יום שבת, 04.05.2024 שעה 09:56

"חוצפה להאשים את עומרי כספי בכישלון בליטא"

שמעון כספי, אביו של הפורוורד, מגיב לביקורות על בנו ותוקף: "פציעתו הודלפה ובאיגוד לא גינו". מליניאק? "עזות מצח של מאמן כושל ופרשן בינוני"

|
כספי במדי הנבחרת.
כספי במדי הנבחרת. "אף אחד לא יצא להגנתו" (שי לוי)

יומיים חלפו מאז הניצחון הדרמטי על נבחרת איטליה שסיים את דרכה של נבחרת הכדורסל של ישראל באליפות אירופה. המאמן, אריק שיבק וחניכיו כבר חזרו ארצה מליטא עם טעם מאוד חמוץ בפה אחרי שלושה הפסדים, ביניהם שתי תבוסות מול גרמניה וצרפת.

למרות פציעתו של כוכב הנבחרת, עומרי כספי, בזמן האליפות ולאחריה הוטחו האשמות רבות נגדו, חלקן בטענה שלא יצא עם חבריו לליטא בשל פציעה ברגלו שניטרלה אותו למספר שבועות. השחקן עדיין לא התאושש מהפציעה שאף מאיימת על האפשרות שיחתום בווילרבאן הצרפתית או בכל קבוצה אחרת בעת שהשביתה הגדולה ב-NBA עדין בעיצומה.

יש לציין כי כספי, שחקנה של קליבלנד, עדיין לא חתם על חוזה חדש בעקבות העובדה שהוא לא כשיר במאה אחוז וחושש לסכן את עתידו המקצועי אם יכפה על עצמו לשחק בתקופה הקרובה. בין טיפול פיזיותרפי כזה ואחר מנסה כספי לחזור לתלם בתקווה כי יוכל לפתוח את העונה הבאה כרגיל.

הביקורות החוזרות המשיכו והיום (רביעי) אביו של השחקן, שמעון כספי, החליט לענות לכולם. הוא שמע את אריה מליניאק תוקף אותו ואת בנו, את איגוד הכדורסל לא מגן על עומרי ובכלל. כספי האב החליט לשים סוף וירה לכל כיוון.

תחילה, לא הסתיר את זעמו ואמר בעקבות שני הטורים שכתב מליניאק בעיתון "ידיעות אחרונות": "מר מליניאק יצא בטור דעה לפני מספר ימים, לטענתו - חולק הטור ל-40 אחוזים דעה ו-60 אחוזים עובדות. אלא שהעובדות לא נכונות. הייתי יכול לתבוע אותו על לשון הרע אך לא עשיתי זאת כדי לא לתת לו במה. היום הוא יצא בכתבה נוספת. ביקשתי מאיגוד הכדורסל להגיב על ההשתלחויות של מליניאק בעומרי. המידע על פציעתו יצא מהנבחרת ואנו יודעים מי עשה זאת, זו בושה וחרפה ונבוא איתו חשבון".

עומרי כספי עם בנו. &qout;פציעתו יצאה החוצה, זו בושה וחרפה&qout; (קובי אליהו)
שמעון כספי עם בנו. "פציעתו יצאה החוצה, זו בושה וחרפה" (קובי אליהו)
 
עוד הוסיף שמעון כספי בכעס: "מדובר בפרשן בינוני במקרה הטוב, שמתוך תשוקה להאדיר את טורו הבינוני ומטה מצא כי בעיית הנבחרת נעוצה בחסרונו של בני הפצוע מתוך ניסיון נבזי לקשור את כישלון נבחרת ישראל בהתחמקות כביכול מצד עומרי. עומרי שחקן NBA שמהווה סמל ודוגמא לעבודה קשה, הקרבה, הישגיות ויותר מכל תרומה לקהילה. זוהי עזות מצח וחוצפה מצידו של מאמן כושל בעברו לדרוש משחקן פצוע שיקריב את גופו ועתידו למשחק הכדור. מר מליניאק העדיף להאשים את עומרי בכישלון הנבחרת במקום לבדוק מדוע ואיך נכשלה הנבחרת וזה נקרא 'עיתונאי מטעם".

 
 שמעון כספי: אם עומרי ייקלע שוב לסיטואציה דומה בעתיד הוא לא יסכן את גופו ועתידו בגלל פרשנות זולה. איך אומרים מר מליניאק? `הכלבים נובחים והשיירה עוברת' 
 
 
 

"לעצם הדלפת המידע על פציעתו של עומרי נודע לנו מתוך שיחה עם דובר הנבחרת מי האיש, מקרה חמור של הדלפה מכוונת שעליה יש חיסיון רפואי, ועדיין איש מאיגוד הכדורסל לא יצא לגנות את האירוע. מר שיבק העדיף למסור שהוא כועס על כך שמאשימים את הנבחרת. הייתי מציע למר שיבק לדבר עם הדובר שלו לפני", המשיך שמעון.

אריק שיבק (שי לוי (כתב))
אריק שיבק בליטא. "שידבר קודם עם הדובר שלו" (שי לוי)
 
"איש משחקני נבחרת ישראל לא יצא לגנות את האירוע. לפני היציאה לליטא העדיפו בנבחרת לומר כי גם בלי עומרי ישנה הנבחרת לא בנויה על שחקן בודד ואני מסכים עם כך, אך כאשר הנבחרת נכשלה ידעו כולם לברוח ולהאשים את בני", הוסיף האב.

"עומרי לא יסכן עצמו בגלל פרשנות זולה שלך"
כספי הזועם המשיך ועקץ בפנייה אישית: "מליניאק, איפה אתה היית לפני שנתיים? אני רוצה להזכיר לך שעומרי כספי נבחר בדראפט של ה-NBA, פעם ראשונה בהיסטוריה שישראלי נבחר לליגה הטובה בעולם. אנו אלה (ההורים) שייעצנו לעומרי כמו הרבה מאוד עצות בעבר שהביאו אותו בסופו של דבר ל-NBA מה שלא ניתן לומר עליך ועל מאמנים רבים. ייעצנו לו אז לא להגיע לנבחרת אלא להכין את עצמו לליגה הטובה בעולם מבחינה פיזית ומנטאלית וזאת כדי שייצג אותנו בכבוד וגם אותך מר מליניאק. הוא אף זכה באותה שנה להיות באולסטאר ועל כך אני גאה".

נבחרת ישראל (שי לוי (כתב))
פניני, בלו, הלפרין ואליהו מאוכזבים. "הנבחרת נכשלה וכולם ברחו להאשים את בני"
 

"מר מליניאק, קראתי את תגובתך לבחירת בני בדראפט 2009, העדפת לכתוב כי לסקרמנטו לא היית שולח את בנך ובטח לא לחקות את הוריו של כספי. אנחנו הצלחנו איפה שאחרים לא, זה NBA, לא רמת השרון. אתה מבין למה אתה לא מאמן אלא פרשן בינוני ומטה במחיר של 100 שקלים לטור? הבן שלי ב-NBA ועל כך גאוותי ושל הרבה מאוד ישראלים, יהודים ואחרים בעולם".

לסיום שלח שמעון גם מסר ברור: "אם עומרי ייקלע שוב לסיטואציה דומה בעתיד הוא לא יסכן את גופו ועתידו בגלל פרשנות זולה שלך ושל אחר. איך אומרים מר מליניאק? 'הכלבים נובחים והשיירה עוברת'".

כספי (רויטרס)
כספי במדי סקרמנטו בעונה שעברה. "זה ה-NBA, לא רמה"ש" (רויטרס)
 
תגובות לדבריו של שמעון כספי
אריה מליניאק אמר בתגובה: "העניין זה לא אריה מליניאק אלא האם עומרי כספי יכול או לא יכול היה לשחק בליטא? ההתעסקות איתי היא דרך נלוזה להסיט את הדיון מעומרי כספי לעניינים שאינם קשורים בכלל. אני שמח בהצלחות של עומרי כספי ב-NBA כמו כולם. מהתגובות של מאות אנשים כולל שחקנים, מאמנים, רופאים ומטפלים כולם באותה תחושה שרק התחזקה בי לאור ההתנפלות עליי, שאילו היה מדובר בסדרת גמר NBA עומרי היה משחק. אני מאחל לו הצלחה".

יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני, ציין: "מאמן הנבחרת, אריק שיבק, הבהיר בעבר כי לא איגוד הכדורסל ולא המאמן ייקחו על אחריותם שיתוף של שחקן פצוע ואין לי ספק שאם עומרי היה כשיר הוא היה משקיע את כל כולו בקמפיין הנבחרת. עומרי כספי היה ויהיה שחקן מאוד חשוב ומרכזי בנבחרות ישראל ואין לי ספק שהוא ימשיך לתרום לכדורסל הישראלי ולנבחרות עוד שנים רבות".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */