יום חמישי, 18.04.2024 שעה 05:51
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

האצטדיון בפ"ת ייקרא 'המושבה', האוהדים זועמים

העצומה להנצחת שמו של סטלמך ז"ל לא שכנעה את ראש העיר. הפועל פ"ת תפגוש את בני יהודה בגביע הטוטו (ר"ג, 17:00). בלילי וגלבאן צפויים לפתוח

|
גל חצור ואוהדים עם תמונתו של סטלמך ז
גל חצור ואוהדים עם תמונתו של סטלמך ז"ל (שי לוי)

בנייתו של אצטדיון הכדורגל החדש של העיר פ"ת טרם הסתיימה, אולם הוויכוחים על שמו כבר מעוררים עניין רב ואפילו תרעומת. אתמול (ראשון) הבהיר ראש עיריית פ"ת, איציק אוחיון, כי בניגוד לרצונם של רבים מאוהדי הכדורגל בעיר, ובראשם אוהדי הפועל פ"ת, שאף העבירו עצומה בנושא, לא ייקרא האצטדיון החדש על שמו של כוכב העבר, נחום סטלמך ז"ל אלא "אצטדיון המושבה".

כזכור, לפני כ-7 חודשים ערכנו ב-ONE כתבת וידאו נרחבת בנושא, כאשר כינסנו את נציגי שתי קבוצות העיר באצטדיון ההולך ונבנה ושמענו את דעתם בנושא. על עצומה שפתחו אוהדי הפועל פ"ת למען הנצחת סטלמך ז"ל באצטדיון החדש חתמו למעלה מ-4,000 אנשים וביניהם שמות מוכרים כגון יורם ארבל, גברי לוי ויו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, וכן חברי כנסת ואוהדי כדורגל של קבוצות רבות בישראל.

בנייתו של האצטדיון החדש צפויה להסתיים לקראת סוף העונה הנוכחית ובינתיים מתנהל דיון על הקמת יציע נוסף, שיגדיל את תכולתו לכ-16,000 מקומות. יציע זה עתיד להיבנות במהלך עונת המשחקים הבאה בזמן שהקבוצות ישחקו במתחם. יחד עם זאת, אוחיון מבהיר כי האפשרות לקרוא לאצטדיון על שמו של סטלמך ז"ל לא הייתה רלוונטית מלכתחילה, אף-על-פי שבתחילת הקיץ הבטיח באחת מישיבות המועצה בעירייה, כי הנושא יעלה לדיון באחת הישיבות העתידיות.

"האפשרות לקרוא לאצטדיון על שם נחום סטלמך ז"ל כלל לא היתה על הפרק". אומר כעת אוחיון. "תגיד לי, יש איזה אצטדיון במדינת ישראל שקרוי על איזה שם של בן אדם? אף אחד. אצטדיון "טדי" קרוי כך כי התורם אמר שהוא מכניס להם את כל הכסף בתנאי שהשם של האצטדיון יהיה "טדי". השם של האצטדיון החדש בפ"ת יהיה אצטדיון המושבה – עיריית פ"ת".

אוחיון הבהיר, כי הוא אינו חושש מזעמם של אוהדי הכדורגל בעיר בעקבות ההחלטה: "אני ראש העיר וזו ההחלטה שקיבלנו. אפילו מהטוטו רוצים שנכניס גם את השם 'ווינר' לאצטדיון. אני מזכיר לך שלנחום סטלמך יש כבר אולם ספורט בעיר שקרוי על שמו".

עבודות הפיתוח באצטדיון החדש בפ&qout;ת (שי לוי)
עבודות הפיתוח באצטדיון החדש בפ"ת. ייקרא "אצטדיון המושבה" (שי לוי)
 

מאוהדי הפועל פ"ת, שעמדו בראש העצומה, נמסר בתגובה: "ראשית, איציק אוחיון הבטיח בישיבת מועצה שהתקיימה בסוף העונה שעברה, שבה נכחנו, כי נושא קריאת האצטדיון החדש על שמו של נחום סטלמך ז"ל יעלה לדיון. שנית, בין אם ראש העיר יעניק לכך גושפנקא ובין אם לא, אנחנו נקרא לאצטדיון החדש בשם ראש הזהב, על שמו של גדול הספורטאים של העיר פ"ת. כרגע סוגיית השם לא רלוונטית, אבל נהיה עם האצבע על הדופק וכשיגיע הזמן לא ניתן לזה לעבור ללא תגובה".

איציק אוחיון (דרור עינב)
אוחיון: "אני ראש העיר וזו ההחלטה" (דרור עינב)
 

מחפוד לשחקנים: "אנחנו חייבים להתחיל לנצח"
בתוך כך, הפועל פ"ת שבה לאימונים לאחר מנוחת יום הכיפורים וערכה אימון אחרון לפני משחק גביע הטוטו ב-17:00 מול בני יהודה, בו ינסו חניכיו של אלי מחפוד לרשום סוף סוף ניצחון רשמי ראשון העונה.

מחפוד וויסה (שי לוי)
אלי מחפוד. מקווה לניצחון רשמי ראשון העונה (שי לוי)
 

מחפוד יודע כי ניצחון חשוב לביטחון השחקנים ואמר לחניכיו באסיפה: "אנחנו חייבים להתחיל לנצח משחקים. יש לנו סגל יותר מדי טוב בכדי שנהיה במצב הזה, אנחנו חייבים לצבור נקודות וניצחונות. אם ננצח את בני יהודה, זה ייתן לנו הרבה ביטחון לקראת המשך הדרך".

מבחינת הרכב מחפוד מתכנן מספר שינויים, כאשר הטוגולזי, עמנואל מתיאס, יחזור להרכב ויפתח בעמדת המגן הימני, כאשר איאד חוטבה יוסט לעמדת המגן השמאלי על חשבונו של עמירן שקלים. בקישור יפתח בהרכב גיא צרפתי במקומו של אייל שן הפצוע, כאשר בחוד ישחק דודו ביטון כחלוץ יחיד.

מתיאס. חוזר להרכב (שי לוי)
מתיאס. חוזר להרכב (שי לוי)
 

הרכב משוער: שניר דורי, עמנואל מתיאס, גל כהן, דניאל אדו, איאד חוטבה, ג'ונתן אסוס, גיא צרפתי, ישראל זגורי, רפי דאהן, ג'וניור ויסה ודודו ביטון.

גלבאן ובלילי בהרכב של קשטן
בני יהודה סיימה את ההכנות לקראת משחקה מול הפועל פ"ת במסגרת גביע הטוטו. חניכיו של דרור קשטן, רוצים לשים מאחוריהם את ההפסד בליגה 2:0 מול הפועל חיפה ולמעשה להבטיח את העליה לשלב הבא במפעל. אחרי ההפסד בקרית אליעזר, סימני שאלה לא מעטים עלו מעל לפני השטח ובעיקרן איך קרה שהקשר, פדרו גלבאן והחלוץ, פיני בלילי, נותרו מחוץ לסגל. 

בתוך כך, הקשר, עמרי אפק, הקפטן, אסי בלדוט והבלם, אביב חדד, לא יפתחו מול פ"ת ובמקומם ישחקו, הבלם, דין מורי, הקשר, פדרו גלבאן והחלוץ, פיני בלילי. גלבאן יעלה למשחקו הראשון העונה שלו לאחר פציעה ממושכת בשלהי העונה שעברה ואילו החלוץ, פיני בלילי, יערוך את משחק הבכורה שלו במדי הזהובים.

פיני בלילי (דרור עינב)
פיני בלילי. משחק הבכורה שלו במדים הזהובים (דרור עינב)
 

החלוץ, משה ביטון, חזר לאימונים מלאים ויעמוד לרשותו של המאמן. כזכור, נפצע ביטון בברכו ואף קרע את הרצועה הצידית. לאחר תקופה לא קצרה, ביטון חזר לאימונים מלאים ויעמוד לרשות קשטן כבר מול הפועל פ"ת.

בסיום האימון כינס קשטן את חניכיו ואמר להם: "זה משחק מאוד חשוב עבורנו, אנחנו יכולים להבטיח את העליה שלנו לשלב הבא. חשוב שכל אחד יגיע מפוקס, מרוכז ומכוון ניצחון, כיוון שאם תעשו כך, נשיג ניצחון".

הרכב משוער: דלה אינוגבה, עוז ראלי, דין מורי, איבן גארידו, כפיר אדרי, חסן אבו זייד, קסטוטיס איבסקביצ'יוס, לירוי צעירי, פדרו גלבאן, איליה יבוריאן ופיני בלילי.
 

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */