יום שישי, 29.03.2024 שעה 08:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

סיפורו של ליעד אלמליח והקיץ שהוביל לפולין

הוא היה כוכב בנוער של חיפה, יום אחד קיבל הודעה: "אל תבוא יותר" ונשלח למבחנים או לקבוצה בשכר מצחיק. הקשר הימר על פודבסקידזי: "הכל לטובה"

|
ליעד אלמליח. במכבי חיפה לא ספרו אותו
ליעד אלמליח. במכבי חיפה לא ספרו אותו

אופוריה היתה במכבי חיפה בסוף עונת 08/09, עונתו הראשונה של אלישע לוי בקבוצה. אחרי שבקיץ אף אחד לא ספר את הירוקים, הם סיימו את העונה כאלופים במרחק שש נקודות מהפועל תל אביב ופנו לחגיגות ולפרסים.

הקבוצה סיכמה את העונה המוצלחת גם במחלקות הנוער וכך נכתב בסיקור של האירוע באתרה הרשמי של מכבי חיפה: "הדובדבן שבקצפת, הכתרתו של ליעד אלמליח למצטיין מחלקות הנוער ודבריו המהדהדים של שמוליק חנין שהזכיר לנוכחים כי שניים מבוגרי מחלקת הנוער, בירם כיאל ומוחמד גדיר, המצטיינים המחלקתיים בעבר, הפכו לשחקנים לגיטימים בקבוצה הבוגרת ואף הגיעו לנבחרות הלאומית והאולימפית".

שנתיים עברו. אלמליח שיחק בינתיים בהפועל עכו המפתיעה של אלי כהן והיה שחקן לגיטימי בקישור האחורי. אחרי עונת 10/11 בעכו,  זומן להתייצב לאימונים של מכבי חיפה והיה צריך כמובן להגיע מתוקף החוזה שלו.

"כבר בהתחלה ראיתי שאני לא בתמונה ושיחקתי בלם רביעי", סיפר אלמליח שיחל לשחק במהלך חודש פברואר בפולין בקבוצתו החדשה, פודבסקידזי, בצוותא עם לירן כהן. סיפורו של אלמליח בהרבה מובנים יכול ללמד קצת על ההתנהלות של מכבי חיפה בקיץ הנוכחי, התנהלות שאולי הובילה אותה למקום בו היא נמצאת.

אלמליח במדי חיפה. איך מגיעים ממצטיין מחלקות נוער לשחקן משוחרר (עמית מצפה)
אלמליח בחיפה. איך מגיעים ממצטיין מחלקות נוער לשחקן משוחרר? (עמית מצפה)
 
"במשחקי האימון נכנסתי לרבע שעה, לא באמת קיבלתי הזדמנות להרשים", המשיך וסיפר הקשר שביום בהיר אחד, מבלי שאף אחד ממש דיבר איתו לפני, התבקש לא להגיע יותר לאימונים. "לא ביקשתי שיחזירו אותי למכבי חיפה, הם רצו ושמחתי. אם רוצים אז למה בצורה כזאת? רציתי להתקדם, רציתי לשחק".

 
 יש שחקנים מצוינים בליגה הישראלית, אבל פה הכדורגל הוא תרבות וזה סגנון שונה לגמרי. מי שיגיע לפה למשחקים יבין 
 
 
 

מפה לשם נדחק אלמליח לפינה ואחרי שישב עם הפועל עכו הובהר לו שהחוזה שלו יישאר נמוך יחסית ("משכורת זו דרך להעריך שחקן") עם אותה המשכורת שאיתה הוא הגיע לקבוצה, ניסיון אולי לחסוך קצת על חשבון השחקן שידע שחלון ההעברות הולך להיסגר. מכבי חיפה הסכימה בעל פה עם עכו על כך שהיא תשלם חלק ממשכורתו של תוצר מחלקת הנוער שלה מכיוון שעכו לא דרשה מחיר גבוה מדי על הבלם, איציק כהן. בסופו של דבר התנערה חיפה מההסכם שבעל פה ואלמליח התבקש להתפשר.

ליעד אלמליח (עמית מצפה)
אלמליח במדי עכו. "משכורת זו דרך להעריך שחקן" (עמית מצפה)
 

אחרי הניצחון של עכו על בני יהודה במחזור הראשון הדלת שהיתה לאלמליח נסגרה והוא החל להתאמן בבני יהודה, הפועל חיפה וכן הגיע גם להתרשמות אצל העולה החדשה בליגה הפולנית, פודבסקידזי, שם כבר הצליח סוכנו, גלעד קצב, להעביר את לירן כהן בהצלחה. הקבוצה שהייתה מועמדת לירידה ערב פתיחת העונה, נמצאת באופן מפתיע במרכז הטבלה – סיפור עכואי טיפוסי.

"חיכיתי שיבואו דברים", סיכם אלמליח חצי שנה ללא כדורגל, "התאמנתי בבני יהודה ולא התאים, והתאמנתי בהפועל חיפה. ניצן שירזי היה בסדר גמור איתי ואמר שאני יכול לצאת ואם לא מסתדר אז הוא יקח אותי. דברים התגלגלו והיו החלטות לא נכונות. לפני שהגעתי לפה אמרתי לעצמי שאולי הייתי צריך לוותר על קצת כסף בעכו, אבל בסוף גם בזכות קצב ושלומי בן עזרא הגעתי לכאן ועכשיו אני אומר שהכל לטובה".

איציק כהן וגלעד קצב (יוסי ציפקיס)
איציק כהן וגלעד קצב במעבר לחיפה. 4 עסקאות בפולין (יוסי ציפקיס)
 
המושבה הפולנית: איך אומרים פוד-בס-קי-דזי?
עד פברואר 2010 אף שחקן ישראלי לא דרך בליגה הפולנית. היציאה של מאור מליקסון אז לוויסלה קראקוב הוגדרה ע"י רבים כטעות גדולה, אך קצת פחות משנה אחרי פתח הקשר את הדלת ושבעה שחקנים כבר הספיקו לעבור בה, חלקם כבר עזבו.

 
 לפעמים בארץ `תולים` אנשים על משחק אחד או שניים לא טובים, זה עניין של תרבות. בארץ אתה תזהה שחקן כדורגל ברחוב, לפי הפוזה, לפי ההליכה, לפי הבגדים. פה אין את זה כי אנשים באים לעבוד. יש פחות את המסביב 
 
 
 

למליקסון נוספו דודו ביטון (ויסלה), משה אוחיון (עזב את לגיה ורשה ללוצרן), תמיר כחלון (עזב את קראקוביה לאשדוד), עידן שריקי (מושאל מגורניק ז'בז'ה לאשדוד), אבירם ברוכיאן (פולוניה ורשה), לירן כהן (פודבסקידזי) ועכשיו גם אלמליח עם חוזה לשנה וחצי.

איך ההתרשמות הראשונית שלך מפולין, מהמועדון?
"הייתי פה לפני חודש אז ידעתי פחות או יותר לאן אני מגיע. מאוד כיף, מאוד מקצועני ועובדים קשה באימונים. יש פה הכל בשביל להצליח. כל יום שעובר אני מתחיל להבין כמה הקבוצה חשובה בעיר, כל העיר מלאה בתמונות".

ליעד אלמליח בפולין. עובדים קשה מאוד באימונים (בעז גורן)
אלמליח: "מי שרוצה להיות מקצוען ולהתקדם אז זה המחיר" (האתר הרשמי)
 
דמיינת שתגיע בגיל 23 לשחק בפולין?
"לא. בכדורגל, לטובה ולרעה, אין שום דבר בטוח ויום אחד אתה פה ויום אחד אתה שם. אני בפולין קצת זמן ומאמין שיהיו געגועים למשפחה ולחברה. מאוד קשה לי מבחינת שפה להתאקלם במגרש ולכוון שחקנים. בצד המקצועי יהיה יותר קל עם הזמן ובצד האישי אני לא ילד קטן וצריך להסתדר. סה"כ אני נהנה וזה המקצוע. מי שרוצה להיות מקצוען ולהתקדם אז זה המחיר – להיות יותר לבד, שאלו יהיו הצרות שלי".

יכולה לעזור לך העובדה שאתה עם ישראלי נוסף בקבוצה?
"לירן עוזר לי פה ברמות שקשה לתאר. מ-א' עד ת'. אם זה לראות בתים או להסתגל לקבוצה עצמה. אני לא חושב שיש מי שיגיד לא ללצאת לחו"ל כרגע. במיוחד כשאתה צעיר ואין לך משפחה וילדים".

בהקשר הזה גם לירן כהן עצמו סיפר: "שמחתי מאוד שהצטרף עוד שחקן ישראלי אליי ומבחינתי אעשה את כל מה שצריך כדי לעזור לו להצליח ואני גם בטוח שזה יקרה. עם קצת סבלנות הוא יתפוס את המקום שלו. מבחינה מקצועית הוא בהחלט מתאים לרמה והוא צריך להוכיח את עצמו כמו שאני צריך להוכיח את עצמי, כדי לשחק".

לירן כהן: &qout;עם סבלנות הוא יתפוס את המקום&qout; (האתר הרשמי של פודבסקידזי)
לירן כהן: "עם סבלנות הוא יתפוס את המקום" (האתר הרשמי של פודבסקידזי)
 
למרות שעוד לא שיחקת ורק התאמנת, אתה יכול להשוות בין הליגות?
"תמיד אני קורא ששחקנים אומרים שאין מה להשוות. צריך גם לראות את התוצאות של הקבוצות הפולניות שהצליחו לעבור שלב בליגה האירופית לעומת הישראליות שלא. יש שחקנים מצוינים בליגה הישראלית וזה לא קשור אבל פה הכדורגל הוא תרבות וזה סגנון שונה לגמרי. מי שיגיע לפה למשחקים יבין. אני אישית לא ידעתי לאן אני מגיע וישבתי יום אחד באסיפה. ראיתי את הוידאו ובו את הקהל ואת המסביב. אנשים יכולים להגיד שהליגה פה לא יותר טובה אבל לפחות אותו הדבר".

יש יותר סיכוי להזדמנות מקצועית בפולין מאשר בישראל?
"יכול מאוד להיות. אתה לא קורא פה עיתונים ולא ממש יודע מה הולך. על פי מה שאנחנו רואים מי שטוב באימונים פה משחק פשוט. אין לנו מושג מה קורה מאחורי הקלעים. יש הרבה מקומות בארץ שיש פוליטיקות, לא בכל המקומות".

אלמליח (בעז גורן)
"כאן הכדורגל הוא תרבות" (אתרה הרשמי של פודבסקידזי)
 
והליגה בארץ הגיעה למצב גרוע?
אני לא חושב. רואים שחסרים הברק והיכולות של שחקנים כמו שכטר, זהבי, ורמוט. בקטע הזה אולי קצת ירדה האיכות. ליגיונרים יודעים למה הם יוצאים, כלכלית ומקצועית. לפעמים בארץ 'תולים' אנשים על משחק אחד או שניים לא טובים, זה עניין של תרבות. בארץ אתה תזהה שחקן כדורגל ברחוב, לפי הפוזה, לפי ההליכה, לפי הבגדים. פה אין את זה כי אנשים באים לעבוד. יש פחות את המסביב.

אז אתה שמח אפרופו עם מה שקורה למכבי חיפה?
"שמח זה לא עושה אותי, לא רוצה להתעסק במה יכול היה להיות. הייתי שם כמה שנים ולא קיבלתי הזדמנות. לא משנה מה יהיה השנה ולא משנה מה יהיה גם עוד חמש שנים, זה המועדון הכי טוב בארץ ואני מאמין שהם יצליחו לצאת מהמצב, אולי לא אליפות אבל בטח לשפר את איך שכל זה נראה".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */