יום שישי, 15.12.2017 שעה 02:47
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD| הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|ליגת Orbit|גיימינג|קונים וטסים לקלאסיקו

מאחורי הקלעים: מה קורה לגופנו באימוני ריצה?

כמו בכל ענף ספורט אחר, ככל שאנחנו מתאמנים יותר אנחנו בדרך כלל משתפרים - אבל מה באמת משתנה בגופינו כאשר אנו מתמידים באימוני הריצה שלנו? (3 תגובות)

10/10/2017 16:02 מאת שי לב
הרגליים שלכם. לא יכולות לדלג על אף אימון
הרגליים שלכם. לא יכולות לדלג על אף אימון

משברים באימונים ספורטיביים הם דבר שכיח. מתאמנים רבים יכולים לספר שבשלב זה או אחר הם התחילו לשאול את עצמם “למה זה טוב” או “מה כבר משנה עוד אימון או פחות אימון?”.

כדי להתגבר על משברים מסוג אלו וגם כדי להכניס מעט הגיון בדברים, חשוב להבין כי ההתמדה באימונים היא חשובה ויש לה גם מטרה  – יש מספר פרמטרים שחל בהם שיפור עם הזמן וזה בדיוק המקום להרחיב על כך.

עוד באתר:

לב ריאה – בניגוד לאימוני משקולות למשל, המובילים לעלייה במסת שריר, הלב והריאה גדלים דווקא באימונים אירוביים דוגמת ריצה. ככל שנתמיד באימונים ונעלה אט אט את הרף, הדבר יוביל להגדלת נפח הלב והריאה מה שישפר את אספקת החמצן לשרירי הרגליים לדוגמא. למה זה חשוב? כל עוד שהגוף משתמש באנרגיה המבוססת על חמצן הוא אינו מפריש חומצת חלב (חומצת חלב היא תוצר לוואי של אנרגיה שאיננה מבוססת על חמצן). אם אין חומצת חלב אין תחושת כאב ועייפות בשריר – גורמים אשר מובילים לירידה ביכולת ובביצועים.

זמן רגליים – במהלך החיים השגרתי שלנו אנחנו איננו רצים. לכל היותר אנחנו הולכים. הסיבולת שלנו ברגליים היא נמוכה כל עוד מדובר בזמן פעילות ממושך יחסית ובטח אם הוא מהיר. ככל שנצבור יותר “זמן רגליים”, כלומר נרגיל את הרגליים למאמץ ממושך, כך נתעייף פחות וכך גם הרגליים שלנו ידעו להתאושש טוב יותר בין אימון לאימון.

משקל הגוף – זהו לא כלל ברזל, אבל מתאמנים רבים חווים ירידה במשקל לאחר תקופה ממושכת של אימונים. מדובר במשתנה משמעותי שכן השומן שלנו הוא כמו תיק על הגוף. תנסו פעם לרוץ עם תיק של חמישה קילוגרמים בלבד ותבינו עד כמה הדבר יכול להשפיע על הריצה שלכם. נכון שעם הזמן הירידה במשקל תגיע לתקרה מסיימת, אך גם שמירה על משקל תקין היא חשובה ומומלצת (לתזונה יש מרכיב חשוב יותר מהריצה, אך ודאי שהריצה עושה את שלה ו”מכניסה” אותנו להרגלים בריאים יותר).

אין חומצת חלב? יש חיוך!

ניסיון – זהו אמנם לא אלמנט מדיד כפו נפח ריאות, חומצת חלב או משקל, אך יש לו משמעות לא מבוטלת. ככל שאנו מנוסים יותר אנו יודעים להגיב טוב יותר לבעיות במהלך הריצה בין אם הן פיזיות ובין אם הן מנטליות. רץ לא מנוסה יפרש למשל תשישות קלה בשריר ככאב ויוריד את המהירות. רץ אחר יאט בכל פעם שהוא מגיע לעליה בשל חשש שהוא לא יוכל להמשיך אחרת וכן הלאה. מתאמן ותיק לעומת זאת, יידע לחלק את העומסים נכון ולתת פיניש טוב למרות שמדובר בסוף המירוץ.

נוכל לקוות שאלמנטים שתיארנו בכתבה זו על קצה המזלג יתנו לכם דרייב להתאמן גם כשלא כל כך בא לכם או מתאים לכם ונזכיר כי האימונים צריכים להיות קשים יותר בהדרגה אחרת הגוף לא יגיב להם. אם זה לא מספיק, נזכיר שריצה היא תמיד סיבה טובה להיפגש עם חברים ושההרגשה הטובה בסוף היא משהו שאין לו תחליף. בהצלחה

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןסרטון מלחיץ שמגיע מטורניר שכונתי בפאבלה של ריו דה ז'נרו
לחץ: בעט פנדל כשאוהד חמוש ברובה מאחוריו
נגןהיום לפני 14 שנים, ברצלונה ואספניול נפגשו לדרבי חם במיוחד
זוכרים שג'ורדי קרויף כבש מול ברצלונה?
נגןקשרה של סביליה היה צריך להתנצל בפני האוהדים
מעריץ? כוכב היריבה נתפס עם מגנים של CR7
נגןהפרעוש כ"כ זריז על המגרש שהמגנים לפעמים מתנגשים אחד בשני
השומרים של מסי התנגשו? זו לא פעם ראשונה