יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:59
ליגה רוסית 23-24
4720-4323זניט סנט פטרסבורג1
4623-3824קרסנודאר2
3831-3623דינמו מוסקבה3
3731-4323צסק"א מוסקבה4
3731-3823לוקומוטיב מוסקבה5
3633-4123קריליה סובייטוב6
3528-2923ספרטק מוסקבה7
3433-3523רוסטוב8
3229-2023רובין קאזאן9
2826-2123ניז'ני10
2627-1924פאקל11
2630-2723אורנבורג12
2336-2223אוראל13
2027-2123באלטיקה14
2036-2123אחמט גרוזני15
1837-2423סוצ'י16
לוח משחקים
  • קרסנודאר
  • 0 - 2
  • פאקל
  • רובין קאזאן
  • שבת, 20/04, 14:00
  • לוקומוטיב מוסקבה
  • באלטיקה
  • שבת, 20/04, 16:30
  • קריליה סובייטוב
  • צסק"א מוסקבה
  • שבת, 20/04, 19:30
  • אחמט גרוזני
  • ניז'ני
  • ראשון, 21/04, 14:00
  • דינמו מוסקבה
  • זניט סנט פטרסבורג
  • ראשון, 21/04, 16:15
  • אורנבורג
  • סוצ'י
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • אוראל
  • רוסטוב
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • ספרטק מוסקבה

מהעוני באפריקה לכסף הרוסי: על לאסינה טראורה

פרוייקט "החופש לעשות הכל": מהיר כמו "צבי", טכני כמו רוביניו וכל זה בגובה 2.03. הוא בן 21 אך מפרנס את כל 17 אחיו. יש גם טריוויה ופרסים בפנים

|
לאסינה טראורה. שילוב של פיטר קראוץ' ורוביניו
לאסינה טראורה. שילוב של פיטר קראוץ' ורוביניו

תחשבו על השחקן המושלם. גבוה, מהיר, חזק וטכני. מין שילוב כזה של רוביניו ופיטר קראוץ'. נשמע בדיוני לא? איפה אפשר למצוא שחקן שבגובה כזה יהיה כל כך טכני? חברים יקרים, תרשו לנו לבשר לכם: שחקן כזה קיים. ועוד איך קיים. קוראים לו לאסינה טראורה. קבלו את סיפורו המדהים.

מה אתם באמת יודעים על השחקנים שיש להם את החופש לעשות הכל על המגרש? הכנסו לטריוויות "תחיה את החופש" ואולי תזכו בבושם החדש - ל'הום ליברה מבית איב סאן לורן. לחצו כאן.

אתם בטח שואלים את עצמכם מי זה השחקן הזה ואיך לעזאזל לא שמענו עליו? טראורה בן ה-21 (יליד 90) הינו חלוצה של קובאן הרוסית. הוא נולד באביג'אן, חוף השנהב והתגלה על ידי סקאוט שצפו בו משחק ברחוב. אה, והוא 2.03.

טראורה לא ענק טיפוסי. הוא לא כמו קראוץ' או ניקולה זיגיץ', איטי ומסורבל. מצפייה בסרטונים שלו ברחבי האינטרנט ניתן להבחין שמדובר במשהו מיוחד, משהו שונה. שחקן צעיר בגובה 2.03 ששולט בכדור כאילו מדובר בשחקן בגובה 1.70.

תרגילים, פדאלדות ומה לא? טכניקת בעיטה גבוהה, ראיית משחק, נוכחות ברחבה, סיומת ובקיצור כמעט הכל. כבר אמרנו שנמצא השחקן המושלם?

החלוץ הצעיר, שהחל את הקריירה שלו בחוף השנהב והתגלה על ידי סקאוט רומני עבר ב-2008 לקלוז', שם שיחק שלוש שנים, ערך 44 הופעות וכבש 14 שערים. לפני כשנה, בפברואר 2011, החלו סקאוטים ברחבי אירופה לשמוע על התופעה הנדירה הזו.

לאסינה טראורה מוצג בקובאן (ONE)
לאסינה מוצג בקובאן. מסתבר שכך רושמים טראורה ברוסית
 

ההצעות לא הפסיקו להגיע. מארסנל דרך ליברפול ועד למנצ'סטר סיטי. אך לבסוף הקבוצה שהיתה הכי רצינית לגביו היתה קובאן הרוסית, ששילמה עבורו שישה מיליון יורו. אז, במועדון הרוסי עוד לא ידעו מה יש להם ביד וכמה הבאתו תשתלם להם בעתיד.

הקבוצה העשירה, אנז'י מחצ'קלה, היתה הראשונה לשים לקובאן הצעה על השולחן. לא פחות מ-30 מיליון יורו מוכנים לשלם באנז'י עבור טראורה. פנייה רשמית כבר נעשתה, וכעת מחכים לקיץ. לכו תדעו, אולי הצעה מריאל מדריד או ברצלונה תקרוץ לקובאן ולשחקן יותר.

גם ארסנל פנתה: “זה יהיה חלום עבורי לשחק שם"
ארסן ונגר ידוע בהיותו צייד כישרונות מוכשר. כזה שלא יפספס דבר גדול, תרתי משמע, כמו לאסינה טראורה. על פי דיווחים, ארסנל גם כן הגישה הצעה עבור החלוץ, שהתרגש מאוד מכך. “זה יהיה חלום עבורי לשחק בארסנל", אמר טראורה, “ארסן ונגר בונה על שחקנים צעירים, זה חשוב עבורי. זה פשוט לא יאומן שהוא עוקב אחריי, ארסן ונגר! אני חושב שאני יכול להצליח באנגליה, למרות שאני צעיר. יש לי ניסיון ואני מאוד שאפתן".

ונגר (רויטרס)
ונגר. מצביע על המטרה הבאה שלו: טראורה (רויטרס)
 

מאמנה הרומני של קובאן ושחקן העבר, דן פטרסקו, החמיא לחלוץ: “הוא חי בשביל לשים את הכדור בשער. חלק יגידו שהוא אגואיסט, שהוא מעדיף לבעוט מלמסור. אני עונה להם שככה זה, הוא חלוץ, זה התפקיד שלו".

אז רגע, איך הכל התחיל? כמו סיפור סינדרלה אמיתי. ברחוב
בתור ילד, גדל טראורה באקדמיה שנקראת "מימוסאס" שבחוף השנהב. מדובר באקדמיה המפוארת ביותר במדינה ואחת הנחשבות באפריקה כולה. בין היתר עברו שם: ג'רביניו, סלומון קאלו, ארתור בוקה, בקארי קונה, האחים קולו ויאיא טורה, עמנואל אבואה, דידייה יא קונאן ועוד.

אחרי שעבר לשחק בסטאד אביג'אן, נרכש על ידי קלוז' ב-35 אלף פאונד בלבד(!). את השנה הראשונה שלו בילה השחקן הצעיר בעיקר בקבוצת המילואים, ובעונת 2009-10 עלה לקבוצה הראשונה, לה עזר לזכות בתואר האליפות.

 
 טראורה, כמו שחקנים רבים אחרים, עבר חיים קשים. הוא גדל במשפחה עניה, יחד עם 17 אחים. החלוץ הינו הילד הקטן במשפחה, הילד ה-18. לאביו ארבע נשים והוא גדל וחונך כמוסלמי. בכל חודש, כשהוא מקבל את משכורתו, הוא דואג לשלוח חלק ניכר ממנה לביתו שבחוף השנהב, על מנת לעזור לאחיו ולהוריו 
 
 
 

אבל הסיפור המעניין הוא איך באמת הוא הגיע לקלוז'. זה היה ב-2007. נשיא המועדון הרומני, לוליו מורסאן, יצא לצפות בכמה שחקנים באביג'אן. במהלך הביקור שלו ראה "ילד ענק", כך על פי הגדרתו, שמשחק ברחוב. מורסאן ניגש אליו והתברר לו שהוא משחק כבר בקבוצה בוגרת בחוף השנהב.

באותו רגע הוא אמר לעצמו: “הבחור הזה חוזר איתי לרומניה". ואכן כך היה. “היו שם תנאים מזעזעים. במקומות הכי נוראיים ברומניה לא רואים דברים כאלה", מורסאן תיאר, "אבל אז ראיתי את טראורה. אי אפשר היה להתעלם מהגובה שלו, אך, ואיזה שליטה בכדור. ידעתי שאני חייב להביא אותו איתי”.

"מאוד שמחתי שהוא בן 17”, אמר הבעלים, “ידעתי שהגיל שלו נכון כי בחוף השנהב מאוד מסודרים מהבחינה הזאת בניגוד למדינות אחרות באפריקה, שם מרמים בגיל. הוא שיחק בשביל הכיף בקבוצה בוגרת, ולכן הוא כמעט ולא עלה לנו כלום”. (35 אלף פאונד).

לאסינה טראורה (רויטרס)
לאסינה טראורה בפעולה. שימו לב לגובה (רויטרס)
 

מאותו רגע הפך טראורה לתכשיט האישי של מורסאן. “הגנתי עליו מכל צרה, הוא היה כמו הבן שלי. הוא הפך משחקן כדורגל ברחוב לכובש בליגת האלופות, מדהים!”.

אך בכל סיפור כזה, חייב להיות קאצ'. הרי אין דבר כזה באמת שחקן מושלם נכון? הקאצ' הוא לא מקצועי פה. כי מהבחינה הזו, מדובר אולי באחד השחקנים הכי כישרוניים שיצאו מהיבשת השחורה. הבעיה? כמו אצל צעירים רבים, ההתנהגות.

בקלוז', הצוות המקצועי לא סבל את השחקן. "הוא היה עם האף למעלה, הרגיש שמגיע לו לפתוח בארסנל או במנצ'סטר יונייטד", אמרו מאמניו, "יש לו יכולות מדהימות. הוא ענק מצד אחד ומצד שני מהיר כמו צבי, אבל הוא צריך להתבגר".

לאסינה טראורה ובסטיאן שוויינשטייגר (ONE)
לאסינה טראורה נוזף בבסטיאן שוויינשטייגר. חוצפן כבר אמרנו?
 

טראורה, כמו שחקנים רבים אחרים, עבר חיים קשים. הוא גדל במשפחה עניה, יחד עם 17 אחים. החלוץ הינו הילד הקטן במשפחה, הילד ה-18. לאביו ארבע נשים והוא גדל וחונך כמוסלמי. בכל חודש, כשהוא מקבל את משכורתו, הוא דואג לשלוח חלק ניכר ממנה לביתו שבחוף השנהב, על מנת לעזור לאחיו ולהוריו.

ישנם הרבה סיפורים על שחקנים כאלה ואחרים ממשפחות כאלה ואחרות, אך סיפורו של טראורה הוא מהמיוחדים שבהם. סיפור סינדרלה אמיתי אם תרצו. מהרחובות הקשים של אביג'אן ועד לטופ הכדורגל האירופי. כל מה שנותר לנו הוא לחכות מספר שנים, ולראות איזה חוד התקפה יאייש טראורה בעתיד.

מה אתם באמת יודעים על השחקנים שיש להם את החופש לעשות הכל על המגרש? הכנסו לטריוויות "תחיה את החופש" ואולי תזכו בבושם החדש - ל'הום ליברה מבית איב סאן לורן. לחצו כאן.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */