יום חמישי, 23.11.2017 שעה 11:36
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|הימורי סוסים|Winner|רדיו|בריאות וכושר|ליגת Orbit|גיימינג

אל תוותרו עליו: על חשיבות החימום בריצה

לרובינו אין תמיד סבלנות לערוך חימום טרם הריצה, כי עדיף לכאורה להתחמם תוך כדי הפעילות, אך אם נבחן זאת לעומק, נראה שמדובר באלמנט חשוב ביותר (3 תגובות)

10/11/2017 15:01 מאת שי לב
חימום טרם הריצה (מערכת ONE)
חימום טרם הריצה (מערכת ONE)

אם היינו צריכים לדרג לכאורה את רמת החשק שלנו בכל הקשור לריצה, נראה שהיינו מקבלים את הדירוג הבא: במקום הראשון ההרגשה בסיום (או התמונות בפייסבוק), במקום השני הריצה עצמה ובמקום האחרון, הרחק מאחור, החימום שלפני הריצה.

על פניו נראה כי מדובר בחימום מיותר – מדוע עלינו לבלות מספר דקות בריצה קלה במקום להתחיל את הריצה ולהתחמם "על הדרך"? כדי לענות על שאלה זו רצוי שנרחיב מעט על חשיבות החימום במספר רבדים.

עוד באתר:

הימנעות מפציעה – אם לא נערוך חימום טרם הריצה, נהיה במצב של שרירי רגליים "קרים" אשר יתקשו לעמוד ב"תקלות" בלתי צפיות, בעיקר בתחילת הריצה. אמנם יש סיכוי נמוך שניפצע במהלך ריצה שגרתית, אך אסור להמעיט בערכן של הפציעות השכיחות: תנאי שטח לא טובים שבעקבותיהם נסובב במעט את הקרסול, מאמץ גבוה יחסית בתחילת הריצה (יציאה לעקיפה) ונפילה במדרגה. מדובר בדר"כ בפציעות של מתיחה שגם עשויות להשבית אתכם, וגם עלולות להתפתח לפציעות חמורות יותר.

ריצה (רויטרס)

העלאת הדופק  בכדי שהשרירים שלנו יוכלו לתפקד הם צריכים לקבל חמצן (אנרגיה אירובית). הדבר מקבל משנה תוקף במאמץ כאשר הרגליים שלנו נמצאות במהלך ריצה, מה שדורש מהלב לעבוד בקצב מוגבר. אם נתחיל לרוץ במהירות גבוהה יחסית, הדופק שלנו לא יתאים לתפקוד הרגליים שהחלו הרגע לרוץ, מה שיוביל אותנו להתנשפויות מיותרות, ואז הלב לא יצליח לספק חמצן בקצב שהשרירים זקוקים לו. חמור מכך, הגוף ייאלץ לעבור למצב שבו הוא מניע את הרגליים באמצעות אנרגיה אנ-אירובית (אנרגיה שאיננה מבוססת על חמצן) שיש לה תופעת לוואי מאוד לא רצויה – הפרשת חומצת חלב. כאשר חומצת החלב מופרשת בשרירים יש תחושה של צריבה ועייפות, דברשמוביל לירידה בתפקוד ולתוצאות נמוכות ממה שציפינו.

ריצה בשניים (מערכת ONE)

הכנה מנטלית – כאשר אנחנו עוברים ממצב של עמידה למצב של ריצה מדובר בשינוי דרסטי. כלל המערכות הקריטיות של הגוף (מוח, לב, ריאות) אינן מוכנות לכך, דבר אשר ילווה בדרך כלל בתחושה של כבדות ועייפות בתחילת הריצה. כאשר אנחנו עורכים חימום, זו הכנה מנטלית אשר מכניסה את הגוף למצב של "היכון" , לא רק בפן הפיזי, אלא גם בפן הנפשי. אנחנו נכנסים למצב של פוקוס מוחלט בפעילות ומעלים את רמת המוטיבציה שלנו, דבר אשר יטשטש את "הסבל" הכרוך בתחילת הריצה כדוגמת תחושת עייפות, כבדות ותשומת לב יתרה לכאבים ועומס על השרירים.

בדיקת מערכות – רצים רבים משתמשים באפליקציות ריצה, שעוני דופק ואוזניות. החימום הוא הזדמנות מצוינת לבדוק שהכול עובד כמו שצריך, שכן אין דבר "מבאס" יותר מאביזר ריצה שגילינו שאינו עובד בדיוק כשהתחלנו לרוץ.

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןהכוכב הצעיר מצלם את החדר שלו במלון
סטורי: מיכאל אוחנה מתלהב מאירופה הקלאסית
נגןהקשר דואג לחברים במועדון הירוק כפי דאג בב"ש
מאור בוזגלו הביא איתו את הנשק הסודי מב"ש
נגןהפרעוש יודע לכבוש שערים מרהיבים בכל מצב
מצעד השערים הכי מדהימים שכבש מסי באימון
נגןפנקאטי דאבו מגנה של ויטסה לא האמין שזאת המסירה שיצאה לו
צפו: גול עצמי מדהים בהקשתה מ-32 מטר