יום שבת, 20.04.2024 שעה 17:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ורוצ'ינה השני או יהלום: אורמוש מול צומת דרכים

הרכש הקרואטי של הפועל עבר בנבחרות הצעירות, הציל 2 מאמנים מפיטורים, אך לא זכה לקרדיט בהיידוק. אנשי מקצוע מקומיים מהללים, רופניק לא מתלהב

|
קשטן מסתכל על אורמוש. הפך למגן בהיידוק (מור שאולי)
קשטן מסתכל על אורמוש. הפך למגן בהיידוק (מור שאולי)

להפועל ת"א היו הרבה מועמדים לחיזוק ההתקפה הקיץ. חלקם מרשימים יותר וחלקם פחות, אבל לאחר שהקשר/חלוץ הצ'כי, מרטין פנין, ביטל את הגעתו בשל חשש מהמצב הביטחוני בישראל, האדומים החליטו לקחת סיכון מחושב עם שחקן שאמנם מוגדר כמוכשר, אך מעולם לא שיחק מחוץ למדינה בה גדל, ונמצא באיזושהי צומת דרכים בקריירה שלו.

מירקו אורמוש, קשר כנף ימין שיחגוג ביום שלישי יום הולדת 23, נולד בעיר הנמל הציורית טרוגיר שבמחוז ספליט-דלמטיה בקרואטיה, עיר שמהווה יותר מוקד תיירות מאשר קרקע פוריה לספורט, מה שהוביל את השחקן הצעיר להתחיל את הקריירה שלו בעיר הגדולה ספליט, מרחק כ-16 קילומטרים ממקום היוולדו, במחלקת הנוער של המועדון האהוד ביותר בקרואטיה – היידוק.

עוד במחלקות הנוער של המועדון נחשב אורמוש לשחקן בעל פוטנציאל גדול, ולא בכדי הוא עבר בכל הנבחרות הצעירות של קרואטיה כשהוא רושם 3 שערים ב-18 הופעות. האדומים הצליחו להנחית את הקרואטי הצעיר בישראל בעקבות מו"מ מהיר באמצעות סוכניו, ויקי ואקנין וניר אמיר, כאשר הם שילמו 200 אלף יורו תמורת השאלתו לעונה ויוכלו לרכוש אותו תמורת 600 אלף יורו, אם ירשים.

הדעות לגבי עתידו של אורמוש בהפועל ת"א ובכלל חלוקות, אבל במועדון האדום יש היסטוריה של הצלחות לא מעטות עם שחקנים ממזרח אירופה וקרואטים בפרט, כשהאוהדים זוכרים בין היתר את דיאן רצ'וניצה ואת אהוב הקהל, דאבור רופניק.

רופניק זכה להרבה אהבה מהקהל האדום ונחשב לשחקן משמעותי בקבוצה שזכתה בדאבל בעונת 1999/2000. הקשר האחורי פרש מכדורגל ועבר לעמדת המאמן בשנים האחרונות, כאשר כעת הוא מאמן את NK BSK מהליגה השלישית בקרואטיה.

צפו באימון הראשון של מירקו אורמוש

רופניק נתן ל-ONE את חוות דעתו על הרכש החדש של האדומים: "לדעתי הוא שחקן בעל פוטנציאל, אבל קשה לי לראות אותו נכנס מהר ל-11 של הפועל. בעונה שעברה הוא שיחק הרבה כמגן ימני ולא היה טוב, לכן אני לא חושב שהוא שחקן שמתאים כרגע להפועל".

"הדעה שלי היא שרק שחקן שמשחק באופן קבוע ב-11 של היידוק או של דינמו מספיק טוב כדי לשחק בהפועל ת"א, וחבל שהם לא התייעצו איתי לפני שהחליטו לקחת אותו. אני מקווה שהם לא ייפלו איתו כמו עם ורוצ'ינה".

מירקו אורמוש (מור שאולי)
מירקו אורמוש. עבר בכל הנבחרות בקרואטיה (מור שאולי)
 

"בשורה התחתונה, אני יכול להגיד שהוא שחקן סולידי למדי ובעל פוטנציאל, אבל לא משהו יוצא דופן. אם הוא ישחק כקשר ולא כמגן, יכול להיות שהוא יצליח בהפועל", סיכם שחקן העבר של האדומים.

 
 החולשה שלו היא בפן ההגנתי, כי הוא שחקן התקפי מאוד שיודע לכבוש שערים. אורמוש טוב באחד על אחד, הוא לא הכי יצירתי במרכז השדה ואי אפשר לצפות שינהל את המשחק של הקבוצה, אבל הוא יכול ליצור מצבים באגף ולמסור לחלוצים 
 
 
 

מנגד, אנשי מקצוע קרואטים, שעוקבים אחרי היידוק ספליט בשנים האחרונות, מחזיקים בדעה שונה. יוריצה ראדיץ' מיומון הספורט הפופולארי בקרואטיה, "ספורטקיי נובוסיקס", מסקר את היידוק כבר שנים ארוכות וסיפר על אורמוש: "הוא שחקן נפלא עם יכולות טכניות מצויינות, הוא מהיר מאוד וגם בחור טוב ואינטליגנט".

"בעונה שעברה הוא שיחק טוב מאוד בהתחלה, אבל בחלק השני כל הקבוצה שיחקה לא טוב ובגלל זה האוהדים כעסו מאוד כשהקבוצה צברה רק 6 נקודות בחמישה משחקים. בסופו של דבר המאמן פוטר, והמאמן שהחליף אותו לא החזיק מאורמוש. כשהוא כבר נתן לו לשחק זה היה בעמדת המגן שהיא לא העמדה של מירקו", הוסיף ראדיץ'.

דאבור רופניק. לא התרשם מהרכש החדש של האדומים
דאבור רופניק. לא התרשם מהרכש החדש של האדומים
 

אחרי עונה טובה בקבוצת הנוער של המועדון הוקפץ ב-2007 אורמוש לבוגרים ובגיל 19 בלבד הציל את המאמן שלו מפיטורים כשבהופעת הבכורה שלו מול סלאבן קופרוינציה השיג נקודה יקרה להיידוק עם מבצע אישי שהסתיים בשער יפה.

עוד באותה עונה הושאל אורמוש לנובאיה מליגה נמוכה יותר שם כבש 6 שערים ב-13 הופעות. בעונה שלאחר מכן הפך לשחקן משמעותי בהיידוק וכבש 3 שערים ב-21 הופעות. היידוק סיימה במקום השני והגיעה גם לגמר הגביע המקומי.

כשנחת בנתב"ג היה אורמוש בהלם מכמות העיתונאים הישראלים, אבל קשה לומר שהתמודדות עם לחץ זרה לקשר הצעיר, שכן הוא כבר צלח כמה וכמה משחקים מלחיצים באצטדיון הגדול של ספליט בו 35,000 מקומות.

 
 אורמוש יכול להתפתח להיות טוב יותר, ויש לו פוטנציאל להגיע גם לנבחרת הבוגרת של קרואטיה. הוא נחשב לשחקן מהיר מאוד ויודע מה לעשות עם הכדור, אם ישחקו איתו בכנף ימין הוא יוכל להצליח בהפועל. הוא בהחלט מתאים לפתוח בהרכב של קבוצה בליגה האירופית. הפועל עשו עסקה טובה  
 
 
 

לאורמוש גם ניסיון אירופי נרחב יחסית, הן בנבחרות הצעירות של קרואטיה והן בזירה האירופית הקבוצתית, כששיחק עם היידוק בגביע אופ"א הישן כבר בשנת 2008. בתחילת העונה הנוכחית הודחו היידוק ואורמוש מהליגה האירופית על-ידי סטוק סיטי, יריבתה של מכבי ת"א בשלב הבתים, כשהקשר השלים 90 דקות במגרשם של האנגלים בהפסד 1:0.

"הבעיה עם אורמוש זה שהקריירה שלו נתקעה", הוסיף ראדיץ' והמשיך: "המאמן החדש חשב שהוא מגן ימני בעוד המאמנים הקודמים השתמשו בו בתור קשר. אני חושב שהוא יהיה טוב מאוד עבור הליגה האירופית, יש לו פוטנציאל גדול. האם הוא יגיע לנבחרת הלאומית בקרוב? קשה לדעת, זה תלוי איך הוא ישחק בהפועל".

בויאן וורוצ´ינה.
בויאן ורוצ´ינה. בהפועל מקווים שלא קיבלו עוד `חתול בשק`
 

"החולשה שלו היא בפן ההגנתי, כי הוא שחקן התקפי מאוד שיודע לכבוש שערים. אורמוש טוב באחד על אחד, הוא לא הכי יצירתי במרכז השדה ואי אפשר לצפות שינהל את המשחק של הקבוצה, אבל הוא יכול ליצור מצבים באגף ולמסור לחלוצים".

אם מדובר בשחקן כה מוכשר, נשאלת השאלה כיצד ויתרו עליו הקרואטים כל-כך בקלות ותמורת סכום נמוך יחסית. ראדיץ' מסביר: "בהיידוק לא רצו לתת לו עוד צ'אנסים, לא נתנו לו לשחק 4-5 משחקים ברצף, והוא שחקן צעיר שזקוק לגב ולביטחון מהמאמן, אבל לא היו סבלניים אליו. אם בהפועל יתנו לו לשחק ואם המאמן ייתן לו ביטחון, הוא יוכל להביא את האיכויות שלו לידי ביטוי".

מירקו אורמוש.  (מור שאולי)
מירקו אורמוש. בהיידוק לא רצו לתת לו עוד צ'אנסים (מור שאולי)
 

אורמוש הניף את הגביע המקומי עם היידוק ב-2010, ובתחילת העונה שעברה הספיק שוב להציל את מאמנו מפיטורים כשבמשחק חשוב כבש צמד שערים שהובילו את הקבוצה לניצחון. מאטו יורקיץ', סוכן שחקנים מוכר בקרואטיה שעובד הרבה עם היידוק ספליט, סבור גם הוא שהקשר הצעיר יכול להצליח אצל האדומים.

"אני חושב שאורמוש הוא שחקן ברמה גבוהה ואני מאד מחזיק ממנו", אמר יורקיץ' והוסיף: "המאמן האחרון לא ראה בו שחקן חשוב עבור הקבוצה וזו הסיבה שהם שחררו אותו, אבל למרות זאת אני חושב שמדובר שחקן טוב".

דרור קשטן. מירקו אורמוש יציל גם אותו? (שי לוי)
דרור קשטן. מירקו אורמוש יציל גם אותו? (שי לוי)
 

"אורמוש יכול להתפתח להיות טוב יותר, ויש לו פוטנציאל להגיע גם לנבחרת הבוגרת של קרואטיה. הוא נחשב לשחקן מהיר מאוד ויודע מה לעשות עם הכדור, אם ישחקו איתו בכנף ימין הוא יוכל להצליח בהפועל. הוא בהחלט מתאים לפתוח בהרכב של קבוצה בליגה האירופית והוא הוכיח זאת בעונה שעברה, לדעתי הפועל עשו עסקה טובה כי הם לא שילמו עליו הרבה כסף, ואם הם ידעו לטפח אותו הם ירוויחו", סיכם.

על הנייר, עושה רושם כי מדובר בהחתמה שעשויה להיות הצלחה גדולה. אורמוש הוא שחקן שפורץ הרבה על הקו ומבלה זמן רב בהתקפה, אבל גם עובד קשה ואוהב לשחק בנגיעה עם הרבה מסירות כפולות, 'דאבל-פס'. הקרואטי הצעיר ישחק לצד שחקנים בעלי יכולת התקפית גבוהה כמו נוסא איגייבור, עומר דמארי, טוטו תמוז ואלרואי כהן, מה שבהחלט יכול לעזור לו לפרוח.

עומר דמאיר וטוטו תמוז. קיבלו חבר חדש לחלק ההתקפי (שי לוי)
עומר דמארי וטוטו תמוז. קיבלו חבר חדש לחלק ההתקפי (שי לוי)
 

עם זאת, הקרואטי האחרון שנחת בהפועל ת"א, בויאן ורוצ'ינה, היה 'חתול בשק' שעלה לאדומים הרבה כסף. בהפועל לפחות למדו מלקחי העבר והפעם פעלו בצורה מחושבת כש'ביזבזו' רק 200 אלף יורו על השאלת הקשר, שמצידו ירוויח שכר יחסית לא גבוה, 150 אלף יורו.

המאמן שהביא את ורוצ'ינה, אלי גוטמן, לא הושפע מהנפילה עם שחקן הרכש הקרואטי שלו, ולדרור קשטן וקבוצתו נותר לקוות כי אורמוש יביא את הפוטנציאל שלו לידי ביטוי בצורה שתעזור לאדומים באירופה ובמאבק על תארים, ולא את כישורי 'הצלת המאמן מפיטורים' שרכש במולדתו.            

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */