יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:05

קווילו זכה במרתון טבריה, סטאין אלוף ישראל

הקנייתי שבר שיא אישי עם 2:10:02 שעות, סטאין קבע 2:18:57 ולא השיג את הקריטריון לקוריאה. נשים: סיסאי האתיופית זכתה, יערה זנגי היא אלופת ישראל

|
סטאין חוגג על הפודיום את המקום הראשון (משה חרמון)
סטאין חוגג על הפודיום את המקום הראשון (משה חרמון)

מרתון טבריה האולימפי הבינלאומי ה-34 התקיים היום (חמישי) בהשתתפותם של למעלה מ-1,500 רצים מ-22 מדינות בעולם. המירוץ החל ברחובות טבריה, נע דרומה עד לקיבוץ עין-גב ובנקודה זו ביצעו הרצים פניית פרסה בחזרה לטבריה אל עבר נקודת הסיום.

המנצח הגדול במירוץ הגברים הוא סטפן קווילו שמאלני מקניה עם זמן של 2:10:02 שעות. עבור שמאלני מדובר בשיא אישי אבל הוא לא הצליח לשבור את שיא המרתון שעומד על 2:08:07 שעות.

אלוף המרתון, חגג את הזכיה ואמר: "אני מאוד נרגש מהמרוץ ומהזכיה. אני מאוד שמח כי שברתי את השיא האישי שלי ואני מאוד מרוצה מכך. המרתון היה מאורגן היטב טזה עזר לנו רבות".

"אולי בשנה הבאה אוריד מהזמן שלי עוד שלוש דקות ואני אשבור את שיא המרתון של טבריה", הוסיף. למקום השני הגיע הצרפתי פטריק טמבאו שקבע 2:10:09 שעות ובמקום השלישי סיים ג'וליוס וואהום מקניה שסיים עם תוצאה של 2:10:11 שעות.

שמאלני: להבא אשבור את שיא המרתון

סטאין: "שמח מאוד לזכות, מאוכזב שלא השגתי את הקריטריון"
בין הישראלים, הגיע ראשון היילה סטאין, שסיים עם 2:18:57 שעות אך לצערו לא הצליח להעמיד את הקריטריון לאליפות העולם ב-2011 שתתקיים בקוריאה. סטאין, שסיים במקום ה-19, נחת בישראל רק ב-5 לפנות בוקר לאחר שהסתבך ונעצר על ידי שלטונות אתיופיה.

בסיום המירוץ דיבר על סיבת מעצרו: "אני מאוד מאוכזב ממה שקרה לי, עוכבתי באתיופיה, עשיתי טעות לאחר לקחתי ממישהו 6,000 שקל כדי למסור אותם בישראל. בשדה התעופה באתיופיה עצרו אותי ותחקרו אותי על הכסף". על המרתון עצמו אמר בעצבות: "אני מאוד מאוכזב. לא קבעתי את הקריטריון הנחוץ לי בשביל האליפות העולם בקוריאה השנה. היה לי קשה אבל עכשיו כל מה שאני רוצה זה להשיג כרטיס לאליפות העולם ולאולימפיאדה. אני שמח מאוד לקחת את האליפות, תודה רבה לכולם. אני רוצה להגיד לכל החברים והספורטאים כל הכבוד ניסינו הכל".

למקום השני בקרב הישרלאים הגיע זוהר זמירו עם 2:21:33 שעות ולמקום השלישי הגיע וובה בריהון עם 2:21:38 שעות.

היילה סטאין (משה חרמון)
היילה סטאין עם הגביע. ספורטאי למופת (משה חרמון)
 

אצנים בולטים שהשתתפו במרתון היו וילסון אונסרה מקניה, רץ בן 35 שמחזיק בתוצאה האישית הטובה ביותר בין כל המשתתפים במרתון (2:06:47). המנצח משנה שעברה, סיימון קריאורי אנג'ורוג הקנייתי, נפצע במהלך האימונים למרתון ולצערו לא יכל לקחת חלק בתחרות.

שרת הספורט והתרבות, לימור לבנת, שירתה את יריית הפתיחה היתה נרגשת: "זו פעם שניה עבורי שאני מזניקה את מרתון טבריה, זה אירוע מדהים. מבחינת המשתתפים זה שיא של אנשים שהגיעו לרוץ במרתון. האירוע הזה הוא אחד מאירועי הדגל של משרד הספורט".

לימור לבנת (משה חרמון)
לימור לבנת, היום בטבריה. "אירוע דגל של משרד הספורט" (משה חרמון)
 

זנגי: "החיוך לא יורד לי מהפרצוף"
בנשים, הבייניש סיסאי האתיופית סיימה במקום הראשון עם זמן של 2:44:31 שעות. במקום השני הגיעה אבטמנאש גאשיו עם 2:48:45 שעות ואת השלישייה הראשונה השלימה עוד אצנית מאתיופיה עם מגרה בקלה בזמן של 2:50:13. בקרב הישראליות, יערה זנגי, הגיעה למקום הראשון עם זמן של 2:51:54. למקום השני הגיעה אורנה בלאו עם  3:08:09 ובמקום השלישי סיימה  יעל לפלר עם 3:14:30.

הבייניש סיסאי על הפודיום (משה חרמון)
הבייניש סיסאי על הפודיום (משה חרמון)
 

אלופת ישראל, יערה זנגי, בת ה-27 שלה זה המרתון הראשון בלבד, נראתה מאוד מחויכת בסיום: "אני מאוד מתרגשת וזה בשבילי המרתון הראשון ואחרי שראיתי את השעון החיוך לא ירד לי מהפרצוף. השנה התאמנתי לקראת המרתון תחת הדרכתו הצמודה של המאמן שלי, עמית נאמן, ועם התמיכה של המשפחה ובן זוגי הצלחתי להגיע לאן שהגעתי היום".

מרתון טבריה (משה חרמון)
יערה זנגי. "החיוך לא יורד לי מהפנים" (משה חרמון)
 

במרתון השתתפו גם אשתו וחבריו של שניאור חשין ז"ל שנהרג ביוני 2010, בתאונת פגע וברח במהלך הכנות לתחרות "איש הברזל". חבריו שרצו להמשיך את דרכו רצו במהלך המרתון כקבוצה עם חולצות המנציחות את דרכו של חשין.

לפני מרתון טבריה, נערך מירוץ תחרותי ל-10 קילומטרים שהשנה היה בסימן הצדעה לצה"ל ובו נטלו כ-2,000 חיילים ורצים מהארץ ומהעולם. במקצה ה-10 ק"מ השתתפו בין השאר, השייט האולימפי ואלוף אירופה בגלשני רוח, שחר צוברי ומשלחת מפתיעה בדמותה של שכנתנו מהמזרח, ירדן שהגיעה עם 11 ספורטאים.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */