יום חמישי, 18.04.2024 שעה 17:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בוזגלו וקולאוטי יפתחו, קלמי סבן ודור מלול בהגנה

הקשר והחלוץ יחזרו להרכב מכבי ב-19:30 מול אשדוד. ניבאלדו בספק, המגנים בכוננות כשסבן מיועד לעמדת הבלם. משה אוחיון: "משחק שכל שחקן מחכה לו"

|
בוזגלו וקולאוטי. יפתחו בהרכב (ליאור טימור)
בוזגלו וקולאוטי. יפתחו בהרכב (ליאור טימור)

עדיין ללא הבלם ניבאלדו, מכבי תל אביב ערכה את האימון המסכם לקראת המשחק הערב (שבת, 19:30) מול מ.ס. אשדוד. הבלם הברזילאי, שסובל ממתיחה ברצועת הברך, זכה לטיפולים בברכו ובמכבי עדיין לא אמרו נואש לגבי סיכוייו לשחק. הצוות המקצועי ימתין ובצוותא עם השחקן והצוות הרפואי יקבלו החלטה אם הברזילאי יוכל לשחק בסמוך למועד המשחק.

אם ניבאלדו לא יוכל ליטול חלק במשחק, איווניר נערך לאופציה על פיה קלמי סבן ישחק כבלם לצידו של אבי סטרול (סאבו פאביצ׳ביץ׳ מורחק), כשדור מלול ישחק בעמדת המגן הימני.

גם בקישור צפוי המאמן לערוך מספר שינויים. גל אלברמן, ששב להתאמן אחרי שהחלים ממחלת השפעת, תורגל בהרכב השני כשג׳יבריל סידיבה תורגל במרכז המגרש עם גיז׳רמו ישראלביץ׳.

מאור בוזגלו, שבישל בשני המשחקים בהם שולב מהספסל, ישוב להרכב הראשון וישחק בחלק ההתקפי עם אלירן עטר והאריס מדוניאנין שישחק שוב מתחת לחלוץ. רוברטו קולאוטי, שכבש שלושה שערים בשני המשחקים האחרונים, ישוב להרכב על חשבונו של יובל אבידור.

איווניר: "מתרגש לחזור לבלומפילד"

דמיטאר רנגלוב ישוב לסגל הקבוצה וימתין עם אלברמן, אבידור ושרן ייני על הספסל. ״הרבה חושבים שעד לדרבי כל המשחקים קלים, אבל כל משחק כזה עשוי להיות מוקש״, אמר שחקן בקבוצה.

במועדון מאמינים כי עד למשחק יימכרו כל הכרטיסים כשאוהדי מכבי מחזיקי מנוי לשער 10 ו-11 יישבו בשערים 4 ו-5. אוהדי אשדוד יישבו בשער 10 כששער 11 יהיה סגור בגין העונש שספגה הקבוצה.

בוזגלו: "המחשבה לעזוב לא עברה בי"

הרכב משוער: לירן שטראובר, דור מלול (ניבאלדו), אבי סטרול, קלמי סבן, יואב זיו, ג׳יבריל סידיבה, גיז׳רמו ישראלביץ׳, מאור בוזגלו, אלירן עטר, האריס מדוניאנין, רוברטו קולאוטי.

איווניר: 4-4-2 מערך מצוין, אך מכבי לא בנויה אליו
כמעט 20 שנה חיכה מוטי איווניר לרגע הזה. 20 שנה מאז הפעם האחרונה ששיחק כשחקן פעיל במדי מכבי תל אביב, ישוב איווניר לבלומפילד, שוב עם הסמל של מכבי תל אביב על החולצה, הפעם כמאמן הצהובים במשחק הקבוצה מול מ.ס אשדוד.

"מתרגש לחזור לבלומפילד", הודה איווניר. "לא לבשתי את מדי מכבי ת"א בבלומפילד כבר הרבה שנים. אני אעלה עם הקבוצה במשחק ביתי וזה מרגש אבל ביום של משחק ההתרגשות חולפת כעבור מספר דקות".

מוטי איווניר. מתרגש מהחזרה לבלומפילד (ליאור טימור)
מוטי איווניר. מתרגש מהחזרה לבלומפילד (ליאור טימור)
 

11 ימים אחרי שקיבל לידיו את המושכות על הקבוצה, איווניר מודה שפרק הזמן הקצר נראה ארוך הרבה יותר: "הייתי רענן בשבוע שעבר ועייף היום, זה אומר הכל.  אנחנו עובדים קשה ולא נחים פה. אנחנו עובדים על מה שהקבוצה צריכה לעשות טוב במשחקים ועל זה אנחנו שמים את הדגש". 

הניצחון בשבת האחרונה 1:3 על בני סכנין העניק הרבה רוח גבית לאיווניר שבמשחקו הראשון על הקווים חזר עם שלוש נקודות: "אני לא יכול לדבר על המועדון אבל מבחינתי האישית היה חשוב לי לנצח את סכנין ולפתוח את הדרך החדשה שלי בניצחון. במבחן התוצאה עמדנו והצלחנו. הניצחון עשה נפלא מבחינת מצב הרוח של השחקנים. התרופה הכי טובה היא תמיד ניצחונות". 

מדוניאנין. יפתח שוב בהרכב (ליאור טימור)
מדוניאנין. יפתח שוב בהרכב (ליאור טימור)
 

בשבוע שעבר ניסה המאמן הטרי להחדיר בחניכיו את תורת הלחימה והנשמה על המגרש. השבוע, מודה איווניר, המטרות כבר אחרות: "הסוויץ' הראשון של השחקנים היה שהם צריכים לתת הרבה יותר ואחרי שהם עשו את זה צריך להמשיך הלאה. אני רוצה לראות כדורגל התקפי. מבחינתי מערך של 4-4-2 הוא מערך נכון ומצוין לשחק אבל מכבי לא בנויה למערך כזה. היא בנויה למערכים אחרים". 

בשני המשחקים האחרונים הקשר, מאור בוזגלו, עלה מהספסל והיה אחראי לשינוי במשחק הקבוצה. כבר בתחילת השבוע הופנו חצי הביקורת של אביו של הקשר, יעקב בוזגלו, אל עבר המאמן שלא שיתף את בנו בהרכב הראשון.  "מאור בוזגלו ניצח את שני המשחקים האחרונים", הודה איווניר שצפוי לפתוח עם הקשר בהרכב. "הבישולים שלו בשני המשחקים גרמו לזה שהקבוצה תנצח. בוזגלו כמו כל שחקן הוא שחקן לגיטימי להרכב. השחקנים הכי טובים יהיו על המגרש ולא משנה איך קוראים להם". 

חנן אזולאי וניבאלדו. הבלם בספק גדול (ליאור טימור)
חנן אזולאי וניבאלדו. הבלם בספק גדול (ליאור טימור)
 

על הביקורת שהשמיע האב בכלי התקשורת השבוע אמר איווניר: "אני לא קורא עיתונים ולא רואה טלוויזיה ולא שומע את השירים באייפוד שלי. בזמני הפנוי אני קורא את הספרים שלי ושומע את המוזיקה שלי. איזה ספרים אני קורא? את ההיסטוריה של ג'ינגיס חאן וסטאלין. אם זה אומר משהו? זה אומר שהתחלתי להתכונן להפועל".

משה אוחיון: "מקווה שנחזור עם תוצאה טובה"
שבוע רגוע עבר על שחקני מ.ס אשדוד בעקבות הניצחון 0:1 על מכבי נתניה ביום ראשון, ששיחרר המון לחץ בקבוצה, ולקראת משחק החוץ מול מכבי ת"א, כשהאדומים-צהובים רוצים להמשיך בתקופה הטובה יחסית שעוברת עליהם עם שלושה ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים.

נבו מזרחי חוגג אחרי השער מול נתניה. יפתח בהרכב? (יוסי ציפקיס)
נבו מזרחי חוגג אחרי השער מול נתניה. יפתח בהרכב? (יוסי ציפקיס)
 

במפגש הקודם מול הצהובים שהתקיים באיצטדיון ה-י"א יצאו האשדודים מאוכזבים מאוד עם טענות קשות לשיפוט אחרי שהפסידו 2:1, לבלומפילד כך נדמה מגיעים חניכיו של ג'ון גרגורי כאנדרדוג מובהק למשחק ומקווים להפתיע ולהחזיר את הנקודות שהלכו לאיבוד בסיבוב הראשון.

עד כה שיחקה אשדוד פעמיים העונה באצטדיון בלומפילד ושבה משם לעיר הנמל עם שביעות רצון גדולה, לאחר ניצחון גדול של 0:2 על הפועל ת"א ו-0:0 מול בני יהודה, מכאן שואבים באשדוד את העידוד כי יוכלו לשוב גם הפעם שמחים מהאיצטדיון היפואי.

ג´ון גרגורי. אשדוד רוצה לשמור על מאזן חיובי בבלומפילד (יוסי ציפקיס)
ג´ון גרגורי. אשדוד רוצה לשמור על מאזן חיובי בבלומפילד (יוסי ציפקיס)
 

כל שחקני הסגל של גרגורי כשירים למשחק, אולם המאמן האנגלי עדיין מתלבט האם להרכיב בחוד ההתקפה את דמיטאר מקרייב הבולגרי או את נבו מזרחי, שפתח במקומו מול מכבי נתניה ואף כבש את שער הניצחון במשחק, זאת בנוסף ליכולת הטובה שהוא מפגין באימונים. מלבד התלבטות זו, גרגורי יפתח עם אותו הרכב שניצח ביום ראשון.

קפטן הקבוצה, משה אוחיון, אמר ל-ONE לקראת המשחק: "יש לנו משחק קשה מאוד מול קבוצה טובה מאוד שמשופעת בכוכבים, עשו שם איזשהו סוג של מהפכה והביאו מאמן חדש שאני משוכנע שכולם עדיין רוצים להוכיח לו שמקומם בהרכב, הם אחרי ניצחון בסכנין. זה משחק שכל שחקן מחכה לו, אצטדיון בלומפילד מלא ב-15,000 צופים, עם שידור ישיר בטלויזיה ואני מקווה שנחזור משם עם תוצאה טובה. נצטרך להיות מחוייבים ואני מאמין שאם נרצה יותר מהם אז גם נשיג ניצחון".

משה אוחיון. מחכה לקרב מול מכבי תל אביב (מור שאולי)
משה אוחיון. מחכה לקרב מול מכבי תל אביב (מור שאולי)
 

אוהדי אשדוד שירצו ללוות את הקבוצה במשחק החוץ ביפו יוכלו להגיע בהסעה מיוחדת שתצא בחינם מרחבת איצטדיון ה-י"א בעיר בשעה 17:30. אם האוטובוס הראשון יתמלא ויהיה ביקוש להסעה נוספת הנהלת הקבוצה הודיעה כי תדאג לאוטובוס נוסף, עבור האוהדים שהבטיחו כי ישובו לתמוך בקבוצה במלוא המרץ.

הרכב משוער: יוסי שקל, עופר ורטה, אפא אמברוז, ישראל ראש, רחמים צ'קול, סטפן קינג, ניר ביטון, משה אוחיון, עמנואל סארקי, עידן שריקי ונבו מזרחי (דמיטאר מקרייב).

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */