יום שלישי, 30.04.2024 שעה 22:06
ליגה אנגלית 23-24
8028-8535ארסנל1
7932-8234מנצ'סטר סיטי2
7536-7735ליברפול3
6752-7335אסטון וילה4
6052-6733טוטנהאם5
5451-5234מנצ'סטר יונייטד6
5355-7434ניוקאסל7
4965-5635ווסטהאם8
4859-6333צ'לסי9
4860-5235בורנמות'10
4655-4835וולבס11
4457-5234ברייטון12
4355-5135פולהאם13
4057-4535קריסטל פאלאס14
3648-3735אברטון15
3560-5235ברנטפורד16
2662-4235נוטינגהאם פורסט17
2577-4835לוטון18
2470-3835ברנלי19
1697-3435שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • ליברפול
  • 1 - 4
  • לוטון
  • אסטון וילה
  • 2 - 4
  • נוטינגהאם פורסט
  • ברייטון
  • 1 - 1
  • אברטון
  • קריסטל פאלאס
  • 0 - 3
  • ברנלי
  • מנצ'סטר יונייטד
  • 2 - 1
  • פולהאם
  • בורנמות'
  • 1 - 0
  • מנצ'סטר סיטי
  • ארסנל
  • 1 - 4
  • ניוקאסל
  • וולבס
  • 0 - 1
  • שפילד יונייטד
  • ווסטהאם
  • 2 - 4
  • ברנטפורד
  • צ'לסי
  • חמישי, 02/05, 21:30
  • טוטנהאם

סדר אנגלי חדש: סיטי השפילה 1:6 את יונייטד

הסיטיזנס סופרים 5 הפרש מהאלופה אחרי הצגה. צמדים לבאלוטלי ודזקו, קון וסילבה הוסיפו. פלטשר צימק. הפסד לצ'לסי במשחק סוער. 1:3 לארסנל ללא בניון

|
דזקו מסמן לכולם: 6, 1:6 מדהים לסיטי (רויטרס)
דזקו מסמן לכולם: 6, 1:6 מדהים לסיטי (רויטרס)

לפני פחות מחודשיים אנגליה עצרה את נשימתה. מנצ'סטר יונייטד השפילה אז 2:8 את ארסנל במשחק שהפרשנים חשבו שכבר אי אפשר יהיה להתעלות עליו. פחות מחודשיים עברו ומנצ'סטר סיטי הוכיחה היום (ראשון) שאפשר עם 1:6 מדהים, בלתי נתפס ובעיקר משפיל על השדים האדומים ועוד באולד טראפורד.

החניכים של רוברטו מנצ'יני הגיעו למשחק מהמקום הראשון, עם הפרש של שתי נקודות על האלופה והיריבה העירונית ודאגו לשלוח את יושבי האולד טראפורד עם שש סיבות להבנה שזו כנראה העונה שלהם, ובגדול.

מריו באלוטלי, שרק אתמול שרף לעצמו את הבית, היה אחראי על תחילת ההצגה. בדקה ה-22 הוא המשיך באלגנטיות לרשת של דוד דה חאה וחשף חולצה שמבכה את חוסר המזל שלו עם הכיתוב "למה תמיד אני?". אך גם הוא לא חשב שבדקה ה-60 הוא כבר יחגוג צמד בקלילות בלתי מוסברת אחרי בישול שני מצד ג'יימס מילנר.

שמונה דקות לאחר מכן הגיע תורו של סרחיו אגוארו לנעוץ את השלישי ברשת של דה חאה, לא לפני שהשער היפה ביותר במשחק הובקע, דווקא על ידי דארן פלטשר בדקה ה-81 בדרך ל-3:1.

שחקני מנצ´סטר סיטי חוגגים עם באלוטלי (רויטרס)
שחקני מנצ´סטר סיטי חוגגים עם באלוטלי (רויטרס)
 

אלא שספק אם מישהו במגרש צפה את מה שקרה מהדקה ה-90 ועד הדקה ה-94. שם, אדין דזקו חגג פעמיים בשני שערים קלילים מול דה חאה וגם דוד סילבה, אולי השחקן הכי טוב בפרמייר ליג כיום, הוסיף אחד משלו בדרך ל-1:6 היסטורי בסיום. בכך קטעו המנצחים רצף של 18 ניצחונות ביתיים ליונייטד.

דזקו ולסקוט מחכים שהחברים יבואו לברך (רויטרס)
דזקו ולסקוט מחכים שהחברים יבואו לברך (רויטרס)
 

היה זה הניצחון הכי גדול של מנצ'סטר סיטי בדרבי אחרי ה-1:4 שהשיגו מול יונייטד ב-1970. מעבר לכך, זהו בסה"כ הניצחון השני של התכולים באולד טראפוד במשך 35 שנה. בהחלט דרך מדהימה להשיג את הניצחון השני שלך בתיאטרון החלומות שהיום הוכיח שהחלום הגדול של סיטי לאליפות חי, בועט ומתקדם בצעדי ענק.

וויין רוני לא מצליח להבין מה הרגע קרה (רויטרס)
וויין רוני לא מצליח להבין מה הרגע קרה (רויטרס)
 
דוד סילבה מספק עוד סיבה לכאב הראש של רוני (רויטרס)
דוד סילבה מספק עוד סיבה לכאב הראש של רוני (רויטרס)
 

מחצית ראשונה
דקה 7: המשחק נפתח באופן שקול למדי, שתי הקבוצות סוגרות חזק במרכז השדה ומתקשות לצאת קדימה. השדים האדומים היו רשומים על ניסיון הראשון כאשר רוני חיפש את נאני בתוך הרחבה, אך הקשר הפורטוגלי לא הצליח לסכן את השער.

נאני וגאל קלישי נתקלים (רויטרס)
נאני וגאל קלישי נתקלים (רויטרס)
 

דקה 14: המצב הראשון של סיטי הגיע דרך דוד סילבה שניסה לעבור את כל שחקני ההגנה לבדו, בסופו של דבר הכדור נהדף עד בארי, שמצא את טורה,  הקשר האחורי ניסה לסכן את השער בבעיטה מכ-25 מטרים אך נהדף לקרן.

דקה 22 - מנצ'סטר סיטי עולה ל-0:1: דוד סילבה החל את ההתקפה במרכז השדה, העביר לג'יימס מילנר בצד שמאל, הקשר יישר את הכדור לכיוון המרכז וכ-15 מטרים מהשער עמד לו חופשי, מריו באלוטלי, כדי לבעוט במדוייק לרשת של דה חאה. החלוץ האיטלקי נעמד, הסתובב והראה לעולם חולצה שהכין מראש עליה נכתב: "למה תמיד אני?", מתייחס ל'חוסר המזל' ממנו הוא סובל אחרי שאמש שרף לעצמו את הבית.

באלוטלי שולח את הכדור לעבר הרשת של דה חאה (רויטרס)
באלוטלי שולח את הכדור לעבר הרשת של דה חאה (רויטרס)
 
אגוארו בא לחגוג, אך החלוץ שומר פנים חתומות וחושף חולצה (רויטרס)
אגוארו בא לחגוג, אך החלוץ שומר על פנים חתומות וחושף חולצה (רויטרס)
 
&qout;למה תמיד אני?&qout;, שאלה טובה באמת (רויטרס)
"למה תמיד אני?", שאלה טובה באמת (רויטרס)
 

דקה 31: מנצ'סטר יונייטד ניסתה לצאת קדימה אך נתקלה בחולייה האחורית היציבה של היריבה העירונית, שאף יצאה קדימה למתפרצות מסוכנות. אחת שכזו הסתיימה בבעיטה של יאיא טורה מכ-30 מטרים בסמוך לקורה של דה חאה.

דקה 34: כדור קרן של יונייטד נהדף על ידי ג'ו הארט מחוץ לרחבה, שם המתין אנדרסון ששיגר בעיטה חזקה מכ-18 מטרים, השוער היה במקום כדי לקלוט.

סילבה נאבק עם נאני (רויטרס)
סילבה נאבק עם נאני (רויטרס)
 

דקה 36: המארחים יצאו פעם נוספת קדימה, וויין רוני התנהל עם הכדור כ-25 מטרים מהשער של ג'ו הארט, התקדם באין מפריע ובעט ברגל שמאל, השוער היה פעם נוספת במקום.

מחצית שניה
דקה 47 - מנ'צסטר יונייטד נותרת בעשרה שחקנים: מריו באלוטלי פרץ באין מפריע לכיוון הרחבה, ג'וני אוואנס תפס אותו בבירור מחוץ לרחבה כשהיה אחרון בדרך לשער וראה אדום מוצדק.

אוואנס רואה את האדום (רויטרס)
אוואנס רואה את האדום (רויטרס)
 

דקה 53: באלוטלי קיבל כדור בתוך הרחבה כשדוד סילבה לצידו, החלוץ עשה מה שהוא רוצה מול פרדיננד ואברה וגם הצליח לשחרר בעטה, אך חברו הספרדי הפריע לו בבעיטה והכדור טס לשמיים.

דקה 54: דארן פלטשר הכניס כדור עומק חכם לאשלי יאנג שבעט בנגיעה, גארת' בארי הרחיק על יאנג בכדור שכמעט הצליח להפתיע את הארט ולהיכנס פנימה.

מריו באלוטלי מול דארן פלטשר (GettyImages)
מיכה ריצ'רדס מול דארן פלטשר (GettyImages)
 

דקה 60 - מנצ'סטר סיטי עולה ל-0:2 מדהים: דוד סילבה בכדור עומק כמו שרק הוא יודע לתת מצא את ג'יימס מילנר, שבבישול השני שלו במשחק מצא שוב את מריו באלוטלי שהשלים צמד.

באלוטלי כובש את השני (רויטרס)
באלוטלי כובש את השני (רויטרס)
 

דקה 66: אלכס פרגוסון ביצע חילוף כפול כאשר הוציא את אנדרסון והכניס במקומו את פיל ג'ונס, נאני יצא בשביל חאבייר הרננדס.

דקה 68 - ההשפלה בשיאה, 0:3 לסיטי: עוד התקפה נפלאה מבית היוצר של התכולים נגמרה בהכנסה של בארי לריצ'ארדס, המגן הימני העביר רוחב מתוך הרחבה לקון אגוארו שגלגל מקרוב את השלישי.

אגוארו חוגג, דה חאה וג´ונס מאוכזבים (רויטרס)
אגוארו חוגג, דה חאה וג´ונס מאוכזבים (רויטרס)
 
הארגנטינאי של מנצ´יני לא עוצר (רויטרס)
הארגנטינאי של מנצ´יני לא עוצר (רויטרס)
 

דקה 71: שתי דקות הוא על המגרש ואדין דזקו כמעט הפך את זה ל-0:4 משוגע. הוא קיבל כדור מסילבה, נכנס לרחבה ובעט לפינה, הכדור חמק סנטימטרים מהקורה של דה חאה.

דקה 74: דוד סילבה היה הסיטיזן התורן שכמעט והבקיע את הרביעי אחרי שהגיע ראשון לכדור רוחב ומחמישה מטרים בעט מעל השער של דה חאה. מיד לאחר מכן קון אגוארו פינה את מקומו לסמיר נאסרי.

וינסנט קומפני עוצר את וויין רוני (GettyImages)
וינסנט קומפני עוצר את וויין רוני (GettyImages)
 

דקה 81 - מנצ'סטר יונייטד מצמקת ל-3:1: דארן פלטשר בדאבל פס עם צ'יצ'אריטו השתחרר לבעיטה כ-20 מטרים מהשער ושלח כדור מדהים לחיבורים של ג'ו הארט.

דקה 89: ג'יימס מילנר שהיה נהדר סיים את חלקו, אלכסנדר קולארוב נכנס במקומו. החילוף הזה הגיע אחרי ניסיונות של סמולינג בצד אחד לצמק ושל טורה בצד השני לעשות את הרביעי.

דקה 90 - 1:4 למנצ'סטר סיטי: הגנת יונייטד לא הסתדרה עם קרן של האורחים, נגיעה של לסקוט הספיקה כדי להעביר את הכדור לדזקו שעם הברך דחק מקרוב פנימה.

אדין דזקו כובש עם הברך (רויטרס)
אדין דזקו כובש עם הברך (רויטרס)
 

דקה 91 - 1:5 מדהים למנצ'סטר סיטי: 68 שניות עברו מהשער הקודם והנה, עוד אחד. אדין דזקו העביר כדור לסילבה, שפרץ מצוין מול האין הגנה של יונייטד, הגיע עד דה חאה ובאלגנטיות העביר לו כדור בין הרגליים.

דוד סילבה כובש את החמישי (רויטרס)
דוד סילבה כובש את החמישי (רויטרס)
 

דקה 94 - זה לא נגמר, 1:6 לסיטי: סילבה העביר כדור עומק נהדר לדזקו, שפרץ מצוין ומול דה חאה חסר האונים הבקיע את השישי של סיטי. ניצחון שלא יישכח הרבה זמן.

דזקו חוגג עם לסקוט (רויטרס)
דזקו חוגג עם לסקוט (רויטרס)
 

מנצ'סטר יונייטד: דוד דה חאה, כריס סמולינג, ג'וני אוואנס, ריו פרדיננד, פטריס אברה, אנדרסון (פיל ג'ונס, 66), דארן פלטשר, אשלי יאנג, לואיס נאני (חאבייר הרננדס, 66), דני וולבק, וויין רוני.

מנצ'סטר סיטי: ג'ו הארט, מיכה ריצ'ארדס, וינסנט קומפני, ג'ולאון לסקוט, גאל קלישי, גארת' בארי, יאיא טורה, ג'יימס מילנר (אלכסנדר קולארוב, 89), דוד סילבה, סרחיו אגוארו (סמיר נאסרי, 75), מריו באלוטלי (אדין דזקו, 70).

צ'לסי הפסידה 1:0 לק.פ.ר, דרוגבה ובוסינגווה הורחקו
הכחולים פספסו הזדמנות לעבור את מנצ'סטר יונייטד ולעלות למקום השני לאחר הפסד 1:0 לקווינס פארק ריינג'רס במשחק סוער בלופטוס רואד. הקבוצה של אנדרה וילאש בואש נעצרה אחרי שלושה ניצחונות רצופים בליגה, כאשר פנדל מדוייק של היידר הלגוסון בדקה ה-10, אחרי  שהאיסלנדי הוכשל ברחבה על ידי דויד לואיז, הכריע את המשחק.

הלגוסון ובארטון חוגגים את שער היתרון (רויטרס)
הלגוסון ובארטון חוגגים את שער היתרון (רויטרס)
 

לצ'לסי היה עוד הרבה זמן כדי להשוות ואפילו לנצח, אבל בדקה ה-41 היא נותרה ב-9 שחקנים. ז'וזה בוסינגווה הורחק אחרי עבירה קשה על שון רייט פיליפס ושמונה דקות לאחר מכן גם דידייה דרוגבה ראה את האדום לאחר כניסה בשתי רגליים על עדל טארבט. צ'לסי לחצה על השער של המארחים עד לסיום, אבל ניקולה אנלקה החמיץ ממצבים נוחים בדרך להפסד השני העונה בליגה של הכחולים שהשאיר אותם במקום השלישי.

דרוגבה רואה אדום (רויטרס)
דרוגבה רואה אדום (רויטרס)
 

1:3 לארסנל על סטוק ולאברטון על פולהאם, 1:2 לטוטנהאם
ארסנל המתאוששת מעט של ארסן ונגר הצליחה לרשום ניצחון שלישי ברציפות, הפעם 1:3 על סטוק באצטדיון האמירויות. אחרי ה-1:2 על סנדרלנד בליגה וה-0:1 על מארסיי בליגת האלופות, התותחנים עם רובין ואן פרסי על הספסל ידעו שהם חייבים להשאיר את הנקודות בביתם ובדקה ה-27 ראו את ג'רביניו מנצל בישול גדול של ראמזי כדי לעשות 0:1.

ג´רביניו חוגג (רויטרס)
ג´רביניו חוגג את השער הראשון. בישל שניים בהמשך (רויטרס)
 

פיטר קראוץ' צינן מעט את ההתלהבות של האדומים-לבנים של ונגר, שבמחצית השניה שלף מהספסל את רובין ואן פרסי. הקפטן ההולנדי, שהוא גם הסיבה לכך שארסנל לא נאבקת כנגד הירידה העונה, הראה בדיוק מה הוא שווה ובדקות 71 ו-82 השלים צמד (שער שביעי העונה בליגה מתוך ה-15 של ארסנל) אחרי שני בישולים של ג'רביניו. יוסי בניון לא שותף במשחק. ארסנל עלתה למקום השביעי עם 13 נקודות במאזנה.

ואן פרסי חוגג עם ג´רביניו וראמזי (רויטרס)
ואן פרסי חוגג עם ג´רביניו וראמזי (רויטרס)
 

אברטון גברה 1:3 על פולהאם בקרייבן קוטג' וסיבכה את מצבה של האחרונה בתחתית. רויסטון דרנטה שהגיע מריאל מדריד העלה את האורחים ליתרון אחרי שלוש דקות בלבד, אך שחקן רכש נוסף שהגיע בקיץ, בראיין רואיז, השווה בדקה ה-67. בתוך תוספת הזמן כבשו ג'ק רודוול ולואיס סאהה כדי להעניק לאברטון שלוש נקודות יקרות.

בהמשך היום העמוס, טוטנהאם הצליחה להשיג ניצחון חוץ חשוב, 1:2, על בלקבורן. רפאל ואן דר וארט כבש את השער הראשון בדקה ה-15 בהתקפה מתפרצת קטלנית. קייל ווקר פרץ באגף שמאל, הרים למרכז הרחבה ושם חיכה ההולנדי כדי לבעוט לרשת. בדקה ה-26 מאורו פורמיקה שלח פצצה לחיבורים כדי לאזן, אך למזלם של התרנגולים רפאל ואן דר וארט היה במקום שוב בדקה ה-51 כדי לכבוש את שער הניצחון ולהעלות את טוטנהאם למקום החמישי עם 16 נקודות ומשחק חסר.

ואן דר וארט חוגג צמד (רויטרס)
ואן דר וארט חוגג צמד (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןכמה כישרון: באלטולי כובש מבלי להסתכל
כמה כישרון: באלוטלי כובש מבלי להסתכל
נגןהישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
הישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */