יום שבת, 20.04.2024 שעה 03:23
מור מרקוס

הנרי, טוב לתותחנים או לא?

דעה: ארסנל משתעשעת ברעיון ההחזרה של החלוץ האגדי, השאלה אם זה יכול לעבוד או שמדובר בגימיק שיווקי? ניסינו לענות על השאלה, אתם מוזמנים להמשיך

בימים האחרונים עלתה לכותרות שאלת חזרתו של תיירי הנרי לארסנל. אחד מסמלי המועדון בשנים האחרונות וללא ספק החלוץ הגדול ביותר שידעו התותחנים, הפך לשם שהאוהדים רוצים לראות בחזרה באצטדיון האמירויות ואפילו המנג'ר הוותיק, ארסן ונגר, לא ממהר לשלול את האפשרות.

הנרי, אין צורך לספר, הוא אחד החלוצים הגדולים ביותר שידע המשחק בעשור הקודם, אך כשהוא כבר בן 34 ואחרי כשנתיים בניו-יורק רד בולס האמריקאית, ספק אם יש ביכולתו לשדרג את ארסנל ולסייע לה לעשות את קפיצת המדרגה בטבלה אחרי פתיחת העונה המזעזעת.

הצרפתי, יקיר מערכת ONE, עורר דיון סוער גם כאן ולכן החלטנו להציג שלוש דעות שונות מצד אוהדיו של הנרי ואוהדיה של ארסנל. אז האם מספר 14 האגדי צריך לחזור לצפון לונדון?

מור מרקוס - לא
שמונה שנים נתן תיירי הנרי לארסנל. שמונה שנים ו-174 שערים. החלוץ הנהדר הזה, יש שיגידו הגדול ביותר שדרך בממלכה הבריטית, הותיר טעם מתוק לאוהדי ארסנל, טעם שגם הנכדים שלהם לא ישכחו. תיירי הנרי של היום, זה לא תיירי הנרי של פעם. עם כל הצער שבדבר. תיתי לא יכול לשחזר את היכולות מאותן עונות מופלאות וחזרה שלו לארסנל רק תגרע ותוריד מהשנים היפות שנתן.

תיירי הנרי חוגג באמירויות. עדיף שיבוא לבקר כיריב... (GettyImages)
תיירי הנרי חוגג באמירויות. עדיף שיבוא לבקר כיריב... (GettyImages)
 

אתם הרי לא מדמיינים אותו כובש שלושער בכל משחק נכון? אם יגיע יהיה שחקן מחליף, שבקושי יזכה לדקות משחק, מבזה עבור מישהו בסדר גודל שלו. ולכן, בשביל להשאיר טעם טוב לאוהדי התותחנים, אסור להנרי לחזור, אלא אם כן מדובר על תפקיד מאחורי הקלעים. תיירי הנרי הנכבד, היית אחד החלוצים הכי גדולים שנראו, אנא ממך, אל תחזור. תן לי לשמור את הזיכרונות שלי מהתקופות היפות שלך ולא זיכרונות אחרים, של שחקן מיואש שמחמם את הספסל.          

אור קיסר - כן
תיירי הנרי הוא בדיוק האיש שארסן ונגר צריך. נכון, הנרי הוא כבר לא החלוץ המדהים ששיחק בארסנל בעבר, אבל הניסיון והאהבה של הקהל אליו יתרמו לארסנל יותר מכל דבר אחר. מה שחסר לתותחנים בשש השנים האחרונות בשביל תואר זה בעיקר אופי, מצרך בו מחזיק הנרי יותר מאשר רוב שחקני הכדורגל והרבה יותר מלכל שחקני ארסנל ביחד.

ארסן ונגר. זה בדיוק האיש שהוא צריך (GettyImages)
ארסן ונגר. זה בדיוק האיש שהוא צריך (GettyImages)
 

אולי היכולת כבר לא מה שהיתה פעם, אבל הנרי הוא התגלמות המושג "יכול לנצח משחק מכלום". היכולת האישית וראיית המשחק הפנומנלית של הצרפתי יכולות לשדרג את ארסנל פלאים ולשים אותה במקום שונגר רוצה להיות בו, מועמדת ראויה לתואר וקבוצה שכולם יפחדו ממנה.

רז אמיר - אם לא הנרי, אז...
אציין שמבחינתי, האפשרות שהשחקן האהוב עליי בכל הזמנים יחזור למועדון האהוד עליי, עושה את זה. יש במחשבה הזו פן רומנטי ומרגש שחסר מאוד בקבוצה מאז מכרה את ססק פברגאס וסמיר נאסרי. אבל כנראה ש-תיתי לא יחזור כבר. אומנם ונגר לא ממהר להכחיש, אבל זה נוח לו, שהדיון הוסט לשחקן X מאשר ליכולת שלו כמנג'ר העונה.

פודולסקי. הרבה יותר ריאלי (רויטרס)
פודולסקי. הרבה יותר ריאלי (רויטרס)
 

ונגר לא יעזוב את ארסנל, כמו שהנרי לא יחזור אליה. המנג'ר הצרפתי הוא על תקן בעלים בקבוצה ולכן, ככזה, רצוי שיתעסק בלחזק את הסגל בינואר. פר מרטסאקר זה לא זה, לקבוצה אין מגנים ברמה גבוהה וגם החוד זקוק לעוד חלוץ ברמה גבוהה. הדעה שלי היא כזו: עזבו את הגימיקים השיווקיים, האמירויות יהיה מלא עד סוף העונה עם הנרי או בלעדיו. ונגר חייב להביא מגן שמאלי חזק, עוד בלם ברמה ולייצב את ההגנה סביבו וסביב תומאס ורמאלן. אל הקישור המרכזי יחזור ג'ק ווילשר מפציעה ארוכה והשם של לוקאס פודולסקי הוא הרבה יותר ריאלי מכל שם אחר. התקווה היחידה היא שהפסל של הנרי מחוץ לאצטדיון יקרין קצת על השחקנים שילמדו מהי ווינריות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים