יום שלישי, 07.05.2024 שעה 04:18

חצי שנה ללונדון: תמונת מצב של ספורטאי ישראל

ההתעמלות מככבת עם 8 ספורטאים שהבטיחו מקומם, האתלטיקה מגמגמת והשייט נוצץ. 182 ימים לטקס הפתיחה, דו"ח מקיף על מצב המשלחת שלנו

|
קורזיץ, נבו ושטילוב. תמונת מצב של המשלחת הישראלית
קורזיץ, נבו ושטילוב. תמונת מצב של המשלחת הישראלית

חצי שנה בדיוק נותרה עד שהלפיד באצטדיון האולימפי יובער והאולימפיאדה ה-30 בעידן המודרני תצא לדרך. עבור הספורטאים הישראלים מדובר בישורת האחרונה לפני הרגע החשוב ביותר עבורם מזה ארבע שנים.

הספורטאים שכבר הבטיחו את מקומם בלונדון ינצלו את הזמן שנותר כדי להעלות הילוך בהכנות ולהגיע בכושר שיא ועבור אלו שטרם הבטיחו את מקומם התחרויות הקרובות יהיו גורליות במיוחד ויחרצו את גורלם האם יגיעו לבמה המרכזית של הספורט או שמא ייאלצו לדחות את הגשמת החלום הגדול בארבע שנים.

182 ימים בדיוק לפני פתיחת המשחקים, בחנו את המצב בכל אחד ואחד מהענפים האולימפיים בהם אנחנו עשויים לשלוח ספורטאים וניסינו להעריך כמה מהם יגיעו בסופו של דבר לאולימפיאדת לונדון.

אתלטיקה
הבטיח את מקומו בלונדון: זוהר זמירו (מרתון)
מצב הנציגות הישראלית אצל מלכת הספורט לקראת לונדון עגום למדי. נכון לעכשיו, אתלט אחד הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים, המרתוניסט זוהר זמירו. שני רצי מרתון נוספים, וובה בריהון והיילה סטאין פיספסו לאחרונה הזדמנות לקבוע את הקריטריון במרתון טבריה.

הפציעה בברך של דניאל פרנקל היא מכה קשה לתקוות של ישראל באתלטיקה, שכן שיאנית ישראל בקפיצה לגובה נחשבה לאחת המועמדות הבולטות לקבוע את קריטריון A ללונדון. עם זאת, את התקוות לייצוג בקפיצה לגובה לנשים אפשר לשאוב מההתקדמות הגדולה שעשתה סגנית אלופת ישראל, מעין פורמן בסוף העונה שעברה. פורמן בתחרות האחרונה בה השתתפה ב-2011 שיפרה את שיאה האישי והעמידה אותו על 1.92 מטרים, רק שלושה סנטימטרים נמוך יותר מהקריטריון האולימפי.

מעין פורמן. שיאה האישי רחוק 3 סנטימטרים מהקריטריון (יניב גונן)
מעין פורמן. שיאה האישי רחוק 3 סנטימטרים מהקריטריון (יניב גונן)
 
האלוף האולימפי לנוער בקפיצה לגובה, דימה קרויטר אמנם טרם קבע בקריירה שלו תוצאת A השווה ל-2.31 מטרים אך הצליח בתחילת 2011 (לפני שנפתח המועד לקביעת קריטריונים אולימפיים) לקפוץ לגובה של 2.28 מטרים, תוצאה השווה לקריטריון B, אם יצליח לשחזר את ההישג השנה הוא עשוי להגיע ללונדון על תקן של ספורטאי צעיר (הוועד האולימפי יבחר לקראת המשחקים שלושה ספורטאים צעירים אשר עמדו בקריטריון הבינלאומי אך לא בקריטריון הישראלי וישלח אותם ללונדון).

מועמדת נוספת להגיע ללונדון היא הקופצת במוט, ג'יליאן שוורץ. העולה מארה"ב כבר קבעה בשנה שעברה 4.50 מטרים, תוצאה השווה לקריטריון A אך עשתה זאת יום לפני שנפתח המועד לקביעת הקריטריון. מאז היא נסוגה ביכולתה ולא הצליחה לשחזר את התוצאה. דונלד סנפורד שעלה מארה"ב יצטרך לשפר את הישגיו מהשנה שעברה ב-400 מטרים כדי להשיג את קריטריון A שהוקל לאחרונה ונקבע על 45.30 שניות. יוחאי הלוי יצטרך להתעלות משמעותית על שיאו האישי בקפיצה משולשת (16.77 סנטימטרים) ולנתר למרחק של 17.20 מטרים כדי להעפיל לאולימפיאדה. מוגס טסמה ששבר לאחרונה את השיא הישראלי ב-10,000 מטרים, עדיין רחוק מהקריטריון (27:45 דקות), אך מגמת השיפור שלו היא מטאורית וקשה להעריך היכן ייעצר.

ג´יליאן שוורץ. צריכה לעבור 4.50 מטרים (GettyImages)
ג´יליאן שוורץ. צריכה לעבור 4.50 מטרים (GettyImages)
 
תחזית ריאלית: 2-3 אתלטים בלונדון.
תחזית אופטימית: 4-5 אתלטים בלונדון.

בדמינטון 
המועמד הישראלי היחיד ללונדון בבדמינטון הוא מישה זילברמן. כדי להעפיל למשחקים הוא יצטרך להתברג בין 33 הראשונים בדירוג העולמי ב-3.5 על פי החישוב הבא: מדינה שכל שחקניה בין ארבעת הראשונים בעולם תוכל לשלוח שלושה שחקנים, מדינה שכל שחקניה בין ה-16 הראשונים בעולם תוכל לשלוח שני שחקנים וכל יתר המדינות תשלחנה שחקן אחד.

מישה זילברמן. נלחם על המקום בלונדון
מישה זילברמן. נלחם על המקום בלונדון
 

זילברמן המדורג במקום 76 בעולם נמצא כרגע במקום 39 בדירוג האולימפי, לא רחוק מהקריטריון. לזילברמן נותרו עוד 5-6 תחרויות עד לדירוג הקובע. בין השחקנים יש עמימות לגבי הטורנירים המדויקים בהם ישתתפו שכן כל אחד מקווה להגיע לטורניר עם כמה שפחות שחקנים מהצמרת העולמית. כרגע יש קבוצה של בערך עשרה שחקנים הנאבקת על חמישה מקומות, זילברמן הוא אחד מהם וככל הנראה שני חצאי גמר בטורנירים שנותרו לו אמורים להספיק כדי להבטיח את מקומו באולימפיאדה.

תחזית אופטימית: שחקן בדמינטון בודד בלונדון

ג'ודו
הבטיח מעשית את המקום בלונדון: אריק זאבי (עד 100 ק"ג)
עמדו בקריטריון אך נאבקות על כרטיס בודד ביניהן: אליס שלזינגר/ירדן ג'רבי (עד 63 ק"ג).

ההעפלה ללונדון בג'ודו נקבעת על סמך הדירוג העולמי כאשר הקריטריון הישראלי דורש מגברים להתברג בין 20 הראשונים בחישוב של ג'ודוקא אחד למדינה ב-1.5.2012 בעוד מהנשים נדרש להתברג בין 14 הראשונות.

אריק זאבי המדורג כיום עשירי בעולם במשקל עד 100 ק"ג ישתתף באולימפיאדה הרביעית ברציפות שלו. אליס שלזינגר (7 בעולם) וירדן ג'רבי (12 בעולם) יעמדו שתיהן בקריטריון הישראלי אך מכיוון שהן מתחרות באותו המשקל (עד 63 ק"ג) רק אחת מהן תוכל להתחרות. נכון לעכשיו על פי הדירוג הקובע שיתפרסם במאי, שלזינגר מובילה על ג'רבי ב-150 נקודות. לשתיים נותרו שלוש תחרויות עד אז, גראנד סלאם פאריס, גראנד פרי דיסלדורף ואליפות אירופה, לאחריהן ייקבע סופית מי תייצג את ישראל.

ירדן ג´רבי ואליס שלזינגר. המאבק ביניהן עוד לא הוכרע (יניב גונן)
ירדן ג´רבי ואליס שלזינגר. המאבק ביניהן עוד לא הוכרע (יניב גונן)
 

גולן פולק מדורג כיום 40 בעולם במשקל עד 66 ק"ג, סיכוייו להעפיל דרך הקריטריון הישראלי נמוכים למדי אך נכון לעכשיו הוא עומד בקריטריון הבינלאומי דרך הכרטיסים הנוספים שיינתנו ליבשת אירופה. מכיוון שפולק הוא ספורטאי צעיר, ייתכן והוא יקבל את אחד משלושת הכרטיסים לספורטאים צעירים שעמדו רק בקריטריון בינלאומי. סוסו פלאלשווילי נמצא כיום במקום 21 בדירוג האולימפי, ממש על סף העפלה ללונדון, אך במקרה שלו צריך עוד לראות כיצד האיגוד יגיב לאי יציאתו מהארץ ללא אישור.

רוני שוורץ (עד 48 ק"ג) נמצאת כיום במקום ה-18 בדירוג האולימפי, כדי להעפיל אל 14 הראשונות היא תצטרך לרשום הצלחה יפה באחת מהתחרויות הגדולות שנותרו לה.

רוני שוורץ. תחפש הצלחה בטורנירים הגדולים (משה חרמון)
רוני שוורץ. תחפש הצלחה בטורנירים הגדולים (משה חרמון)
 
תחזית ריאלית: 2-3 ג'ודוקא בלונדון.
תחזית אופטימית: 4-5 ג'ודוקא בלונדון.

היאבקות
המתאבק הבולט כיום בישראל, ולדימיר גורלסקי שמתחרה במשקל הכבד בסגנון יווני-רומי, פיספס את אליפות העולם האחרונה בגלל פציעה בצוואר ובכך החמיץ את ההזדמנות הראשונה להשיג את הכרטיס ללונדון.

ההזדמנות הבאה של גורלסקי תהיה בתחרות המיון האירופאית שתיערך באפריל בסופיה. גורלסקי יצטרך לסיים שם בין שני הראשונים. אם לא יצליח להשיג את הכרטיס בתחרות המיון האירופאית, תהיה לו הזדמנות נוספת לכך בתחרות מיון בינלאומית שתיערך בסוף אפריל בסין שם יצטרך לסיים בין שלושת הראשונים.

ולדמיר גורלסקי. ינסה להשיג כרטיס דרך אחד מטורנירי המיון (רויטרס)
ולדמיר גורלסקי. ינסה להשיג כרטיס דרך אחד מטורנירי המיון (רויטרס)
 

ההזדמנות האחרונה להשיג את הכרטיס ללונדון תהיה בתחרות מיון בינלאומית שנייה שתיערך בחודש מאי בפינלנד. שם יצטרך גורלסקי להתברג בין שני הראשונים כדי לזכות בכרטיס.

תחזית אופטימית: מתאבק אחד בלונדון.

התעמלות
הבטיחו מקומם באולימפיאדה: אלכס שטילוב (התעמלות מכשירים), נטע ריבקין (התעמלות אומנותית), נבחרת ההתעמלות האומנותית (שש מתעמלות).

העפלתה של נבחרת ההתעמלות האומנותית ללונדון בשבוע שעבר דרך תחרות המיון הייתה משמעותית במיוחד לגודל המשלחת הישראלית. שמונה מתעמלים כבר הבטיחו את מקומם בלונדון, מה שיהפוך את איגוד ההתעמלות קרוב לוודאי לזה שישלח את המספר הרב ביותר של ספורטאים ללונדון. מתעמלת מכשירים נוספת עם סיכוי לא רע להגיע למשחקים האולימפיים היא ולריה מקסיוטה שהשיגה את הקריטריון הבינלאומי בתחרות המיון והייתה קרובה להשיג את הקריטריון הישראלי באליפות העולם בטוקיו.

אלכס שטילוב ונטע ריבקין. להם לונדון כבר מחכה (יניב גונן)
אלכס שטילוב ונטע ריבקין. להם לונדון כבר מחכה (יניב גונן)
 

כדי להעפיל ללונדון תצטרך מקסיוטה לסיים בין שש הראשונות במכשיר בודד באליפות אירופה הקרובה או לחלופין לסיים בין 12 הראשונות בקרב-רב. גם המתעמל פליקס ארונוביץ' השיג את הקריטריון הבינלאומי ובדומה למקסיוטה גם הוא יצטרך לחפש את הקריטריון הישראלי באליפות אירופה.

תחזית ריאלית: 8-9 מתעמלים בלונדון
תחזית אופטימית: 9-10 מתעמלים בלונדון.

טאקוונדו
הקריטריון האולימפי בטאקוונדו הוא קשה במיוחד. ללוחמים יש שתי תחרויות מיון, עולמית ואירופאית שבשתיהן רק המדליסטים מקבלים כרטיסים לאולימפיאדה.

בתחרות העולמית אף לוחם ישראלי לא הצליח להעפיל ללונדון ובסוף השבוע נפתחה התחרות האירופאית. אניה מירקין ולירן מלאכי הודחו מהתחרות כבר בקרב הראשון ומחר ינסו בת אל גטרר, בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר להעפיל לאולימפיאדה ויוני אדלשטיין להשיג את הכרטיס. בכל מקרה כבר מחר נדע מי, אם בכלל, ייצג את ישראל בלונדון בענף הטאקוונדו.

בת אל גטרר. הזדמנות אחרונה להשיג כרטיס ללונדון (נעם עופרן)
בת אל גטרר. הזדמנות אחרונה להשיג כרטיס ללונדון (נעם עופרן)
 

תחזית ריאלית: לוחמת אחת בלונדון.

טניס
הקריטריון הישראלי בטניס יחידים דורש התברגות בין 48 הראשונים בעולם בחישוב של שלושה טניסאים למדינה בדירוג שיתפרסם ב-11.6. שחר פאר, הטניסאית הבכירה של מדינתנו עומדת כרגע בקריטריון כשהיא מדורגת במקום 30 לפי חישוב זה. עיקר הנקודות שפאר תצטרך להגן עליהן יהיו בטורנירי האינדיאן וולס ודובאי שם העפילה בשנה שעברה לרבעי הגמר.

דודי סלע מדורג כיום על פי שיטה זו במקום 57, כך שגם לו סיכוי להגיע לאולימפיאדה. לסלע אין בזמן הקרוב נקודות רבות להגן עליהן והוא יוכל לנצל זאת כדי להצליח בטורנירים ולטפס בדירוג. עם זאת בשנה שעברה בין מאי לתחילת יוני זכה סלע בשלושה צ'לנג'רים ברציפות, הללו ייחשבו בדירוג לקראת לונדון ואלו נקודות אשר יצטרך להגן עליהן.

שחר פאר. קרוב לוודאי תתחרה בלונדון (משה חרמון)
שחר פאר. קרוב לוודאי תתחרה בלונדון (משה חרמון)
 

אנדי רם ויוני ארליך הגיעו לאולימפיאדת בייג'ין כמועמדים למדליה לאחר שזכו באליפות אוסטרליה הפתוחה. הפעם מצבם מורכב יותר וגם עצם השתתפותם באולימפיאדה לא מובטח. הקריטריון הישראלי בזוגות מורכב למדי וקובע כי על השניים להתברג בין 24 הזוגות הראשונים בעולם בחישוב של זוג אחד למדינה. אלא שמדובר בדירוג משולב של יחידים וזוגות, כך למשל גם רוג'ר פדרר שלא מחזיק בדירוג זוגות, יוכל לשתף פעולה בלונדון עם חברו השוייצרי, סטניסלס ואורינקה נוכח דירוגם הגבוה ביחידים. נכון לעכשיו, רם וארליך מדורגים במקום 25 בדירוג האולימפי, קרובים להשגת הקריטריון אך בדירוג הבא שיתפרסם הם צפויים לאבד נקודות נוכח כישלונם באליפות אוסטרליה.

קיימת גם אפשרות לשיתוף פעולה ישראלי בזוגות מעורבים, שחר פאר ויוני ארליך כבר תירגלו השנה משחק משותף, בעיקר לצורך מטרה זו.

תחזית ריאלית: 1-3 טניסאים בלונדון.
תחזית אופטימית: 4 טניסאים בלונדון.

סייף
הקריטריון בסייף הינו מורכב למדי, אך בפועל יש שלוש דרכים להעפיל לאולימפיאדה. הראשונה שאיננה רלוונטית לישראל כיום היא דרך דירוג קבוצתי, אלא שבאף אחד מסגנונות הסייף אין נבחרת ישראלית בעלת סיכוי להעפיל למשחקים. הדרך השנייה היא דרך הדירוג האישי שמושפע אגב אף הוא מהדירוג הקבוצתי. כיום יש שני סייפים ישראלים בעלי סיכוי להגיע ללונדון דרך הדירוג האישי, מאור חטואל ותומר אור. שניהם סייפי רומח וכרגע מביניהם חטואל נמצא במצב טוב יותר.

מאור חטואל. בעל הסיכויים הגבוהים לייצג את ישראל בסייף
מאור חטואל. בעל הסיכויים הגבוהים לייצג את ישראל בסייף
 

הדרך השלישית והרלוונטית יותר לגבי רוב המתחרים הישראלים היא להעפיל דרך תחרות ההזדמנות האחרונה האירופאית בה יוענקו שני כרטיסים בכל סגנון לאלו שלא הצליחו להעפיל ללונדון דרך הדירוג.

מאור חטואל כיום מדורג במקום 39 בעולם בסגנון הרומח. מכיוון שהכרטיסים ללונדון מושפעים גם על ידי הדירוג הקבוצתי, קצת קשה להעריך לאיזה מקום בדיוק הוא יצטרך להגיע כדי להבטיח את מקומו באולימפיאדה. לו היו נבחרים הסייפים עכשיו לא מצליח היה חטואל להעפיל אוטומטית.

בכל מקרה לחטואל נותרו ארבע תחרויות חשובות עד האולימפיאדה, הראשונה שבהן נפתחה כבר היום בפאריס ונכון לעכשיו חטואל העפיל לשלב 64 האחרונים.

תחזית ריאלית: סייף אחד בלונדון.
תחזית אופטימית: שני סייפים בלונדון.

קליעה
על סף הבטחת מקומו בלונדון: סרגיי ריכטר
בניגוד לטענה הרווחת כי הקלע סרגיי ריכטר הבטיח סופית את מקומו בלונדון, הרי שבמציאות ריכטר קרוב לוודאי ישתתף במשחקים האולימפיים, אך טרם השיג סופית את הכרטיס. ריכטר סיים במקום השני בגביע העולם בקוריאה והשיג בכך את הקווטה האולימפית. אלא שקווטה איננה שייכת לספורטאי אלא למדינה.

סרג´י ריכטר. בניגוד לטענה הרווחת עוד לא סופית בלונדון
סרגיי ריכטר. בניגוד לטענה הרווחת עוד לא סופית בלונדון
 
היחידה לספורט הישגי קבעה שיטה להכרעה בין ספורטאים ובקונסטלציה מסוימת אך לא סבירה יוכל הקלע ליאור מדלל אם יעשה הישגים מדהימים בגביע העולם בשנה הקרובה לעקוף את ריכטר ולקחת לו את הכרטיס ללונדון. בפועל, ריכטר מוביל כרגע ביתרון גדול וכמעט בוודאות ייצג את ישראל במשחקים.

בכל מקרה בניגוד לשייט למשל, קיימת אפשרות שגם ריכטר וגם מדלל ייצגו את ישראל ולשם כך יהיה על מדלל להשיג קווטה נוספת, זאת דרך אליפות אירופה שתיערך בפברואר בפינלנד, האפשרות האחרונה להשגת קווטות אולימפיות. על מדלל יהיה לסיים בין ארבעת הראשונים מבין אלו שטרם השיגו כרטיס לאולימפיאדה, כך שבפועל גם מיקום נמוך יותר מהרביעי יוכל להספיק ואולי אפילו אפשר יהיה להעפיל לאולימפיאדה ללא להעפיל לגמר. מדלל כבר עמד בקריטריון הישראלי כשהעפיל לגמר אליפות אירופה האחרונה, כך שכל שנותר לו הוא להשיג את הקווטה דרך אליפות אירופה הקרובה.

ליאור מדלל. לא מן הנמנע שגם הוא וגם ריכטר ייצאו בסוף
ליאור מדלל. לא מן הנמנע שגם הוא וגם ריכטר יגיעו לאולימפיאדה
 
גם הקלעיות חן טל ואלה שטרנברג ינסו באליפות אירופה להשיג את הקווטות האולימפיות. בניגוד למדלל הן טרם השיגו את הקריטריון הישראלי, כך ששתיהן יצטרכו גם לסיים בין ארבע הראשונות מבין אלו שטרם זכו בכרטיס וגם להעפיל לגמר אירופאי. אם הן יעמדו רק בתנאי הראשון, הן יחפשו את הקריטריון הישראלי דרך העפלה לגמר באחת מתחרויות גביע העולם הקרובות.

תחזית ריאלית: 1-2 קלעים בלונדון.
תחזית אופטימית: 3-4 קלעים בלונדון.

שחייה
הבטיחו את השתתפותם בלונדון: גל נבו (200 ו-400 מטרים מעורב אישי) ויעקב טומרקין (200 מטרים גב)
קרוב לוודאי ישתתף בלונדון: נמרוד שפירא בר-אור (200 מטרים חופשי)*.

הקריטריון הישראלי בשחייה דורש מהשחיינים השגת תוצאת A בתחרות מוכרת, או לחלופין העפלה לחצי גמר אליפות העולם. עד כה שלושה שחיינים עמדו במשימה, גל נבו, יעקב טומרקין ונמרוד שפירא בר-אור. הסיטואציה של שפירא בר-אור מעט שונה משל השניים הקודמים, כמוהם גם הוא העפיל לחצי גמר אליפות העולם האחרונה בשנחאי אך בניגוד אליהם הוא קבע תוצאת B ולא תוצאת A.

גל נבו. הבטיח את מקומו בלונדון בשנחאי (מור שאולי)
גל נבו. הבטיח את מקומו בלונדון בשנחאי (מור שאולי)
 
עד לאולימפיאדה האחרונה, ההישג הזה היה מעניק לו בוודאות כרטיס למשחקים, אלא שלקראת לונדון הוחלט על צמצום הקווטות לשחיינים ל-900 סך הכל, ולכן רק בחודש מאי לפי כמות השחיינים שקבעו תוצאות A היא תחליט כמה ואילו מבין קובעי תוצאות B ישתתפו באולימפיאדה. למרות זאת, הסיכוי שההתאחדות העולמית תדחה את שפירא בר-אור הוא נמוך מאוד.

לגבי יתר השחיינים, המועמדים הבולטים להשגת הקריטריון הם גיא ברנע ויונתן קופלב ב-100 מטרים גב, ברנע היה רחוק רק שלוש מאיות מהקריטריון באליפות העולם האחרונה ועמית עברי שתנסה להשיג קריטריון ב-100 מטרים פרפר. שחיינים נוספים שינסו להגיע ללונדון הם אלון מנדל, מרדית' בודנר ונמרוד חייט.

גיא ברנע. ינסה לקבוע את הקריטריון ב-100 מ´ גב (מור שאולי)
גיא ברנע. ינסה לקבוע את הקריטריון ב-100 מ´ גב (מור שאולי)
 

בשחייה האומנותית הצמד אנסטסיה גלושקוב ואינה יופה קרוב מאוד להבטיח השתתפות באולימפיאדה שלישית ברציפות. את החלק הקשה יותר כבר עשו השתיים כשהשיגו את הקריטריון הישראלי כשסיימו במקום ה-14 באליפות העולם האחרונה. את הקריטריון הבינלאומי הן יצטרכו לקבוע דרך התברגות בין 19 הראשונות בתחרות המיון שתתקיים באפריל.

תחזית ריאלית (כולל שחיה אומנותית): 6-7 שחיינים בלונדון.
תחזית אופטימית: 8-9 שחיינים בלונדון.

שייט
הבטיחו את השתתפותם בלונדון: גידי קליגר וערן סלע (470), ורד בוסקילה וגיל כהן (470).

עמדו בקריטריון אך נאבקים על כרטיס ביניהם: נמרוד משיח/שחר צוברי (ניל-פרייד), לי קורזיץ/מעיין דוידוביץ'* (ניל פרייד).

בשייט, ללא ספק הענף מס' 1 של ישראל כיום, התברכנו בכמה כשרונות על שעבורם גם הקריטריון הישראלי הקשה יותר מהקריטריון הבינלאומי הוא קלי קלות. הבעיה היא שהתקנון קובע שלמדינה מותר לשלוח רק נציג אחד בכל דגם ולכן בכמה דגמים מנהלים ביניהם ספורטאים ישראלים ששניהם עומדים בדרישות הבינלאומיות והמקומיות קרב ישיר על כרטיס ללונדון, הקרב הסוער ביותר הוא כמובן בדגם הניל-פרייד לגברים בין נמרוד משיח ושחר צוברי.

משיח וצוברי. הרבה חיבוקים לא צפויים עד לסיום הקרב ביניהם (יניב גונן)
משיח וצוברי. הרבה חיבוקים לא צפויים עד לסיום הקרב ביניהם (יניב גונן)
 
נכון לעכשיו, משיח מוביל על צוברי 7:21 במירוץ ללונדון כשלפני השניים נותרו עוד שתי תחרויות. הקרובה והחשובה שבהן היא אליפות העולם שתיערך במרץ בקדיס שבספרד. האחרונה תהיה תחרות גביע העולם בהולנד במאי. מי מהם שיצבור יותר נקודות בתום ארבע התחרויות יהיה זה שייסע ללונדון. מבין הנשים המצב ברור יותר ולי קורזיץ כמעט הבטיחה סופית את מקומה בלונדון לאחר שזכתה במדליות כסף וזהב באליפות אירופה והעולם בהתאמה. קורזיץ מוליכה 12:70 על יריבתה מעיין דוידוביץ' ואם לא תתחולל הפתעה מרעישה היא צפויה להבטיח את הכרטיס ללונדון כבר באליפות העולם הקרובה.

בדגם ה-470 הבטיחו כבר גידי קליגר וערן סלע בגברים ו-ורד בוסקילה וגיל כהן בנשים את השתתפותם. המשמעות היא כי לפחות שישה ספורטאים ייצגו את ישראל באולימפיאדה והמספר הנוסף עשוי להגיע מדגם הלייזר. שייטי הלייזר, יובל בוצר ונופר אדלמן השיגו באליפות העולם האחרונה את הקריטריון הבינלאומי וכדי לקבוע את הקריטריון הישראלי יצטרכו לסיים בין עשרת הראשונים בתחרות השבוע האולימפי בקדיס בפברואר או לחלופין לסיים בין 16 הראשונים באליפות העולם 2012 בגרמניה.

ערן סלע וגידי קליגר. הם כבר בלונדון  (GettyImages)
ערן סלע וגידי קליגר. הם כבר בלונדון (GettyImages)
 

תחזית ריאלית: 6-7 גולשים ושייטים בלונדון.
תחזית אופטימית: 8 גולשים ושייטים בלונדון.

סיכום
בחינה של הנתונים מלמדת כי על פי התחזית הריאלית המשלחת הישראלית ללונדון צפויה לעמוד על סביבות ה-36 ספורטאים, מדובר בנסיגה לעומת בייג'ין אז השתתפו 43 ספורטאים.

עם זאת, גם עם פחות ספורטאים זו לא צפויה להיות משלחת הישגית פחות. החדשות הכי טובות של המשלחת בשנה האחרונה הן ללא ספק הקאמבק המטאורי של לי קורזיץ שזכתה לאחר שמונה שנים בתואר אלופת העולם והפכה בן רגע למועמדת בכירה למדליה אולימפית.

בכלל ההצלחה הגדולה של השייט באליפות העולם האחרונה בפרת' (מדליות זהב וארד בגלישת רוח ושני צוותי 470 במקום הרביעי) הוכיחה כי לא משנה מי יהיו הנציגים הישראלים בסופו של דבר בלונדון, השייט ישלח ארבעה מועמדים למדליה.

שחר צוברי בבייג´ין. מי יעשה זאת הפעם? (GettyImages)
שחר צוברי בבייג´ין. מי יעשה זאת הפעם? (GettyImages)
 

בנוסף, אלכס שטילוב המפגין יציבות מרשימה בתרגיל הקרקע התעמלות מכשירים ורק ב-2011 זכה במדליות כסף וארד באליפות אירופה ועולם בהתאמה יוכל להעניק לישראל לראשונה מדליה בענף ההתעמלות, הנחשב לאחד החשובים ביותר באולימפיאדה.

תקוות למדליות יגיעו גם מענפים אחרים, בת אל גטרר אם תעפיל בסופו של דבר לאולימפיאדה תיחשב כמועמדת למדליה בטאקוונדו, אריק זאבי וירדן ג'רבי או אליס שלזינגר מסוגלים ביום נתון ומוצלח במיוחד למדליה בג'ודו וכמובן שיש את ענף הקליעה בו המרחק בין מדליה למקום 20 יכול להיות הפרש של מילימטר, כך שלעולם לא ניתן לדעת מה יוליד יום.

השורה התחתונה היא כי למרות שהמשלחת ללונדון תהיה קטנה יותר מבייג'ין היא מסוגלת לחזור עם יותר ממדליית הארד הבודדת בה זכה שחר צוברי ב-2008.

אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */