יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:07
ליגה ספרדית 23-24
7220-6429ריאל מדריד1
6434-6029ברצלונה2
6234-5929ג'ירונה3
5626-5029אתלטיק בילבאו4
5534-5429אתלטיקו מדריד5
4631-4229ריאל סוסיאדד6
4233-3429בטיס7
4032-3228ולנסיה8
3851-4729ויאריאל9
3842-3729חטאפה10
3732-2929לאס פלמאס11
3643-3329אוססונה12
3235-2629אלאבס13
3035-2529מיורקה14
2938-2529ראיו וייקאנו15
2844-3629סביליה16
2744-3229סלטה ויגו17
2240-2029קאדיס18
1458-3028גרנאדה19
1357-2829אלמריה20
לוח משחקים
  • קאדיס
  • שישי, 29/03, 23:00
  • גרנאדה
  • חטאפה
  • שבת, 30/03, 16:00
  • סביליה
  • אלמריה
  • שבת, 30/03, 18:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 30/03, 20:30
  • מיורקה
  • ברצלונה
  • שבת, 30/03, 23:00
  • לאס פלמאס
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 31/03, 15:00
  • ראיו וייקאנו
  • ג'ירונה
  • ראשון, 31/03, 17:15
  • בטיס
  • אלאבס
  • ראשון, 31/03, 19:30
  • ריאל סוסיאדד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 31/03, 22:00
  • אתלטיק בילבאו
  • ויאריאל
  • שני, 01/04, 22:00
  • אתלטיקו מדריד

אחרי 18 שנים: נבחרת ישראל ניצחה את סטויצ'קוב

הכוכב הבולגרי השתתף במשחק ראווה בין ותיקי יפו לוותיקי הנבחרת, ישראל ניצחה 4:6 עם שלושער של גינצבורג. סטויצ'קוב: "מעדיף את מסי על רונאלדו"

|
סטויצ´קוב מול בוני גינצבורג (משה חרמון)
סטויצ´קוב מול בוני גינצבורג (משה חרמון)

מכבי קביליו יפו היא אמנם קבוצה בליגה שלישית, אבל מבחינת אורחי הכבוד שהיא מביאה לארץ, היא נראית לכל הפחות כמו מועדון בליגת העל.

אחרי שלפני כחודש התארח בארץ הנשיא לשעבר של ברצלונה, ז'ואן לאפורטה, מבלה בימים האחרונים בארץ, חריסטו סטויצ'קוב, שחקן העביר האגדי של ברצלונה ונבחרת בולגריה.

אחת המטרות העיקריות של הביקור, לפחות על-פי האמור, זה לגייס תרומות למחלקת הנוער של מכבי קביליו יפו וכדי לתת הזדמנות לגופים עסקיים לתרום לנוער בסיכון. כמו כן, במכבי יפו לא מכחישים שהם היו שמחים לשיתוף פעולה עם קבוצת האוהדים הגדולה בעולם, ברצלונה.

סטויצ'קוב לקח חלק במשחק ראווה עם נבחרת ותיקי יפו מול ותיקי נבחרת ישראל. בצד הישראלי שיחקו אלון חזן, אלון חרזי, בוני גינצבורג, שביט אלימלך ואבי כהן ואילו בצד של יפו שיחקו אביבי זוהר, מומי אלקולומברה, גבי בורשטיין, שלומי זיסר, דודי פרחי, מוצי ליאון, עופר ראובן, אלי שכטר וכמובן סטויצ'קוב.

נבחרת ישראל פתחה עם 0:3 מהיר עם צמד של בוני גינצבורג ושער של אבי כהן, אבל שער מרהיב של גבי בורשטיין צימק את התוצאה, עופר ראובן ואביבי זוהר ייצרו את השני וסטויצ'קוב עצמו כבש את השוויון, 3:3 לפני המחצית.

אלימלך: סטויצ'קוב מדהים, התרגשתי

עם תחילת החצי השני אלון חזן החזיר את היתרון לכחולים, אביבי זוהר עוד הספיק לאזן, אך בוני גינצבורג השלים שלושער לפני שחזן קבע 4:6, תוצאת המשחק.

סטויצ´קוב בפעולה (משה חרמון)
אבי כהן ואלון חרזי מנסים לעצור את כוכב העבר הבולגרי (משה חרמון)
 

בסיום המשחק אמר סטויצ'קוב: "אנחנו נהנים כמו ילדים קטנים, אולי אפילו יותר. כיף לשחק במקום כזה ובאווירה כזאת, גם עם שחקנים ששיחקתי מולם פעם וגם עם כוכבים מקומיים שלא יצא לי להכיר. בכל מקרה את החולצה לא החלפתי עם אף אחד כי אני חותם עליה ומעניק אותה לצדקה".

סטויצ´קוב וגבי בורשטיין ששיחק עמו במדי ותיקי יפו (משה חרמון)
סטויצ´קוב וגבי בורשטיין ששיחק עמו במדי ותיקי יפו (משה חרמון)
 

הכובש המצטיין במשחק, בוני גינצבורג, סיפר: "את כל מי שלא הצלחנו לנצח אז בתחילת שנות ה-90, צריך כנראה להביא לפה, לגול טיים, ולנקום. סטויצ'קוב זה כוכב גדול בקנה מידה שאולי קשה לאנשים להבין בגלל השנים שעברו. אולי בעוד כמה שנים, השחקנים הישראלים שלנו כיום, שהפסידו לקרואטיה ויוון, יוכלו להביא את הכוכבים לפה ולנצח אותם".

תמונה קבוצתית (משה חרמון)
תמונה קבוצתית: סטויצ'קוב עם ותיקי יפו ו-ותיקי נבחרת ישראל (משה חרמון)
 

שביט אלימלך סיכם: "אני גדלתי על סטויצ'קוב, בשבילי הוא אגדה. לראות אותו משחק שוב זה מדהים. עדיין יש לו את הרצון ואת התשוקה למשחק והיה אפשר לראות את זה בכך שהיה חשוב לו לנצח את המשחק, למרות שזה לא הצליח להם. שמחתי לקחת חלק באירוע כזה".

"מעדיף את מסי על פני רונאלדו"
עוד לפני כן ערך סטויצ'קוב מסיבת עיתונאים, דיבר בספרדית ותורגם ע"י עוזי גרטי, חברו הטוב: "ברצוני קודם להודות למספר גדול של אנשים כמו אמיל ולב, הנהלת מכבי יפו ואנשי העלייה הבולגרית בישראל. גולת הכותרת של הביקור הזה תהיה העזרה לקבוצה של העדה הבולגרית בישראל. שמעתי על הפירוק ב-99 ועכשיו הקבוצה עושה את דרכה חזרה לליגת העל. זאת תרומתי הצנועה כדי שהם אכן יעשו את הדרך לשם".

סטויצ'קוב: ישראל מתקדמת מאוד

על דור הזהב שהוביל מספר 8 לחצי גמר מונדיאל 94 אמר: "ב-92/3 היה לנו מזל ושחקנים טובים. היו לנו שחקנים עם אמביציה מאוד חזקה להגיע למונדיאל. דווקא בגלל שב-94 היינו לקראת סוף הקריירה, היינו בשלים לגמרי וידענו שזה הצ'אנס האחרון שלנו להגשים את החלום הזה.

חריסטו סטויצ´קוב (משה חרמון)
חריסטו סטויצ´קוב עם אנשי מכבי יפו לפני מסיבת העיתונאים (משה חרמון)
 

"היינו בבית אחד עם ישראל ואז אחרי שקצת פישלנו, ישראל באה לעזרתנו ולנו נותר לנצח את צרפת. האמנו שישראל תנצח בפאריס. אחרי שזה קרה, הגענו למשחק מול צרפת מורעלים. אני לא אשכח את התקופה הזאת בחיי".

סטויצ'קוב שותף לדרים טים הגדולה של ברצלונה באמצע שנות ה-90, אבל נמנע מלעשות השוואות בין העבר להווה: "אני לא אוהב להשוות. אלה תקופות שונות ושחקנים שונים. מבחינתי זה חוסר כבוד לעבר לנסות להשוות להווה".

חריסטו סטויצ´קוב (משה חרמון)
חריסטו סטויצ´קוב. לא רצה להשוות בין בארסה הנוכחית לדרים טים (משה חרמון)
 

מכיוון שהוא לא אוהב להשוות בין העבר להווה, הוא נשאל על ההווה, מסי ורונאלדו: "אני מעדיף את מסי כי הוא מהבית שלנו, מבלי לעשות חוסר כבוד לרונאלדו. שניהם שחקנים גדולים. מסי תמיד היה מעל כולם בשנים האחרונות אבל תמיד נשאר צנוע, זה מה שאני אוהב אצלו".

על ישראל סיכם הבולגרי: "זאת מדינה שיש לה המון כבוד בעולם והאנשים בה מאוד צנועים. ישראל היא הרבה יותר מתקדמת מעל שאר המדינות בעולם".

מסי חוגג (רויטרס)
מסי. סטויצ'קוב: "היה מעל כולם בשנים האחרונות אבל נשאר צנוע" (רויטרס)
 

שיתוף פעולה בין מכבי יפו לברצלונה?
בתוך כך לא ניסו להסתיר במכבי יפו את המטרות שלהם מהביקור ויו"ר הקבוצה, עו"ד טל משיח, סיפר על הנושא: "אנחנו מכוונים הכי גבוה ורוצים להחזיר את המועדון הזה למה שהוא היה פעם ויותר מזה. אנחנו נכוון לשיתוף פעולה עם ברצלונה. אנחנו חולמים ליגת העל ואם נצליח, נשחק גם באירופה".

אביבי זוהר:לא דמיינו ערב חשוב כזה

ספונסר מכבי יפו, שמואל זיסר: "זה מבחינתי חלום שאנחנו יושבים פה וזה נותן לנו דחיפה בגיוס כספים גם. שיתוף פעולה עם ברצלונה? זה דמיוני וחלומי. אחת המחשבות זה לפתוח פה בית ספר לכדורגל. ברצלונה זה המודל שלנו אבל אנחנו רחוקים מזה מאוד. יש לנו חברים שם ואנחנו מנסים להעזר בהם".

שר הרווחה 'בוז'י' הרצוג: "מכבי יפו קנו אותי"
לקראת סוף היום העמוס, הגיע האירוע שלשמו בעצם הגיע סטויצ'קוב לארץ, אירוע ההתרמה למחלקת הנוער של מכבי קביליו יפו במועדון ה-TLV בת"א. בנוסף לשחקן העבר הגדול כיבדו את המעמד גם שר הרווחה, יצחק 'בוז'י' הרצוג וראש עירית ת"א – יפו, רון חולדאי.

רון חולדאי וצחי הנגבי (משה חרמון)
רון חולדאי וצחי הנגבי (משה חרמון)
 

ההתרמה התחילה בקצב טוב אך ברגע שנשלפו חולצות של סטויצ'קוב ונעליים חתומות גם האדישים החליטו לממן את ילד יפו. על פי ההערכות כל ילד עולה כ-2,000 שקלים לשנה כאשר בפועל הותרמו מאות אלפי שקלים.

שר הרווחה, יצחק הרצוג, הסביר את החלק שלו באירוע: "כשנסעתי לביקור רשמי בבולגריה הבאתי להם חולצה של מכבי יפו בשביל שיהיה מעניין. זה היה סיפור גדול שם ומאז זה עובד מדהים, שר הרווחה שלהם מגיע לארץ. אני מאוד שמח שסטויצ'קוב פה ואנשי מכבי יפו קנו אותי עם הרעיון שלהם לשלב את הילדים. זה שאני אוהד את הפועל ת"א זה לא סותר, זו ליגה אחרת".

חריסטו סוטיצ´קוב ובוז´י הרצוג (משה חרמון)
חריסטו סוטיצ´קוב ובוז´י הרצוג באירוע. (משה חרמון)
 

שחקן הקבוצה בעבר, אביבי זוהר, סיכם את הערב כולו: "לא דמיינו שבנאדם כזה יגיע לארץ. זו התרגשות עבורי. זה מכובד מאוד שהוא הגיע ומכל הדברים שדמיינו כשהקמנו את הקבוצה את זה לא דמיינו. על ערב כזה לא חלמנו ואני שמח שהלך טוב. כל תרומה שנכנסה תגיע למחלקת הנוער וזה חשוב מאוד".
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */