יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:46

הבן האובד: מסע שיקומו של ראובן עובד באוסטריה

בלעדי: החיפוש אחרי קבוצה, הריצות בכפור האירופי, המבחנים הקשים והודעת המנהל המקצועי: "רוצים אותך". הכישרון מצא חיים חדשים בליגה ה-3 באוסטריה

|
ראובן עובד בטירוף. חזר לחיים חדשים
ראובן עובד בטירוף. חזר לחיים חדשים

משנה מקום משנה מזל אמרו חז"ל. אולי את המשפט הזה בדיוק ארז ראובן עובד כשהחליט לפני מספר חודשים לעבור לשחק באוסטריה בגראצר או בשמה הידוע יותר ג.א.ק. שמוליכה את הליגה השלישית בבטחה במסע להחזרת מועדון הפאר לקדמת הבמה בבונדסליגה המקומית.

את השתלשלות הקריירה של עובד עד גיל 28 חובב הספורט הישראלי הממוצע מכיר היטב. מספר המועדונים שעבר בארץ היה רב ומספר הפרשות מסביבו החלו פעם אחר פעם להכתים את התדמית של אחד השחקנים המוכשרים שידע הדור הנוכחי בכדורגל הישראלי.

כשהוא מול שוקת שבורה הגיע עובד לעו"ד דודי רד וביקש ממנו לעזור לו למצוא קבוצה לעונה הנוכחית. רד יצר קשר עם גדעון הרמן, אדם אשר מועדוני הכדורגל בארץ ובאוסטריה מכירים היטב אך הוא פחות ידוע בתקשורת.

עובד סיפר בדיעבד: "רציתי לברוח, זאת הייתה המטרה. הייתי נבחן בקבוצות בבלגיה למשל, עושה משחקים טובים מאוד אבל ברגע שהיו מצלצלים לסוכנים בארץ היו אומרים לא להתקרב אליי וזה קרה לי פעמיים. השם שלי היה מכשיל אותי".

"חששתי גם אני מהתדמית של ראובן בהתחלה אבל זה השתנה מהר", סיפר הרמן שהרים את הכפפה לבסוף והחליט להצטרף לפרוייקט השיקום, "החלטנו להציל את הקריירה של ראובן והמהלך הראשון היה הורדה שלו מתחת לרדאר".

ראובן עובד מקבל ייעוץ ממאמנו (בעז גורן)
ראובן עובד מקבל ייעוץ ממאמנו
 
הרמן אף הוסיף: "עשו לראובן דברים מגעילים. בשום מקום בעולם לא ראיתי דבר כזה". כשהוא מתייחס לראיונות אחרי משחקים ולתדמית שעזרו לפתח אתרי האינטרנט ושאר הגורמים.

עובד שם את מבטחו בהרמן שתחילה לקח אותו להיבחן בקבוצה מהליגה השנייה באוסטריה. הקשר הרשים אך הרמן החליט שזה לא המקום הנכון מכיוון שמבחינתו עובד היה צריך מקום מאוד מסוים כדי להצליח – "עיר גדולה עם קהילה ישראלית חזקה וסביבה תומכת".

"כל מה שנשאר לי היה להקשיב להם", סיפר עובד. "עשיתי כל מה שהם אמרו לי בעיניים עצומות כי ראיתי כמה הם מכווני מטרה לעזור לי".

ראובן עובד במהלך האימון (בעז גורן)
ראובן עובד במהלך האימון
 

בשלב הזה נוצרה התלבטות, כך על פי הרמן: "לא רציתי את ליגת העל באוסטריה, למרות שמבחינת יכולת כבר הייתה אפשרות. הכתם שנוצר היה מוביל למצב שקבוצות היו בורחות אחרי טלפון אחד לארץ. רצינו להתחיל מלמטה והלכנו למקום בו הסיפור של ראובן התחבר למצב הקבוצה".

ואכן ג.א.ק, מועדון פאר במונחים אוסטרים, הוא מועדון ששייך לטופ המקומי שהדרדר ב-2006/07 לליגה השלישית אחרי שהלך לפירוק ומאז מחפש את דרכו חזרה.

המבחנים בגראצר היו כמו רגע מסרט ואחרי שמונה חודשים בהם לא נגע עובד בכדור הצליח בשניות להראות את מה שראו ממנו עוד מגיל נוער בקרית שלום. במשחק אימון שהתקיים במיוחד לכבוד המבחנים כבש הקשר שער נפלא אחרי שעבר ארבעה שחקנים ובעט לפינה.

המנהל הספורטיבי הסתפק במספר דקות וסינן להרמן: "זה בדיוק השחקן שאנחנו רוצים", כשהמטרה היא להתחזק לקראת משחקי הפלייאוף מול קבוצה מהליגה השניה, שכן גם מהמקום הראשון לא עולים אוטומטית באוסטריה ליגה.

"פגרת החורף הייתה מבחינתי הליך שיקום ארוך", עובד סיפר. "רציתי לחזור לעצמי, להוריד משקל ולהחזיר הרבה דברים שאיבדתי בדרך. התנאים מסביב לא עשו את זה פשוט בכלל אבל הייתה לי מטרה אחת מול העיניים לאורך כל הדרך".

בקור של מינוס עשר מעלות היה יוצא עובד מהבית בבוקר לריצה עם מאמן אישי. "אני בעצמי לא האמנתי שהוא יעמוד בזה", אמר הרמן בנושא. "בלי חברים, בלי קרובים, בלי אישה, עם מזג אוויר קשה – הכל היה נגדו. כשאני ראיתי אותו מתאמן בבוקר חשבתי על סילבסטר סטאלון בסרט רוקי – כשאתה רואה שיש לו מטרה מול העיניים. פה הוא הראה לי שהוא מספיק חזק מנטאלית וידעתי שיהיה בסדר".

ראובן עובד וחבריו לקבוצה מציגים את הנעליים לראווה (בעז גורן)
ראובן עובד וחבריו לקבוצה מציגים את הנעליים לראווה
 

כשהתחילה הליגה שוב, בסוף פגרת החורף, עובד נכנס בעיקר כמחליף כדי באמת להיות בקצב. בסיום 23 דקות במשחקו הראשון ניגשו אליו שחקנים ושאלו: "מה אתה עושה פה?!", במשחק השני מאמן הקבוצה היריבה כבר אמר לו: "אתה הפלימייקר הטוב ביותר באוסטריה" והמחמאות המשיכו וכנראה ימשיכו לבוא.

"רציתי להגיע למקום שבו אשפט על פי הכדורגל שלי", אמר עובד לסיכום. "השחקנים לא מכירים את מי שהייתי בארץ, האוהדים לא מכירים ואני בסופו של יום נותן תשובות רק על מה שעשיתי במגרש. בארץ הגעתי למצב בלתי אפשרי ובכל מקום שהייתי הולך חיפשו אותי ועשו ממני צחוק. אני טיפוס רגיש וזה עשה לי רע.

זה כל הזמן היה על הכתפיים שלי. דבר אחד מעולם לא איבדתי וזה את האהבה למשחק - זה המקצוע שלי וזה הדבר שאני עושה הכי טוב, בגלל זה אני מעולם לא אתייאש. גם דודי (רד) וגדעון (הרמן) לא התייאשו ממני ועל זה אני מודה להם מאוד".

ראובן עובד. מצא בית (בעז גורן)
ראובן עובד. מצא בית
 
גם הרמן הוסיף מילים אופטימיות מאוד לסיום: "יש כבר סקאוטים מסביב שעוקבים. כפי שאני מרגיש את זה כיום הבונדסליגה האוסטרית היא רק עניין של זמן".            

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */