יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:27
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

חוזרים לסופרלנד: רכבת ההרים של הפועל ראשל"צ

פרוייקט פתיחה העונה: עם בעלים אופטימי, סגל צעיר וניחוח של פעם, העולה החדשה חולמת על הישרדות. הכירו את המועדון שמאמין שהוא הולך להפתיע

|
דייויד גומז, ניסן יחזקאל ואוהד כהן. כתום עולה?
דייויד גומז, ניסן יחזקאל ואוהד כהן. כתום עולה?

הפועל ראשון לציון עלתה בסיום העונה שעברה לליגת העל לאחר שמונה שנות גלות בליגה השניה והשלישית ובמועדון מעיר היין יודעים שהמטרה הראשונית היא קודם כל לתקוע יתד בליגה הבכירה ולהישאר בה מספר שנים, לא כמו קבוצות אחרות שעשו את הנדנדה וירדו בחזרה לליגת המשנה כלעומת שבאו.

למועדון הכתום יש את הכלים לעשות זאת בזכות בסיס יציב של שחקנים אשר שיחקו יחד מספר שנים, כך שמה שהמאמן ניסן יחזקאל צריך היה לעשות לפני פתיחת העונה היו חיזוקים נקודתיים על מנת להתאים את רמת הקבוצה לליגה אליה היא מצטרפת. השלד נשמר ברובו וימשיך לשתף פעולה באצטדיון "הברפלד" המטופח.

עובר ושב: גומז נשאר כתום, אוהד כהן ואסי בלדוט הצטרפו
מיד עם סיום העונה וההעפלה לליגה הבכירה, עטו מספר קבוצות על דייויד גומז, כוכבה הברזילאי של ראשל"צ, שבקרוב יהפוך לישראלי מתוקף נישואיו.

גומז, שכבש 15 שערים בעונת העלייה, היה על סף סיכום ב-מ.ס. אשדוד ועשה לבסוף פניית פרסה חדה שהשאירה אותו במועדון.

צפו בניסן יחזקאל פותח עונה

מי שישחק לצידו של גומז בחוד ההתקפה יהיה חלוץ בשם סינדו דוסו מחוף השנהב, ששיחק בשנים האחרונות בליגה ההונגרית הבכירה וצפוי להוסיף מימד פיזי לחלק הקדמי.

בין הקורות התחלפו הכהנים - מאיר כהן עזב לאחר חצי עונה מוצלחת בכתום לטובת מכבי אום אל פאחם ובמקומו הגיע אוהד כהן, שצפוי להוסיף הרבה ניסיון לחלק האחורי. אלביס מסיץ' הגיע מז'לז'ניצ'אר הבוסנית ונראה כמו חיזוק נפלא לחלק האחורי של הקבוצה.

 
 המטרה של הקבוצה ברורה - להישאר בליגת העל. פשוט זה בטוח לא יהיה. היתרון של המועדון הזה הוא שבשנים האחרונות הוא הפך להיות מסודר מאוד עם הכניסה כבעלים של רביב ספיר ורון חדד 
 
 
 

גם עמירן שקלים הצטרף למועדון מעיר היין וימלא את החלל שהותיר איסלם כנעאן בעמדת המגן השמאלי. אסי בלדוט, אחד מסמליה של בני יהודה, החליט לאחר חצי שנה באדום של הפועל חיפה להמשיך בצבע הכתום והגיע אף הוא לראשל"צ, כשריף מסיקה הגיע אחרי עונה טובה מהפועל הרצליה. בראשל"צ עשו מאמצים גדולים להשאיר בשורות הקבוצה את צמד המושאלים ממכבי והפועל ת"א, ליאור ברטקובסקי ואיתי אלקסלסי והצליחו.

את הקבוצה ימשיך להדריך מי שהעלה אותה לליגה הבכירה, ניסן יחזקאל, כשלצידו יסייעו עוזרו שרון מימר, מאמן השוערים משה מרכוס, שכיכב בעברו במכבי ת"א ומאמן הכושר אורן מחנאי. תקציב הקבוצה לעונת המשחקים הקרובה יעמוד על 12 וחצי מיליון שקלים.

אלביס מסיץ´ חוגג את השוויון הדרמטי (יוסי ציפקיס)
אלביס מסיץ´. חיזוק מבוסניה (יוסי ציפקיס)
 

בדרך למעלה: השחקנים שעלו ממחלקת הנוער
בראשל"צ בורכו במחלקת נוער טובה מאוד שמצמיחה שחקנים טובים. קבוצת הדגל של המחלקה זכתה בגביע המדינה לפני שנה. שחקנים כמו גל ספיר, גיא משפתי, ירין חלפון וליאור ברטקובסקי היוו חלק משמעותי כבר בעונה שלאחר מכן בקבוצה הבוגרת עימה העפילו לליגת העל.

העונה הצטרפו מקבוצת הנוער עומר אצילי, שנראה מצויין במשחקי ההכנה של קדם העונה וירין חלפון. כ-350 מנויים כבר נמכרו ובעקבות העובדה שהקבוצה שיחקה בשנים האחרונות בליגות הנמוכות, אין למועדון כמות קהל גדולה שראויה לקבוצה הבכירה של העיר הרביעית בגודלה בישראל ומרבית חובבי הספורט בעיר היין מתחלקים באהדתם בין הקבוצות התל אביביות.

ניסן יחזקאל (שי לוי)
ניסן יחזקאל. מוערך בראשל"צ (שי לוי)
 

מחירי המנויים נעים בין 400 ש"ח לחיילים ולנוער ועד 650 ש"ח למבוגרים. במהלך העונה יעמדו מחירי הכרטיסים למשחקים על 30 ש"ח לחיילים ונוער ו-60 ש"ח למבוגרים. במשחקים מול ארבע הקבוצות הגדולות, מכבי חיפה, מכבי ת"א, הפועל ת"א ובית"ר ירושלים, יעמדו המחירים על 40 ו-80 ש"ח בהתאמה.

יש לציין כי המתקן בראשל"צ הינו חדיש יחסית ונחשב כנוח ומסביר פנים לאוהדי הכדורגל, שישמחו לשוב לאצטדיון המטופח ששוכן בסמוך לסופרלנד. המגרש בראשל"צ, אשר נקרא על שמו של חיים הברפלד, לשעבר מזכ"ל ההסתדרות ויו"ר ההתאחדות לכדורגל, מכיל כ-6,000 מקומות ולא נדרשו בו כל שינויים לקראת העפלתה של הקבוצה לליגת העל היות והוא עומד בתקנים האירופיים.

גל ספיר (יוסי ציפקיס)
גל ספיר. תוצר מחלקת הנוער והבן של הבעלים (יוסי ציפקיס)
 

רמי גרשון: "המועדון הזה הוא יותר ממשפחה עבורי, מתגעגע"
אין הרבה קבוצות ששיחקו בשמונה השנים האחרונות בליגה הלאומית והארצית ויכולות להתגאות בייצוא של שחקנים לחו"ל בתקופה בה הדירו רגליהן מליגת העל. לראשל"צ יש שחקן שמככב בליגה הבלגית בשנתיים האחרונות ובשנה האחרונה אף הפך לשחקן הרכב קבוע אצל לואיס פרננדז בנבחרת ישראל. שמו הוא רמי גרשון, בלמה של קורטרייק.

גרשון בן ה-23 סיפר ל-ONE: "המשמעות של הפועל ראשל"צ עבורי היא יותר מבית, חברים ומשפחה. העברתי את כל שנות ילדותי שם, מגיל 6 עד גיל 20 ואני באמת מתגעגע לשם בכל יום".

ברטקובסקי (יניב גונן)
ברטקובסקי. ראשל"צ הצליחה להשאיר אותו (יניב גונן)
 

"שמחתי כשהם עלו בסיום העונה האחרונה לליגת העל. אני זוכר שבגיל 16 נכנס אלינו מנהל מחלקת הנוער בזמנו לחדר ההלבשה ואמר שהוא מאמין שהקבוצה שלנו תחזיר את המועדון לליגת העל. הוא אמנם פספס בשנה אבל אני מאושר שראשל"צ שבה לליגה שלה היא ראויה".

"המטרה של הקבוצה ברורה - להישאר בליגת העל. פשוט זה בטוח לא יהיה. היתרון של המועדון הזה הוא שבשנים האחרונות הוא הפך להיות מסודר מאוד עם הכניסה כבעלים של רביב ספיר ורון חדד. אני מאמין שלמרות שהמשימה לשרוד בליגת העל תהיה לא קלה הם יעשו את זה ויתקעו בה יתד".

רמי גרשון מול קראסיץ´ (שי לוי)
רמי גרשון מול קראסיץ´. הגיע מראשל"צ לאירופה ולנבחרת (שי לוי)
 

איתן שלום הוא אחד השחקנים היותר מזוהים עם הפועל ראשל"צ: "אני מברך את המועדון הזה. בשנים האחרונות הגיעו אנשים שמשקיעים מזמנם ומכספם הפרטי לטובת המועדון ומגיע להם כל הכבוד על כך. בשנים האחרונות אני קצת פחות מעורב אבל ככל הנראה קורים שם דברים טובים מאוד והצוות המקצועי עושה עבודה מצויינת".

"הציפייה היא שהקו הזה יימשך והקבוצה תתקע יתד בליגת העל. צריך באמת לשבח ולברך את כל מי שסובב את המועדון הזה. מהאפסנאי ועד לאחרון השחקנים דרך הבעלים. עיר כמו ראשון לציון, שמונה 250,000 תושבים ראויה לקבוצה בליגת העל ללא ספק. אני מקווה לראות הרבה שחקני נוער מקומיים כובשים את המקום בהרכב ומצעידים את הקבוצה להצלחות ואולי השנה אני אשוב ליציעים ואתמוך".

איתן שלום (ONE)
איתן שלום. "העיר ראויה לקבוצה בליגת העל"
 

קובי מוסא: "שחקנים ייתנו את החיים אחד בשביל השני"
קובי מוסא עבר חצי עונה לא פשוטה בהפועל אשקלון בעונה שעברה אולם את החלק השני שלה העביר כבר בראשל"צ, עימה חגג העפלה לליגת העל וכעת מהווה נדבך חשוב בהרכב של ניסן יחזקאל.

מוסא אמר: "מגיע לראשל"צ להיות בליגת העל. הייתי בכמה קבוצות בקריירה שלי ובאמת שאחרי ארבע הגדולות בליגה יש כאן את התנאים הכי טובים להצליח, אם זה מבחינת מתקנים מצויינים ואנשים נפלאים שסובבים את המועדון הזה, קהל גדול ותומך שאני מקווה שהוא רק יילך ויגדל".

"יש כאן פוטנציאל. לא יהיה קל להישאר העונה בליגת העל. אנחנו קבוצה שעלתה מהליגה הלאומית ויש שלוש יורדות כך שהמטרה היא קודם כל להישאר בליגה. העונה עדיין לא התחילה ומוקדם לצאת בהצהרות. יש קבוצה מגובשת עם אחלה אנשים ושחקנים שייתנו את החיים אחד בשביל השני".

ברוכיאן (יוסי ציפקיס)
קובי מוסא. "יש כאן פוטנציאל" (יוסי ציפקיס)
 

את מוסא יגבה בין הקורות שוער סגל נבחרת ישראל בעבר הלא רחוק, אוהד כהן, אשר ישמש גם כקפטן הקבוצה הכתומה: "יש לנו קבוצה שמורכבת משילוב של מספר שחקנים ותיקים בעלי ניסיון לא מועט בליגת העל לצד כמות נכבדת של שחקנים צעירים וכשרוניים שעתידם לפניהם שיכולים להגיע רחוק מאוד".

"ככל שיעבור הזמן נהיה יותר חכמים כדי לדעת האם השילוב הזה באמת הוכיח את עצמו. אני חושב שהישארות בליגת העל הינה בהחלט מטרה ריאלית עבורנו. הדרך בה המועדון הזה צועד, עם האנשים שסובבים אותו, יצעידו אותו למקומות גבוהים הרבה יותר. גם אני מאמין בדרך איטית של צעד צעד וכך צריכה להיות ההתקדמות שלנו".

"כישלון יהיה כמובן ירידה לליגה הלאומית והצלחה בעיניי תהיה הישארות בליגה, אבל הצלחה גדולה, שאני מאוד מצפה לה, תהיה השתלבות במקומות 1-8 שיובילו לפלייאוף העליון".

שי חדד בועט לשער של אוהד כהן (יוסי ציפקיס)
אוהד כהן. "הצלחה גדולה תהיה השתלבות במקומות 1-8" (יוסי ציפקיס)
 

החיבור עליו מדברים בראשל"צ בין השחקנים הוא באמת משהו מיוחד בו ניתן לחוש באימוני הקבוצה. מספר לא מועט של שחקנים משחקים ביחד כבר מספר שנים ויוצרים אווירה חברתית נפלאה.

לא הרבה קבוצות יכולות להתהדר בעובדה שמספר אוהדים התארגנו יחדיו וקבעו את חופשת הקיץ שלהם למועד ומיקום מחנה האימונים של קבוצתם האהודה, אולם זה מה שקרה בראשל"צ, כשבודפשט הגשומה זכתה לשמוע את קריאות ה"כתום עולה".

האוהדים שליוו את הקבוצה להונגריה זכו להצטרף לחניכיו של ניסן יחזקאל בקידוש אותו ערכו בבית המלון ביום שישי. בין האוהדים היה גם בנו של המאמן, הזמר מן יהל יחזקאל, אשר מיד לאחר הקידוש אירגן ערב קריוקי בשיתוף האוהדים. מי שכיכב עימו בשירה היה הקשר דור הלוי. במהלך אותו ערב חגגו הכתומים את יום הולדתו ה-50 של מאמן השוערים, משה מרכוס, והפתיעו אותו במסיבה.

אוהדי ראשל&qout;צ (יניב גונן)
אוהדי ראשל"צ. ליוו את הקבוצה להונגריה (יניב גונן)
 

רביב ספיר: "מקווה להתברג בפלייאוף העליון"
הבעלים של הקבוצה בשלוש השנים האחרונות, רביב ספיר, נשמע לקראת עונת הבכורה שלו בליגת העל: "יש לנו קבוצה טובה שתפתיע. יש רבים שחושבים שקבוצה שעולה מהליגה הלאומית היא באופן אוטומטי מועמדת לירידה ואני מאוד מקווה שאנחנו נוכיח אחרת".

"יש לנו קבוצה שמושתתת על שחקנים צעירים רבים שעדיין לא מוכרים אבל אני מניח שבתום העונה הרבה מהם יהיו מוכרים מאוד ושהקבוצה הזו תיראה בדיוק כמו שאנחנו רוצים לראות אותה: רעבה, עובדת, נלחמת. קבוצה שתוכיח שגם לצעירים יש הרבה מה להגיד".

"אני מקווה שנצליח להתברג בפלייאוף העליון וגם אם לא אז שנתמקם מספר מקומות מתחת לפלייאוף העליון אבל שנהיה מספיק רחוקים מקרבות ההישרדות. אני מאמין שזה אכן מה שיהיה".

רביב ספיר, גב צור, רון חדד וניסן יחזקאל (משה חרמון)
רביב ספיר (מימין). "מקווה שנתברג בפלייאוף העליון" (משה חרמון)
 

בראשל"צ יש קבוצה שממשיכה על אותו בסיס קיים שעובד יחד זה מספר שנים. התוצאות הטובות במשחקי ההכנה והרכש שהגיע עם הצטרפותו של סינדו דוסו גורם לאנשים רבים לדמיין עונת בכורה בליגת העל שתהיה זהה לזו המוצלחת שעשתה עירוני קרית שמונה בעונה שעברה.

אם זה יקרה אז אוהדי הכדורגל בישראל ישננו היטב שמות כמו גל ספיר, גיא משפתי, הילאל מוסא, אופיר צדוק ועוד רבים אחרים שיכולים להוות את אחת מהפתעות העונה הקרובה ולפרוץ קדימה.

עוד כתבות בסדרה:
בלבול בלי בילבול: מכבי פ"ת מסתערת על הצמרת
מהפכת הצעירים בב"ש? האוהדים בינתיים ספקנים

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */