יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הפרח של מכבי ת"א באגף ימין: ורד מלבלב בצהוב

המגן שפגש את פנאתינאיקוס הוריד את התלתלים בשביל הקבוצה, יש לו ממוצע בגרויות גבוה ונמצא בנסיקה. מאמניו מסכימים: "הוא יגיע לנבחרת"

|
ורד. הצטיין מול פאו, מכבי קרובה לבתים (יניב גונן)
ורד. הצטיין מול פאו, מכבי קרובה לבתים (יניב גונן)

בסיבוב הראשון של העונה שעברה יצאה מכבי תל אביב למשחק חוץ בקרית אליעזר מול הפועל חיפה. משחק שעל הנייר היה אמור להיות קל הסתיים ב-0:0 ועם הרבה מזל לחניכים של המנג'ר דאז, אבי נמני, שהיו קרובים לספיגת שער.

אחת הסיבות שמכבי לא נראתה טוב באגף שמאל שלה היה המגן הימני של האדומים מחיפה, עומר ורד. המגן בן ה-21, שגדל במחלקות הנוער של מכבי תל אביב, נחת בחיפה בקיץ שעבר אחרי עונה בסקציה נס ציונה.

"הלכתי בכלל לראות את אחד החלוצים של נס ציונה, אבל ורד תפס לי את העין", סיפר ל-ONE מאמן הפועל חיפה, ניצן שירזי, שהחליט כבר בקיץ לעשות את כל המאמצים להביא אותו לחיפה.

ורד, שקיווה לחזור לקרית שלום, נאלץ למצוא קבוצה נוספת שתסכים לשאול אותו, אחרי מסע הרכש שעשו הצהובים כשעל משבצת המגן הימני נחת קלמי סבן.

כבר באמצע העונה שעברה, זמן קצר אחרי בואו של מוטי איווניר למכבי תל אביב בינואר, הוא קיבל את המלצתו של עוזרו גדי כרמלי להחזיר בקיץ את עומר ורד. המגן ששיחק במרבית העונה שעברה בהרכב הראשון של חיפה נחת בקיץ במועדון נעוריו והתחרה על חולצת ההרכב עם קלמי סבן.

 
 חבריו של ורד זוכרים היטב כיצד התקשה להיפרד מהשיער המקורזל שהיה לו בצעירותו, בזכותו כונה על שמו של קרלוס ואלדרמה הקולומביאני, עד שהוחלט כי כל השחקנים חייבים להיות עם שיער קצר 
 
 
 

ביום חמישי שעבר ורד הוכיח מדוע רכש את חולצת ההרכב הראשון. אחרי 20 דקות של משחק, אחד השחקנים היותר חשובים של פנאתינאיקוס, סבסטיאן לטו הארגנטיני, איבד את שלוות המשחק שלו. ורד לא נתן לו לזוז וגבר עליו כמעט בכל קרב קרקע ואוויר. לטו הושתק ואיתו כל הקו השמאלי של היוונים. הערב (חמישי) ב-21:15 ורד יתבקש לעשות את אותה העבודה ובמכבי מודים: "אנחנו סומכים עליו".

שירזי מפרגן, רפי כהן מתלהב ועובדיה יוצא מגדרו
בגיל שש הגיע ורד עם אמו תמי ואביו אילן לקרית שלום, שם החל את צעדיו הראשונים בכדורגל. עד שהגיע לקבוצת הנוער שיחק ורד כחלוץ, קיצוני ימני וקשר, אך לבסוף, מאמנו בקבוצת נערים ב', רוני "במבי" מאיר, הבין שהכשרון של הילד בצד ימין יבוא לידי ביטוי בעמדת המגן.

עומר ורד עובר (יוסי ציפקיס)
ורד גובר על סוטיריס ניניס (יוסי ציפקיס)
 

ורד התקדם, הפך להיות המגן של נבחרות הנוער וסומן כפוטנציאל אדיר. "עומר היווה חלק מרביעיית ההגנה של קבוצת נוער מצויינת", מספר מאמנו במחלקת הנוער, איציק עובדיה. "מעבר להיותו שחקן מוכשר עם יכולות פיזיות מעולות, הוא היה שחקן אינטליגנט, מבין עניין ואחד שרוצה ללמוד".

"הוא ידע לקחת את התקופות היותר לחוצות בפרופורציה הנכונה. כאשר עשינו אימון שחרור הוא היה מבקש להישאר לעבוד על ההרמות ועל הכנסות ככדורים. אלו דברים שעושים למאמן כיף להדריך אותו".

עומר ורד (יוסי ציפקיס)
עומר ורד (מספר 27). עובדיה: "כיף להדריך אותו" (יוסי ציפקיס)
 

כשסיים את דרכו במחלקת הנוער של הצהובים החליט ורד שהוא רוצה דקות משחק בקבוצה בוגרת. באותו זמן מכבי לא היתה אופציה כשיובל שפונגין עוד אייש את העמדה. ורד הבין במהרה שכדי לשחק הוא צריך לחפש קבוצה צנועה יותר ובסופו של יום נחת בנס ציונה. תחילה נאלץ להתמודד על חולצת ההרכב עם המגן הימני הוותיק סולימאן עמאר שהגיע מהפועל חיפה. אחרי מספר משחקים זכה ורד בחולצה ומאז פתח באופן קבוע בכל משחקיו של המאמן רפי כהן.

"אני מאמן וותיק וכשראיתי את ורד באימון הראשון ידעתי שאני רוצה אותו בקבוצה שלי", סיפר כהן. "הוא מצא חן בעיניי גם בגלל האופי שלו וגם בגלל הרצון שלו להתאמן ולהתקדם. זה מה שראיתי אצלו מההתחלה".

אם תשאלו את כל חבריו ומאמניו לאורך הקריירה מהי התכונה הבולטת של ורד הצעיר, התשובה שתתקבל תהיה 'חוכמת משחק'. "הוא שחקן חכם, אינטליגנט במגרש וגם מחוצה לו, מחמיא לו שירזי.

עומר ורד (יניב גונן)
ורד. שירזי: "שחקן חכם במגרש ומחוצה לו" (יניב גונן)
 

"אני חושב שהנקודות החזקות של עומר באות לידי ביטוי קודם כל בגלל שהוא מגן טבעי", מוסיף עובדיה. "הוא מכיר את התפקיד על בוריו. יש לו איכויות מדהימות: פיזיות, מהירות וכוח. תמיד יש לו מוטיבציה גבוהה. אני בטוח שבתוך מכבי תל אביב הוא מרגיש נוח. זה יתרון אדיר במועדון כזה שהוא לחוץ מטבעו".

מנגד, שלושת המאמנים מודים שיש לוורד עוד מה לשפר בחלק הקדמי. "הבנת המשחק זו הנקודה החזקה שלו. לעומת זאת, הוא חייב לשפר את ההרמה האחרונה", מציין שירזי. רפי כהן מסכים איתו: "הנקודות לשיפור שלו הן יכולות ההתקפה, המסירה האחרונה והתזמון. אין לי ספק שזה משהו שעם הזמן הוא ישפר כי יש לו רמת אינטליגנציה גבוהה מאוד".

"אם הוא יצליח לסגל לעצמו יכולות לשחק גם כקשר בצד ימין, זה ישדרג אותו", טוען עובדיה. "בשפה המקצועית אנחנו קוראים לעומר מגן מודרני. הוא תומך בהתקפה ומבין את המשחק. הוא שיפר מאוד את היכולת ההגנתית. בעיניי הוא מזכיר במקום מסויים את יובל שפונגין".

עומר ורד (יוסי ציפקיס)
ורד. "מזכיר את שפונגין" (יוסי ציפקיס)
 

עובדיה המשיך: "עומר עשה תהליך כשסיים את הנוער של מכבי תל אביב ורצה דקות משחק. הוא הלך לנס ציונה ומשם לניצן שירזי בהפועל חיפה וגם שם עשה התקדמות גדולה. הוא הגיע בשל למכבי תל אביב ויכול להיות שאם לא היה עושה את המסלול הזה הוא לא היה מוצא את הדרך להרכב מכבי. לפעמים מי שמנסה לקפוץ שלוש מדרגות ביחד לא מצליח וזה מוציא אותו מהתמונה. המסלול של עומר הוא המסלול הנכון להרבה מאוד שחקנים צעירים".

ואלדרמה הצעיר עם ממוצע 103 בבגרויות
איווניר, שהחליט ללכת על פי החזון של הבעלים מיץ' גודלהאר, בחר להשיב את ורד לשורות הקבוצה כחלק מהמהפכה הצעירה. תחילה, במשחקים הראשונים באירופה העדיף איווניר את הניסיון של סבן, אך מהר מאוד הבין שאת הפוטנציאל הטמון במגן הצעיר אסור לאבד.

"לא האמנתי שהוא יחזור למכבי ויכבוש את המקום בהרכב הראשון", מודה שירזי. "זה היה מהיר, אבל ברור שבשלב מסוים זה יקרה. הוא מתאים לקבוצה הצעירה של איווניר ויכול לעזור לה. זה מביא סיפוק גדול מאוד גם במחלקת הנוער וגם בקבוצה הבוגרת כששחקן שגדל במחלקת הילדים והנוער של המועדון משחק כעת בבוגרים", הוסיף עובדיה.

עומר ורד מקבל הזדמנות בהרכב (איתי חסיד)
ורד ב-2008. קיצץ את התלתלים (איתי חסיד)
 

חבריו זוכרים היטב כיצד התקשה להיפרד מהשיער המקורזל שהיה לו בצעירותו, בזכותו כונה על שמו של קרלוס ואלדרמה הקולומביאני, עד שהוחלט כי כל השחקנים חייבים להיות עם שיער קצר.

"עומר שמחוץ למגרש שונה מזה שעל המגרש. הוא שקט, צנוע ואין מישהו אחד שלא מת עליו", אמרו חבריו לקבוצה. את דרכו לקרית שלום וחזרה הוא עושה בדרך כלל מלווה בחברו מהילדות, שרן ייני.

את הביטחון והשליטה על כר הדשא מחליפה הצניעות. הוריו של המגן הצעיר לא ויתרו לו במקום שהרבה הורים אחרים מוותרים לילדיהם - לימודים. "מהזווית החברתית לא יצא לי לאמן הרבה שחקני כדורגל שממוצע הבגרויות שלהם הוא מעל 100", אמר עובדיה. "הוא בא מבית שמקפיד על חינוך, כבוד למערכת, למאמן ולקבוצה. כל הזמן שואלים מה זה להיות מכביסט. הוא נולד לתוך זה. מצד שני אפשר לראות בחור צנוע שמחובר לחברים שלו. מבין את העבודה ונהנה להתאמן".

רפי דהן, עומר ורד ושרן ייני (יניב גונן)
ורד וייני. חברי ילדות (יניב גונן)
 

"במכבי שמחים לראות שחקני בית צעירים ויש לו ממי ללמוד. קלמי סבן שמשחק בתפקיד הזה עשה קריירה מכובדת מאוד. אני חושב שעומר מרוויח מזה אני שמח לראות אותו משחק שם", הוסיף עובדיה.

ורד זוכה ללא מעט מחמאות מהצוות המקצועי. איווניר וכרמלי לא מפסיקים לכוון, להדריך ולתמוך במגן שעבור האוהדים הפך לאחד האהודים ביציע. במכבי מדברים על המגן הבא לא רק של הקבוצה אלא של הנבחרת.

"הוא שחקן ששיחק בנבחרות ישראל וזה יהיה טבעי בעיניי אם בעתיד הלא רחוק הוא יגיע גם לנבחרת הבוגרת. הייתי מאחל לו שהדברים יקרו בהדרגה. אין קיצורי דרך. סבלנות ועבודה קשה והדברים יקרו מעצמם", אמר עובדיה. שירזי הצטרף לאיחולים ושלח רמז עבה למאמן הנבחרת, לואיס פרננדז: "אין סיבה שעומר לא יהפוך להיות המגן של הנבחרת בעתיד".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */