יום שישי, 10.05.2024 שעה 16:58
אלון חזן

על פורטוגלי קטן וגדול

אלון חזן בטור אישי ל-ONE: וילאש בואש גאון כדורגל, אך נטול כריזמה ונראה כי ימיו ספורים. "המיוחד" מצדיק את שמו. וגם: לאן נעלמה שליטת האנגליות?

החלק השלישי של שמינית גמר ליגת האלופות זימן לנו מפגשים מעניינים מאוד. אחת המועמדות הבכירות לזכייה, ריאל מדריד, יצאה למשחק חוץ מול צסק"א מוסקבה כשהיא עדיפה עליה בכל פרמטר. למרות זאת, הרוסים הגיעו עם שני יתרונות שלא כל כך קשורים לכדורגל: מזג האוויר הקפוא והמגרש הסינטטי עליו התנהל המשחק.

כמו שראינו ריאל מדריד היתה ונשארה מועמדת בכירה לתואר. הבלאנקוס איבדו הזדמנות להכריע את ההעפלה לשלב הבא כבר הערב. לא רק בגלל שער השוויון שספגו, אלא בגלל ההחמצות הרבות שהיו להם.

ז'וזה מוריניו שועל ותיק בליגת האלופות. הוא בא והעלה למשחק הרכב שמתאים לתנאים, ליריבה ולסגנון, תוך כדי שהוא ויתר על אחד מהדברים החזקים של ריאל - הסגנון ההתקפי. אני בטוח ששער השוויון מעיב קצת, אבל אני לא רואה שום סיכוי לצסק"א מוסקבה לחזור מהסנטיאגו ברנבאו עם משהו.

מוריניו (רויטרס)
מוריניו. שועל ותיק בליגת האלופות (רויטרס)
 

בכדורגל הרוסי יש כסף גדול ואוליגרכים, ואמנם הוא מתקרב מהבחינה הכספית לענקיות הספרדיות, אבל באיכות הכדורגל הרוסי רחוק שנות אור.

המפגש השני של הערב היה סוג של נוסטלגיה מסוימת. מפגש בין נאפולי, שנהנית מזכרונות העבר הגדולים מתקופת דייגו מראדונה, לבין צ'לסי, אחד המועדונים הגדולים בליגת האלופות ובמשך שנים ארוכות קבוצה שהיתה אחת המועמדות לזכיה בתואר.

צ'לסי של היום היא לא צ'לסי של פעם. כיום אין לה אפילו שחקן אחד בהרכב שהוא ברמה הגבוהה ביותר בכדורגל העולמי. בעבר, בהרכב של צ'לסי בכל עמדה היה שחקן שהוא אחד משלושת הטובים בעולם בעמדה שלו. פרנק למפארד ומייקל אסיין אפילו לא פתחו ב-11. דידייה דרוגבה ופלורן מאלודה הרבה מעבר לשיא שלהם וחלק מהשחקנים אמנם עם פוטנציאל גדול, אך הם עוד לא כוכבים.

מעבר למשחקי שמינית הגמר קיבלנו הופעה של שני מאמנים פורטוגלים. אחד שכבר קנה לעצמו שם בעולם ומכונה די בצדק "המיוחד" והשני, אנדרה וילאש בואש, שהיה אמור להיות היורש של מוריניו. המיוחד בעל ידע אדיר ובעל כריזמה אדירה כובש כל חדר הלבשה שהוא מגיע אליו וגורם לשחקנים שלו להתמכר אליו אפילו שהם הכוכבים הגדולים בתבל. הם מתנהגים אליו כאילו הוא הכוכב הגדול בהצגה.

מנגד וילאש בואש, שאולי הוא גאון כדורגל, (הוכיח לנו את זה בפורטו), אבל הוא חווה על בשרו עד זה קשה כשחסרה לך כריזמה כדי למשוך את השחקנים שלך אחריך.

אנדרה וילאש-בואש (רויטרס)
אנדרה וילאש-בואש. בדרך הביתה (רויטרס)
 

רק השבוע שמענו שווילאש בואש איבד את חדר ההלבשה. יכול להיות שהעובדה שפתחו שחקנים דוברי פורטוגזית בהרכב היא בגלל שהם היחידים שעליהם הוא סומך. אולי הם היחידים שנאמנים לו. לי בכל מקרה, נראה שזמנו קצוב. אם הוא לא יעבור שלב מדברים על כך שהוא לא ימשיך בעונה הבאה. אני לא יודע אם הוא יסיים את העונה בכלל.

לסיכום, אנחנו רואים בשנים האחרונות שהשליטה של האנגליות בליגת האלופות נדדה קצת לעבר הספרדיות. זה קרה מאז שברצלונה הגדולה חזרה לעצמה. עצם זה שהמנצ'סטריות לא עלו לשמינית מראה את הבעיות בכדורגל האנגלי. ארסנל וצ'לסי אמנם הגיעו לשלב השמינית, אך מישהו באמת ציפה שמהן תגיע הישועה?

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים