה. אסולין יודה באשמה שבכתב באישום והעונש שהוסכם זה הרחקה משישה משחקי ליגה בפועל. לגבי פרננדס, הוא יודה באשמה ויורחק לשבעה משחקי ליגה בפועל. יקיר שינה יודה באשמה של הפרת סדר ויורחק משני משחקי ליגה".

אבו סובחי (חגי ניזרי)
אבו סובחי. טוען לגזענות (חגי ניזרי)
 

אבן עזרא הוסיף: "לגבי יוגב בן סימון, יש לנו שלושה אירועים שמצביעים עליו כי הוא נוטל חלק באירועים שונים בקטטה. אני חושב שמגיע לו לקבל הרחקה משישה או שבעה משחקים". לגבי טל חן אמר התובע: "אני חושב שאי אפשר לנקות אותו מאשמה. אני מבקש מבית הדין להטיל עליו לא פחות מהתג שקבענו, לפחות חמישה משחקים ולא פחות מזה".

לגבי הקבוצות אמר התובע: "האירועים חמורים מאוד ומספיק ממה שראיתי וקראתי בדו"ח השיפוט. אני לא ראיתי אירוע כזה מימיי בכל שנותיי כשופט. אני מבקש ענישה סימטרית בין שתי הקבוצות. אני מבקש עונש של הורדת שלוש נקודות בפועל לכל אחת מהקבוצות בעונה הנוכחית על פי רף שקבע בית הדין".

אפרים ברק: &qout;היה מקום לנקות את הפועל ר&qout;ג מכל אשמה&qout; (ניר בוקסנבאום)
אפרים ברק: "היה מקום לנקות את הפועל ר"ג מכל אשמה" (ניר בוקסנבאום)
 

עו"ד אפרים ברק המייצג את הפועל ר"ג פנה לדייני בית הדין: "יש מקום לנקות את הפועל ר"ג מאשמה ולזכות אותה". עו"ד יואל גולדברג, המייצג את בני לוד אמר בדברי הסיכום: "בני לוד נקלעה לאילוץ, האירוע נכפה עליה לא מבחירתה. לא צריך להיכנע לעליהום של התקשורת. צריך להסתפק בעונש של קנס ללוד. יש להילחם באלימות, אבל למצוא את האיזון בענישה".

משטרת ישראל הגישה כתבי אישום נגד משתתפי הקטטה
גם משטרת ישראל ממשיכה לפעול נגד הפורעים באצטדיון וינטר והגישה כתבי אישום נגד 13 ממשתתפי הקטטה ביום שישי האחרון. האישומים: תקיפה, קטטה במקום ציבורי והתפרעות, הוגשו לפרקליטות תל אביב.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */