יום שישי, 19.04.2024 שעה 08:36

וינטרוב ניצח את ראוניץ', 1:1 ענק בין ישראל וקנדה

דייויס: המחבט מס' 2 של ישראל הדהים בניצחון 7:5, 5:7, 4:6 ו-1:6 ואמר: "זה רגע השיא". הקהל נהנה מ-9 שעות של טניס ענק, ב-15:00: משחק הזוגות

|
וינטרוב חוגג. כמה אושר לנצח מול הקהל (יניב גונן)
וינטרוב חוגג. כמה אושר לנצח מול הקהל (יניב גונן)

הטניס הישראלי רשם הערב (שישי) את אחד הניצחונות הגדולים ביותר בתולדותיו, במשחק בין אמיר וינטרוב למילוש ראוניץ' הקנדי, 7:5, 5:7, 4:6 ו-1:6, וכל זאת ביומולדת 25 של הטניסאי הישראלי ובמסגרת גביע הדייויס. איזה טניס היה לנו ברמת השרון, פשוט נדיר, מרגש ומדהים.

וינטרוב הגיע למשחק אחרי ההפסד המאכזב של דודי סלע לוואסק פוספיסיל 7:6, 6:7, 6:1, 6:7 ו-6:3, והוא גם הפסיד את המערכה הראשונה 7:5, אבל המלחמה על כל נקודה הביאה אותה לשבור ברגע האחרון של המערכה השנייה ולנצח 5:7.

במערכה השלישית והרביעית וינטרוב התעלה בענק וניצח 4:6 ו-1:6. ראוניץ' הציג טניס טוב, עד שנשבר לקראת הסיום. הקנדי הציג תצוגת סרבים שכללה 15 אייסים, אף אחד מהם לא במערכה הרביעית.

כעת המצב במפגש בין ישראל לקנדה, שהמנצחת בו תעלה לבית העליון של גביע הדייויס, הוא 1:1 ומחר (שבת) בשעה 15:00 ייערך משחק הזוגות בין אנדי רם ויוני ארליך נגד דניאל נסטור ו-ואסק פוספיסיל.

"למזלי הצלחתי להחליש את הסרב שלו"

הכניסה למשחק היתה חופשית לאחר שבסיום משחקו של דודי סלע מספר אוהדים עזבו את האצטדיון. ללא ספק, מי שהגיע לראות את המפגש הזה מאוד מאוד נהנה מטניס איכותי בכל רמה שהיא.

וינטרוב חוגג ברגע השיא שלו כשחקן דייויס, ביום הולדתו (יניב גונן)
וינטרוב חוגג ברגע השיא שלו כשחקן דייויס, ביום הולדתו (יניב גונן)
 

אמיר וינטרוב: " דודי הוא השחקן הכי טוב שלנו"
בסיום המשחק האווירה היתה בהחלט חגיגית, אך גם עדיין מתוחה מכיוון שההתמודדות מול הקנדים רק החלה. גיבור הערב, אמיר וינטרוב, אמר בסיום: "לפני המשחק ניסיתי להתרכז בעצמי, לא חשבתי על דודי. אני מאוד אוהב אותו, אבל חשבתי רק על עצמי לקראת המשחק הזה. דודי הוא השחקן הכי טוב שלנו כרגע".

וינטרוב (יניב גונן)
וינטרוב: "זה הרגע הכי גדול שלי, אני מגיע בשיא הכח ליום ראשון" (יניב גונן)
 

"ברגע שלקחתי את הסט הראשון שלי, הבנתי שיש לי סיכוי טוב מאוד לקחת את המשחק. אני ביכולת מצוינת כבר שנה, אני לא יודע אם זה המשחק הכי טוב שלי. שיחקתי נגד ראוניץ' בעבר, אז ידעתי שאני הולך להתמודד עם סרב גדול. ברגע שאתה מתחיל להחזיר זה מחליש את הסרב ולמזלי הצלחתי לעשות את זה היום. זה הרגע הכי גדול שלי, ללא ספק זה הניצחון הכי גדול שלי, עם היום הולדת והקהל היה מדהים. אני מגיע ליום ראשון בשיא הכוח".

קפטן הנבחרת, אייל רן, הוסיף: "אמיר הציל את היום, מגיעות לו כל המחמאות. יכול להיות שמשחק של דודי נתן לאמיר השראה, המלחמה שדודי נתן עזרה גם לאמיר וזה יעזור לכולנו ונתן לכולם השראה".

ראוניץ´ (יניב גונן)
ראוניץ´: "אין בעיה עם הירך שלי. הוא שיחק טוב ואני לא" (יניב גונן)
 

"לא אמרתי שום דבר מיוחד לאמיר לפני המשחק, הוא ידע בדיוק מה צריך לעשות מבחינה טקטית. אנדי ויוני יעלו מחר ואני סומך עליהם ועל האנרגיות שלהם, עם הקהל אני מאמין שהם יכולים לעשות זה. זאת תהיה מלחמה, המפגש הזה פתוח לגמרי ואני חושב שאנחנו יכולים לעשות את זה", הוסיף רן. 

יריבו של וינטרוב, מילוש ראוניץ', החמיא לווינטרוב וסיפר: "אין שום בעיה עם הירך שלי, אמיר שיחק מצוין היום וזה הקשה עליי. עשיתי כל מה שיכולתי כדי לחזור לכושר שהייתי לפני הפציעה אז הייתי בתקופה טובה, אבל היום זה היה משחק לא טוב שלי, בשילוב משחק טוב שלו. לפי היכולת היום וינטרוב יכול לטפס כמה צעדים למקום ה-150 בעולם לפחות, אבל טניס הוא לא רק לפי משחק אחד, ככה שהכל תלוי בו".

מערכה ראשונה: 5:7 לראוניץ'
וינטרוב פתח את המשחק עם שני אייסים, מול ראוניץ' שלא שיחק שלושה חודשים ולא הצליח לחבוט בכדור. טעות לא מחוייבת של הקנדי העלה את ויינטרוב ליתרון בדרך ל-0:1. ראוניץ' החזיר חבטות פתיחה נהדרת ונראה בדרך לניצחון קל, אבל וינטרוב נלחם וחזר מ-40:0 לשוויון. לבסוף ראוניץ' הצליח לעשות אייס ולגמור את הסיפור, 1:1.

ראוניץ´ (יניב גונן)
ראוניץ´ מגיש. הוא עושה את זה מדהים (יניב גונן)
 

טעות לא מחוייבת של וינטרוב קבעה 30:30 במשחקון השלישי ומיד הישראלי הוסיף שגיאה כפולה. לבסוף החובט הישראלי השני נלחם והשיג 1:2. וולי נהדר של וינטרוב נתן לו 0:15, אבל החבטות של ראוניץ' הכריעו את הכף וקבע 2:2. הקנדי התקשה לשמור על ריכוז לאורך כל הזמן ו-וינטרוב ניצל זאת כדי לעלות ל-2:3 מרשים.

ראוניץ' השווה ל-3:3 בקלות רבה מדי, עם עוד שני אייסים לאוסף. וינטרוב שוב חבט נהדר ועלה ל-3:4, כאשר הקנדי התקשה בראלים הארוכים. האייס השישי של ראונית' במשחק קבע 4:4, שוב זה היה קל מדי. וינטרוב הוכיח הרבה אופי שניצח במשחקון הבא על האפס וקבע 4:5. החובט הישראלי מספר 2 ידע שהוא צריך לשבור כדי לנצח במערכה, אבל שוב בקושי הגיע להגשות הפתיחה המרהיבות, שבעה אייסים לקנדי ו-5:5 במשחקונים. 

ווינטרוב (יניב גונן)
וינטרוב מנסה להגיע להגשה של ראוניץ' (יניב גונן)
 

וינטרוב סיים עוד ראלי ארוך עם ניצחון ו-15:30. שגיאה כפולה העניקה אפשרות שבירה לראוניץ', אבל וינטרוב שוב שמר על קור רוח. בהזדמנות השבירה השנייה וינטרוב כבר לא שיחק היטב והפסיד, 5:6 לקנדי. ראוניץ' כמובן לא איכזב במשחקון החשוב מכולם והבטיח 0:1 במערכות, אחרי סרב של 209 קמ"ש.

מערכה שנייה: 5:7 לווינטרוב
וינטרוב שוב הגיש בתקווה להחזיק מעמד וניצל טעויות של ראוניץ' כדי לקבוע 0:1. ראוניץ' שוב עשה את העבודה, אמנם לא בקלות רבה, אבל מספיק כדי שהניצחון במשחקון לא עמד בספק אמיתי. וינטרוב המשיך לשחק יפה עם ההגשות שלו ושמר עליהן שוב אחרי ראלי יפהפה, 1:2. וינטרוב הציג דקות נהדרות של טניס ועם חבטות גב יד נהדרות קבע 15:30 על ההגשה של ראוניץ', בדרך ל-1:3 ושבירה ראשונה.

ראוניץ´ (יניב גונן)
ראוניץ´. הציג עבודת רגליים חלודה מאוד (יניב גונן)
 

וינטרוב נכנס לקצב מצוין והמשיך במשחקון הבא עם המון ביטחון, בדרך ל-15:40 וניצחון במשחקון, 1:4.למרות ניסיון של וינטרוב לשבור שוב, הקנדי פשוט הפציץ וצימק ל-4:2. ברגע זה הגיע משחקון קריטי, כאשר ראוניץ' חייב לשבור ועלה ל-0:15, השווה ל-30:30 ועלה לנקודת שבירה. אבל וינטרוב נלחם כמו גדול ועם כמה נקודות ענקיות של מכת גב יד, אבל בסיום המשחקון הארוך ביותר במשחק, נשבר, 3:4 לווינטרוב.

וינטרוב (יניב גונן)
וינטרוב. כבר הצליח להשיג יתרון חשוב ואיבד אותו (יניב גונן)
 

וינטרוב הצליח לעלות ל-0:30 ומיד קיבל אייס נדיר נוסף, העשירי במשחק, ומיד עוד אחד, הפעם של 225 קמ"ש, ועוד אחד, בדרך ל-4:4. ראוניץ' המשיך במוומנטום, נראה הרבה יותר טוב מאשר מאז פתיחת המשחק, אבל וינטרוב נלחם את דרכו חזרה ועלה ל-4:5. מהלך גדול קבע 0:15 לישראלי, אבל מיד הקנדי חזר לחבטות הטובות ול-5:5. וינטרוב ניצח ועלה ל-5:6 במשחקון מעודד ויפה מאוד. חבטה מדהימה של וינטרוב העניקה לו שתי נקודות מערכה, אותה הוא ניצח 5:7.

וינטרוב (יניב גונן)
נבחרת הדייויס מתלהבת מהיכולת של וינטרוב (יניב גונן)
 

מערכה שלישית: 4:6 לווינטרוב
וינטרוב פתח נהדר עם המומנטום ועלה ל-0:1 מהיר עם ההגשות שלו, במשחקון הבא ראוניץ' הוכיח שהוא עדיין חזק וניצח בקלות, 1:1. וינטרוב המשיך את המגמה וניצח תוך דקות ספורות, 1:2. האייס החמישה עשר של ראוניץ' קבע 0:40  בדרך ל-2:2. ראוניץ' היה הראשון לתת סימנים ניסיון שבירה, כשעלה ל-15:30 ואז ל-30:40, אבל לא שבר ו-וינטרוב עלה ל-2:3 חשוב.

ראוניץ' שוב ניצח, למרות מלחמה ומכות נהדרות של וינטרוב, וקבע 3:3 בזכות ההגשות. וינטרוב נכנס טוב למשחקון הבא וניצח בקלות רבה, 3:4. הטניס של המחבט מספר 2 של ישראלי השתפר בכל משחקון. וינטרוב הגיע לנקודת שבירה במשחקון הבא והצליח לעשות את זה בזכות טעויות של ראוניץ', 3:5 לישראלי. וינטרוב עלה ל-15:40, כאשר הקנדי פשוט לא מתפקד. וינטרוב קבע 4:6 עם אייס ענקית.

וינטרוב (יניב גונן)
וינטרוב בחגיגה גדולה ברמת השרון (יניב גונן)
 

מערכה רביעית: 1:6 לווינטרוב
וינטרוב עלה בטירוף למגרש במטרה לסיים את ההתמודדות, אבל ראוניץ' הצליח לנצח בקושי את המשחקון. וינטרוב העיף את יריבו מפינה לפינה של המגרש וקבע 1:1 בקלילות נפלאה. הלחץ של ראוניץ' הורגש ו-וינטרוב עלה לשתי נקודות שבירה, בדרך לשבירה נוספת ו-1:2. וינטרוב המשיך לדהור ועלה ל-1:3 מדהים ומרשים, בזמן שראוניץ' נראה מיואש לחלוטין.

וינטרוב המשיך להציג טניס ענק ועלה ל-0:30 אחרי עוד חבטת גב יד אדירה, והמשיך ל-0:40 ו-1:4, שרשום עליו ניצחון גדול של וינטרוב בדרך. הישראלי המשיך עם היכולת ושבר על ההגשה בדרך ל-1:5, ממנו כבר היה ברור שאין דרך חזרה עבור הקנדי. פשוט טניס מדהים. עוד טעויות של הקנדי העייף נתנו לווינטרוב 0:15, 15:30, 15:40 וניצחון פשוט ענק!!

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */