יום חמישי, 28.03.2024 שעה 10:26
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

בית"ר ירושלים נמכרה לידי אדם לוין ודן אדלר

פרסום ראשון: עידן חדש בבירה, 6 שנים לאחר שרכש אותה גאידמק והובילה ל-2 אליפויות ו-2 גביעים. קורנפיין ימשיך כיו"ר. דן אדלר נחת בחשאי בישראל

|
דן אדלר וארקדי גאידמק. עידן חדש בבית
דן אדלר וארקדי גאידמק. עידן חדש בבית"ר ירושלים

פרסום ראשון: היום לו כל אוהדי בית"ר ירושלים חיכו הגיע. הקבוצה שלהם, שהיתה על סף פירוק, נמכרה היום (חמישי) לצמד אמריקאים, אדם לוין ודן אדלר ויכולה להתחיל בשקט את ההכנות לעונה הבאה. עורך דינו של גאידמק אישר את הידיעה ובקרוב צפויה הודעה ומסיבת עיתונאים רשמית, בה יוצגו התוכניות וכן הבעלים החדש של המועדון מהבירה. דן אדלר, נחת הלילה בחשאי בישראל ובתחילת השבוע הבא אמור להצטרף אליו אדם לוין.

לאחר שנחתמה העסקה, מתחילים להגיע פרטים על רצונם של בעלי הבית החדשים של בית"ר לקראת העונה הקרובה. הראשון שבהם הוא שהיו"ר איציק קורנפיין ימשיך את תפקידו בקבוצה, השניים הבטיחו להעביר 400 אלף דולר לנושיו של גאידמק וגם בשלב הראשון להפקיד ערבויות על כל ההתחייבויות של בית"ר, כאשר בהמשך יושקע כסף נוסף לרכש ולחיזוק הקבוצה.

קורנפיין, ביחד עם הבעלים החדשים, יצטרכו לקבל החלטה בנוגע לעמדת המאמן, מכיוון שדוד אמסלם לא חתום על חוזה כמאמן לעונה הקרובה. לפני כחודש וחצי כיודע, התעניינה בית"ר במספר מאמנים בשוק, בינהם אלי גוטמן וגיא לוזון.

עם חזרתו מלונדון, איציק קורנפיין הנרגש אמר: "העסקה בין נציגי ארקדי גאדימק לבין הנציגים מארה"ב נחתמה. אדלר ולוין הם אנשים שבאים להשקיע בקבוצה והם מתכוונים להישאר פה הרבה זמן. העסקה בין הצדדים נחתמה ונשאר רק לסגור את ההליך בארץ אל מול הבקרה התקציבית ולקבל את אישור ההתאחדות לכדורגל. מדובר באנשים שבאים לתת מעצמם למען הקבוצה, הם מבינים את סדר הגודל של בית"ר רושלים ואת החשיבות של הקהל הגדול שלנו. אנחנו ניערך מבחינה מקצועית לעונה הקרובה ובהחלט נרצה להתחזק.

תהיה מסע"ת עם הבעלים החדשים של הקבוצה והם יפרטו בדיוק את האני מאמין שלהם. בסופו של דבר, בית"ר ירושלים נמכרת אחרי קיץ לא פשוט וכנראה שיש מועדון הזה השגחה עליונה".

לוין ואדלר - רואים ברכישה תרומה לישראל
הרוכשים החדשים מעוניינים להיות מעורבים בפעילות חברתית בישראל דרך הקבוצה וכוונתם היא להחזיר את בית"ר לצמרת הכדורגל הישראלי, על ידי השקעה כספית וחשיבה נכונה לטווח הארוך. בנוסף, השניים מתכננים להגיע להבנות בכל מה שקשור למגרש האימונים בבית וגן, שנמצא בבעלות חברת "נאות בית וגן", בראשותם של ששון שם טוב ומאיר פניג'ל שהיו בעלי הקבוצה בעבר.

גאידמק. סיומה של תקופה (יוסי ציפקיס)
גאידמק. סיומה של תקופה (יוסי ציפקיס)
 

מר לוין ומר אדלר, הבעלים החדשים, הדגישו שהם רואים בבית"ר ירושלים מותג על שיכול לחזור להיות מוביל, שבאמצעותו הם יכולים לקדם את תדמיתן של ישראל ושל ירושלים בעולם כולו. כיהודים ציוניים הם החליטו להשקיע את כל מה שדרוש כדי שבית"ר ירושלים תחזור למעמד של מנהיגות בכדורגל הישראלי ותתפוס מקום של כבוד בכדורגל העולמי. הם הבהירו שההשקעה בבית"ר היא מבחינתם השקעה לטווח הארוך וכי הם רואים בה תרומה לחיזוק ירושלים ומדינת ישראל, ולא השקעה עיסקית. 

הרוכשים גם מתכוונים לחזק את הפעילות החברתית והקהילתית של המועדון כמנוף מרכזי לחינוך ולשינוי חברתי, בין השאר באמצעות הרחבת פעילות הנוער והילדים של המועדון. הם הדגישו שבכוונתם להיאבק ללא פשרות בכל גילוי של אלימות, גזענות וחוסר הגינות בקבוצה.

הרוכשים מתכוונים להגיע בימים הקרובים לישראל, על מנת להתחיל בהכנות לעונה לקרובה, בהתאם לתוכנית העובדה שתיקבע.

כזכור, בימים האחרונים ניהל יו"ר המועדון, איציק קורנפיין, מגעים עם אותם אנשי עסקים בלונדון, שיחות שנכנסו לתוך השעות הקטנות של הלילה ואף נמשכו היום כאשר העשן הלבן יצא והשורה התחתונה: עידן חדש בבית"ר ירושלים.

אבירם ברוכיאן והאוהדים. הקבוצה תתבסס עליו (גיא בן זיו)
אבירם ברוכיאן והאוהדים. הקבוצה תתבסס עליו (גיא בן זיו)
 

המכירה מביאה לסיומה את תקופת ארקדי גאידמק בבית"ר, תקופה שידעה עליות ומורדות. המיליארדר הרוסי הכניס כסף רב לקבוצה, קנה כוכבים כמו דרק בואטנג, ג'רום לרואה ופבריס פרננדס והצליח לעזור לה לקחת שתי אליפויות ושני גביעים, כולל דאבל היסטורי ב-2007/08.

גאידמק ניסה להשתלב בחברה הישראלית ואף רץ בבחירות לעיריית ירושלים, אך לאחר שנחל אכזבה, הפסיק את השקעותיו בקבוצה, שהתקיימה בעיקר ממכירת שחקנים כמו ברק יצחקי ועידן ורד.

על ניהול הקבוצה הקבוצה הופקד לאחרונה היו"ר איציק קורנפיין, שקיבל מנדט מלא לנהל אותה ואף לערוך משאים ומתנים עם רוכשים פוטנציאליים. קורנפיין התנהל כמו לוליין כאשר מצד אחד דאג להישרדותה של הקבוצה ומצד שני חיפש מישהו שיקנה אותה ויוכל להחזיקה בחיים.

לאחרונה גם קורנפיין התחיל להתייאש והתחיל לחשוב על אפשרות של הכנסת הקבוצה להקפאת הליכים, בשל המצב הקשה אליו נכנסה. העובדה שבית"ר נרכשה, מסיימת מסע לא קל שעבר היו"ר, במהלכו ספג לא מעט ביקורת וקללות מהאוהדים, אך הצליח להעמיד את הקבוצה על הרגליים לפני המכירה.

כעת הסיפור עובר משולחן הדיונים לדשא, כאשר הקבוצה, בראשות דוד אמסלם, נמצאת בתחילת ההכנות לעונת 2011/12. החלוץ חן עזריאל, שכבר היה בדרך החוצה, ככל הנראה יישאר ובית"ר תתבסס על השחקנים הצעירים, יחד עם הכוכבים הוותיקים כמו אבירם ברוכיאן, עמית בן שושן ואריאל הרוש, שצעיר בגילו, אבל כבר נחשב לוותיק בקבוצה.

אם הרוכשים ירצו להקצות כסף לרכש, הם ייאלצו לעשות זאת למהר, שכן חלון ההעברות נסגר בספטמבר והיצע השחקנים הישראלי דל מאוד. יש לציין שעדיין קיים רצון למכור את חן עזריאל, לצד קיצוץ בשכרם של אבירם ברוכיאן ועמית בן שושן. בנוסף, תצא הקבוצה בסוף החודש למחנה אימונים בספרד.

אסור לפספס
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */